@53o,
Wellicht is het verstandig in uw geval toch eens regelmatig een klacht in te dienen bij postnl voor het geval dat. Hierin zet u uiteen wat er allemaal mis is gegaan. Later kunt u dan altijd de klacht overleggen om aan te tonen dat de postbezorging in een bepaalde periode echt slecht is geweest. Soms kan het helpen. U kunt dan immers nog meer aannemelijk maken dat u post mogelijk niet ontvangen heeft. Wel de mails bewaren met de klachten.
Wij hebben dat een paar jaar geleden ook meegemaakt en samen met de buren een aantal klachten ingediend omdat het biet verbeterde. Uiteindelijk heeft het wel gewerkt, in die zin dat we nu zelden post van de buren in de bus hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hulp
-
Re: hulp
Ik heb het bij fit4free in Nijmegen zo gedaan: de opzeggingsbrief op de vestiging in geleverd, en een bewijs van ontvangst gevraagd. Dan kunnen ze nooit zeggen dat het niet aan is gekomen namelijk, zijn ze erg goed in, daar op dat hoofdkantoor.iemand tips voor als ik me abbonoment op wil zeggen uiteraard na de contracts periode . krijgt t er een beetje benoud van wat ik allemaal lees
Vervolgens ook op tijd het pasje ingeleverd, anders blijven ze iedere maand geld incasseren, het simpele bezit van het pasje kost daar ook geld namelijk. Maar ook voor dat pasje kun je het beste een bewijs van ontvangst vragen.
-
- Contacteer:
Re: hulp
Wat dus weer de bewering doet gelden dat 'de rechters' geen feeling hebben met de moderne maatschappij - danwel selectief doof zijn voor klachten in/uit de samenleving. (Of misschien door de post wel betaald worden om de fictie van kwaliteit te handhaven.. - conspiracy theory off)53o schreef: Als je in Nederland claimt normale post nooit ontvangen te hebben dan verlies je, tenminste, als er een herinnering is verstuurd. De reden daarvoor is dat ook bij niet aangetekende post de rechter in Nederland er van uit gaat dat het post systeem in Nederland zo goed is dat het betrouwbaar is ook als het niet aangetekend verstuurd wordt. Zelf woon ik ergens waar de postbode voor ongeveer een kwart van mijn post bij 1 van mijn buren in de bus gooit en ik zelf zeer regelmatig postbode moet gaan spelen om verkeerd afgeleverde post bij mijn buren af te leveren (minimaal 3x per week, meestal vaker).
Een mail is misschien niet rechtsgelding, een SMS ook niet, maar deze zijn stukken betrouwbaarder dan post-nl (als de provider zou meewerken). Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat de gemiddelde persoon die gaat over dit soort regels en wetten nog al ouderwets is met een extra argument dat het minder veilig is .
Aan de andere kant, geef mij een brief met logo, lettertype, handtekening en de tekst die jij wilt hebben en ik heb binnen een uur een uitgeprinte brief die er hetzelfde uitziet als amateur (uur is nodig om de handtekening een klein beetje variatie te geven etc). Een SMS vervalsen in mijn telefoon kan ik niet, een mail vervalsen wel maar als mijn provider zou meewerken dan maak ik geen kans.
Een getekende brief is rechtsgeldig maar dit stelt geen zak voor, zeker niet bij een kopie zonder de inkt van de handtekening. Helaas is de gemiddelde persoon die over de wetgeving gaat bejaard dus hebben moderne bewijzen geen waarde omdat ze uitgaan van wetboeken uit de jaren 20 van de vorige eeuw of zo.
De wetgeving die wij in Nederland gebruiken blijft gewoon ouderwets.