LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Guardian72
Contacteer:

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een nadeel - als iedere internet koper verstandig word, en dit doet - zullen ze nooit een reputatie kunnen opbouwen.. iedereen wacht dan af...

psohilait

Ongelezen bericht door psohilait »

Dag allen,

Ook ik werd getrokken door de advertentie op Marktplaats. Echter, mijn verstand behoedde mij voor een impulsaankoop. Zodoende kwam ik op dit forum terecht.

Ik heb even contact gezocht met de verkoper. De telefoonbeantwoorder was in mijn ogen tevens de eigenaar. Er werd op niet-professionele wijze opgenomen (alleen voornaam), wat mijn inziens niet bijdraagt aan een betrouwbaar imago. Verder is er wel een KvK nr te vinden dat klopt op naam van ITL Logistics. Verder fijn dat er een vast adres is. Verkoper gaf aan dat nog NIET met andere wijze dan Ideal betaald kan worden. Verwachting begin volgend jaar.

Ik hoop op een geweldige internetshop voor Superprijzen, echter vertrouw ik het onvoldoende om het spits af te bijten en wacht op anderen die al wel kopen. Zo heb ik gezien dat een bepaalde LED tv al uitverkocht is (bron marktplaats.)

Verder zou er geadverteerd zijn in de Spits : http://www.speurdersindekrant.nl/algeme ... 37pfl.html

Ik stel voor verdere gedachten die bijdragen aan een beter beeld te blijven delen.

Hartelijke groet Patrick

hanzap

Ongelezen bericht door hanzap »

ze accpeteren alleen Ideal-betalingen nu

hanzap

Ik heb ook met ze gebeld hoe het kan dat de prijzen goedkoop zijn. Ik kreeg als antwoord dat ze geen voorraad hebben, en veel in Duitsland inkopen, Toen ik vroeg over als de bestelling veel later pas geleverd wordt (geen voorraad!), zei hij dat de sales-afdeling in bespreking was over volgend jaar, en dat ik beter een contactformulier in kon vulllen, dan zouden ze zeker meteen antwoorden.

====
contactformulier
wat als ik een ipad 2 bestel, is die dan voor kerst binnen? En wat als
ie nu ineens toch een paar weken later pas leverbaar is, kan ik dan
mijn geld terugkrijgen?

antwoord
Wij hebben zeer nadrukkelijk met onze leverancier afgesproken dat wij uiterlijk donderdag al onze bestelling binnen willen hebben en wij zullen deze vrijdag of zaterdag in geheel NL laten afleveren.

Zou het niet goed gaan dan is uiteraard terugbetaling geld een optie!

Met vriendelijke groet,
Theo Janssen
====

Dat is dus ook de eigenaar, en ik begin me af te vragen of er een sales-afdeling bestaat.

Een Ipad met kerst voor 120 euro minder dan de normale verkoopprijs is heel aanlokkelijk, maar ook een beetje verdacht :-)

Als ik de gok waag hou ik jullie op de hoogte

gr
hans

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ hanzap,

voor zover ik weet mogen zij helemaal geen Apple producten verkopen.
En de iPad2 voor meer dan 100 euro minder dan de 'retailprijs' - daar moet een addertje onder het gras zijn - waarschijnlijk een hele slangenkuil...

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Het zinnetje - Zou het niet goed gaan dan is uiteraard terugbetaling geld een optie! - geeft mij een donderend onderbuik gevoel !

Een optie, jaja.....dus niet zeker.

Ik zou mij er ( nog ) niet aan wagen

ErikvG

Ongelezen bericht door ErikvG »

Ik heb op 10 december een Philips TV besteld en betaald bij Simpelweggoedkoop.nl.

Alle correspondentie verloopt tot dusver keurig en correct. Maar tot op heden is nog niets geleverd onder andere door een late levering van hun leveranciers. Vandaag (woensdag) of morgen moet alles binnenkomen...., waarna uiterlijk zaterdag wordt geleverd.

Ik houd mijn mail (angstvallig) in de gaten en houd dit forum op de hoogte.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Peildatum 27/12/2011

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken. Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

* Note: een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als de belangrijkste van bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groot, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 dec 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

hanzap

Wat een prachtige lijst, wel een beetje to much voor mij: je nu wel een heeeele brave Hendrik(a) te spelen!

In dit geval zouden zelfs ook Amazon.com en Bol.com onbetrouwbaar zijn: ik moet immers altijd het gehele bedrag vooruitbetalen (ik heb nog nooit anders meegemaakt overigens, die 50% is volgens mij uit de vorige eeuw ofzo).
En negatieve reacties op internet zijn er overal en altijd, zelfs over bedrijven waar ik 100% goede ervaringen mee heb.

Dan kan ik bijna nergens meer op internet kopen (behalve de grote bekende zaken).
Letwel: ik twijfel wel degelijk aan deze webshop, maar ik heb geen zin om dan maar meteen alles negatief te bekijken en ervanuit te gaan dat iemand (of eenwebshop) ter slechter trouw is tenzij onschuld bewezen.
Het blijft een geval van is het glas half leeg of half vol.

En aan ErikvG: ik duim voor je!

Hans

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

hanzap schreef:In dit geval zouden zelfs ook Amazon.com en Bol.com onbetrouwbaar zijn: ik moet immers altijd het gehele bedrag vooruitbetalen (ik heb nog nooit anders meegemaakt overigens, die 50% is volgens mij uit de vorige eeuw ofzo).
Klopt, ze overtreden immers art. 7:26 lid 2 BW...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

hanzap schreef: In dit geval zouden zelfs ook Amazon.com en Bol.com onbetrouwbaar zijn: ik moet immers altijd het gehele bedrag vooruitbetalen (ik heb nog nooit anders meegemaakt overigens, die 50% is volgens mij uit de vorige eeuw ofzo).
Hans
http://www.bol.com/nl/m/klantenservice/ ... ij-bol-com

lazylois

Ongelezen bericht door lazylois »

Uw link werkt niet Jolijn vandaar ff opnieuw geplaatst.

http://www.bol.com/nl/m/klantenservice/ ... ij-bol-com

MAXIEM

Jolijn

Zij eisen dat de koopsom in zijn geheel vooraf betaald moet worden. De wet geeft echter onweerlegbaar aan, dat dat slechts 50% mag zijn. Dit soort zaken overtreedt dus bewust de wet en daarmee geven ze aan dat ze lak hebben aan de wettelijke artikelen hierover in het BW7 en in de WOP. Je kunt hierover een klacht bij Consuwijzer indienen, die vervolgens het NmA kan inschaken, zodat die een forse boete kan opleggen.

Bedrijven die dus 100% eisen zijn naar mijn mening onbetrouwbaar en daar kun je dus beter niets bestellen.

Maxiem.

Teunbosseman
Contacteer:

MAXIEM schreef:Jolijn

Zij eisen dat de koopsom in zijn geheel vooraf betaald moet worden. De wet geeft echter onweerlegbaar aan, dat dat slechts 50% mag zijn. Dit soort zaken overtreedt dus bewust de wet en daarmee geven ze aan dat ze lak hebben aan de wettelijke artikelen hierover in het BW7 en in de WOP. Je kunt hierover een klacht bij Consuwijzer indienen, die vervolgens het NmA kan inschaken, zodat die een forse boete kan opleggen.

Bedrijven die dus 100% eisen zijn naar mijn mening onbetrouwbaar en daar kun je dus beter niets bestellen.

Maxiem.

Dat maakt bol.com betreffende dit onderwerp onbetrouwbaar en zou je niet moeten bestellen ????
Nou, zou zeggen begin ene kruistocht van 200 jaar want dan kunnen er veel heel veel webshops als onbetrouwbaar gemarkeerd worden.

Man man vindt je nou zelf ook niet dat dit nogal kortzichtig is?

Nu meen ik mij te heugen dat je ook nog zoiets hebt als - in de geest van de wet - en niet alleen - de letter van de wet - en in alle redelijkheid en billijkheid.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

vogels schreef:
ArneLH schreef:
hanzap schreef:In dit geval zouden zelfs ook Amazon.com en Bol.com onbetrouwbaar zijn: ik moet immers altijd het gehele bedrag vooruitbetalen (ik heb nog nooit anders meegemaakt overigens, die 50% is volgens mij uit de vorige eeuw ofzo).
Klopt, ze overtreden immers art. 7:26 lid 2 BW...
Amazon weet ik niet, maar bij Bol.com kun je ook per acceptgiro betalen, dus wordt de wet NIET overtreden. Als een koper 100% vooruit via Ideal of CC wil betalen, is het bij Bol.com een eigen keuze.
Dan is er idd niets aan de hand. Ik moet zeggen dat ik niet persoonlijk bij beide naar de betalingsmogelijkheden heb gekeken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

MAXIEM schreef:Jolijn
Maxiem.
Betaalmethoden bij bol.com

U kunt bij bol.com (afhankelijk van wat u bestelt en met uitzondering van bepaalde elektronica-artikelen en bestellingen met hoge bedragen) op één of meer van de volgende manieren betalen:

Via acceptgiro (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland en niet mogelijk voor bestellingen die op een Kiala Punt worden afgeleverd). Bij het pakket dat u ontvangt, zit een factuur met acceptgiro voor uw bestelling. Deze acceptgiro kunt u op de gebruikelijke wijze invullen en bij uw bank afgeven. Ook kunt u deze acceptgiro via telebankieren of internetbankieren voldoen. Maak het verschuldigde bedrag over op rekeningnummer 26500 t.n.v. bol.com te Utrecht en vergeet niet het bestelnummer te vermelden. Zo kunnen we uw betaling snel en correct afhandelen. U hoeft pas te betalen als u de bestelling heeft ontvangen.

Bij de bestelling van een 2ehands artikel ontvangt u geen fysieke acceptgiro, maar een pakbon waarop de betaalgegevens staan. U kunt het bedrag dan handmatig overmaken op het rekeningnummer van bol.com onder vermelding van het factuurnummer.

Te vinden op de site, zie eerder geplaatste link.
@lazylois, thanks.
:)
'k Had wel gemerkt dat de link niet rechtstreeks werkte, maar dacht 'ach, met knippen en plakken komt men er ook wel."

MAXIEM

Dag teun,

Wat mij opvalt aan jouw opmerkingen jegens ondergetekende is, dat je geen enkel inhoudelijk argument geeft voor het niet onbetrouwbaar zijn van dit soort bedrijfjes. Dat bedoel ik als ik zeg: dat geen respondent hier over de kwaliteiten beschikt om op niveau te discussiëren.

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: nog gezellige feestdagen en een goed 2012 toegewenst.

Teunbosseman
Contacteer:

MAXIEM schreef:Dag teun,

Wat mij opvalt aan jouw opmerkingen jegens ondergetekende is, dat je geen enkel inhoudelijk argument geeft voor het niet onbetrouwbaar zijn van dit soort bedrijfjes. Dat bedoel ik als ik zeg: dat geen respondent hier over de kwaliteiten beschikt om op niveau te discussiëren.

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: nog gezellige feestdagen en een goed 2012 toegewenst.

Wat mij ( en vele vele andere ) opvalt is dat je in diverse topics denkt een juridisch verhaaltje te kunnen ophangen waar je zelf geen kaas van hebt gegeten en waar je reeds diverse keren in bent terug gefloten en waar vele ook nog steeds op antwoord aan het wachten zijn.......1 vbtje...de 5 dagen garantieregel.

Jij stelt dat bol.com de wet overtreedt, jij stelt dat ze lak aan de wet hebben....jij stelt dat bedrijven welke 100% aanbetaling vragen onbetrouwbaar zijn.

Wel, jij koopt dus niet bij bol.com en tig andere webshops.......moet jij natuurlijk weten.
Hoe zal ik eens aantonen dat ze wel betrouwbaar zijn.....uuuhhh......zal ik je mijn aankopen laten zien ofzo ? Mijn betalingen aan bol.com ? Mijn mailwisseling met bol.com?

dat geen respondent hier over de kwaliteiten beschikt om op niveau te discussiëren.
Welk niveau bedoel je? Als je jezelf bedoelt nou........kleuterklasniveau.....en daar kan ik in meegaan ja..... :mrgreen:

En o.a. ik ben je collega niet, stop aub met die rare ondertekening......slaat kant nog wal.

1 ding nog om de vrede op aarde te behouden.......een hele enkele keer zie ik een comment van je waarvan ik denk....kijk hij kan het wel.....eindelijk eens een normaal comment ipv amateuristich bijelkaar geraapt juridisch gezwam.

Wellicht een idee als goed voornemen voor 2012 !

mawashi55

Ongelezen bericht door mawashi55 »

Dames en Heren,

Niet van het thema afdwalen,het gaat om"simpelweggoedkoop".
Deze prijzen kunnen normaalgesproken niet,dus niets vooruitbetalen,je wordt gewoon belazerd en loopt dagen,weken rond met een gevoel
van:"Zal ik het krijgen? of niet".
Alleen bij de mogelijkheid van "ter plekke betalen en afhalen",zou ik het evt. riskeren.
Elk jaar voor de feestdagen,proberen oplichters hun slag te slaan.
Geef ze geen kans en gebruik je gezond verstand en denk:Als iets te mooi lijkt om waar tezijn,is het dat meestal ook !

MAXIEM

Teunbosseman

Opnieuw reageer je met geen enkel inhoudelijk argument en speelt de bal uitsluitend op de persoon. Dat is dus wel het mooiste bewijs dat je niet over de bedoelde kwaliteiten beschikt.

.

Maxiem

Gesloten