Ik heb een auto welke ik nodig heb m.b.t. de uitoefening van mijn werk. Er is geen openbaar vervoer mogelijk, aangezien ik het openbaar vervoer ben! Je zult begrijpen dat mijn auto die 5.000,- niet waard is noch gekost heeft. Mijn auto heeft een dagwaarde van net 3.000,-Leo The Emperor schreef:De kosten van loonbeslag zijn ongeveer 150-200 euro (+ rente over de schuld) , dus de eerste maand betaal je alleen de extra kosten van het beslag.Bij een gezinsinkomen van 1.750,- kan je misschien maandelijks 200,- euro missen als je de broekriem flink aanhaalt. Zal trouwens het bedrag ongeveer zijn bij een loonbeslag (volgens geraadpleegde websites). Dan was mijn voorstel toch niet zo slecht.
Het is correct dat als je niemand kan vinden die je deze 1800 euro wil lenen dat dit dan een van de weinige overgebleven mogelijkheden is.
( overigens mag de schuldeiser ook een andere methode mag aanwenden, en is zij niet verplicht tot loonbeslag. Als je bijvoorbeeld een auto hebt die 5.000 euro waard is kunnen ze ook hierop beslag leggen en deze verkopen)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Result speelt het hoog op!
Re: Incasso Result speelt het hoog op!
-
Leo The Emperor
Waarom vraag je niet aan je werkgever in het openbaar vervoer of hij de 1800 euro voorschiet, en vervolgens gedurende 6-8 maanden inhoudt van je salaris ?Ik heb een auto welke ik nodig heb m.b.t. de uitoefening van mijn werk. Er is geen openbaar vervoer mogelijk, aangezien ik het openbaar vervoer ben! Je zult begrijpen dat mijn auto die 5.000,- niet waard is noch gekost heeft. Mijn auto heeft een dagwaarde van net 3.000,-
Waarschijnlijk ben je niet op de hoogte van wat er zich op dit moment afspeelt binnen het openbaar vervoer. De bezuinigingen ed.Leo The Emperor schreef:Waarom vraag je niet aan je werkgever in het openbaar vervoer of hij de 1800 euro voorschiet, en vervolgens gedurende 6-8 maanden inhoudt van je salaris ?Ik heb een auto welke ik nodig heb m.b.t. de uitoefening van mijn werk. Er is geen openbaar vervoer mogelijk, aangezien ik het openbaar vervoer ben! Je zult begrijpen dat mijn auto die 5.000,- niet waard is noch gekost heeft. Mijn auto heeft een dagwaarde van net 3.000,-
Mijn werkgever is me bovendien liever kwijt dan rijk, mogelijk dat het zelfs in de eerst volgende bezuinigingsronde alsnog gaat gebeuren. Reden ... jawel ... ik ben een kankerpatient. Welke bedrijf neemt dat bedrijfsrisico erbij? Maar dat zijn zaken waar helemaal niemand zich wat van aantrekt. Bovendien loop ik er niet mee te koop. Zonder dat is de behandeling al schandalig.
Bovendien vind ik het grappig te zien hoe er zo makkelijk wordt gedacht aan geld lenen bij familie, vrienden, werk. Alsof die mensen wel zo makkelijk bij kas zitten dat ze ook echt zin hebben om een schuld te betalen en dan die 250,- euro per maand voor lief te nemen. Nee, de realiteit van vandaag is een andere. Het is duidelijk ieder voor zich ... waarbij steun aan elkaar steeds verder weg valt.
Mijn aanbod aan het betreffende incassoburo is ruimhartig gezien de financiele omstandigheden waarin ik verkeer. Men realiseert zich dat duidelijk niet! Of misschien wel, maar dan is een dergelijke actie zelfs verwerpelijk.
Met mijn aanbod ga ik al veel verder dan ik feitelijk kan en dus al een beroep moet doen op de mensen om mij heen als het gaat om het eten en drinken. Soms zelf moet bedelen om wat benzine in me tank zodat ik naar het werk kan.
Beste TS,
Wellicht toch de auto verkopen en dan een auto van een paar honderd euro kopen, dit heb ik zelf toen ik in de problemen zat na mijn scheiding ook gedaan.
Als je iemand mee neem die er verstand van heeft kan je nog best een auto vinden waar je een paar jaar mee kan doen hoor
Dan heeft u wel vast een groot deel betaald en voor de rest willen ze dan wellicht wel een regeling treffen
Want de schuldsanering is ook niet alles he, dan kun je ook geen auto rijden en als ze beslag leggen op uw salaris blijft er ook niets over...
Ik wens u heel veel sterke in ieder geval
aanvulling: met een vonnis kunnen ze trouwens ook beslag leggen op uw auto als die een DW van 3000 heeft zullen ze dat zeker doen, en dan blijft er mischien maar 1000 van over wat van uw schuld af gaat ( opbod, kosten van beslag)
Wellicht toch de auto verkopen en dan een auto van een paar honderd euro kopen, dit heb ik zelf toen ik in de problemen zat na mijn scheiding ook gedaan.
Als je iemand mee neem die er verstand van heeft kan je nog best een auto vinden waar je een paar jaar mee kan doen hoor
Dan heeft u wel vast een groot deel betaald en voor de rest willen ze dan wellicht wel een regeling treffen
Want de schuldsanering is ook niet alles he, dan kun je ook geen auto rijden en als ze beslag leggen op uw salaris blijft er ook niets over...
aanvulling: met een vonnis kunnen ze trouwens ook beslag leggen op uw auto als die een DW van 3000 heeft zullen ze dat zeker doen, en dan blijft er mischien maar 1000 van over wat van uw schuld af gaat ( opbod, kosten van beslag)
-
Leo The Emperor
Wat heb je toch een zwartgallige kijk op het leven. Probeer nu eerst eens een keer iets zonder het bij voorbaat al te verwerpenMijn werkgever is me bovendien liever kwijt dan rijk, mogelijk dat het zelfs in de eerst volgende bezuinigingsronde alsnog gaat gebeuren
Leg mij dan eens uit, zonder auto is mijn werk niet te doen. Geen werk, geed inkomen.Leojes30 schreef:Beste TS,
Een auto van een paar honderd euro? Zoals ik hier reeds schreef ben ik de laatste van het openbaar vervoer. Er is dus geen ander vervoer. Met mijn ziek lijf (jawel fijne mensen) kan ik moeilijk gaan lopen. Daarnaast repareer ik mijn auto zelf. Koop de onderdelen zo goedkoop mogelijk en vernieuw het. Mijn auto moet bedrijfszeker zijn. Een auto van een paar honderd euro en je eigen auto inruilen levert meer verlies en onzekerheid op dan de huidige situatie.
Het is te belachelijk voor woorden. Ik bied een betalingsregeling welke in 7 maanden de schuld volledig betaald. Dan kletsen we hier over dit soort belachelijk oplossingen die enkel erop gericht zijn iemand financieel helemaal naar de vervelend te helpen. Voor een rekening van oorspronkelijk 700,- euro.
Ik wist het al lang. Maar deze samenleving is in en in ziek. Mijn kanker is er niets bij.
Zwartgalig, hahaha, verwerpen? Maar als je zo begaan bent. Heb jij 1.800,- euro te leen waarbij we een afbetalingsregeling afspreken van 250,- per maand?Leo The Emperor schreef:Wat heb je toch een zwartgallige kijk op het leven. Probeer nu eerst eens een keer iets zonder het bij voorbaat al te verwerpenMijn werkgever is me bovendien liever kwijt dan rijk, mogelijk dat het zelfs in de eerst volgende bezuinigingsronde alsnog gaat gebeuren
Ik heb het gevecht met de kanker in mijn lijf. Jij praat over een regeling met mijn werkgever. Terwijl ik je net zeg dat die me liever kwijt dan rijk is. Als ik ze 1 uitgelezen moment geef van me af te komen is dat wel nu. Lekker in zo een situatie.
Ook jij begrijpt de situatie duidelijk niet. 7 maanden om alles te kunnen betalen en nu worden er oplossingen voorgehouden die mij enkel ellende en nog meer kosten geven.
Ach ja, afgaande op het forum alhier vraag ik me werkelijk af wat er met de mensen is gebeurt. Dit soort situaties kan een ieder overkomen. Het zou dus fijn zijn als we er op een normale, humane manier uitkomen. Want het begint nu toch echt te lijken op de oertijd. Het recht van de sterkst die maatgevend is. Bah ...
-
Leo The Emperor
Het idee van Leojes 30, wat ook al door mijzelf is geopperd is helemaal niet slecht. Misschien heb je ook helemaal geen auto nodig en kun je met een scooter ook naar je werk rijden.
(En het melden dat je kanker hebt of hebt gehad, maakt je in mijn ogen niet extra zielig, hoor . Het heeft helemaal niks van doen met deze zaak)
Dit is jou echte probleem. Je wilt een betalingsregeling afdwingen en daarom blokkeer je alle andere oplossingen. Nu er ligt een gerechtelijk vonnis en in dit stadium heb je gewoon helemaal niks meer te willen. De schuldeiser is er alleen op uit om zo snel en gemakkelijk als moglijk het geld waar hij recht op heeft binnen te halen. Stop toch met het najagen van hersenspinsels.Het is te belachelijk voor woorden. Ik bied een betalingsregeling welke in 7 maanden de schuld volledig betaald. Dan kletsen we hier over dit soort belachelijk oplossingen die enkel erop gericht zijn iemand financieel helemaal naar de ***** te helpen. Voor een rekening van oorspronkelijk 700,- euro.
(En het melden dat je kanker hebt of hebt gehad, maakt je in mijn ogen niet extra zielig, hoor . Het heeft helemaal niks van doen met deze zaak)
-
sacredfour
schrijf ze een brief
In bovengenoemde zaak moet ik u tot mijn spijt mededelen dat ik uw vordering niet kan betalen. Ik ben op het ogenblik totaal afhankelijk van een inkomen van………
U zult dus over moeten gaan tot executie van het vonnis of betekening, en daarop volgend beslaglegging.
Doe het vriendelijke verzoek aan ze voor beslaglegging op salaris. Dit is een redelijk verzoek wat ze niet zomaar kunnen weigeren. Laat ook weten dat je geen spaartegoeden of andere waardevolle bezittingen hebt. Doe dit ook met de belastingdienst.
Het gevolg hiervan is wel dat je een aantal maanden van een wettelijk minimum inkomen moet gaan leven.
In bovengenoemde zaak moet ik u tot mijn spijt mededelen dat ik uw vordering niet kan betalen. Ik ben op het ogenblik totaal afhankelijk van een inkomen van………
U zult dus over moeten gaan tot executie van het vonnis of betekening, en daarop volgend beslaglegging.
Doe het vriendelijke verzoek aan ze voor beslaglegging op salaris. Dit is een redelijk verzoek wat ze niet zomaar kunnen weigeren. Laat ook weten dat je geen spaartegoeden of andere waardevolle bezittingen hebt. Doe dit ook met de belastingdienst.
Het gevolg hiervan is wel dat je een aantal maanden van een wettelijk minimum inkomen moet gaan leven.
-
Leo The Emperor
Waarom is dit redelijk als ze door het verkopen van de auto direct de schuld kunnen innen ?Doe het vriendelijke verzoek aan ze voor beslaglegging op salaris. Dit is een redelijk verzoek wat ze niet zomaar kunnen weigeren. Laat ook weten dat je geen spaartegoeden of andere waardevolle bezittingen hebt
Kijk hier heb ik wat aan! Klasse, ik heb namelijk geen probleem met een aantal maanden minimum inkomen om mijn schulden af te betalen.sacredfour schreef:schrijf ze een brief
Bedankt "scaredfour" ik ga dat gelijk doen. Hou je op de hoogte!
Heb net een waardecheck gedaan ... mijn auto haalt de 1.800,- euro niet eens! Soms moet je eerst op onderzoek voordat je wat schrijft. Mijn fout. De auto kocht ik indertijd voor 2.750,- heb er wat aan gesleuteld. Dacht wel rond de 3.000,- te kunnen krijgen maar Autocheck.nl geeft aan 1.647,- en een verkoop van 847,-!Leo The Emperor schreef:Waarom is dit redelijk als ze door het verkopen van de auto direct de schuld kunnen innen ?Doe het vriendelijke verzoek aan ze voor beslaglegging op salaris. Dit is een redelijk verzoek wat ze niet zomaar kunnen weigeren. Laat ook weten dat je geen spaartegoeden of andere waardevolle bezittingen hebt
Maar hoe zit dat trouwens als je hierdoor je werk niet meer kunt uitvoeren?
Ik denk dat de deurwaarder daar beslag legt waar hij het meeste succes verwacht. De deurwaarder mag in dit stadium alles weigeren Het enige wat telt is het innen van de schuld.sacredfour schreef:schrijf ze een brief
puma73 schreef:Ik denk dat de deurwaarder daar beslag legt waar hij het meeste succes verwacht. De deurwaarder mag in dit stadium alles weigeren Het enige wat telt is het innen van de schuld.sacredfour schreef:schrijf ze een brief
Maar is dat niet het salaris dan?
Ik zou niet weten wat ik verder aan waardevolle spullen heb die de 1.800,- halen.
-
sacredfour
beslaglegging op inboedel en/of auto is lastig en kostbaar!
een verzoek om beslaglegging op salaris is dan ook een redelijk verzoek.
Ik ben nog geen deurwaarder tegengekomen die dit (als redelijk) verzoek heeft geweigerd. Laat de deurwaarder in de brief ook weten van de waarde van de auto en dat je hem nodig hebt voor je werk, en dat je verder geen bezittingen of spaartegoeden hebt.
een verzoek om beslaglegging op salaris is dan ook een redelijk verzoek.
Ik ben nog geen deurwaarder tegengekomen die dit (als redelijk) verzoek heeft geweigerd. Laat de deurwaarder in de brief ook weten van de waarde van de auto en dat je hem nodig hebt voor je werk, en dat je verder geen bezittingen of spaartegoeden hebt.
-
Leo The Emperor
klopt.
Als je auto de 1800 euro niet haalt is dit inderdaad een onlogische optie. Er dienen dan nog helaas nog meer spullen te worden verkocht.
In dat geval ben ik het eens met Sacredfour dat loonbeslag een meer redelijke optie is. Kost je echter nog steeds ongeveer 200 euro extra.
Ik begrijp daarom niet waarom je niet gewoon naar je werkgever stapt en het onderling met hem probeert te regelen. Uiteindelijk maakt het voor de werkgever niet zo veel verschil , maar scheelt het jou wel geld.
Het lijkt me echt een vergezochte reden dat de werkgever je daarom zou willen ontslaan.
Als je auto de 1800 euro niet haalt is dit inderdaad een onlogische optie. Er dienen dan nog helaas nog meer spullen te worden verkocht.
In dat geval ben ik het eens met Sacredfour dat loonbeslag een meer redelijke optie is. Kost je echter nog steeds ongeveer 200 euro extra.
Ik begrijp daarom niet waarom je niet gewoon naar je werkgever stapt en het onderling met hem probeert te regelen. Uiteindelijk maakt het voor de werkgever niet zo veel verschil , maar scheelt het jou wel geld.
Het lijkt me echt een vergezochte reden dat de werkgever je daarom zou willen ontslaan.
Leo The Emperor schreef:klopt.
Je begrijpt het nog steeds niet. Mijn werkgever en ik liggen elkaar niet. Men heeft liever dat ik op stap of dat ze van me af kunnen komen. Dit i.v.m. de ziekte geschiedenis, welke zelfs naar de toekomst hen een berg zal gaan kosten.
Men heeft mij dit al diverse keren aangegeven. Gelukkig leven we wat dat aan gaat in een beschaafde wereld en kan men niet 123 van mij af komen. Gelukkig maar, want naast deze ellende kan ik er ook niet nog eens geen inkomen bij hebben! Die 200 euro extra ... ach ... ik ben al voor ruim 1.100,- geplukt door dit incassoburo. Die 200,- kunnen er ook nog wel bij voor een stuk rust.
Ze stoppen dat geld maar daar waar de zon niet schijnt. Want ik ben er mooi klaar mee. Normale regelingen wenst men niet te accepteren. Dus gaan ze met grof geweld te keer en laten de kosten explosief stijgen. Einde van de dag is dat ik nog steeds geen geld heb hen te betalen en dat ze gewoon al die maanden alsnog kunnen wachten.
Bij de eerste vordering ging het slechts om 790,- euro incl. hun kosten. Was die betalingsregeling geaccepteerd dan was die volledig betaald geweest in Januari 2012.
Nu? Ik weet het niet. Hoor wel hoeveel dat loonbeslag gaat opleveren. Reed Elsevier mag trots zijn op een dergelijk incassoburo!!!
Dat is niet wat ik bedoelde.crazyme schreef:Je kunt het ook anders zien. Waarom zou ts niet hoeven te betalen wanneer anderen dat wel moeten?BBCS schreef:Het is toch van de zotte dat iemand die in problemen komt, door lijkenpikkers nog meer de ellende wordt ingejaagd!
Een invorderingstraject kost nu eenmaal geld.
Aan de andere kant heeft ts een betalingsregeling voorgesteld en het is vreemd dat de crediteur daar niet over wil praten. Dat lijkt onredelijk maar hoeft het niet te zijn. De rechter had ook die betalingsregeling kunnen opleggen maar heeft daar niet voor gekozen.
@ts
25,00 per aangifte ?
Ik snap waarom je bent gestopt. Voor zo'n fooi pakt mijn accountant de telefoon nog niet eens op.
Als een schuldenaar aangeeft niet in twee keer te kunnen betalen, maar wel in vier keer, en de incassobureau gaat daar niet mee akkoord, gaat die incassobureau gelijk naar de deurwaarder.
Voor alle duidelijkheid: natuurlijk moet het hoofdbedrag worden betaald. Het gaat vaak alleen op de manier waarop men het geld wilt innen.
Reed Elsevier is de opdrachtgever. Het incassobureau handelt in hun opdracht. De gang naar de deurwaarder wordt niet door het incassobureau bepaald.danmarc schreef:Bij de eerste vordering ging het slechts om 790,- euro incl. hun kosten. Was die betalingsregeling geaccepteerd dan was die volledig betaald geweest in Januari 2012.
Nu? Ik weet het niet. Hoor wel hoeveel dat loonbeslag gaat opleveren. Reed Elsevier mag trots zijn op een dergelijk incassoburo!!!
Of Reed Elsevier het beste af is met deze gang van zaken, is wellicht te betwijfelen, maar zij hebben hier wel voor gekozen.
Wij weten natuurlijk ook niet wat de voorgeschiedenis is met betr; tot betalen.
Voor nu helpt het niks meer, maar bij een vraag om een betalingsregeling, kun je zelf alvast wat overmaken. Ik krijg niet het idee dat iets dergelijks gedaan is. In afwachting van een goed- of afkeuring van een afbetalingsvoorstel, een bepaald bedrag overmaken, zodat er iets van vertrouwen ontstaat.
-
sacredfour
Je ziet dat danmarc dat de meeste adviezen op dit forum goed bedoeld zijn.
Maar je moet ook begrijpen dat als er kritiek gegeven wordt dit komt omdat deze forumleden al veel ervaring hebben met soortgelijke gevallen en het is daarom altijd een beetje frustrerend dat de hulp pas gevraagd wordt als het eigenlijk al te laat is , ze hadden je honderden euro,s kunnen besparen. Maar ja, het is nu niet anders. Er is veel kennis op dit forum , dus, in de toekomst, vraag gelijk advies. Succes!
Maar je moet ook begrijpen dat als er kritiek gegeven wordt dit komt omdat deze forumleden al veel ervaring hebben met soortgelijke gevallen en het is daarom altijd een beetje frustrerend dat de hulp pas gevraagd wordt als het eigenlijk al te laat is , ze hadden je honderden euro,s kunnen besparen. Maar ja, het is nu niet anders. Er is veel kennis op dit forum , dus, in de toekomst, vraag gelijk advies. Succes!