LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
paul schuurbiers
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2014 12:06

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door paul schuurbiers »

Beste lezers,

Aangezien ik pas geleden ook een auto heb gekocht bij dit bedrijf wil ik ook even reageren. Ik heb een xsara Picasso gekocht die ze op hun internet site aanboden met 215 000 op de teller en waar de auto volgens de verkopen tip top in orde zou zijn.. alles behalve waar dus toen ik thuis online keek was de auto al van het inet afgehaald en werd er beweerd dat die auto nooit online heeft gestaan. Het begon met de KM teller de dag teller zou niet door lopen achteraf blijkt het de hele km display te zijn inclusief bsi want er zat een display en bsi in van een andere auto dus zeker weten dat ze de KM stand hebben geprobeerd terug te draaien. Na de apk keuring in belgie .... Afgekeurd op bijna allen gronden te veel uitstoot, olie lekage, geen stang om de achterbak klep open te houden 3 verschillende banden maten op de auto overal rubbertjes die zijn verdwenen het is echt niet te geloven. Aan iedereen dit dit leest en zo slim is om voor het kopen onderzoek online te doen .... Koop hier GEEN auto !!!!!!!!!!!! de auto was 1850 en ik heb alleen al voor de display en bsi 500 kwijt om de auto rijklaar te maken komt het boven de 1000!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

paul schuurbiers
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2014 12:06

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door paul schuurbiers »

beste lezers,

Ik zie dat eerder mensen hebben gereageerd over dat er KM standen worden terug gedraaid, Dat gebeurd zeker bij mij hebben ze de verkeerde bsi en computer display in de auto gestopt zodat de teller versprong bij de citroen dealer werd er gelijk gezegd dat ze met de km stand hebben zitten rotzooien .

ad v d berk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:51

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door ad v d berk »

mijn auto citroen c5 had op de teller bij de koop 154.000 km maar omdat mijn banden al na 5 weken helemaal op waren ben ik naar mijn lokale autodealer gegaan om de auto te laten uitlijnen bij het nakijken van de auto bleek hij geen 154.000 maar 283.000 km te hebben gelopen ik ben terug geweest en meerdere malen hij wou de auto niet terug nemen kon wel een andere kopen maar moest wel 1000 euro inleveren dit alles ruim binnen 3 maanden.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

zeer ontevreden
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 10:48

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door zeer ontevreden »

Beste lezers,

Ook ik dacht een leuke auto gevonden te hebben bij dit bedrijf.
Overal op internet stond dat dit een nissan micra acenta 1.4 was.
Eerst even gebeld; ja dat klopt een nissan micra acenta 1.4. In Breda aangekomen stond er op het bordje in de auto; Nissan micra acenta 1.4.
Proefritje meegemaakt, maar wij konden niet de snelweg op omdat het benzinelampje brandde, dus niet echt kunnen testen wat zijn vermogen was.
Ik dacht een goede deal gemaakt te hebben en ik zou gebeld worden wanneer ik de auto kon komen ophalen.
Maar er moest wel eerst 250 euro aanbetaald worden. Zo gezegd zo gedaan.
2 dagen later werd ik gebeld, dat ik hem op kon halen.
Ik heb gelijk even het kenteken gevraagd om de verzekering te kunnen regelen. Bij de verzekeringssite aangekomen staat er dat het een Nissan Micra Visa 1.2 is. Even op de rdw site gekeken, daar was het kenteken niet eens bekend. Op internet gezocht naar de advertentie, maar deze waren al weggehaald.Toch maar even bellen naar de garage hoe dat zit. Nee het was inderdaad een Nissan Micra Visa 1.2.
Dat was niet wat er in de advertentie stond... konden we dat bewijzen..? Nee de advertenties waren al weggehaald. Uiteindelijk geen auto en 250 euro kwijt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Julie4444 »

zeer ontevreden schreef:Dat was niet wat er in de advertentie stond... konden we dat bewijzen..? Nee de advertenties waren al weggehaald. Uiteindelijk geen auto en 250 euro kwijt.
Hoezo? Was er geen koopovereenkomst?

zeer ontevreden
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 10:48

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door zeer ontevreden »

Julie4444 schreef:
zeer ontevreden schreef:Dat was niet wat er in de advertentie stond... konden we dat bewijzen..? Nee de advertenties waren al weggehaald. Uiteindelijk geen auto en 250 euro kwijt.
Hoezo? Was er geen koopovereenkomst?
Er is alleen een briefje ingevuld met wat onduidelijke gegevens. Zoals dat het om een zwarte Nissan Micra ging, verder geen gegevens over welke uitvoering of iets dergelijks. Dit briefje is ook niet in tweevoud opgemaakt en is achter gebleven bij de garage, achteraf gezien had ik hier natuurlijk een kopie van moeten vragen. Het is helaas mijn fout geweest om er op te vertrouwen dat het wel goed zat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Julie4444 »

zeer ontevreden schreef:Er is alleen een briefje ingevuld met wat onduidelijke gegevens. Zoals dat het om een zwarte Nissan Micra ging, verder geen gegevens over welke uitvoering of iets dergelijks. Dit briefje is ook niet in tweevoud opgemaakt en is achter gebleven bij de garage, achteraf gezien had ik hier natuurlijk een kopie van moeten vragen. Het is helaas mijn fout geweest om er op te vertrouwen dat het wel goed zat.
Tja, dat is vervelend. En ze weigeren de aanbetaling terug te storten?

zeer ontevreden
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 10:48

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door zeer ontevreden »

Julie4444 schreef:
zeer ontevreden schreef:Er is alleen een briefje ingevuld met wat onduidelijke gegevens. Zoals dat het om een zwarte Nissan Micra ging, verder geen gegevens over welke uitvoering of iets dergelijks. Dit briefje is ook niet in tweevoud opgemaakt en is achter gebleven bij de garage, achteraf gezien had ik hier natuurlijk een kopie van moeten vragen. Het is helaas mijn fout geweest om er op te vertrouwen dat het wel goed zat.
Tja, dat is vervelend. En ze weigeren de aanbetaling terug te storten?
Het was of deze auto toch halen en de rest betalen of 250 euro kwijt. Die auto wil ik niet meer na zulke geintjes.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, het is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat de auto als ander product werd verkocht. Hier kun je het een en ander van leren.

Zorg sowieso altijd voor een fatsoenlijke schriftelijke overeenkomst, en controleer het product voor überhaupt een cent ervoor te geven.

Wat u eventueel kunt doen is proberen het geld terug te krijgen middels aangetekende brief waarin u het gebeuren uiteenzet (misleiden, geen overeenkomst, etc) en dreigt met juridische stappen als het niet terugbetaald wordt, maar of dat zin heeft weet ik niet.

Cindy2306
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2015 19:57

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door Cindy2306 »

Na het lezen van jullie reacties wil ook ik graag mijn ervaring delen met deze garage.
Ik heb in september 2015, een opel corsa uit 2003 met 106.000 op de teller gekocht.
Na 4 weken kon ik alweer terug omdat mijn riemschijven waren afgebroken, mijn olie en benzine meter kapot waren en mijn achterruiterwisser. Dit voor 200€ laten maken. Na 6 weken de auto te hebben heb ik een klapband, blijkt bij het wisselen dat dat niet meevalt omdat hij helemaal vastgeroest zat aan de auto, daarnaast blijken m'n remblokken helemaal versleten en vond onze automonteur het knap dat de remmen nog niet enorm piepten. De auto zou APK gekeurd zijn de week voor ik hem kocht (natuurlijk door de garage zelf). Ik heb nog garantie ong 5weken, maar de werkuren moeten natuurlijk weer betaald worden. Ben nu al 2700€ Kwijt aan een auto die nu nog van alles mankeert.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring Autobedrijf Bovak Breda

Ongelezen bericht door thecure »

wat bedoel je met riemschijven precies? En een corsa met een oliemeter, das nieuw voor me die vind je alleen op erg luxe auto's.
en de defecte benzinemeter had je niet gezien tijdens de proefrit?

geen aankoopkeuring laten uitvoeren?

Gesloten