LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mutatiekosten
-
Re: Mutatiekosten
Ik heb een vaag gevoel dat er wel juridische mogelijkheden zijn voor topicstarter, maar "dat het er niet van gaat komen".
Ja ... ik kijk er om eerlijk te zijn tegenop om een advocaat te nemen en jarenlang te procederen ... net als bijv. me broer probeert al nu iets van 3 jaar lang zijn recht te halen (via een advocaat) en telkens moet hij superlange brieven opstellen waarin hij in de details verteld wat er gebeurd is, en telkens vraagt de advocaat hem om opnieuw de feiten te herhalen (in de hoop er 'punten' in te zien waarop de andere partij gefaald heeft).Bob Schurkjens schreef:Ik heb een vaag gevoel dat er wel juridische mogelijkheden zijn voor topicstarter, maar "dat het er niet van gaat komen".
Ik snap dat dat de gang van zaken is, alhoewel ik het om eerlijk te zijn té veel tijd/moeite/slapeloze nachten vind om een advocaat te nemen.
Of een vriendje zoeken die advocaat is.
Voor alles waar je vragen over heb kun je contact opnemen met het Juridisch loket of de jurofoon. Het incassobureau zal ook een antwoord willen.
Om beroep aan tekenen (in verzet gaan)hoef je vlgs mij geen advocaat te nemen, maar een deurwaarder.
Het incassobureau zal ook een antwoord willen.
De kosten omtrent het tweede vonnis (mutatiekosten) en dagvaarding zou ik niet terecht vinden, je wist immers van geen dagvaarding? En als jou daaraan voorafgaande, facturen zijn gestuurd, waar zijn die naar toe gegaan?
Ik heb het idee dat je wel een beetje een poot wordt uitgetrokken, dat de woningbouw de gelegenheid heeft genomen om naast de misschien noodzakelijke opknapkosten, de rest even goed aan te pakken en voor het gemak ook op jou te verhalen. Bijv. die sleutels, is natuurlijk niet de grootste kostenpost, maar toch... zoiets (bij een 'normale' huurovergang wordt altijd vervangen, anders kan de oude verhuurder nog in de woning komen! En die kosten worden echt niet op de oude huurder verhaald.
Het zal je misschien wel aangerekend worden dat je die paar dagen voor de ontruiming niet zelf 1 en ander hebt hersteld/opgeknapt.
Je nam aan, daar na de ontruiming tijd voor te hebben, maar hebt jezelf daarover niet goed geïnformeerd.
Om beroep aan tekenen (in verzet gaan)hoef je vlgs mij geen advocaat te nemen, maar een deurwaarder.
Het incassobureau zal ook een antwoord willen.
De kosten omtrent het tweede vonnis (mutatiekosten) en dagvaarding zou ik niet terecht vinden, je wist immers van geen dagvaarding? En als jou daaraan voorafgaande, facturen zijn gestuurd, waar zijn die naar toe gegaan?
Ik heb het idee dat je wel een beetje een poot wordt uitgetrokken, dat de woningbouw de gelegenheid heeft genomen om naast de misschien noodzakelijke opknapkosten, de rest even goed aan te pakken en voor het gemak ook op jou te verhalen. Bijv. die sleutels, is natuurlijk niet de grootste kostenpost, maar toch... zoiets (bij een 'normale' huurovergang wordt altijd vervangen, anders kan de oude verhuurder nog in de woning komen! En die kosten worden echt niet op de oude huurder verhaald.
Het zal je misschien wel aangerekend worden dat je die paar dagen voor de ontruiming niet zelf 1 en ander hebt hersteld/opgeknapt.
Je nam aan, daar na de ontruiming tijd voor te hebben, maar hebt jezelf daarover niet goed geïnformeerd.
Bedankt Jolijn,
Ik had ze gebeld. Als enige tip/mogelijkheid die ze mij gaven is om in verweer/hoger beroep te gaan waarbij ze zeiden dat ik persé een advocaat moet nemen. Tegen dat laatste kijk ik tegenop.
Ik had ze gebeld. Als enige tip/mogelijkheid die ze mij gaven is om in verweer/hoger beroep te gaan waarbij ze zeiden dat ik persé een advocaat moet nemen. Tegen dat laatste kijk ik tegenop.