LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit OPLICHTING door MISCO Nederland BV ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Is dit OPLICHTING door MISCO Nederland BV ?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:Op rekening
Deze optie is alleen beschikbaar voor bedrijven, overheidsinstellingen en stichtingen onder voorbehoud van goedkeuring. Op rekening betekent dat u na levering van de door u bestelde artikelen een factuur toegestuurd krijgt welke binnen 8 werkdagen voldaan dient te worden.

Conclusie: TS doet een privé aanschaf op kosten van de zaak. Lijkt me niet correct.

Verder vraag ik me dan af hoe TS besteld heeft. In de zakelijke markt is het gebruikelijk dat je een offerte + orderbevestiging ontvangt. In dat geval had hij gezien dat de prijs stukken hoger lag.

Wazig verhaal.

- Op rekening - hoeft niet per se alleen voor bedrijven, overheidsinstellingen en stichtingen te zijn hoor. Als consument kan er ook - op rekening - worden gekocht. Denk bv aan horeca.
Daarbij klopt de 8 dagen ook niet, kan ook bv 30 dagen zijn, das bij mij mogelijk.
Eerder betalen betekent een extra korting ontvangen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan is het toch duidelijk? Je hebt zwart op wit wat de prijs is van de artikelen. Catalogus waar die prijzen in staan goed bewaren. Betaal de catalogusprijzen aan Misco en laat de rest zitten.

Teunbosseman
Contacteer:

vogels schreef:
Het is niet echt redelijk te noemen dat bedrijven vanalles zakelijk gaan kopen en vervolgens bij allerlei rariteiten zich ineens later gaan beroepen jamaar het was een consumentenkoop en hierdoor van veel meer bescherming geniet dan een zakelijk koper.
Mee eens! Hij heeft gewoon gekocht op zijn zakelijke account, dus wordt de bestelling ook zakelijk afgehandeld. En daarom zal hij zowel een offerte als een orderbevestiging hebben ontvangen. Bovendien behoor je als zakelijke klant dit zakelijk af te handelen met je accountmanager en niet via een forum. Erg onprofessioneel!

Niet via een forum ?? Was das nou ?? Dus als de aankoop via mediamarkt, bcc, scheer & foppen, dixons, of welke consumenten zaak dan ook was gedaan dan mocht dit wel worden gepost??

Het gaat er toch om dat er een andere prijs werd berekend dan dat bekend was en niet of de aankoop nu zakelijk of particulier was?

Dan kan je net zo goed alle reacties welke uit het zakenleven komen en hier worden gepost ook onder dezelfde noemer zetten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Albert124 schreef:Even voor alle duidelijkheid.
Ik heb de 2 artikelen besteld per email, dit is de tekst:

Wilt u ons het volgende toesturen

Artikel 962392 DEVOLO dLLan 500 AVplus Network Kit 1x 149,95 excl. BTW
Artikel 951786 WD My Book Essential 1x 76,95 excl. BTW
Gezien het bovenstaande wil ik u adviseren eens juridisch advies in te winnen. U heeft aangegeven dat u de artikelen wenst te ontvangen tegen een bepaalde prijs. Zakelijk of niet, ik vermoed dat een overeenkomst hier niet op de juiste wijze tot stand is gekomen en de vraag is of deze überhaupt tot stand is gekomen. Ik denk dat er met een meer dan verdubbeling van de prijs geen wilsovereenstemming meer is.

Misco kan dan wel verwijzen naar de algemene voorwaarden, maar ik kan me zo voorstellen dat dit beding als onredelijk bezwarend wordt beschouwd. Hoewel het geen consumentenkoop is, is een rechter toch snel geneigd dit soort bedingen ook in de zakelijke sfeer als onredelijk bezwarend te betitelen. Zou me een mooie worden, stel een bedrijf besteld even een auto en die wordt ineens 2x zo duur zonder informatie.
Albert124 schreef: Wettelijk kan het dan wel dicht gespijkerd zijn, maar het zegt alles over de mentaliteit van zakendoen van Misco.
Dat eerste vraag ik me gegeven de nieuwe informatie af en zoals ik al zei netjes is zeker anders.

Teunbosseman
Contacteer:

vogels schreef:
Niet via een forum ?? Was das nou ?? Dus als de aankoop via mediamarkt, bcc, scheer & foppen, dixons, of welke consumenten zaak dan ook was gedaan dan mocht dit wel worden gepost??
Een zakelijk geschil, los je zakelijk op! Niet via een consumentenforum. Of 't nou om Misco, BCC, MM gaat doet er niet toe.

Sorry, geheel NIET met je eens. Het gaat om een PRIJS geschil waar TS vraagt of dat zo maar kan. Maakt toch niks uit of zakelijk is gekocht of niet.

Dus een zakelijk geschil met MM, BCC ( wat in mijn optiek consumentenwinkels zijn ) mag niet geplaats worden zodra het een consumentengeschil wel ??

Kan je 3/4 van dit forum wel verwijderen en dichtgooien.

Teunbosseman
Contacteer:

vogels schreef:
Op rekening - hoeft niet per se alleen voor bedrijven, overheidsinstellingen en stichtingen te zijn hoor. Als consument kan er ook - op rekening - worden gekocht.
Was een quote van me van de Misco site.

Ah, stond er niet bij. Had de indruk dat dit van jezelf was.

kimmymisco

Ongelezen bericht door kimmymisco »

Beste Albert124

ik vind het heel vervelend dat u een slechte ervaring heeft opgedaan bij Misco.
is mogelijk dat u contact met ons opneemt hierover zodat het e.e.a. opgelost en opgehelderd kan worden?

ik hoor graag van u,

[email protected]
tel: 020-5457436

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Naar mijn inzicht kan er sprake zijn van een gewone consumentenkoop.

Maxiem
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 dec 2011 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Albert124

Ongelezen bericht door Albert124 »

Beste Albert124

ik vind het heel vervelend dat u een slechte ervaring heeft opgedaan bij Misco.
is mogelijk dat u contact met ons opneemt hierover zodat het e.e.a. opgelost en opgehelderd kan worden?
ik hoor graag van u,
[email protected]
tel: 020-5457436
Beste Kimmy Frans.

Tijdens mijn laatste telefonische contact met Misco ben ik koud afgewezen, en kreeg o.a. te horen dat ik maar moest kijken naar de (kleine) lettertjes die in de catalogus van Misco stonden.

Vandaar dat ik wacht op de oplossing die mij per email wordt aangeboden, want ik wil dit niet meer telefonisch afhandelen.

Ik laat mij graag verrassen met wat Misco doet om het op te lossen.

Vooral hoop ik voor toekomstige klanten, dat Misco zijn regels aanpast naar de fatsoensnormen, en dit doet volgens de normale Nederlandse normen en waarden voor de verkoop op afstand.

MAXIEM

kimmymisco

Dit soort oproepen is natuurlijk te vergelijken met het paard achter de wagen spannen. Eerst de klant meermaals schofferen en zogenaamd pas daarna en via een consumentenforum een damagestrategie toepassen. Kortom ook deze strategie verdient wederom het predikaat: onbeschoft.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MAXIEM schreef:kimmymisco

Dit soort oproepen is natuurlijk te vergelijken met het paard achter de wagen spannen. Eerst de klant meermaals schofferen en zogenaamd pas daarna en via een consumentenforum een damagestrategie toepassen. Kortom ook deze strategie verdient wederom het predikaat: onbeschoft.

Maxiem.
Dus, hiermee is webcare onzin?
Het kan zijn dat klantenservice faalt - en dat een webcare iemand, met meer mogelijkheden, alsnog dingen oplost.. toch?

MAXIEM

Guardian72

Ik vind dat dit soort damage control is een stompzinnige en kortzichtige marketingstrategie is. Dat is de porté van mijn opmerking.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 dec 2011 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:kimmymisco

Maxiem.
Dus problemen oplossen is onbeschoft maxiem ?

Kom je wel eens in de echte wereld ? Waar mensen, heel menselijk, gewoon fouten maken en dat ook weer proberen te herstellen ?

Wat een "bijzondere" manier van denken. :|

MAXIEM

@

Je leest selektief beste vriend/vriendin.

Het op deze wijze oplossen van problemen vindt ik onbeschoft.

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:@

Je leest selektief beste vriend/vriendin.

Het op deze wijze oplossen van problemen vindt ik onbeschoft.

Maxiem.
En waarom dan wel ?

Ze willen het toch proberen op te lossen ? Beter laat dan nooit.

Als je wilt kun je altijd iets te zeuren vinden.

MAXIEM

crazyme

Ik vind dat als een bedrijf na eerst de problemen van de klant niet oplost en pas daarna aan damage control doet, verkeerd bezig is. Niet de druk van de massa moet bepalend zijn, maar het probleem van de klant. Het gebruik van deze strategie is het paard achter de wagen spannen en naar mijn bescheiden mening gebaseerd op een dom en kortzichtig bedrijfsbeleid.

Met collegiale groet, Maxiem.

.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoewel ik je standpunt begrijp - vanuit het oog van de klant die ten einde raad is - is webcare soms een middel om TOCH NOCH een oplossing te krijgen, die gewone klantenservice al lang had moeten hebben.

Wel moet ik nog even kwijt dat TS aangeeft bij een B2B verkoper op een ZAKELIJKE rekening zaken te hebben aangeschaft. Lijkt me dan dat consumenten koop niet van toepassing is. Misco kan niet weten dat TS dit bij de baas (de zakelijke rekening) besteld voor prive gebruik.

Emmy75

kimmymisco schreef:...is mogelijk dat u contact met ons opneemt hierover zodat het e.e.a. opgelost en opgehelderd kan worden? ...
Kimmy van Misco,
Met een beetje pro-actieve instelling en probleemoplossend denken, kunt u het misschien wel eens oplossen of het dossier bekijken zonder dat TS zelf eerst contact hoeft op te nemen als u het zo graag wilt oplossen.

TS heeft dit topic recent geopend, ik vermoed niet dat deze dit doet omdat het verhaal al zo oud is..
TS vermeld precies welke 2 artikelen (met art.nr, omschrijving en prijs) hij heeft besteld en dit was de gehele bestelling.

Conclusie: TS heeft deze 2 artikelen waarschijnlijk vrij recent besteld, de artikelen (samenstelling) van de hele order is bekend. Is het dan zo moeilijk om via de bestelhistorie van een van de artikelen te achterhalen welke klant deze 2 artikelen op 1 order vrij recent besteld heeft ? Door de combinatie van artikelen lijkt mij dat het aantal mogelijke orders dat in aanmerking komt aardig beperkt zal zijn.

MAXIEM

Emmy75

Je slaat de spijker op de kop. Met een zoektole heb je binnen 10 seconden deze bestelling boven water inclusief de persoonlijke gegevens. Er is dus vanuit dit bedrijfje zelfs niet de intentie om het probleem van deze klant op te lossen. Hun bericht is slechts een charme reaktie die voortkomt uit een domme en kortzichtige damage-control strategie.

Maxiem.

Emmy75

10 seconden vind ik dan weer iets aan de korte kant Maxiem :wink:
Maar ik ben ervan overtuigd dat de gegevens vrij snel boven water te halen zijn. Zeg maar ruwweg in het tijdsbestek dat het kost om hier dit topic te lezen, een account aan te maken en te reageren.. :mrgreen:

Gesloten