LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minieme eigen keus bij renovatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat er in die designhuizen altijd ontbreekt, zijn bijvoorbeeld planten! Planten zijn relatief goedkoop en geven een huis heel veel sfeer.
Klopt, en zelfs bloempotten gaan tegenwoordig 'met hun tijd' mee, oftewel, je kunt ze helemaal uitkiezen naar de stijl en het kleurenschema dat je hebt. Ik koop altijd plantjes die een paar maanden lang bloeien, en als ze uitgebloeid zijn, komen er weer andere. Veel goedkoper dan iedere week bloemen die na 6 dagen alweer hangen, en net zo leuk.

Maar wat je ook vaak mist zijn die kleine hebbedingetjes, die kun je haast niet meer kopen, tegenwoordig. De meeste zaken als Blokker, V&D, Hema, verkopen dan nog windlichten, en ander soortgelijk spul, maar ook dat is allemaal hetzelfde. Als je dat koopt weet een ander precies waar het vandaan komt... :(

Laatst heb ik in een heel klein winkeltje een serie waxinelichthouders in de vorm van theepotjes gekocht, van polystone, kost niks, ze staan in een vitrinekastje, maar dat soort dingen doet het hem. Ik vind ze leuk, het weerspiegelt precies mijn smaak.

Jammer dat je dat soort winkeltjes steeds minder vindt, in Haarlem ken ik er eentje (niet van die waxinelicht-theepotjes), die gaat eind van dit jaar dicht, man gaat met pensioen, maar er valt niet meer van te leven, ook daar komt een kledingzaak in. Helaas. En zo wordt het naar mijn mening steeds moeilijker echte gezelligheid te vinden, de dingen die je zelf echt leuk vind, in plaats van de opgelegde design-gezelligheid.

witte angora

vogels schreef:Gaan weer aardig off-topic hier.
Valt nog wel mee, we blijven bij de voordelen van de neutrale kleuren in de badkamer van TS. Maar koffiedrinken doen we maar even in de huiskamer. :wink:

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

vogels schreef:Gaan weer aardig off-topic hier.
Ja, gezellig he :mrgreen: ? Ok, je hebt gelijk. TS is niet tevreden met de keuzes die hij krijgt. Jammer maar niks aan te doen. Zelfs hier, met destijds de keuze uit 6 kleurengamma's, was niet iedereen blij. En persoonlijk vond ik dan ook niet alle keuzes even mooi. Zo hebben mijn buren een soort nephouten keukenkasten en een beige aanrecht en beige/oranje tegels aan de muur. Verschrikkelijk! In mijn ogen dan. Maar je zal het als volgende huurder maar krijgen.
Wij waren ook niet echt blij met de witte tegels in de keuken, bleek na een maand. Hebben we gewoon zelf de keukenleverancier een mooie bijpassende achterwand laten maken.

witte angora

Zo hebben mijn buren een soort nephouten keukenkasten en een beige aanrecht en beige/oranje tegels aan de muur.
Dat is toch wel uit de jaren 80 mag ik hopen?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nee, dat is uit 2010. In een nieuwbouwhuurhuis. Blijkbaar is het weer mode.. :shock:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb geen design-huis, verre van dat, maar alles moet wel bij elkaar passen qua kleur.

Bv de afwasborstel bij de thee-en handdoek, vaatdoek en pannenlappen :D

Een allegaar is niet aan mij besteed, dus als ze hier gaan renoveren kies ik voor wit, alles wit, lekker makkelijk :lol:

sephora30

Miepje1 schreef: Zo hebben mijn buren een soort nephouten keukenkasten en een beige aanrecht en beige/oranje tegels aan de muur.

Dat heet RETRO 8)

witte angora

sephora30 schreef:
Miepje1 schreef: Zo hebben mijn buren een soort nephouten keukenkasten en een beige aanrecht en beige/oranje tegels aan de muur.

Dat heet RETRO 8)
Dan krijgen ze mij daar mooi niet in.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

maar alles moet wel bij elkaar passen qua kleur
'
Dat combineren is inderdaad moeilijk, zo zoek ik nog een vrouw die hier in t interieur past, HEEL moeilijk te vinden. :lol:

sephora30

Ben ook geen fan van de Retro stijl. Vind oranje, bruin en groen afgrijselijke kleuren.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

wees blij dat de badkamer helemaal wordt betegeld. Gesausde verspochten en hebben meer onderhoud nodig.

sephora30

Je kunt ook van die leuke tegelstickers kopen. Als je ze zat bent trek je ze dr zo weer af :D

Gesloten