LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezwaarschrift afgewezen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
adSolvendum

Re: bezwaarschrift afgewezen

Ongelezen bericht door adSolvendum »

sacredfour schreef:Heb jij advies?
Nee, Sacredfour, ik heb geen advies.
Het zal u reeds uit andere topics duidelijk zijn geworden dat ik het principe van werken voor geld niet afkeur, en allerminst als slavernij betracht. Dat er aan de uitvoering van het e.e.a. hier en daar wat schort zal zeker en vast, maar daar protesteerd u niet tegen, de weg welke u bewandelt heeft als doel ontslag te verkijgen van enig verplichting welke de overheid op u kan leggen deel te nemen aan een traject wat ontworpen is terugkeer naar de maatschappij als werkende te bewerkstelligen, en is daarmee tevens gericht tegen de middelen beschikbaar aan de overheid deze verplichting kracht bij te zetten.
Deze verplichting zie ik nu juist als voortkomend uit het door u aangestipte objectieve (ons aller) natuurrecht, waar u deze vanuit het zelfde natuurrecht als onacceptabel ervaart, zij het dan als subjectief (uw) recht.
Dat dit een dilemma betreft waar vele pagina's aan voor- en tegen argumenten aan kunnen worden gespendeerd behoeft geen betoog, gezien het in eerdere topics gebleken feit dat er weinig compromis mogelijk lijkt tussen de twee zijden van dit dilemma lijkt me een discussie hieromtrent niet geraden.

Wellicht is er voor uzelf een compromis mogelijk, door u te storten op vrijwilligerswerk?

Overigens kan het oprichten van een zelfstandig staatje dmv. de aanschaf van een eilandje zeer lucratief zijn, wat dacht u van het verstrekken van diplomatieke paspoorten, het oprichten van een bank, met uiteraard bijbehorend bankgeheim en gunstige belastingwetgeving, en ga zo maar verder? Leest u eens over Melchizedek (niet de Bijbelse rechtvaardige koning), voor inspiratie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:Wat betekent dit? Schoffelen. Ja en? Na een eerste seizoen heb je werkervaring en kun je betaald als seizoensmedewerker aan de slag. Eventueel kun je dan nog een scholing gaan volgen.
Sacredfour schreef een tijdje terug in een ander topic:
Op mijn cv staat dat ik minimaal 20 jaar ervaring heb in de groensector waarvan een aantal jaren als zelfstandig hovenier in Londen, en ook een tuin verzorgde die elk jaar een keer open ging voor het publiek.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:
witte angora schreef:Wat betekent dit? Schoffelen. Ja en? Na een eerste seizoen heb je werkervaring en kun je betaald als seizoensmedewerker aan de slag. Eventueel kun je dan nog een scholing gaan volgen.
Op mijn cv staat dat ik minimaal 20 jaar ervaring heb in de groensector waarvan een aantal jaren als zelfstandig hovenier in Londen, en ook een tuin verzorgde die elk jaar een keer open ging voor het publiek.
:shock: En dan geen werk kunnen vinden?

Maar ja, je moet ook wel lezen wat er ook kan staan. CV's worden nogal eens opgedikt. 20 jaar ervaring in de groensector kan dus ook zijn: 20 jaar schoffelen bij de gemeente. Een aantal jaren zelfstandig hovenier in Londen kan zijn: een beetje bij beunen. En een tuin die elk jaar een keer open ging voor het publiek, deed hij dat alleen, of was hij hulpje in een groter geheel?

Het werkervaringstraject zoals is voorgesteld is dus exact de goede, wil hij dat niet, dan kan hij via een uitzendburo of via een aannemer bij een gemeente terecht als seizoensmedewerker/schoffelaar.

Mogelijkheden genoeg dus.

Jolijn

Het werkervaringstraject is leuk bedacht, voor iemand met werkervaring in die sector een beetje overbodig.
Als er gewoon gezegd zou worden 'dan doe je tenminste wat en het kost geen extra geld' noemt men het beestje bij de naam.
Na een paar weken (maximaal) zou er een gewoon loon uitbetaald kunnen worden. Maar het betr. bedrijf heeft geloof ik geen vacatures.... :roll: alleen voor werklozen.
Maar misschien klopt dit niet en betreft dit weer een andere 'baan'.

witte angora

Het werkervaringstraject is leuk bedacht, voor iemand met werkervaring in die sector een beetje overbodig.
Klopt, het is ook overbodig. In die sector is meer dan voldoende werk, zeker in het seizoen. Maar ja, als iemand niet WIL werken, en uiteindelijk in de bijstand komt, dan zal er uiteindelijk toch iets gaan gebeuren. Waaronder het aanbieden van een werkervaringstraject.

Het zou me niks verbazen als de gemeente de uitkering van deze persoon het liefst per direct in zou willen trekken, maar dat er eerst een bepaalde procedure moet worden gevolgd alvorens dit kan, om claims te voorkomen. Waaronder dus het aanbieden van dit traject.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jolijn schreef:
Het is voor mij de vraag of Sacredfour dit wel aan de gemeente en het Cwi heeft gemeld. Gezien zijn prinipiele standpunt zou het zomaar kunnen dat hij relevante werkervaring heeft verzwegen.

Overigens is er nu best vraag naar goede en zelfstandig werkende hoveniers.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik heb hierboven al een link geplaatst maar een website waar je veel informatie kan vinden over het re-integratie traject.
Door een aantal WOB verzoeken bij de gemeente probeer ik te achterhalen in hoeverre dit ook daadwerkelijk helpt bij het werk klaar maken van werkelozen.
Ik heb grote twijfel hierover, en zoals ik al eerder liet weten op dit forum, krijg ik meer het idee dat het hier gaat om die nutteloze werkelozen toch maar wat te laten doen voor hun geld. Is het dwangarbeid, dan wordt er misbruik gemaakt van het sisteem.
Neem nu weer het voorbeeld van het schoffelen. Het bedrijf waar dit gedaan wordt ziet dit als goedkope arbeidskrachten, met het gevolg dat een echte baan met een echt salaris volgens CAO normen wordt ontrokken aan het arbeidsproces. Mijn sollicitatie bij dit bedrijf ondanks mijn uitgebreide ervaring werd direct afgewezen. Ik zit in een leeftijdsgroep die het moeilijk hebben door hun leeftijd om aan het werk te komen.
Dat is dan denk ik ook de reden dat 100% van mijn sollicitaties afgewezen zijn.
Ik zie aan de reacties van forumleden, behalve Jolijn, dat er veel te veel emotie is over dit onderwerp om een discussie hierover te voeren.
Het nuttig maken voor de gemeenschap is niet alleen maar iemands financiële bijdrage.
Hier is een quote uit een prachtig boek, Regents Of The Seven Spheres van H K Challoner: The International Deva (speaks)
Trough harmony alone can Nations grow; Through arts and sciences, through Music, through spiritual vision;

witte angora

sacred, bij de gemeente ben ik mensen van in de 50 tegengekomen als seizoenswerkers. Verder kunnen de asperge-telers, de aardbeien-telers, en weet ik veel wat nog meer niet aan personeel komen. Is allemaal tijdelijk, ik weet het, maar mogelijkheden zijn er zeker wel.

Je moet alleen niet schrijven, maar praten. Loop gewoon langs bij bedrijven, kijk waar mensen aan het werk zijn, en vraag wat de mogelijkheden zijn binnen hun bedrijf. Meestal weten ze dat niet, maar ze weten wel bij wie je precies terecht kunt voor een sollicitatie, en als je dan vervolgens daar naar toe gaat heb je meteen de juiste persoon te pakken.

Hoveniers zijn niet op zoek naar brievenschrijvers, maar naar mensen die van aanpakken weten, en dat zien ze al aan je houding op het moment dat je de deur open doet. Of, als ze zelf de deur opendoen, aan je manier van staan, zitten, whatever.

Juist daarom is dit de enige manier: hoveniers willen doorzetters, mensen die niet meteen opgeven, maar die gericht op hun doel af gaan, die uit zichzelf de weg weten te vinden, die bereid zijn ergens een beetje moeite voor te doen.

sacredfour

Het traject is ook bedoeld om weer in het werkritme te komen. Volgens mij is TS al een behoorlijke tijd werkloos namelijk.
Ben je bereid te werken dan ben je binnen een week gewend. Het is dus weer een ander excuus voor dit traject.
Ik wordt volgende maand 60, en fysiek solliciteren heb ik ook gedaan, vooral bij collega,s.
Ik denk dat mijn enigste mogelijkheid om nog aan de slag te gaan is om weer voor mijzelf te gaan werken.

Jolijn

sacredfour schreef:
Het traject is ook bedoeld om weer in het werkritme te komen. Volgens mij is TS al een behoorlijke tijd werkloos namelijk.
Ben je bereid te werken dan ben je binnen een week gewend. Het is dus weer een ander excuus voor dit traject.
Ik wordt volgende maand 60, en fysiek solliciteren heb ik ook gedaan, vooral bij collega,s.
Ik denk dat mijn enigste mogelijkheid om nog aan de slag te gaan is om weer voor mijzelf te gaan werken.
Informeer naar de mogelijkheden. De instanties waar tegen je nu in verweer gaat, zul je dan wel VOOR je moeten zien te krijgen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Gaat het voor jou niet worden, geen enkele instantie gaat je daar geld voor geven.
Ben je bereid te werken dan ben je binnen een week gewend.
Het merendeel van de langdurig werkelozen haakt zonder begeleiding binnen een week af. Werkgevers weten dat ook, zonder traject ben je bij voorbaat kansloos.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

sacredfour schreef:dat er veel te veel emotie is over dit onderwerp om een discussie hierover te voeren
Emotie niet verwarren met principes, normen en waarden, veelal gebaseerd op nu juist dat objectieve natuurrecht door u subjectief aangehaald.
Uw principes, normen en waarden als nuchter en zakelijk, zelfs onbetwist zien, en die van anderen daarentegen als emotioneel, zelfs controversieel, zal wel niet uw bedoeling zijn, zo wel dunkt me dat u hiermee zelf de deur voor emotionele reacties openzet.
Overigens zal het met emotionele ontladingen wel loslopen wanneer partijen in een eventuele discussie zich kunnen onthouden van het gebruik van woorden welke nu eenmaal een emotionele lading hebben. Woorden als dwangarbeid en slavenarbeid, reeds in eerdere discussies veelvuldig gebezigd, zijn daar een mooi voorbeeld van, over het algemeen resulterend in de emotie verontwaardiging. Al is het enkel door het feit dat er op deze wereld mensen bestaan die hier daadwerkelijk onder lijden (= het ondergaan van smart en ellende), een lijdensweg onnoemelijk veel erger dan die van een uitkeringsgerechtigde in Nederland met een grief jegens de staat, voorzover dit al als lijdensweg betracht mag worden.

sacredfour

Al is het enkel door het feit dat er op deze wereld mensen bestaan die hier daadwerkelijk onder lijden (= het ondergaan van smart en ellende), een lijdensweg onnoemelijk veel erger dan die van een uitkeringsgerechtigde in Nederland met een grief jegens de staat, voor zover dit al als lijdensweg betracht mag worden.
Ik zal gisteren op tv een interview van een Noord Koreaan die in een concentratiekamp had gezeten in zijn land. Dat is echte slavenarbeid. Als je die vergelijking gaat maken dan leven wij hier in een paradijs. Ik begrijp dan ook wel adSolvendum,s verontwaardiging om deze term te gebruiken. Toch zie ik een tendens van de overheid om de mensenrechten ondergeschikt te maken aan hun regeltjes. Het is natuurlijk niet in vergelijking met landen zoals Noord Korea waar de mensenrechten zwaar geschonden worden. In mijn verdediging om niet deel te nemen aan de tewerkstelling heb ik Art. 23 lid 2 van het UVRM gebruikt.
Een ieder, zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
In zijn beslissing is het Drechtstedenbestuur hier niet verder op ingegaan!
Bekijken we nu de werkwijze zoals die toegepast wordt in bv Leiden en binnenkort ook in Rotterdam dat zal iedereen moeten toegeven dat het originele doel van werkelozen weer aan de slag te krijgen steeds verder vervaagd, zie deze link van vogels: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1119
Werken in de kassen, prima maar dan ook minimum loon volgens het CAO! Het was een grote fout van de regering om Polen in ons land te laten werken! Het probleem zou beperkt gebleven zijn als er alleen sprake was geweest van loondienst. Maar door constructies met uitzendbureaus en ZZP ers kunnen ze nu zwaar onder het minimum loon werken. Een gedeelte van deze Polen zijn nu werkeloos en ontvangen een uitkering!
Allemaal domme beslissingen van onze regering. Zeker niet de manier om werkeloosheid aan te pakken!

witte angora

Zeker niet de manier om werkeloosheid aan te pakken!
Is jouw manier van denken dan wel de manier om werkeloosheid aan te pakken?

Leo The Emperor

Werken in de kassen, prima maar dan ook minimum loon volgens het CAO! Het was een grote fout van de regering om Polen in ons land te laten werken! Het probleem zou beperkt gebleven zijn als er alleen sprake was geweest van loondienst. Maar door constructies met uitzendbureaus en ZZP ers kunnen ze nu zwaar onder het minimum loon werken. Een gedeelte van deze Polen zijn nu werkeloos en ontvangen een uitkering!
Allemaal domme beslissingen van onze regering. Zeker niet de manier om werkeloosheid aan te pakken!
Ik weet niet of je wel eens gehoord hebt van het experiment van de gemeente Amsterdam om de tuinders uit Aalsmeer te helpen met Werkelozen uit de grote stad. Ik geloof dat er 2 mensen zijn komen opdagen om in de kassen te werken.

Dus begin a.j.b. niet met de stelling dat het toelaten van Polen een fout was. De meeste Polen zijn zeer harde werkers en voeren werk hier uit waar de Nederlanders (inclusief onze werkelozen!) zich te goed voor voelen en niet willen doen.

sacredfour

Ik heb zelf ook ooit eens in de kassen gewerkt. Dit was nog voor de tijd dat we polen hadden werken. Ons ploegje bestond uit alleen maar Nederlanders, allemaal harde werkers. Maar de beloning voor het werk was dan ook wel uitstekend. Hoe meer stekjes je plantte de meer je verdiende. Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet willen werken.
Alles heeft te maken met de beloning! Ik heb zelf ook een Poolse vrouw in dienst gehad, en inderdaad een harde werker. Maar haar salaris was net zo hoog als mijn Nederlandse werknemers. Zoals ik al zij, het wordt pas echt een probleem als ze voor minder geld gaan werken dan dat normaal is in een bepaalde tak van werkgelegenheid.
Vooral vrachtwagenchauffeurs en ZZP ers in de bouw hebben last van Polen, omdat ze werken tegen te lage lonen.

sacredfour

Witte angora schreef:
Is jouw manier van denken dan wel de manier om werkeloosheid aan te pakken?
Het zal moeilijk zijn om bepaalde dingen terug te draaien. Werkeloosheid is in ons land nog niet echt een probleem. Vergelijk dat met Griekenland waar er nu al 43% van alle jonge mensen werkeloos is! Voor een economie om goed te kunnen draaien is er altijd wel een poel van werkzoekende nodig. Als de tewerkstelling een proefperiode van een week was geweest waarna een salaris volgens CAO was uitbetaald, was ik nu al aan het werk geweest en ik denk nog veel andere werkelozen, die willen werken, dat moet ik er natuurlijk wel bij zeggen!

Leo The Emperor

Ik heb zelf ook ooit eens in de kassen gewerkt. Dit was nog voor de tijd dat we polen hadden werken. Ons ploegje bestond uit alleen maar Nederlanders, allemaal harde werkers. Maar de beloning voor het werk was dan ook wel uitstekend. Hoe meer stekjes je plantte de meer je verdiende. Natuurlijk zijn er altijd mensen die niet willen werken
Probeer dat nu maar eens te regelen. Ik denk dat je niemand krijgt, behalve de polen, ... etc. Het is immers zwaar en vies werk waar de Nederlander zich tegoed voor voelt. Die blijft gewoon in de hangmat liggen

sacredfour

De sociale dienst probeert op allerlei manieren te bewijzen dat tewerkstelling geen arbeid is in de normale zin van het woord. In een ander bezwaarschrift kreeg ik een boete omdat ik niet had opgegeven dat ik een vriendendienst voor een familielid gedaan had. Deze vriendendienst werd al heel snel omschreven als: moet op geld waardeerbare arbeid worden aangemerkt. Ja dan moet alles ineens op geld gewaardeerd worden! Hypocrieten!

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Ga toch gewoon aan de slag!

Gesloten