LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stadswacht Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Hoi Anita,

Ik reageer niet heel veel op dergelijke discussies en ben over het algemeen ook wel iemand die erg gevoelig is voor juiste spelling (of in elk geval probeer te zijn). Echter weet ik ook dat niet iedereen daar even goed in is en waardeer ik het alleen maar dat men dan toch de moeite neemt om berichten te plaatsen of om ergens werk van te maken en een officiële brief te schrijven.
Dat moet mensen niet weerhouden om actie te ondernemen wanneer ze een onrechtmatige bekeuring o.i.d. gekregen hebben! Daarbij; zo storend is het nu ook weer niet en als de desbetreffende ambtenaar daar al bij afhaakt, dan zit deze misschien ook niet helemaal op de juiste plek!
Zelf woon ik ook in Rotterdam en heb de afgelopen jaren ook wel een paar conflicten met Stadswachten gehad. Overigens zonder goede afloop, want ik moest de bekeuringen (parkeren) gewoon betalen).
Ik hoop dat je in je gelijk gesteld wordt en de afloop van de zaak hier toch wilt plaatsen. Ondanks (misschien goedbedoelde) onvriendelijke opmerkingen over spelling.

Succes!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Jolijn »

AnitaQ schreef:Ik heb het idee hier niet op zijn plaats te zijn op de Radarsite ik kan het niet plaatsen dat er op iemands schrijven word gelet terwijl men al met een probleem zit.
Ik heb een druk bezochte website met eigen verhalen waar ik nog nooit en te nimmer ben aangevallen op mijn schrijven.
Ik wil de mensen hier die het wel goed met me voor hadden en begrip voor de situatie hadden hartelijk bedanken voor de raad en steun.
Het gaat u alle goed.
Met vriendelijke groet Anita.
Als jij op je openingspost diverse reacties met tips (en medeleven) hebt gekregen (van mensen die in staat zijn je bericht te lezen en te snappen) en 1 negatieve reactie (van iemand die het misschien niet eens zo heel slecht bedoeld, maar blijkbaar gewend is op deze toon te schrijven), laat je je door die ene toch niet wegjagen?
Je bent op je plaats hier als je berichten begrepen worden, en dat zijn ze, gezien de reacties.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

AnitaQ schreef:
dhc schreef:Dan hoop ik wel dat je een paar leestekens hebt gebruikt....
Heel vervelend voor jou dhc dat je het bericht moeilijk kan volgen zonder de nodige leestekens, dit is namelijk mijn stijl van schrijven en zal niet veranderen dus ook de brief aan de stadswacht is zo opgesteld de man zal me moeten nemen zoals ik ben met of zonder leestekens.
Maar dan moet je ook niet zeuren als jouw protestbrief straks niet serieus wordt genomen. We hebben allemaal op school geleerd hoe de Nederlandse taal gebruikt hoort te worden. Als je dan toch een brief opstuurt die de vloer aanveegt met alle afspraken begin je al met een achterstand. De lezer is dan afgeleid door de schrijfstijl, met als gevolg dat de kern van de zaak niet meer tot z'n recht komt. Spel- en stelregels zijn niet zomaar verzonnen, maar hebben als doel om de communicatie tussen mensen soepel te laten verlopen.

Maar het is jouw keuze....

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Gelukkig hebben zelfs analfabeten dezelfde rechten en plichten als literair en retorisch hoogbegaafden.

Dus zal ook AnitaQ wel het recht toekomen dat haar klacht inhoudelijk wordt bekeken, in tegenstelling tot een interpunctie-evaluatie eindigend in de prullenbak.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

laat je je door die ene toch niet wegjagen?
Je bent op je plaats hier als je berichten begrepen worden, en dat zijn ze, gezien de reacties.
Anita lees een paar reacties en je weet precies wat voor een persoon dat is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door dhc »

Wauw, wat een reacties allemaal! Uiteraard mag iedereen brieven schrijven tot je een ons weegt, maar het gebruik van leestekens maakt het allemaal wat beter te lezen.
Honderduizendmiljoenen drie excuses als ik dat wat lomp breng.....en nu mag iedereen zich weer met iets nuttigs bezighouden...de vraag van TS bijvoorbeeld.

AnitaQ
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2012 20:47

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door AnitaQ »

Voor degene die mij hier wel serieus namen en mijn leestekens geen struikelblok vonden om hulp aan te bieden hier het eindresultaat van deze zaak.

Ik heb mijn bezwaar per mail naar Burgemeester Aboutaleb gestuurd, deze heeft het vod niet in de prullenbak gegooid maar uiterst serieus genomen en hem doorgestuurd naar de Stadswacht.

Om een lang verhaal kort te maken wij hebben vandaag thuis bezoek gehad van de directeur in uitvoering en directieadviseur van de stadswacht.
Er werd ons een prachtige bos bloemen overhandigd en een gemeend excuus en het geld van de bekeuring word netjes teruggestort.

De zaak is voor ons zeer correct afgehandeld.

Nogmaals wil ik adSolvendum bedanken voor de steun met of zonder leestekens.

Met vriendelijke groeten AnitaQ

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Jolijn »

:D Wat fijn om te lezen Anita!
Het heeft zich dus geloond om iets te ondernemen.
Gefeliciteerd!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fijn om te lezen inderdaad en gefeliciteerd met de goede afloop.

Mag ik dan wel in dit topic even een offtopic vraag stellen?
Volgens mij heb ik wat gemist op het forum... Waar is ad gebleven ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door bprosman »

@Emmy. Dat vroeg ik me ook al af.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum:Laatst bezocht: 31 jan 2012 21:00

Laatste bericht: Geplaatst: 14 jan 2012 02:05

beschuitje
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door beschuitje »

Die heeft kost en inwoning gevonden bij de overheid.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Jolijn,
Had ik inderdaad ook al gezien. Wat ik daarbij opvallend vond was dat de links in zijn profiel verdwenen waren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door bprosman »

PB werkt ook niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:PB werkt ook niet.
klopt idd

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75 schreef:
bprosman schreef:PB werkt ook niet.
klopt idd
Had adSolvendum dan een PB?Maakt overigens niet uit, probleem is allang en goed trouwens, opgelost.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door bprosman »

AdSolvendum heb ik inderdaad wel eens via PB gemailed, maar waarom reageer je daar na 8 maanden op ?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door Inter »

Mooi dat het is opgelost .
Helaas wel altijd als je er een hoop moeite voor doet .

tedvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2009 17:07

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door tedvd »

dhc schreef:
AnitaQ schreef:
dhc schreef:Dan hoop ik wel dat je een paar leestekens hebt gebruikt....
Heel vervelend voor jou dhc dat je het bericht moeilijk kan volgen zonder de nodige leestekens, dit is namelijk mijn stijl van schrijven en zal niet veranderen dus ook de brief aan de stadswacht is zo opgesteld de man zal me moeten nemen zoals ik ben met of zonder leestekens.
Dan geef ik je bezwaar weinig kans. Als je niet de moeite neemt een brief op enig ander epistel leesbaar te schrijven, heb je een probleem.
Dan moet je de ambtenaar die je bezwaarschrift moet lezen ook maar nemen zoals die is....rechtstreeks in het ronde archief wegens onleesbaar....
Wat een azijnzeiker ben jij DHC verbeter de wereld en verlaat dit forum.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Stadswacht Rotterdam

Ongelezen bericht door dhc »

Geweldig! 4 berichtjes in 3 jaar plaatsen en dan reageren op een reactie uit januari...

Je bent goed bezig.....

Bent u moderator? dacht het niet dus ik bepaal zelf hoe ik reageer.

Gesloten