LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop
Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop
Dit bericht is verwijderd i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Dus binnen de garantietermijn hoeft er geen (evt) stof verwijderd te worden?GJvdZ schreef:Kom nou toch. Als dat nodig zou zijn, dan had de fabrikant daar wel een voorziening voor aangebracht (een makkelijk te verwijderen klepje o.i.d.). Als een apparaat binnen garantie defect raakt moet je als eerste de leverancieer een kans geven om het te repareren en niet zelf gaan zitten klooien.Bob Schurkjens schreef:Als je een brief stuurt moet je dat inderdaad aangetekend doen. Voorbeeldbrief staat ook op deze site. Hoef je alleen maar in te vullen en uit te printen:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=404
Dat de garantie vervalt omdat je een apparaat open maakt is echt complete onzin. Een laptop periodiek open maken is zelfs noodzakelijk om opgehoopt stof etc. te verwijderen uit de ventilator om een goede werking te garanderen. En verder staat helemaal niet vast dat de laptop door oververhitting is stuk gegaan. Daar is helemaal geen bewijs voor; het is slechts een makkelijke aanname.
-
Zoals al een keer eerder is gemeld, als ik een computer koop krijg ik er geen onderhoudsvoorschrift bij om de hoeveel gebruiksuren het aanwezige stof ververst dient te worden.
Het verwijderen van stof in een computer is daarmee dus geen reguliere bezigheid die de gebruiker periodiek dient uit te voeren
Het verwijderen van stof in een computer is daarmee dus geen reguliere bezigheid die de gebruiker periodiek dient uit te voeren
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 16 dec 2011 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo The Emperor schreef:Zoals al een keer eerder is gemeld, als ik een copmuter koop krijg ik er geen onderhoudsvoorschrift bij om de hoeveel gebruiksuren het aanwezige stof ververst dient te worden.
Lijkt mij dat je daar geen boekje voor nodig hebt, beetje nadenken en je weet dat je dat zelf moet doen.
-
Aan de buitenkant is geen probleem.Dus binnen de garantietermijn hoeft er geen (evt) stof verwijderd te worden?
Als je iets openmaakt vervalt je garantie.
De winkelier geeft garantie en mag de laptop openmaken.
Als jij hem zelf openmaakt, mag dat. Het is jouw eigendom, maar vervalt je garantie.
Lijkt me niet meer dan logisch.
-
Ben ik niet mee eens. Je moet tenslotte een electrisch apparaat openschroeven, wat je zeker niet elke computerbezitter zomaar kan toevertrouwen.Lijkt mij dat je daar geen boekje voor nodig hebt, beetje nadenken en je weet dat je dat zelf moet doen.
Zoals ik mijn vorige posting meldde heeft mijn computer zelfs een sticker die indien gebroken de garantie doet opheffen. Als de fabrikant wilde bevorderen dat ik de computer van binnen ga stofzuigen had hij dit wel anders opgelost.
Leo The Emperor schreef:
Ben ik niet mee eens. Je moet tenslotte een electrisch apparaat openschroeven, wat je zeker niet elke computerbezitter zomaar kan toevertrouwen.
Zoals ik mijn vorige posting meldde heeft mijn computer zelfs een sticker die indien gebroken de garantie doet opheffen. Als de fabrikant wilde bevorderen dat ik de computer van binnen ga stofzuigen had hij dit wel anders opgelost.
Dan laat je het doen door de winkel waar je het gekocht hebt, hou je ook de garantie. simpel toch?
De winkelier vindt mij niet lastig als ik om de 3?6? maanden op de stoep sta om hem mijn laptop schoon te maken?Erwin uit Oosterhout schreef:Aan de buitenkant is geen probleem.Dus binnen de garantietermijn hoeft er geen (evt) stof verwijderd te worden?
Als je iets openmaakt vervalt je garantie.
De winkelier geeft garantie en mag de laptop openmaken.
Als jij hem zelf openmaakt, mag dat. Het is jouw eigendom, maar vervalt je garantie.
Lijkt me niet meer dan logisch.
Het grappige is dat je ook garantie krijg wanneer je alle onderdelen los koopt.Erwin uit Oosterhout schreef:Als je iets openmaakt vervalt je garantie.
-
Je kan beter je huis een keer schoonmaken als je om de 3 maanden je laptop intern dient te reinigen.De winkelier vindt mij niet lastig als ik om de 3?6? maanden op de stoep sta om hem mijn laptop schoon te maken?
Maar stel:
Jij verkoopt laptops en geeft hierop garantie.
Dat wil zeggen dat jij ze kosteloos repareert.
Zou jij een laptop repareren, die door mij is opengemaakt en waar het e.e.a. door mij met mijn stofzuiger is beschadigd?
Als ik hem openmaak en met de stofzuiger erin ga is dat mijn verantwoording en niet de jouwe.
-
Dan had ik toch in de gebruiksaanwijzing dienen te vinden dat ik elke periode de computer dien aan te bieden aan een gecertificeerde computerreiniger, dit om een optimale werking te kunnen blijven garanderen.Dan laat je het doen door de winkel waar je het gekocht hebt, hou je ook de garantie. simpel toch?
Goed, hele concrete vraag dan maar:Erwin uit Oosterhout schreef:Je kan beter je huis een keer schoonmaken als je om de 3 maanden je laptop intern dient te reinigen.De winkelier vindt mij niet lastig als ik om de 3?6? maanden op de stoep sta om hem mijn laptop schoon te maken?
Maar stel:
Jij verkoopt laptops en geeft hierop garantie.
Dat wil zeggen dat jij ze kosteloos repareert.
Zou jij een laptop repareren, die door mij is opengemaakt en waar het e.e.a. door mij met mijn stofzuiger is beschadigd?
Als ik hem openmaak en met de stofzuiger erin ga is dat mijn verantwoording en niet de jouwe.
Hoe vaak is het raadzaam (met name met het oog op de garantietermijn) om naar de winkelier te gaan en mijn laptop (van binnen) schoon te laten maken? (staat dat ergens in de gebruiksaanwijzing, garantiebepalingen en/of vermeldt de verkoper dat?)
-
Is toch lastig.Het grappige is dat je ook garantie krijg wanneer je alle onderdelen los koopt.
Ik dien namelijk zelf de vertaalslag van het niet functioneren van het complete systeem naar het relevante componentnivo terug te brengen.
-
Dan moet je het eerst zelf dichtmaken en kan je eigen garantiesticker plakken.Het grappige is dat je ook garantie krijg wanneer je alle onderdelen los koopt.
Maar je hebt gelijk. Ik zet mijn PC's ook zelf in elkaar en krijg idd ook garantie op de onderdelen.
Even aparte opmerking, heeft niets met de storing te maken, TS gaf aan een FILM gedownload te hebben. Deze discussie liep ook in een ander topic. Een FILM of MUZIEK downloaden voor eigen gebruik is NIET illegaal.1) Illegale downloads waardoor je een virus binnenhaalt.
Overigens wel raar dat in een laptop waar koeling juist zo belangrijk is en waar je als ontwerper op je vingers na kunt tellen dat iemand dat ding een keer op een deken neerzet hier geen voorzieningen voor zijn getroffen terwijl ieder Asus, AsRock, MSI moederbordje van een paar tientjes afslaat als de temperatuur te hoog oploopt dmv een ingebouwde temperatuurbeveiliging.Oftewel: de koelroosters aan de onderkant zijn dan afgedekt, waardoor er geen koeling mogelijk is, wat als resultaat geeft dat de grafische processor oververhit raakt en defect raakt.
Laatst gewijzigd door bprosman op 15 dec 2011 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ach, "illegaal downloaden" van films en muziek. Zelfs de NOS heeft het er over.
Ja wat een beetje indoctrinatie vanuit de stichting Brein al niet doet.Ach, "illegaal downloaden" van films en muziek. Zelfs de NOS heeft het er over.
Maar zoals mijn moeder vroeger al zei... "Als je vriendje in de sloot springt doe jij het dan ook" ?
-
Precies. Brein indoctrinatie én journalistieke luiheid.
Hoe moet je dan illegaal downloaden?Bob Schurkjens schreef:Ach, "illegaal downloaden" van films en muziek. Zelfs de NOS heeft het er over.
Dat kan dus nooit.
Downloaden van muziek heeft alleen maar voordelen en geen nadelen.
Die platenbazen mekkeren zo, omdat zij dan niet kunnen bepalen wanneer en hoe men die muziek download en beluistert. Daar wilt men wel zeggenschap over hebben.
Dat downloaden van muziek schadelijk is voor de markt is ook compleet onzin. Er zijn diverse onderzoeken naar gedaan en het blijkt dat de degene die het meeste downloaden ook de meeste cd's kopen.
Een ander voordeel van downloaden via P2P is dat onbekende bands en artiesten door het publiek ontdekt worden.
Dat is een hele goeie!bprosman schreef:Overigens wel raar dat in een laptop waar koeling juist zo belangrijk is en waar je als ontwerper op je vingers na kunt tellen dat iemand dat ding een keer op een deken neerzet hier geen voorzieningen voor zijn getroffen terwijl ieder Asus, AsRock, MSI moederbordje van een paar tientjes afslaat als de temperatuur te hoog oploopt dmv een ingebouwde temperatuurbeveiliging.Oftewel: de koelroosters aan de onderkant zijn dan afgedekt, waardoor er geen koeling mogelijk is, wat als resultaat geeft dat de grafische processor oververhit raakt en defect raakt.