LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanpraktijken van Greenchoice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RGr

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door RGr »

In mijn overeenkomst met Greenchoice staat hetvolgende:
"1 eurocent goedkoper per kWh dan de normale prijs in mijn regio"
een korting van 1 eurocent dus, en inderdaad in de jaarafrekening
over 2002 een korting van 1 eurocent gekregen.
In de jaarafrekening 2003 ook 1 eurocent korting gekregen.
Maar over de jaarafrekening 2004 is de 1 eurocent naar 0,0063 cent gegaan, i.p.v. de beloofde 1 eurocent.
Ook staat in deze overeenkomst de volg. tekst:
"maandelijks kunt U de overeenkomst opzeggen of stilzwijgend
verlengen". Mogelijk gaan we daar maar gebruik van maken !!
Ik heb deze overeenkomst zwart op wit uit jan. 2002.
Na reclamatie kreeg ik een warrig verhaal per e.mail, waar niemand
iets van begrijpt ! En zo worden wij in de maling genomen.
Het verschil is voor mij te klein om hier boos over te worden, of verder
in te gaan spitten. We gaan maar naar een andere leverancier kijken.


[/i][/b]

Guppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2004 19:53

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Guppie »

Zelf ben ik een tijdje klant geweest bij Greenchoice. Ook ik was in hun verkooppraatje getrapt. Ja, het is waar dat je bij Greenchoice een lager maandbedrag betaalt dan bij Nuon, maar pas op!! Je jaarafrekening is daarentegen een heel stuk hoger, omdat je dan plotseling moet bijbetalen!!! Dus ondanks dat je eerst minder betaalt moet je later een enorm bedrag bijbetalen.

Bedankt Greenchoice :twisted:

Alberts

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Alberts »

Ook ons huishouden is een tevreden klant van Greenchoice.
Al vanaf het eerste uur: goede informatie, geen overbodige, dure, ongevraagde acties en reclame, een eenvoudige en duidelijk jaaroverzicht, extra korting i.v.m. zonnepanelen.
En nog iets heel bijzonders vergeleken met Nuon: Als we iets vragen of geregeld willen hebben krijgen we een duidelijk antwoord dat we begrijpen en wat valt na te gaan en ook nog klopt! Bijna een "feest" om klant te zijn vergeleken met Nuon.
Van Nuon zijn we helaas nog steeds niet af en we hopen dat greenchoice zich nog lang zo positief mag bewegen op de energiemarkt.

Theo Oude Voshaar

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Theo Oude Voshaar »

Ik heb mijn abbonnement van NUON omgezet naar greenchoice via internet.
Je krijgt eerst een info folder waarna je zelf via internet een aanmelding doet.
Greenchoice zet daarna alles om, zelf hoef je geen contact met je eigen leverancier op te zetten.
Ik heb geen enkel probleem gehad en alles loopt keurig.

Mensen die aan je deur komen om iets te verkopen moet je met de zelfde snelheid de terugweg wijzen en als ze niet snel gaan direct de politie inroepen.
Ongevraagd aan je deur iets verkopen moet je zelf hard afstraafen, niet vriendelijk zijn maar heel dirtect en beslist.
Ik heb er nauwelijks last van dat er nog iemand aan mijn deur komt zeuren.

Als je iets nodig hebt moet jezelf initiatief nemen en niet wachten tot er iemand komt. Men komt nooit een voordeeltje brengen, alleen maar halen.

vr gr

Koala

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Koala »

wat een onzin, die lui aan de deur doen hun werk gewoon netjes en vertellen gewoon hoe het zit. als mensen birven krijgen of telefoon vinden ze het niet goed, komen ze eens aan de deur hebben ze liever birven of telefoon. Wat een achterlijk land leven wy toch... kruideniersmentaliteit.

nuchter

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door nuchter »

Er wordt -terecht- gekankerd over de huis-aan-huiscolporteurs. Maar ten onrechte alsof dat personeel is van Greenchoice. Nee dus. Het colportagebedrijf dat hen inhuurt, kan hen eerlijke informaties en instructies geven en dan heb je nog steeds een stel doerakken die alleen maar aan zichzelf denkt en daarom de a.s. klant bedonderen. Sommige colportagebedrijven zijn geen haar beter en geven hun colporteurs al verkeerde voorlichting en zelfs tips om de a.s. klant te besodemieteren. Als ze eerst maar hun provisie binnenhebben.....
Kijk er dus Greenchoice niet op aan, want die is ook door een contract aan het colportagebedrijf gebondne. Oók wanneer dat slecht werk levert!
Ik heb zelf gecolporteerd voor een kwaliteitsblad en kreeg van mijn tijdelijke werkgever (het colportagebedrijf) te horen, dat ik tegen degenen die ik bezocht kon vertellen, dat ze de eerste 2 nummers van het blad cadeau kregen. Wanneer ze dan nog niet toehapten, mocht ik een korting beloven en wanneer zelfs dat niet hielp, moest ik vertellen dat ze maar 11 van de 13 nummers hoefden te betalen. Dat leek aardig, tot ik merkte dat het steeds om dezelfde korting ging: de klant hoefde de 1e 2 nummers niet te betalen en dat was alles. Zo bedonderde ik dus onwetend mijn klanten. Zodra ik dat merkte en geen aanvaardbare reactie kreeg op mijn klacht hierover, ben ik er mee gestopt. Reactie van het colportagebedrijf: "Kan 't jou wat schelen wat er gebeurt? Jij hebt toch je provisie binnen!?"

Ik ben indertijd zodra dat kon, via Greepeace klant geworden van Greenchoice (toen nog "De Energieconcurrent") en ik ben prima tevreden. Maar een papier aan de deur ondertekenen? Dat nooit! Wie dat wèl doet: eigen schuld, dikke bult!

Oke

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Oke »

of je nou aan de deur tekent of jezelf aanmeldt , wat maakt dat nou eigenlijk uit????

Gast

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Gast »

Pas heb ik ook een leuke jongeman aan de deur gehad van Greenchoice. Onder het genot van een bakkie koffie (het was tenslotte heel koud buiten) heeft hij mij precies verteld hoe alles in elkaar zat. Dat zij dus de stroom gaan leveren, derhalve sturen zij ook de rekening. Het technische gedeelte, dus meterstanden opnemen enzo, dat blijft Essent bij ons doen. Ik heb ondertussen het tarief van Greenchoice eens vergeleken met die van Essent van hun jaarafrekening van dit jaar. Ik schrok ervan dat je voor zoiets simpels als stroom en gas, dus toch veel minder kan gaan betalen. Ik heb het dus gedaan, ik heb me bij hem ingeschreven. Wat mij vooral over de streep getrokken heeft is het feit dat op de overeenkomst staat: U kunt de overeenkomst te alle tijden per direct en zonder kosten opzeggen.
Misschien hebben ze ondertussen iets aangepast, maar ik snap niet waarom iedereen het hier over een jaar contract heeft.

Mijn tip voor iedereen die dit niet aan de deur wenst te doen, vraag ze gewoon eens binnen!

Groeten uit Tilburg

emiel79
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2005 20:33

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door emiel79 »

Dedi (en ook anderen),

hetzelfde is mij overkomen.
Een zeer vriendelijke jongman komt bij mij aan de deur.
Begint erg enthousiast te vertellen over GreenChoise etc.
Na z'n hele verhaal aangehoord te hebben, lijkt het mij wel interessant.
Ik bedoel, minder geld kwijt aan energie. (ik ben toch echt nederlander hoor, en ja als ik kan besparen doe ik dat dus).
Dus ik geef de knul mijn gegevens. Begint ie opeens over een rekening nummer. Nadat hij mij erg nadrukkelijk heeft gezegd dat dat alleen maar nodig is om te controleren of ik ook wanbetaler ben bij de essent (hoe dom ben ik geweest, nu ik dit achteraf zit te typen) geef ik mijn rekeningnummer en onderteken het formulier. "Het is GEEN overeenkomst." zegt de beste knul nog tegen me. "We hebben uw meterstanden nodig om u als klant in te kunnen schrijven". vervolgt ie.
Dus ik krabbel dat stukje papier en vraag om een kopie. "Meneer, een kopie is nergens voor nodig joh. Ik bel u volgende week op of u daadwerkelijk klant wil worden en zo niet, dan schrijven we u alsnog uit". zegt hij vol ovetuiging.
Nou ik denk het zal allemaal wel goed zijn dan.

Nu dus een week later wordt ik opeens welkom geheten als nieuwe klant van Greenchoise.
Ben niet door die knul gebelt, maar ik ben wel klant.

Heb Greenchoise direct gebelt. Ik kreeg een muts aan de lijn die nog net Nederlands geleerd heeft en die heb ik het hele verhaal uitgelegd.
"Nou u bent de eerste die ik hier over hoor". zegt die muts doodleuk!
Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen om mij uit te laten schrijven als klant. Ik heb een bevestiging via email ontvangen en heb net een mailtje naar de klanten service van essent gestuurd met het bericht dat ik absoluut GEEN klant wil worden van "de Groene KEUZE".

Mensen, pas op voor dit soort verkoop.
Die gasten die dit soort zaken moeten verkopen, krijgen per binnengehaalde klant betaald. Ze zullen dus elk lulverhaal ophangen om hun product aan jou te slijten!

Rob71

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Rob71 »

****, het is mij nu ook overkomen.
Een jongeman die gelijk papieren in begint te vullen, want ik krijg een kortingsbon. Hij heeft wat gegevens nodig voor Greenchoice om alles in orde te maken. En daarbij wil Greenchoice per brief aan mij laten zien, dat het goedkoper kan. Ik heb duidelijk gemeld dat ik niet bij mijn huidige leverancier weg wil.
Alles ging super snel....naam, adres rekeningnummer en even krabbelen.
Walla en geregeld.

Nadat ik alles eens goed heb door gelezen blijk dat ik een overeenkomst getekend heb en nu bij Greenchoice zit.
Altijd ben ik alert.... :oops:

Nu ga ik me beroepen op de colportagewet. Morgen gaat er een brief en fax uit met de mededeling dat ik de overeenkomst ongeldig verklaar. Ook zal ik bij de bank melding maken dat Greenchoice geen bedragen mag afboeken (ja, dat kan...)

Mensen wees gewaarschuwd. Dit is geen nette verkoop, maar misleiden.

Groet,
Rob

Transgressie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 08:43

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Transgressie »

Ik was eigenlijk van plan om over te stappen naar Greenchoise, vanwege mijn ontevredenheid over Oxxio! Nu weet ik het even niet meer! Als ik de verhalen lees over Greenchoise, kun je dat -ongeveer- vergelijken wat ik met Oxxio heb meegemaakt. Een jaarafrekening van 648 euri :shock: , prijsverhogingen terwijl ik een contract heb van 5 jaar, contractbreuk zou ik zeggen en op naar Greenchoise. :arrow: ......of toch maar weer naar Nuon......? Volgens mij is het allemaal, 1 grote geld -uit je zak- klopperij!

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Ben al enkele jaren een tevreden klant van Greenchoice. Voorheen was ik bij Essent. Heb nooit problemen ondervonden. Wat ik het meest prettig vind aan Greenchoice is dat ze een gewoon nummer hebben waar een gewoon persoon aan delijn krijgt. Dus geen dure servicenummers en geen bandjes met keuzemenu's en dat waardeer ik wel enorm. Verder is de eindafrekening overzichtelijk, die van Essent was net als algebra voor me :shock: .

Ik heb mezelf aangemeldt bij hun via Internet dus heb niemand aan de deur gehad ofzo (maar dat zal ook niet snel gebeuren met mijn hond in de tuin :wink: )...

joda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 15:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door joda1 »

Ik ga overstappen naar een ander, omdat die goedkoper is en moest voor die andere maatschappij de meterstanden doorgeven. dus ik dacht meteen laat ik kijken of ik nog iets moet betalen of dat ik nog iets terugkrijg en wat is het geval....volgens mijn berekening moet ik iets van 500 euro bijbetalen. ik weet niet waarom. het voorschotbedrag wat ik maandelijks heb betaald is berekend met een geschat verbruik, dat is normaal. Wat je dan denkt is dat als je niet te veel van dat geschatte verbruik afwijkt dat je dan niet veel hoeft bij te betalen. nou dat klopt dus voor geen meter. ik het net zoveel verbruik als dat geschat is en toch 500 euro bijbetalen, ik zou 0 euro moet bijbetalen, vraag ik mij af hoe dit kan.

En dan nog iets wat mij is opgevallen tijdens het vergelijken van energiemaatschappijen. ik betaal voor vastrecht voor gas en stroom van greenchoice resp. 156 euro en 110 euro in het jaar. vergeleken met anderen is throught the roof, dus dat praatje van: "wij zijn de goedkoopste"geloof dat maar niet, ik ben blij dat ik weg ga.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kweenie »

Let er wel op dat je geen appels met peren vergelijkt.

Bij sommige energieleveranciers worden de netwerkkosten niet via hun energierekening verrekend, maar krijg je een aparte rekening van de netwerkbeheerder. Dan lijkt het dus dat die energieleveracier veel goedkoper is, omdat er geen vastrecht in hun rekening zit, maar voor een goede vergelijking moet je die kosten dan ook nog erbij optellen. In feite kun je dan duurder uit zijn. Bij Greenchoice worden die netwerkkosten wel in de rekening meegenomen, en krijg je dus geen aparte rekening van de netwerkbeheerder.

Ik zit ook bij Greenchoice en ik heb ook de tarieven van mijn netwerkleverancier (essentnetwerk) bekeken. Als ik daar bij de electriciteit kijk naar het bedrag voor vastrecht aansluiting plus vastrecht transport plus de meterkosten, en de btw over die kosten, en dit vergelijk met wat er in mijn jaarnota van Greenchoice staat als totaalbedrag voor vastrecht, dan zit daar niet echt een verschil in. (Tenminste, als ik het vastrecht terugreken naar het bedrag voor 365 of 366 dagen, natuurlijk...)
Bij gas is het wat lastiger te berekenen, maar ook voor gas komt het bedrag aan netwerkkosten (als ik het goed heb berekend...) wel overeen met het bedrag dat in de nota bij vastrecht staat.

Dus het zou best kunnen zijn dat je elders wat goedkoper uit bent, maar aan die 156 resp. 110 euro zal dat dan niet liggen. Wellicht moet je die dan via een rechtstreekse rekening van je netwerkbeheerder betalen, maar er zal geen verschil in zitten met wat je bij Greenchoice betaalde.

joda1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2008 15:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door joda1 »

volgens mij zit er wel een groot verschil in vastrechtkosten, als ik het goed het gezien bij mijn moeder die bij essent zit hoeft zij maar iets van 40 of 60 euro vastrecht te betalen.
Als je dus gaat overstappen naar een andere energiemaatschappij zit voornamelijk het verschil in de vastrechtkosten, daar kun je op bezuinigen. en als ik het goed begrepen heb zijn de vastrechtkosten incl. netwerkbeheer, als je dat niet zeker weet kun je dat navragen (TIP)

En het klopt toch ook niet dat als je verbruikt wat geschat is je gewoon aan het eind van het jaar ruim 500 euro moet betalen?

Ik heb nog even nagekeken van die vastrechtkosten, maar dat klopt wel kweenie, maar dat is wel iets om in de gaten te houden als je gaat overstappen en je DENKT goedkoper uit te zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kweenie »

Wellicht dat op de rekening van Essent dat vaste bedrag is opgesplitst in een post vastrechtbedrag en een post meterkosten? Zo is het nl. bij essentnetwerk ook opgesplitst, dus ik kan mij voorstellen dat het bij essent energlieleveraar op de zelfde manier is opgesplitst. Dan zal er dus waarschijnlijk nog een aparte post 'meterkosten' op de rekening staan. Bij greenchoice is dat in één vastrechtbedrag gestopt.

VTO
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2008 19:15

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door VTO »

Greenchoice werkt al heel lang met een extern colportageburo:
Dit wordt gemeld op verschillende froums zoals die van Vara Kassa.
Planeta Promotions uit Leeuwarden. Deze lieden zwerven door heel het land om mensen op te lichten. Je kunt op verschillende forums de
opzettelijk verkeerde manier van benaderen nalezen.
Ze zijn bij mij in Den Helder ook geweest. Ik woon als huismeester in een buurt waar mensen sociaal wat zwakker zijn en weinig te besteden hebben, dit zoeken ze bewust uit. Deden zich vooralszijnde de NUON. Iedereen in de wijk zou verplicht overgaan om korting te krijgen.
Geen legitimatie bij zich niks, heeft ook een artikel in Het Noord Hollands Dagblad over gestaan. Ik vind het heel raar dat hier niet wordt ingegrepen en deze dieven zomaar hun gang mogen gaan. Greenchoice gooit zyn reputatie absouluut te grabbel door met zo'n buro samen te blijven werken. Zij weten donders goed dat er zaken niet kloppen. Wij overwegen met enkele buurtgenoten om naar de politie te stappen en aangfite te gaan doen wegens oplichtingspraktijken. Ik heb er geen moiete mee als iemand langskomt met een aanbod maar doe dat dan op een eerlijke manier.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Goed, ook daarover nog maar eens een keer uitleg:

Leveringskosten
Je betaald per KWH/m3 (met deze prijzen stunten leveranciers en presenteren de vergelijksites de producten. Dit is echter niet eerlijk en zelfs incorrect!!
Je betaald maandelijks aan iedere leverancier vastrecht leveringskosten. Sommigen noemen het administratie/abonnementskosten of variabele leveringskosten, verbruikskosten.
Sommige leveranciers rekenen een lager bedrag als je beide producten bij ze afneemt. Anderen rekenen gewoon (los of je beide bij ze afneemt) vastrecht levering per product.
Deze maandelijkse vastrecht leveringskosten varieren en moet je meenemen in je prijsvergelijk.
Voorbeeld: (ik pak het voorbeeld van de NEM/NL energie)
Deze club berekend 6,99 per product aan vastrecht levering. Dus je betaald afgerond 14,= per maand aan vastrecht levering aan deze leverancier. Mogen ze dus in KWH/m3 leveringsprijs ietwat goedkoper zijn, compenseert deze leverancier het goedkopere leverbedrag dit weer middels het vastrechtlevering per product. Hierdoor ben je per saldo veel duurder uit als zou je ietwat meer aan KWH/m3 betalen bij een andere leverancier.

Als je dus gebeld wordt, of een overstap overweegt, vraag en kijk dan vooral ook naar deze maandelijkse leverancierskostenpost.

Ik heb de website van Greenchoice goed doorgespit en ik moet zeggen dat deze club bepaald niet duidelijk is in presentatie van hun vastrechtkosten mbt levering. Het is ook een giga zoeken.
Met moeite kan ik elektra vinden (€ 23,00 incl. BTW en energiebelasting), maar gas kan ik nergens vinden.
Bij mijn weten is iedere leverancier verplicht dit héél duidelijk en apart te vermelden. En dit laat Greenchoice behoorlijk na. De smiechten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan heeft u de website van Greenchoice niet heel goed 'doorgespit'. De tarieven die Greenchoice rekent zijn het zelfde als de tarieven van de 'normale' energieleverancier, minus 0,25 ct per kwh.

Maar omdat die tarieven dus sterk afhangen van waar u woont, kunnen ze niet één algemeen tarief op de site zetten.

Bij 'vragen' -> 'jaarnota' staat o.a.:
"Het vastrecht betaalt u voor de aansluiting op het netwerk en het gebruik van de meter. Het is een vast bedrag ook al verbruikt u geen enkele kWh. Bij een dag/nacht meter is het vastrecht hoger dan voor een enkel-tariefmeter. Bedrijven hebben zwaardere aansluitingen/meters en betalen ook een hoger vastrecht. Wij hanteren exact de prijs die de hoofdleverancier rekent. Hierbij geldt geen korting en geen opslag. "

en:
"NETWERKBEHEER
Welke kosten worden door de netwerkbeheerder in rekening gebracht?
De netbeheerskosten bestaan uit de kosten voor het vastrecht transport, levering transport en aansluitvergoedingen. Deze kosten betaald u via Greenchoice, u krijgt dus geen aparte rekeningen.
Aan wie betaal ik de netwerkbeheerskosten?
Als u klant bij Greenchoice bent worden de netbeheerskosten via Greenchoice bij u in rekening gebracht. Dit betekent dat u maar één jaarnota heeft waar alle kosten op verwerkt zijn. Op uw eindnota kunt u een duidelijk overzicht vinden van deze kosten."


Tenslotte, als u de rekenmodule gebruikt, kunt u bij de 'details' precies zijn hoeveel u betaalt per kwh en aan vaste jaarkosten. Zowel voor electriciteit als voor gas.

Dus wellicht toch nog een keer op de site kijken?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wanpraktijken van Greenchoice

Ongelezen bericht door Shine »

Dan heeft u de website van Greenchoice niet heel goed 'doorgespit'. De tarieven die Greenchoice rekent zijn het zelfde als de tarieven van de 'normale' energieleverancier, minus 0,25 ct per kwh.

Maar omdat die tarieven dus sterk afhangen van waar u woont, kunnen ze niet één algemeen tarief op de site zetten.

Bij 'vragen' -> 'jaarnota' staat o.a.:
"Het vastrecht betaalt u voor de aansluiting op het netwerk en het gebruik van de meter. Het is een vast bedrag ook al verbruikt u geen enkele kWh. Bij een dag/nacht meter is het vastrecht hoger dan voor een enkel-tariefmeter. Bedrijven hebben zwaardere aansluitingen/meters en betalen ook een hoger vastrecht. Wij hanteren exact de prijs die de hoofdleverancier rekent. Hierbij geldt geen korting en geen opslag. "
Ja, dit had ik ook gezien, maar ik kon er geen soep van koken. Ze halen hier nml netbeheer-/meterkosten vastrecht netbeheer en leverancie door elkaar heen. Het vastrecht waarover in dit stukje gesproken wordt is namelijk toch echt netbeheer vastrechtkosten en niet vastrecht leveringskosten.
Ik vraag me serieus af of u (en anderen?) dat wel kunt!
Hoe ondoorzichtig en vooral onbegrijpenlijk kan het gebracht worden!
Hoe kunnen ze nou in hemelsnaam spreken over een hoofdleverancier. Hoofdleveranciers bestaan niet meer. Immers, dat is de vrije markt! In geen enkele regio, provincie or whatever is er een hoofdleverancier. Dus ik ben benieuwd wie Greenchoice dan als hoofdleverancier aanwijst in de verschillende regio's. Teznij,.....tenzij Greenchoice de netbeheerder bedoeld! Maar dan wordt het tijd dat Greenchoice de beiden termen tussen beiden eens goed en correct gaat hanteren. Netbeheer is geen hoofdleverancier! Ze maken er hier een puinzooi van.
Bij mijn weten is er ook geen verschil meer in kosten voor een dag/nachtmeter. En volgens mij horen deze kosten ook niet onder het kopje leverancie te vallen. Vastrecht levering kent namelijk geen onderscheid in prijs of je wel/niet gebruikt maakt van een dubbel telwerk. Maar afijn.
De rekenmodule werkte niet op de dag dat ik mijn reactie schreef. Ne wel en heb hem even gedaan en uitgebreid bekeken.
Wedrom en ik blijf mijn opmerking: Ik vind hem super onduidelijk, ondoorzichtig en niet gepresenteerd op een manier zoals hij hoort. Het vastrecht LEVERING !!!!!!! staat namelijk niet duidelijk gepresenteerd. Je weet nu niet wat je aan vastrecht LEVERING aan Greenchoice per maand/jaar kwijt bent.

Gesloten