Nee, Sacredfour, ik heb geen advies.sacredfour schreef:Heb jij advies?
Het zal u reeds uit andere topics duidelijk zijn geworden dat ik het principe van werken voor geld niet afkeur, en allerminst als slavernij betracht. Dat er aan de uitvoering van het e.e.a. hier en daar wat schort zal zeker en vast, maar daar protesteerd u niet tegen, de weg welke u bewandelt heeft als doel ontslag te verkijgen van enig verplichting welke de overheid op u kan leggen deel te nemen aan een traject wat ontworpen is terugkeer naar de maatschappij als werkende te bewerkstelligen, en is daarmee tevens gericht tegen de middelen beschikbaar aan de overheid deze verplichting kracht bij te zetten.
Deze verplichting zie ik nu juist als voortkomend uit het door u aangestipte objectieve (ons aller) natuurrecht, waar u deze vanuit het zelfde natuurrecht als onacceptabel ervaart, zij het dan als subjectief (uw) recht.
Dat dit een dilemma betreft waar vele pagina's aan voor- en tegen argumenten aan kunnen worden gespendeerd behoeft geen betoog, gezien het in eerdere topics gebleken feit dat er weinig compromis mogelijk lijkt tussen de twee zijden van dit dilemma lijkt me een discussie hieromtrent niet geraden.
Wellicht is er voor uzelf een compromis mogelijk, door u te storten op vrijwilligerswerk?
Overigens kan het oprichten van een zelfstandig staatje dmv. de aanschaf van een eilandje zeer lucratief zijn, wat dacht u van het verstrekken van diplomatieke paspoorten, het oprichten van een bank, met uiteraard bijbehorend bankgeheim en gunstige belastingwetgeving, en ga zo maar verder? Leest u eens over Melchizedek (niet de Bijbelse rechtvaardige koning), voor inspiratie.