LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door electomonteur »

http://www.l1.nl/nieuws/solland-vraagt- ... edewerkers

hopelijk maakt dit iets duidelijk
we hebben een aantal bedrijven in deze branche en dit is een van de midden moot
dus waar gaat het heen?

Oprechte Olivier
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2010 15:14

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door Oprechte Olivier »

ruud_a schreef:ik betaal voor de electra ongeveer 15 euro per maand.
hoe lang gaat het duren voordat ik de installatie van zonnepanelen heb terugverdiend?
ongeveer 100 jaar misschien?
Ruud,

100 jaar is overdreven, al heeft een kleine installatie meestal een iets langere TVT.
15 euro per maand is niet veel, is dit incl. btw en aftrek van teruggave Energiebelasting?? Bij mij is het ook altijd laag, als je kijkt naar het (misleidende)voorschotbedrag van elektriciteit. Maar in feite betaal je dus ook btw erover en ik vermoed dat de teruggave EB eraf is gehaald. Polderboy weet the in en outs van stroomnota beter dan ik.
Beter is het (variabel)verbruik te nemen in kwh, exclusief vastrecht en teruggave EB. All-in praat je dan over ongeveer 21 tot 24 cent. In jouw geval zou je verbruik dan 850 kwh per jaar zijn, dan zit je zeer ver beneden het landelijke. Of woon je op kamers?

Ik ga even uit van een verbruik rond de 1080 kwh. Dit dekken met zonnepanelen kost een slordige 2500 euro. Per jaar bespaar je ongeveer 220 euro, terugverdientijd van 11-12 jaar bij gelijkblijvende stroomprijzen.

Recmat
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2011 21:41

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door Recmat »

Reactie op TVT van 100 jaar:

Die TVT (Terug Verdien Tijd) is zeker geen 100 jaar. Er zijn verschillende websites, die een goed beeld geven van een TVT van 10-15 jaar.
De zonne-panelen "leven" meestal zo'n 25 jaar. Zelf heb ik enkele berichten gezien, dat het zelf 30 tot 35 jaar zou zijn. Maar dat neem ik niet al te serieus.

Meer informatie hierover kan hier terug lezen.


Reactie : zonne-panelen op een huurwoning

Jazeker kan dat wel. Sterker nog : Ik krijg geld toe, wanneer ik zou gaan verhuizen en dat ik de zonne-panelen laat liggen.
- Ervaringen van een RWS-huurder met zonne-panelen


Voor iedereen :
Op mijn website Energiebewust staat informatie over energiebesparing zonder in te leveren op wooncomfort. Daarnaast kan je veel informatie vinden over het gebruik van zonne-panelen en later komt daar het gebruik van een zonne-boiler er bij.
Laatst gewijzigd door Recmat op 21 okt 2012 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door piet jagers »

Overigens, iedereen begrijpt dat als je kapitaal wil opbouwen dat je dan beter een huis kan kopen


vooral moet je nu een huis kopen
das net hetzelfde als in een ravijn springen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

EnergieBewustZL
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2012 12:20
Contacteer:

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door EnergieBewustZL »

dit is wel een "mond dood" maken van een discussie.

Op zich geef ik je wel gelijk. Maar ik moet toch ergens beginnen, voordat ik een ander uis kan kopen en dat kan ik bereiken door te beginnen met zonne-energie.

Op de lange termijn heb ik dan een aardig wat geld op zak, zodat ik een huis kan kopen. Voor nu dus investeer ik voor mezelf in zonne-energie om later met de opbrengst te kunnen investeren in een huis. :)

josm
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2012 17:42

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door josm »

Hallo allemaal,

welkom op aarde.
Alles is energie en de mens is het enige wezen dat de ene vorm bewust kan omzetten in andere energie.
Subsidie betalen we toch uiteindelijk zelf?
Hier gaan dan eerst nog de kosten van af van de salarissen en de huisvesting van diegene die dit "regelt"
Huizen die meer geld waard worden?
Word wakker aub.
De tijd dat we elk jaar meer betaalden voor een stuk gebakken klei is wel voorbij of niet?
Geld op de bank kost geld!!
De rente kan net de inflatie bijhouden en waar oh waar komt het geld vandaan voor al die gebouwen en salarissen van de medewerkers.
Volgens mij gaat dit af van de euro die wij met zijn allen er naar toe brengen.

Zonnepanelen gaan echt wel 40 jaar mee, het hoofdbestanddeel is zand.
Groene stroom afnemen was het devies.
Waarom moeten we daar dan milieubelasting over betalen??

We willen allemaal geld verdienen.
Dat is interressant, van wie gaan we dat dan verdienen?

graag de reacties

EnergieBewustZL
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2012 12:20
Contacteer:

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door EnergieBewustZL »

Ik ga hier geen reactie opgeven. Het beschreven onderwerp past niet in deze thread thuis en zou daarvoor beter een nieuwe, aparte thread voor aangemaakt moeten worden. Want wat jij probeert los te krijgen, past hier niet in.

Het gaat er om, dat o.a. deze thread vol met informatie komt over het gebruik van zonne-panelen. Dat je daar o.a. in terugleest wat de TerugVerdienTijd (TVT) is, wat het tegenwoordig kost zonder subsidie en nog veel meer.

TVT is in ieder geval 10 tot 15 jaar.
Tegenwoordig kan je voor een leuke (kleine) prijs een aantal zonne-panelen aanschaffen en gaat vervolgens de jaarlijkse energierekening naar beneden in plaats van dat die blijft stijgen.

woudie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:04

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door woudie »

Ik heb zelf pas ook een pv systeem aangeschaft bij het bedrijf: www.profinrg.nl Ik kreeg er prima advies. Ik dacht altijd dat het niet rendabel was om zonnepanelen aan te schaffen. Dat viel uiteindelijk wel mee. Dus als ik een tip mag geven, ga naar dit bedrijf.

mvg Leon

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Meneer bert van woudenberg spamt z'n eigen website hier ?

zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1489879/16

EnergieBewustZL
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2012 12:20
Contacteer:

Re: De doorbraak van zonnepanelen komend jaar in Nederland

Ongelezen bericht door EnergieBewustZL »

Helaas een duidelijk geval van SPAM. Wel jammer, dat doet afbraak aan een forum als deze.

Nu kan ik wel zeggen, dat op andere fora tegen opgetreden wordt. Zodra die accounts SPAM (reclame) berichten gaan plaatsen, dan worden ze verplicht een zakelijk account aan te (laten) maken.

Maar dan zou dit ook weer als een SPAM bericht beschouwd kunnen worden. ;-)

Hoe dan ook : Naast bovenstaande SPAM bericht van de heer (of mevrouw) B van Woudenberg zijn er natuurlijk nog meer leveranciers, die zonne-panelen leveren. Die zitten meestal nog dichter in de buurt, dan wat u zou denken. Dat kan ook weer een hoop voorrij kosten besparen, wanneer u beslist om het te laten installeren.

Los van dat : Wauw, vandaag was het een zonnige dag en dat heb ik geweten ook. Een overzicht :
-Zonne-panelen op het West-Zuid-Westen : 12,36 kWh aan zonne-energie opgewekt
- Zonne-panelen op het Osst-Noord-Oosten : 3,45 kWh aan zonne-energie opgewekt
- De meterstand van mijn wisselstroommeter in mijn meterkast is met 8 kWh gezakt in vergelijking met gisteren.

Dit betreft een meting over een periode van 24 uur.

Succes verder iedereen!

Gesloten