Pagina 2 van 8

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 12 nov 2003 19:15
door Gery
Ja Nelson. Op jou vraag aan die familievader, hoor je niks meer. Nee joh, die is veel te druk met zich overal mee te bemoeien op andere topics en dan vooral van Dexia. Nu lees je hier niks meer van ,m.

En ik heb een e-mail terug gehad en gaat voor mij uitzoeken wat en waar! Ik ben nu net het concern zelf, met je hoort nog van me. Maar dat komt echt nog en ik denk deze week nog. Als je het tenminste al niet eerder van onze fam, vader hebt gelezen!

Mvg. Gery,

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 12 nov 2003 19:55
door familievader
toen de eigenaar zijn knuffel terugontvangen had heb ik het email en dus ook het adres in de digitale prullenbak gegooid en die is inmiddels allang leeggemaakt. Sorry. Maar probeer gewoon eens op www.kpn.com ga naar telefoongids en daar op internationaal. Daar kun je ook telefoonnummers in Parijs opzoeken en met een mengelmoes van engels en frans is het mogelijk om contact te krijgen en een email adres los te krijgen. tenminste zo heb ik het destijds gedaan...

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 18 nov 2003 12:08
door deverschrikkelijke
echt weer hollanders wat klagen als iknaar de efteling ga ben ik ook 20 euro kwijt voor entree en idereen weet dat op de parken eten durder is dan buiten de parken als je in disneyland parijs bent dan moetje bij de restaurants op het festival eten bv.planet hollywood of annete's diner
ik kan het weten want ben er zeven keer geweest

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 18 nov 2003 18:36
door Gery
Hallo Nelson

Hier weer ff een berichtje van mij.
Ik ben uit Parijs zelf nog niks wijzer geworden, maar ik ben ook zelf ff voor je op het net aan het zoeken gegaan.

Misschien had je deze adressen al eens geprobeert, maar zet ze voor de zekerheid nog ff hier op!

E- mail: www.dlpbusiness.com
www.disneylandparis.com

Of probeer tel: 33 1 64 74 56 voor vragen en ander info!
Of hier in Nederland: 0900 3476391

Ik hoop dat je er wat aan hebt anders nog ff geduld tot dat ik meer info van mijn kennis uit Parijs heb.

Mvg, Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 19 nov 2003 13:02
door Prost
Ondanks deze negatieve berichten is het voor mij geen rede om weg te blijven uit deze hotel(s). Ik ga in januari voor de 9e keer. :lol: Ik heb regelmatig van hotel geswitched waardoor ik een goed beeld gekregen heb van de mogelijkheden.
Prijstechnisch ben je altij voordeliger uit als je een disneyhotel met entree van boekt.
Uiteraard kan het erg druk zijn bij het ontbijt, een goede tip hiervoor is: (1) probeer op de dag van aankomst zo vroeg mogelijk in te checken waardoor de keuze van tijden zeer ruim is
(2) ga vroeg ontbijten, lekker rustig en ruime keus.
Overigens; hoe duurder het hotel des te beter de service en ontbijt. Boek volgende keer eens Sequoia Lodge, deze is niet erg veel duurder dan Santa Fe en Cheyenne. Is ons erg goed bevallen.
Succes.

:wink: PS boek nooit de Thalys bij het reisbureau!!!! Gemiddeld ben je € 100,-- p.p. meer kwijt dan dat je deze zelf boekt (3 maanden voor vertrek)

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 19 nov 2003 19:23
door Joey
Even over die Thalys tarieven. Als je een beetje bijtijds kunt boeken, dan kan je voor € 61 retour naar Parijs. Dus zeker niet bij de buro,s boeken, maar zelf even naar èèn van de grotere stations gaan, of via het inernet. Wel zo gemakkelijk!

En wil je naar Disney en ook niet te duur? Doe dan net als die mevrouw/
meneer, en boek een hoteletje in de buurt. Doen wij ook altijd. Tickets voor het park, zowel al hier, als in het hotel, voor dezelfde prijs kun je ook daar terecht.

8) Joey.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 27 nov 2003 20:12
door Gery
Hallo Nelson.

Hier ben ik weer even. Denk niet dat ik het vergeten was! Dit weekend komt die kennis hier logeren en zal hem dit item laten lezen en vragen of hij een oplossing hiervoor weet! Dus let begin volgende week even op het forum. Ik hoop dat ik dan wat meer weet voor je. Als je het tenminste al zelf niet voor elkaar hebt gekregen!

Groet. Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 03 dec 2003 10:09
door Gery
Goedemorgen Nelson.

Ik moet nu zo naar mijn werk, maar ik beloof je dat ik vanavond het èèn en ander even op het forum zal zetten, waar je misschien wat aan hebt.

Mvg Gery en tot vanavond.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 03 dec 2003 17:37
door Gery
Hallo Nelson.

Ben je er nog? Zo, ik zie nu 3x achter elkaar mijn naam.
Maargoed. Ik denk dat ik al weer ietsje verder ben. Ik heb het volgende door gekregen van mijn kennis.
Per brief:

Disneyland Resort Paris
Guest Communication
BP 100
7777 Marne-La-Vallee Cedex 4
France

Of per internet/mail:
http://www.disneylandparis.com/nl/searc ... /index.htm

Duurt vaak 48 uur voor je antwoord hebt...wel in het Engels minimaal.

Zo heb ik het tot nu toe door gekregen. Hopenlijk kan je hier wat mee. Laat het nog eens weten, wil je?

Mvg, Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 06 dec 2003 14:02
door nelson
Beste Gery,

Bedankt voor jouw reactie. De gegevens die jij heb neergezet waren al bekend bij mij. En die link naar de site van Disney .. daar is 1x op gereageerd en op mijn andere 4 berichtjes wordt gewoon consequent niet op gereageerd. Ik heb al meerdere malen in mijn berichtjes gezet dat de manier waarop met klachten wordt omgegaan, van een bedenkelijk niveau is. Maar daar stoort de firma Disney zich niet aan.
Ik heb via het reisbureau waar ik geboekt heb, ook al ruim 6 weken geleden, een klacht naar de touroperator, Holland International, gestuurd. Volgens mijn reisbureau duurt het nog wel een week of 1 a 2 voordat hun een reactie van de touroperator verwachten....
Blijkbaar heb ik het dus verkeerd en is het dus heel normaal dat bedrijven je gewoon 2 maanden laten stikken en niet reageren op brieven en e-mails ... stom van mij zeg!

Maar als ze denken dat ze er zomaar vanaf komen ... guess again! Ik pik dit niet en er zal gewoon door Disney gedokt moeten worden en tevens eis ik excuses.

Nelson

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 08 dec 2003 22:39
door mirjamvk
Wij (gezin, 5 personen) zijn in deze herfstvakantie naar Disney geweest.
Wij zijn heel positief: prima hotel (New York) we kregen een suite i.p.v. een gewone kamer zonder bijbetaling, natuurlijk.
Het park was schoon, heeeel mooi, en de wachttijden waren te verwaarlozen.
Het personeel was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Het verbaast me dat in andere hotels het personeel kennelijk zo onplezierig is.
Natuurlijk is het prijzig, het is dan ook een eenmalige vakantie!
Maar positieve ervaringen zijn er dus ook!!! Als we het ons konden veroorloven, zouden we zo weer gaan!!

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 10 dec 2003 09:18
door nelson
Ik beweer ook niet dat mijn klachten over het park gaan. Kijk de prijzen zijn nou eenmaal duur, maar dat zijn de prijzen in Parijs ook. En in de Efteling bijv. ook.
En als mijn kamer wordt omgezet in een suite, dan zou ik daar ook niet over klagen :wink:
Maar even zonder dollen, het gaat er mij om dat ik een schade/vermissing heb en daarvoor stel ik Disney aansprakelijk. Ook heb ik meerdere klachten over ons verblijf in hotel Santa Fe, maar dat is voor mij maar een bijzaak. Ik ben nu al blij als ik uberhaupt contact met Disney kan krijgen en dat ze met mij deze zaak netjes afhandelen. Maar tot dusver kan ik op geen enkele manier contact krijgen met Disney of met de touroperator, Holland International.
Misschien wordt het toch maar eens tijd om te bemiddelen door de redactie van Radar???
En als jij dus positieve ervaringen heb met hotel New York en met het park, dan ben ik niet degene die je tegenhoudt om weer te gaan hoor. Ik wou dat ik ook een iets positiefs van Disney kon vernemen. Maar zoals het nu gaat vrees ik dat het niet gaat gebeuren...

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 10 dec 2003 10:04
door Gery
Goedemorgen Nelson.

Ik zit net weer even je bericht hier te lezen! Dus je bent nog niks opgeschoten, zie ik? Dat vind ik ronduit schandalig dan, dat je op geen enkele wijze contact met ze kan krijgen! We hebben nu al zoveel adressen en websites hierop gezet en toch reageren ze niet!

Zoals je weet, was die kenis hier geweest en had hier nog voor mij een mail verstuurd naar het adres wat ik de laatste keer hier op het forum had gezet. Ja, meer kon hij ook niet doen, zei hij. Wat niet wegneemt, dat hij het ook geen manier vond hoe jij nu word behandeld.

Maar wat ik toch nog steeds niet goed begrijp, is dat Holl.Int. dan ook niks voor jullie kan doen! Hun zeggen marktleider van Disney te zijn, dan moet ze toch ook de weg weten wat te doen met zulke klachten? Maargoed, verder kan ik nu ook niks meer voor je betekenen, vrees ik! Laat het aub wel even hier op het forum weten hoe het verder gaat. Of het alsnog opgelost wordt en dergelijke!

Veel succes ermee! Wij gaan met oud en nieuw daar heen dus zal ik mijn ogen en oren open houden daar!
Mvg. Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 30 dec 2003 15:48
door nelson
en maar weer een update ... zoveel gebeurt er niet maar toch.

ik heb een mail gestuurd naar alle adressen die ik heb van de betrokken bedrijven dus naar het reisbureau, touroperator, disney etc.
In deze mail heb ik wederom aangegeven dat het wat mij betreft nu wel allemaal erg lang gaat duren en dat ik graag wil dat er contact met mij wordt opgenomen zodat er ik in ieder geval mijn verhaal aan iemand kwijt kan en ik dan nog de illusie heb dat iemand mij/ons serieus neemt.

Laten we maar hopen dat er nu wel een reactie komt... maar ik vrees het ergste ... Misschien moet ik maar eens bij Disneyland Parijs langsrijden om verhaal te kunnen halen? Om ze te melden dat er iets goed mis is met de manier waarop klanten met klachten worden behandeld!
Dus wederom het vriendelijke verzoek aan de redactie van Radar om toch maar eens te gaan bemiddelen.. misschien maakt dat wel indruk ???

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 01 jan 2004 11:26
door nelson
Nou je zal het niet geloven, maar ik heb een brief ontvangen van Disney!
In de brief wordt de ontvangst van mijn e-mail van 24 oktober(!!!) 2003 bevestigd en excuses aangeboden voor de late reactie ... ach maar ruim 2 maandjes. Verder staat er in dat ik mijn gemaakte kosten voor vervanging van het ontvreemde naar hun toe moet sturen en dat ze het dan in behandeling gaan nemen.... dus wie weet toch nog een nette oplossing? Laten we het hopen.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 31 jan 2004 19:44
door Gery
Hallo Nelson.

En???????? Heb je verder al weer wat gehoord? Is het nu eindelijk voor elkaar? Ik ben wel benieuwd erna! Laat het eens weten, als je wil?
Mvg. Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 31 jan 2004 23:52
door GAST00144
Hallo allemaal,

Hieronder vinden jullie een voorbeelbrief voor een klacht.
Willen jullie een ander voorbeeldbrief vraag dan even. Ik hoor het graag.

AANTEKENEN


NAAM REISORGANISATOR
t.a.v. de directie
ADRES
POSTCODE PLAATS


Datum: WOONPLAATS, DATUM
Betreft: Klacht naar aanleiding van een reis


Geachte heer, mevrouw,

Op DATUM VAN DE REISOVEREENKOMST heb ik bij reisbureau HET REISBUREAU WAAR U HEEFT GEBOEKT te PLAATS REISBUREAU een reis geboekt naar BESTEMMING, tussen begindatum BEGIN DATUM VAN DE REIS en einddatum EIND DATUM VAN DE REIS. Helaas ben ik ontevreden over de wijze waarop deze reis is uitgevoerd.

Afgaande op de toegedane mededelingen van het personeel van het reisbureau, het voorlichtingsmateriaal en de gemaakte afspraken ben ik van mening dat u tekort bent geschoten in de nakoming van uw verplichtingen op grond van de reisovereenkomst.

Over de reis heb ik de volgende klachten:

UK KLACHT

Gezien de hier omschreven klachten ben ik van mening dat ik niet heb gekregen waar ik op grond van de reisovereenkomst recht op had. Uiteraard heb ik mijn klachten direct voorgelegd aan de reisleiding, maar deze konden niet voor een voldoende oplossing zorg dragen.

Ik stel u dan ook hierbij aansprakelijk voor de extra kosten die ik heb moeten maken om de problemen op te lossen dan wel te verlichten. Deze kosten bedragen Euro UW SCHADE. Bijgevoegd treft u een bijlage aan waarin ik deze kosten specificeer. Bovendien stel ik u aansprakelijk voor gederfd reisgenot. Ook voor deze schadepost stel ik u aansprakelijk en verwacht hiervoor een tegemoetkoming.

Ik verzoek u vriendelijk zo spoedig mogelijk te reageren op mijn klachten en de schadevergoeding binnen twee weken over te maken op mijn bankrekening UW REKEINGNUMMER.

Met vriendelijke groet,




UW NAAM
UW ADRES
POSTCODE WOONPLAATS



Groetjes gast00144

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 01 feb 2004 13:22
door nelson
Nou, voor elkaar, voor elkaar .... dat nog niet maar er is nu al een paar keer contact geweest tussen Disney, afdeling Costumer Care, en mij. Het verzoek is om alles op te sturen, rekeningen etc en dan gaat men beslissen of het wordt vergoed. In de laatste brief wordt dit nog eens bevestigd dus heb ik alles wederom opgestuurd en wacht ik af op wat er gaat gebeuren .... ben benieuwd!
Dit hele zaakje loopt nu al ruim 3 maanden dus ik verwacht nu niks meer .... eerst geld zien!

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 01 feb 2004 14:01
door Gery
Okè, bedankt Nelson, voor je toch wel snelle reactie. Dus het wordt, eerst zien, dan geloven! Nu, ik ben benieuwd. Wel ff hier laten weten hoor!

Mvg. Gery.

Re: disneyland parijs

Geplaatst: 05 feb 2004 11:16
door pooh
Jammer zeg deze slechte ervaring,ik ben zelf al 8x in disneylang geweest en heb daarvan 4x in sante fe gelogeerd,tot volle tevredenheid!Tja natuurlijk is Sante Fe wel drukker met het ontbijt,het is tenslotte het hotel die de meeste mensen boeken omdat dit hotel nog enigzins betaalbaar is,en dan is het dus drukker.Ik ben er zelf de laatste keer in november geweest en toen ging alles prima.Wel is het zo dat vergeleken met 10 jaar terug toen het park net open was,het personeel stukken minder gemotiveerd is en er ook minder personeel is.Recessie he zullen we maar zeggen.
Wat de andere reacties betreft over de prijzen van Disneyland,ik vergelijk het altijd met de Efteling daar betaal je je ook helemaal scheel aan de prijzen van oa het eten.Ik heb dan zelf liever disneyland,maar ja ik ben dan ook een echte disneyfreak .Echt hoor het hoeft niet duur te zijn,je kan er ook gewoon bij de Mc donalds eten,geen probleem,en stukken goedkoper .