Klopt, en zelfs bloempotten gaan tegenwoordig 'met hun tijd' mee, oftewel, je kunt ze helemaal uitkiezen naar de stijl en het kleurenschema dat je hebt. Ik koop altijd plantjes die een paar maanden lang bloeien, en als ze uitgebloeid zijn, komen er weer andere. Veel goedkoper dan iedere week bloemen die na 6 dagen alweer hangen, en net zo leuk.Wat er in die designhuizen altijd ontbreekt, zijn bijvoorbeeld planten! Planten zijn relatief goedkoop en geven een huis heel veel sfeer.
Maar wat je ook vaak mist zijn die kleine hebbedingetjes, die kun je haast niet meer kopen, tegenwoordig. De meeste zaken als Blokker, V&D, Hema, verkopen dan nog windlichten, en ander soortgelijk spul, maar ook dat is allemaal hetzelfde. Als je dat koopt weet een ander precies waar het vandaan komt...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Laatst heb ik in een heel klein winkeltje een serie waxinelichthouders in de vorm van theepotjes gekocht, van polystone, kost niks, ze staan in een vitrinekastje, maar dat soort dingen doet het hem. Ik vind ze leuk, het weerspiegelt precies mijn smaak.
Jammer dat je dat soort winkeltjes steeds minder vindt, in Haarlem ken ik er eentje (niet van die waxinelicht-theepotjes), die gaat eind van dit jaar dicht, man gaat met pensioen, maar er valt niet meer van te leven, ook daar komt een kledingzaak in. Helaas. En zo wordt het naar mijn mening steeds moeilijker echte gezelligheid te vinden, de dingen die je zelf echt leuk vind, in plaats van de opgelegde design-gezelligheid.