LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat een raar contract
Re: wat een raar contract
hallo,
dus even kort samengevat
niet tekenen, neem ik dan ontslag, of geeft mijn werknemer ontslag
ik denk zelf, dat ik dan mijn ontslag zelf in de hand heb,
dat het contract pas op 17 dec. gemaakt is, is dat ook normaal ,
ik dacht zelf een maand van te voren
gr monique
dus even kort samengevat
niet tekenen, neem ik dan ontslag, of geeft mijn werknemer ontslag
ik denk zelf, dat ik dan mijn ontslag zelf in de hand heb,
dat het contract pas op 17 dec. gemaakt is, is dat ook normaal ,
ik dacht zelf een maand van te voren
gr monique
-
Wat zegt je echtgenoot er eigenlijk van? Want daar heb je nog niks over gezegd namelijk.
witte angora schreef:Wat zegt je echtgenoot er eigenlijk van? Want daar heb je nog niks over gezegd namelijk.
Moet dat dan?
als TS zelf ontslag neemt krijgt ze ook geen uitkering.
-
Er moet niks. Maar ik neem aan dat haar echtgenoot er toch ook wel iets over zeggen kan. In ieder geval meer dan wij hier. Die werkt immers in hetzelfde bedrijf.ciske schreef:witte angora schreef:Wat zegt je echtgenoot er eigenlijk van? Want daar heb je nog niks over gezegd namelijk.
Moet dat dan?
als TS zelf ontslag neemt krijgt ze ook geen uitkering.
als TS dat wilt zegt ze het zelf wel , zo niet dan is dat ook goed.Er moet niks. Maar ik neem aan dat haar echtgenoot er toch ook wel iets over zeggen kan. In ieder geval meer dan wij hier. Die werkt immers in hetzelfde bedrijf.
-
Dat klopt, en omdat er niks over gezegd wordt, vraag ik er even naar. Kan best zijn dat die een hele andere visie heeft op het gebeuren dan wij. Juist omdát hij er ook werkt.ciske schreef:als TS dat wilt zegt ze het zelf wel , zo niet dan is dat ook goed.Er moet niks. Maar ik neem aan dat haar echtgenoot er toch ook wel iets over zeggen kan. In ieder geval meer dan wij hier. Die werkt immers in hetzelfde bedrijf.
kan...maar is niet verplicht om zoiets te vertellen.
-
Dat heb ik dus ook nooit gezegd, heb er alleen naar gevraagd.ciske schreef:kan...maar is niet verplicht om zoiets te vertellen.
TS moet helemaal niks. De werkgever biedt een contract aan en dan is het aan de toekomstige werknemer om daar mee akkoord te gaan of niet. Het is niet de taak van een werkgever om een "droomcontract" aan te bieden. Dat is uiteindelijk een kwestie van onderhandelen.nevermind schreef:Morgen het juridisch loket in jouw stad opzoeken, en dit contract laten zien.dit zijn de vragen, ik heb zelfs zoiets van, waar wordt ik deze keer genaaid,
ik hoop op antwoorden, i.v.m. dinsdag bespreking,
Als je dit contract moet tekenen , ben je volgens mij een privé slaafje van de baas geworden.
succes
PS: voor een slaaf is het een hele redelijke vergoeding. Normaal gesproken krijgen slaven niets, hoogstens wat zweepslagen.
hallo allemaal,
ik had een berichtje geplaatst, maar ik zie het nu niet terug
Wat vind mijn man,
die wil dat ik onder geen voorwaarde dit teken, dat is heel helder,
hij zelf heeft ( omdat we weten hoe de werkgever is, al bedacht, dat het weer zo,n vreemd contract zou worden) een overplaatsing aan gevraagt, om gewoon weer als monteur, en niet de verkoop, het magazijn, en de verantwoording te nemen dit omdat onze werkgever 1 x in de week langs komt om te kijken hoe het gaat, en de verbouwing, wat een hele operatie wordt, en een monteur er bij,
maar de werkgever, il het pertinent niet hebben, hij wil dat mijn man blijft waar hij zit, dit ook odat, hij erg veel ervaring heeft, en altijd het beste wil voor de klant
Omdat we er alleen maar met ze tweeen werken, voelt het ook wel als een eigen zaak,en ik denk dat daar niet aan ontkomt.
Ik denk dat mijn werkgever, de hele boel in de maling neemt,
want verleden week, wist nog te vertellen, als er een nieuwe monteur komt, kost dit wel weer geld, maar als xxxxx ( ik ) naar 15 uur zou gaan, kon het net wat ook onzin is ( de boekhouder zegt dat de tent erg goed loopt, en mijn werkgever, doet nu net of er geld bij moet,) ik maak zelf de facturen, en zie dat er genoeg binnen komt.
En niet geheel onbelangrijk, hij heeft een monteur van het hoofdkantoor gevraagt, of hij bij ons wil werken, dus blijven mijn inziens de kosten het zelde.
gr monique
ik had een berichtje geplaatst, maar ik zie het nu niet terug
Wat vind mijn man,
die wil dat ik onder geen voorwaarde dit teken, dat is heel helder,
hij zelf heeft ( omdat we weten hoe de werkgever is, al bedacht, dat het weer zo,n vreemd contract zou worden) een overplaatsing aan gevraagt, om gewoon weer als monteur, en niet de verkoop, het magazijn, en de verantwoording te nemen dit omdat onze werkgever 1 x in de week langs komt om te kijken hoe het gaat, en de verbouwing, wat een hele operatie wordt, en een monteur er bij,
maar de werkgever, il het pertinent niet hebben, hij wil dat mijn man blijft waar hij zit, dit ook odat, hij erg veel ervaring heeft, en altijd het beste wil voor de klant
Omdat we er alleen maar met ze tweeen werken, voelt het ook wel als een eigen zaak,en ik denk dat daar niet aan ontkomt.
Ik denk dat mijn werkgever, de hele boel in de maling neemt,
want verleden week, wist nog te vertellen, als er een nieuwe monteur komt, kost dit wel weer geld, maar als xxxxx ( ik ) naar 15 uur zou gaan, kon het net wat ook onzin is ( de boekhouder zegt dat de tent erg goed loopt, en mijn werkgever, doet nu net of er geld bij moet,) ik maak zelf de facturen, en zie dat er genoeg binnen komt.
En niet geheel onbelangrijk, hij heeft een monteur van het hoofdkantoor gevraagt, of hij bij ons wil werken, dus blijven mijn inziens de kosten het zelde.
gr monique
GJvdZ schreef:
TS moet helemaal niks. De werkgever biedt een contract aan en dan is het aan de toekomstige werknemer om daar mee akkoord te gaan of niet. Het is niet de taak van een werkgever om een "droomcontract" aan te bieden. Dat is uiteindelijk een kwestie van onderhandelen.
PS: voor een slaaf is het een hele redelijke vergoeding. Normaal gesproken krijgen slaven niets, hoogstens wat zweepslagen.
Als TS nu, zoals het blijkt niet weet, of dit contract voor haar geen nadelen heeft, moet zij naar het juridisch loket, om daar opheldering te vragen.
Als je dit een droomcontract vind, dan ben ik blij, jouw niet als baas te hebben.
-
- Contacteer:
Frysian schreef:Hallo Monique.
Ben je lid van een vakbond? Zo niet is dit het overwegen waard. Zo ja, is het een idee om dit met je contactpersoon of de juridische afdeling te bespreken?
Succes
Helaas maar zo werkt dat niet hoor. Snel lid worden om een bestaand probleem aan te kaarten.
Je dient reeds lid te zijn.
-
- Contacteer:
Leo The Emperor schreef:Ik vind dat deze zaak hier nogal wordt opgeblazen.
Waarom is TS ineens het prive-slaafje als ze moet schoonmaken en de adminstratie bijhouden ?
Zoals ik eerder heb vermeldt verwacht ik dat dit een klein bedrijfje is, en in kleine bedrijven geldt wel vaker dat medewerkers meerdere taken dienen uit te voeren. Dit is niks bijzonders, en ik zie geen enkele term die het woord slaaf rechtvaardigt.
Een Full time salaris van 2000 euro voor deze werkzaamheden klinkt mij ook helemaal niet slecht in de oren.
Enfin, je moet zelf doen wat je het beste vindt, zorg wel dat je vooraf weet hoe het eventueel met je uitkering zit als je weigert om dit contract te tekenen.
Natuurlijk heeft TS wel rechten, en deze zijn beschreven in het burgerlijk wetboek en meestal ook in de CAO. Daar dient elke werkgever en dus ook deze zich aan te houdenContract is nogal veel in voordeel van werkgever.....veel plichten amper rechten.
Vindt niet dat wordt opgeblazen, haal ik nergens uit tenminste. Dat TS het slaafje genoemd wordt is omdat ik vindt dat ze wordt uitgeknepen op deze manier.
TS is veelvuldig met een kluitje in het riet wordt gestuurd ivm de boekhouder's afwezigheid, alsof dat de enige persoon is welke een handtekeing kan zetten of een contract kan opmaken.
Kan zijn dat een klein bedrijf is kan ik niet over oordelen maar dan nog blijf ik erbij dat ze wordt uitgeknepen....vroeger werd dit slaaf genoemd.
Voor zover mij bekend dienen bepaalde arbeidsrechten ook in contract te staan.
Komt op mij over als heel veel plichten en bepalende woorden als - blinkend schoon - meer dan representatief - mwahhhh dan voel ik hele erge nattigheid.
-
- Contacteer:
Leo The Emperor schreef:Kortom uitbreiding van het takenpakket is geen loze kreet, en dus valt niet in te zien waarom hiervoor geen nieuwe proetijd kan worden overeengekomen17.1Uw takenpakket wordt uitgebreid met het uitvoering van meer adm.taken
waarvoor u m.b.t. onderricht voldoende ondersteuning zal krijgen van het hoofdkantoor
Dan zou ik er ook in laten zetten dat als om wat voor reden de uitbreiding niet lukt TS weer in de oude functie terug gezet kan worden.
Proeftijd om te testen of bepaalde taken aan worden gekund is opzich niks mis mee, wel als dit wordt gebruikt om ontslag te verkrijgen.
-
Dat ben ik wel met je eens.TS is veelvuldig met een kluitje in het riet wordt gestuurd ivm de boekhouder's afwezigheid, alsof dat de enige persoon is welke een handtekeing kan zetten of een contract kan opmaken
Ik heb ook gezegd dat het contract niet raar is , maar dat de toelichting van TS wel de wenkbrauwen doet fronsen.
Hier proef ik een beetje waarheid.Proeftijd om te testen of bepaalde taken aan worden gekund is opzich niks mis mee, wel als dit wordt gebruikt om ontslag te verkrijgen.
hallo allemaal,
allereerst wil ik jullie bedanken, voor het meedenken,
ondertussen weet ik dat er geen proeftijd meer mag zijn,
en dat de helft van mijn salaris, wat normaal 600 euro zou zijn, rond de 500 euro uitkomt,
ik wacht het gesprek even af morgen, en als het contract het zelfde blijft, dan stop ik ermee.
Maar nogmaals mijn werkgever, doet of zijn neus bloed, en dat hij de inhoud van het contract niet kent, en dan zijn beroemde zin uitkraamt,
DAAR KOM IK OP TERUG
Met vriendelijke groet monique
allereerst wil ik jullie bedanken, voor het meedenken,
ondertussen weet ik dat er geen proeftijd meer mag zijn,
en dat de helft van mijn salaris, wat normaal 600 euro zou zijn, rond de 500 euro uitkomt,
ik wacht het gesprek even af morgen, en als het contract het zelfde blijft, dan stop ik ermee.
Maar nogmaals mijn werkgever, doet of zijn neus bloed, en dat hij de inhoud van het contract niet kent, en dan zijn beroemde zin uitkraamt,
DAAR KOM IK OP TERUG
Met vriendelijke groet monique
Van welke bron heb je deze uitspraak?ondertussen weet ik dat er geen proeftijd meer mag zijn,