ja_gelderland schreef:Ciske: wat is "TS", want dit soort afkortingen zegt mij niet zoveel. Ik ben zelf geen reaguurder.
TS ben jij , topic starter.
alsnog ben ik geen medewerker bij welke zorg of wat dan ook, gewoon een forummer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
ja_gelderland schreef:Ciske: wat is "TS", want dit soort afkortingen zegt mij niet zoveel. Ik ben zelf geen reaguurder.
Ik betaal gewoon automatisch, alles gaat er per de eerste, of iets voor de eerste van af. Internetbankieren doe ik niet aan.Witte angora: jij doet dat kennelijk? Nee, de meeste burgers betalen eens in de maand en dat vind ik persoonlijk vrij netjes en verder heb ik het te druk om de hele dag allerlei polisvoorwaarden overal bij te pakken (daarom pak je de telefoon en wil je een en ander overleggen met zo'n contactcenter, wat ook vrij zinloos is omdat ze alleen van een script mogen oplezen en vragen waar ze geen antwoord op weten gewoon met 'ja' of 'nee' beantwoorden om binnen de gestelde tijd in de service level agreement te blijven die voor zo'n telefoontje staat toch?) en meteen al mijn werkzaamheden stil te leggen, om meteen alle nieuw binnengekomen fakturen meteen te betalen.
Wat zijn dit voor soort reaguur-antwoorden anyway?
Je zegt zelf dat je niet betaald hebt per 31-12-2011, dus hoe wil je dan iets anders bewijzen?Je moet bewijzen dat je voor 31-12-2011 betaald hebt
dat moet jij dus wel bewijzen dat je betaald hebt , niemand anders hoeft dat te doen.De mail dat ik opgezegd hebt per 31-12-2011 is bevestigd door Menzis en ja, er stond een faktuur open (wat bij meer mensen wel eens het geval is): lees vooral eens wat ik nu echt gezegd hebt svp. Dus ik hoef en kan niet bewijzen dat ik voor 31-12-2011 betaald heb
Dit laatste is pure chantage waarvan ik hoop dat menzis niet op ingaat, nogmaals jij bent fout geweest , dit gaat bij elke verzekeraar zo.
En tegen Leontine van Menzis zou ik willen zeggen: je krijgt pas een mail van me, als je hier op dit forum aangeeft dat jullie inderdaad een coulante zorgverzekeraar willen zijn en ondanks ik meteen een paar dagen na 31-12-2011 heb betaald en niet ervoor (maar ik kende de regel niet en jullie zijn kennelijk niet 7 dagen per week bereikbaar wat bij veel grote bedrijven wel het geval is (ik neem aan dat er ook mensen op andere dagen en tijden werken dan alleen van 9 tot 5 op ma-vr?)), jullie mij toch de mogelijkheid willen geven de opzegging door te laten gaan per 31-12-2011.
Dit is zo'n lulkoek van je , jij bent fout geweest en nee ik ben met geen ene verzekeraar begaan , maar als jij een fout maakt, moet je hier geen bedrijven zwart te maken.En nee, het is geen chantage, ik wil alleen voorkomen dat Menzis mooi zijn straatje schoonveegt en uiteindelijk hier op dit forum niet transparant is hoe ze een en ander wel of niet willen regelen uit coulantie en de reactie van Menzis laat ook zien, dat ze zich weer achter die zelfde regel aan het verschuilen zijn.
Dit is niet helemaal waar volgens mij. Ook de nieuwe verzekeraar moet de opzegging voor 31 december gedaan hebben.De nieuwe zorgverzekering kan de opzegging dus nog voor je regelen, met terugwerkende kracht op 31-12-2011.
Ze zijn zo transparant als wat: op 31 december de premie niet betaald, is geen overstap, en geen coulance. Hoeveel helderder en duidelijker dan dit kan Menzis nog zijn?uiteindelijk hier op dit forum niet transparant is hoe ze een en ander wel of niet willen regelen uit coulantie en de reactie van Menzis laat ook zien, dat ze zich weer achter die zelfde regel aan het verschuilen zijn.
Juridisch gezien heb je gelijk, MAAR:witte angora schreef: Dit is niet helemaal waar volgens mij. Ook de nieuwe verzekeraar moet de opzegging voor 31 december gedaan hebben.
Als je voor 31 december nog geen keuze hebt kunnen of willen maken, dan zul je zelf de oude verzekeraar op moeten zeggen, en dan heb je dus nog een maand tijd om te beslissen.
Dat is correct!ciske schreef:@tufima
neem toch aan dat jij geen achterstand had? dan zijn er ook geen problemen met overstappen.
Waarom is dat? Is dat een wettelijke regel? En geld deze alleen voor de basisverzekering?Menzis schreef:Het klopt inderdaad dat wanneer er een achterstand is u niet kan opzeggen tenzij u deze achterstand voor 01-01-2012 heeft voldaan.