| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
Allereerst wil ik alle reageerders hartelijk danken voor het meedenken, ik ben weer een hoop wijzer geworden!
Samengevat:
- het is niet verstandig om meer dan 15% vooruit te betalen.
- bij een faillissement wordt de overeenkomst niet automatisch beeindigd. Ik neem aan dat het wettelijk gezien een lastig verhaal wordt om hier onderuit te komen.
- de technische tekening....tja ik moet zeggen dat ik het niet onredelijk vind dat de verkoper die niet maakt zolang er geen contract is. Hij speelt geen rol bij de keuze van een keuken, dus waarom zou de verkoper die dan geven?
- Safe/Feet is een goede tip! Maar begrijp ik nu goed dat niet elke bij CBW aangesloten firma dit aanbiedt?
Ik ga het in elk geval voorstellen, want het lijkt me een prima oplossing.
Samengevat:
- het is niet verstandig om meer dan 15% vooruit te betalen.
- bij een faillissement wordt de overeenkomst niet automatisch beeindigd. Ik neem aan dat het wettelijk gezien een lastig verhaal wordt om hier onderuit te komen.
- de technische tekening....tja ik moet zeggen dat ik het niet onredelijk vind dat de verkoper die niet maakt zolang er geen contract is. Hij speelt geen rol bij de keuze van een keuken, dus waarom zou de verkoper die dan geven?
- Safe/Feet is een goede tip! Maar begrijp ik nu goed dat niet elke bij CBW aangesloten firma dit aanbiedt?
Ik ga het in elk geval voorstellen, want het lijkt me een prima oplossing.
Re: Advies gevraagd
Zou lekker naar een andere keuken leverancier gaan, tekening zit al bij de offerte, dus de installatie tekening is nog geen 5 minuten werk.
Er staat dus, dat de "technische tekening" bij de offerte zit (bij onze keuken leveranciers wel in ieder geval) en dan is de "installatietekening" een druk op de knop!Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
En dat geld "zeker" voor de duurdere keukens.
Re: Advies gevraagd
Ja hoor Johan3, je wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken, geeft niet hoor.
On topic
5 jaar zal elke grote aankoop via een derde gelden rekening gaan lopen.
er zitten voordelen en nadelen aan zowel voor de consument alsook voor de leverancier, zijn nog kinderziektes.
op de ste kun je zien welke bedrijven zich reeds aangesloten hebben
On topic
Klopt, dit is een extra dienst waar de meeste dealers nog niet aan mee doen, binnenMaar begrijp ik nu goed dat niet elke bij CBW aangesloten firma dit aanbiedt?
5 jaar zal elke grote aankoop via een derde gelden rekening gaan lopen.
er zitten voordelen en nadelen aan zowel voor de consument alsook voor de leverancier, zijn nog kinderziektes.
op de ste kun je zien welke bedrijven zich reeds aangesloten hebben
Re: Advies gevraagd
Aanbetaling?
Wij vragen nooit een aanbetaling.
Betaling 2 weken voor levering?
Betaling binnen 30 dagen na oplevering van de keuken.
Cbw?
Nee, daar we niet aan mee. Die kosten hoeven we dus ook niet door te rekenen. Bij een faillissement doet het CBW niets met die 15% aanbetaling.
Behalve een ondernemer die bij safe is aangesloten en waar je de aanbetaling op de rekening van de Stichting derdengelden kunt overmaken (dus niet op rekening van de ondernemer).
Wij vragen nooit een aanbetaling.
Betaling 2 weken voor levering?
Betaling binnen 30 dagen na oplevering van de keuken.
Cbw?
Nee, daar we niet aan mee. Die kosten hoeven we dus ook niet door te rekenen. Bij een faillissement doet het CBW niets met die 15% aanbetaling.
Behalve een ondernemer die bij safe is aangesloten en waar je de aanbetaling op de rekening van de Stichting derdengelden kunt overmaken (dus niet op rekening van de ondernemer).
Re: Advies gevraagd
Daar zal je dan ook wel eens mee op je snufferd gaan en ik zie het gelijk als je jokt he . Is een loffelijk streven, maar niet echt van deze tijd waar hufterigheid hoogtij viert bij consument.Aanbetaling?
Wij vragen nooit een aanbetaling.
Betaling 2 weken voor levering?
Betaling binnen 30 dagen na oplevering van de keuken
Het percentage klanten welke ageren tegen de betalingsvoorwaarden is echt te verwaarlozen (bij ons) dus ook geen reden tot discussie.
Betaal je je leveranciers ook dan zo laat ?
-
werkbladenspecialist
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Advies gevraagd
Bij een keten zoals de Mandemakers Groep met al zijn merken en filialen, bedenk eens wat al die vooruitbetaalde keukens aan rente voordeel opleveren, denk dat ome Ben alleen daarvan al een hele mooie dure Bentley kan rijden! Bovendien zal een klant die aanbetaald heeft niet snel annuleren en met de aantallen keukens van Ben plus de agressieve verkoopmethoden heb je dan al een redelijk aantal juristen nodig om de klant te overtuigen dat ze toch echt een contract hebben ondertekend en zelf met de bijbehorende voorwaarden hebben ingestemd.
Ik vindt het reëel dat ik betaald krijg voor wat ik geleverd heb op het moment dat ik het lever, als ik de deur bij de klant dicht doe kan ik mijn eigendommen immers niet zomaar meer terug halen, dus boter bij de vis! Als alle keukenzaken deze manier van werken zouden hanteren zouden betalingen zoals via Safe niet nodig zijn.
Een groot deel van de individuele keukenzaken zijn niet aangesloten bij het CBW omdat de garantieregeling voor de betalingen ze niet aanstaat. Deze detaillisten kunnen ook Safe niet aanbieden omdat dit ook van het CBW is.
Ik vindt het reëel dat ik betaald krijg voor wat ik geleverd heb op het moment dat ik het lever, als ik de deur bij de klant dicht doe kan ik mijn eigendommen immers niet zomaar meer terug halen, dus boter bij de vis! Als alle keukenzaken deze manier van werken zouden hanteren zouden betalingen zoals via Safe niet nodig zijn.
Een groot deel van de individuele keukenzaken zijn niet aangesloten bij het CBW omdat de garantieregeling voor de betalingen ze niet aanstaat. Deze detaillisten kunnen ook Safe niet aanbieden omdat dit ook van het CBW is.
Re: Advies gevraagd
Jokken doe ik niet, daarom heb ik allemaal tevreden klantenik zie het gelijk als je jokt he
Maar het heeft een jaar of tien geleden eens 5000 gulden gekost ja.
Vind ik wel meevallen. Klanten zijn kritisch geworden. Maar dat mag ook voor de bedragen die ze mogen betalen voor een keuken.hufterigheid hoogtij
-
MAXIEM
Re: Advies gevraagd
*.*
In de keukenbranche is er, gezien de vele klachten op de diverse consumentensites, nogal wat kaf onder het koren. Het blijft daarom zaak dat je als consument pas je handtekening zet als alles op papier staat en duidelijk is. Ook dan is het echter niet uit te sluiten dat je dan toch nog de boot in gaat.
Maxiem.
(leuk gevonden die sterretjes)
In de keukenbranche is er, gezien de vele klachten op de diverse consumentensites, nogal wat kaf onder het koren. Het blijft daarom zaak dat je als consument pas je handtekening zet als alles op papier staat en duidelijk is. Ook dan is het echter niet uit te sluiten dat je dan toch nog de boot in gaat.
Maxiem.
(leuk gevonden die sterretjes)
-
werkbladenspecialist
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Advies gevraagd
Maxiem, inderdaad pas tekenen als er precies op papier staat wat er geleverd wordt en welke diensten er voor de rest bij de koop zitten, dus ook goed kijken naar hoe de montage verwoordt is (er zijn bedrijven die onder gratis montage 8 monteur uren verstaan terwijl er voor die keuken 16 uur nodig zijn)
De keukenbranche wordt aan de andere kant vaak toch wel erg negatief neer gezet, het is de klant die zelf vrijwillig zijn handtekening zet onder een vodje papier, als er maar voldoende korting op zit. Als dezelfde klant een auto koopt snapt de klant wel dat die mooie velgen + brede banden niet standaard op de auto zitten, dat hij hiervoor extra moet betalen (de klant zal dan ook zorgen dat die mooie velgen echt wel op de offerte staan). Bij een keuken snapt dezelfde klant dan niet dat de keuken in de showroom is opgeleukt met accessoires die extra kosten?
Als de consumenten alles laten specificeren zal de korting die men denkt te krijgen een sigaar uit eigen doos blijken en zullen de bedrijven die op een dergelijke manier werken vanzelf anders gaan werken of ophouden te bestaan.
De keukenbranche wordt aan de andere kant vaak toch wel erg negatief neer gezet, het is de klant die zelf vrijwillig zijn handtekening zet onder een vodje papier, als er maar voldoende korting op zit. Als dezelfde klant een auto koopt snapt de klant wel dat die mooie velgen + brede banden niet standaard op de auto zitten, dat hij hiervoor extra moet betalen (de klant zal dan ook zorgen dat die mooie velgen echt wel op de offerte staan). Bij een keuken snapt dezelfde klant dan niet dat de keuken in de showroom is opgeleukt met accessoires die extra kosten?
Als de consumenten alles laten specificeren zal de korting die men denkt te krijgen een sigaar uit eigen doos blijken en zullen de bedrijven die op een dergelijke manier werken vanzelf anders gaan werken of ophouden te bestaan.
Re: Advies gevraagd
Werkbladenspecialist, inderdaad als de klant korting vraagt kan de klant korting krijgen. Zeg maar, hoeveel korting wilt u ? Schroeven we de prijs toch even een paar duizend omhoog. Hoe bedoelt u ? Nou, u wilt toch korting!
Of wilt u een eerlijke prijs ?
Nou gebeurt het natuurlijk ook dat er marge word weggegeven op de keuken.
Om maar te verkopen.
Als je aantallen maakt, is dat niet zo'n probleem.
Echter dat zijn de bedrijven die in deze recessie in de problemen (gaan) komen.
Marge heeft ieder bedrijf gewoon nodig.
mvg
Of wilt u een eerlijke prijs ?
Nou gebeurt het natuurlijk ook dat er marge word weggegeven op de keuken.
Om maar te verkopen.
Als je aantallen maakt, is dat niet zo'n probleem.
Echter dat zijn de bedrijven die in deze recessie in de problemen (gaan) komen.
Marge heeft ieder bedrijf gewoon nodig.
mvg
Re: Advies gevraagd
Begrijp ik hieruit dat er kennelijk een soort openbaar centraal register bestaat waarin alle offertes bijgehouden worden?MAXIEM schreef:De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
Verder lijkt het me vrij normaal (maar dat kan aan mij liggen) dat bij hele grote aankopen, zoals een keuken, de adviseur/verkoper en potentiele klant elkaar een handje geven waarbij ze hun naam noemen. Het lijkt een beetje raar als je eerst zegt dat je Pietje heet en later opeens Kees.
Re: Advies gevraagd
Veel van de grote ketens vallen onder een eigenaar, DMG.Begrijp ik hieruit dat er kennelijk een soort openbaar centraal register bestaat waarin alle offertes bijgehouden worden?
Dus op de grote boulevard zitten soms wel 4 verschillende namen naast elkaar, terwijl voor de consument niet duidelijk is dat dit van dezelfde eigenaar is.
Het gerucht gaat dat zij gezamenlijk offerte systeem hebben, er is namelijk geen reden om met jezelf te concurreren.
