Pagina 2 van 2

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 24 okt 2013 10:50
door Guardian72
skulpst schreef: Nu kan ik 2 dingen doen ; EUSTA.ORG de label waarbij ze zijn aangesloten schrijven, of gewoon aangifte doen van oplichting. Wat is wijsheid en waar heb ik meer kans op slagen?
Gewoon - beide.
En, lees even topic door - vraag ze om bewijs dat jij accoord bent gegaan.
Zodra een betaling compleet is - dan is dat m.i. in zo`n geval het bewijs.
Maar, als je wilt betalen - maar het niet kan - komt de overeenkomst eigenlijk totaal niet tot stand - daar om dat af te ronden een (succesvolle) betaling nodig is.

Daarnaast kan je je afvragen of zij gerechtigd zijn deze tickets uberhaupt te verkopen - daar zij geen officieel verkooppunt zijn - en er word door de officiele verkopers zelfs voor ze gewaarschuwd - zie:
http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 24 okt 2013 12:49
door frankp
Gewoon niks doen, zonde van je tijd!
Zelfs deurwaarderskantoren doen geen zaken meer met dit zielige bedrijfje!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 nov 2013 15:33
door Sharme91
Ik heb bij hun 278,00 euro moeten betalen van festival die al afgelopen was en niet eens besteld heb. Dreigde met een deurwaarde en politie. Ik heb ze betaald. Maar heb nu niks. Vervolgens stuurde een van hun een bericht om me tegemoet te komen en hij/zij zou alles onderzoeken. Naa een half jaar moet ik nog steeds op een antwoord wachten. Ik wil me centen terug die ik nu hard nodig heb. Wie weet wat ik kan doen??

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 nov 2013 15:50
door frankp
Sharme91 schreef:Ik heb bij hun 278,00 euro moeten betalen van festival die al afgelopen was en niet eens besteld heb. Dreigde met een deurwaarde en politie. Ik heb ze betaald. Maar heb nu niks. Vervolgens stuurde een van hun een bericht om me tegemoet te komen en hij/zij zou alles onderzoeken. Naa een half jaar moet ik nog steeds op een antwoord wachten. Ik wil me centen terug die ik nu hard nodig heb. Wie weet wat ik kan doen??
Hoe dom kun je zijn om te gaan betalen voor iets wat je niet besteld en gekregen hebt????

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 12 nov 2013 08:55
door Guardian72
Sharme91 schreef:Ik heb bij hun 278,00 euro moeten betalen van festival die al afgelopen was en niet eens besteld heb. Dreigde met een deurwaarde en politie. Ik heb ze betaald. Maar heb nu niks. Vervolgens stuurde een van hun een bericht om me tegemoet te komen en hij/zij zou alles onderzoeken. Naa een half jaar moet ik nog steeds op een antwoord wachten. Ik wil me centen terug die ik nu hard nodig heb. Wie weet wat ik kan doen??

Melding doen van onverschuldigde betaling - en aangeven dat als ze niet binnen 15 dagen het volledige bedrag terugstorten, je aangifte zal gaan doen wegens oplichting en bedreiging (met rechters etc).

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 12 nov 2013 15:23
door Har06
Guardian72 schreef:
Sharme91 schreef:Ik heb bij hun 278,00 euro moeten betalen van festival die al afgelopen was en niet eens besteld heb. Dreigde met een deurwaarde en politie. Ik heb ze betaald. Maar heb nu niks. Vervolgens stuurde een van hun een bericht om me tegemoet te komen en hij/zij zou alles onderzoeken. Naa een half jaar moet ik nog steeds op een antwoord wachten. Ik wil me centen terug die ik nu hard nodig heb. Wie weet wat ik kan doen??

Melding doen van onverschuldigde betaling - en aangeven dat als ze niet binnen 15 dagen het volledige bedrag terugstorten, je aangifte zal gaan doen wegens oplichting en bedreiging (met rechters etc).[/quote]

wat een grote woorden:

aangifte doen ? de politie ziet je aankomen, hooguit een digitale aangifte zal er volgen

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 12 nov 2013 15:33
door Guardian72
Har06 schreef:]

wat een grote woorden:

aangifte doen ? de politie ziet je aankomen, hooguit een digitale aangifte zal er volgen
Hoezo grote woorden?
Als een bedrijf iemand ten onrechte angst aanjaagt met deurwaarders, rechtszaken - en mensen dan toch betalen terwijl dit niet juist is, heet dat 'onverschuldigde betaling'

En als een bedrijf een onrechtmatige / onjuiste vordering op deze wijze probeert te innen is het of oplichting, of bedreiging/ afpersing (door middel van dwang iemand proberen te laten betalen).

En ja - de politie zit er niet om jou te helpen - maar als niemand iets doet / actie onderneemt, dan blijft dit fenomeen bestaan. Op een gegeven moment zullen er zoveel digitale meldingen zijn dat een agent die al aan zijn bonnenquotum zit, er misschien eens naar gaat kijken.. Wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 13 mar 2014 18:28
door danischv
heel slecht bedrijf,
zetten ze je een tweede bestelling erbij terwijl je maar een bestelling hebt gedaan en geannuleerd hebt.
Dan krijg je een brief thuis dat je nog €118,- moet betalen waar je niks van weet.
dan bel je ze maken ze je uit als leugenaar.
afzetters zijn het
heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe heeft u dit opgelost laat het me dan weten?

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 13 mar 2014 18:30
door danischv
heeft u het geld terug?

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 13 mar 2014 20:29
door frankp
Goh dat die zielepieten nog steeds bestaan en dat er nog steeds mensen zijn die daar kaarten bestellen terwijl het wemelt van de klachten over dit kneuterige bedrijfje.
Kijk maar is waar dit "concern" gevestigd is: een goedkoop hoekhuisje, maar er is wel een afdeling incasso daar hahahaha.

Maar goed, als je kijkt op hun site of er nog voor één of ander concert/evenement kaarten zijn, beschouwen zij dat als een onherroepelijke bestelling, hetgeen flauwekul is.
De bestelling is mijns inziens pas gedaan als je betaald hebt.
Als ik alle concertkaartjes, reizen etc etc waar ik ooit is naar gekeken heb zou moeten betalen, dan ben ik failliet.
Mij hebben ze ooit ook geld uit mijn zak proberen te trommelen, maar heb ze meegedeeld dat ze maar naar de rechter moeten stappen als ze denken gelijk te hebben, maar zover laten ze het uiteraard niet komen, omdat ze geen poot hebben om op te staan.

Dit zielige bedrijfje NEGEREN is de beste remedie!!!!!!'

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 10 aug 2015 21:38
door angrybird!
Hi Frankp and everyone who has posted about Tickets4U. I visited their website in 2012 and requested 2 tickets. When I tried to pay via Ideal, the payment was stopped (Rabobank) and wouldn't go through. After a 2nd attempt, I became suspicious that something was wrong and googled the company. I realised that it was a total scam and thought I'd had a lucky escape. No payment went through, I received no tickets and a year passed. Then I get a threatening letter totally out of the blue looking for full payment for fictional tickets that never existed and then the gerechtswaarder! I went to my local basisrechten for advice, but they said I couldn't do anything to stop them sending the letters and my only option was to see how far they would take it. I'm now being threatened with the civiele terechtzitting van Rechtbank Amsterdam (shame shame shame on the Gerechtdeurwaarders who are making money out of this). This is completely immoral and wrong! How can they get away with it??? I'm wondering if anyone else has taken it this far or has ended up in court having to pay? Or if anyone has any advice of what to do next? I'd really appreciate to hear your experiences.

Thank you!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 aug 2015 10:06
door Guardian72
Angry,

get in touch with your legal aid for assistance.
At the very least they can provide you with a letter with legal language barking back.

(edit: something along the lines that there never was an agreement due to an error with payment on their website - something you as customer have no control over - and no agreement, no reason to pay)

Note- check if they are really "gerechtsdeurwaarder" - what name are they using? (Payment agency and collection agency names too.. just in case)

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 aug 2015 14:14
door Jacky2006
Raar dat er meer dan een jaar na dato pas een keer gereageerd word door iemand die achter het bedrijf zit.En nog wel in het raar Engels met half Nederlandse woorden erin. De paniek sloeg zeker toe, en nu proberen ze het snel weer even recht te zetten.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 aug 2015 14:26
door frankp
Goh dat dat bedrijfje nog steeds bestaat en nog steeds probeert geld uit mensen hun zakken te kloppen.
Kennelijk dus wel. Laat ze weten dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen en dus is er NIETS verschuldigd!!!

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 aug 2015 16:09
door Guardian72
Jacky2006 schreef:Raar dat er meer dan een jaar na dato pas een keer gereageerd word door iemand die achter het bedrijf zit.En nog wel in het raar Engels met half Nederlandse woorden erin. De paniek sloeg zeker toe, en nu proberen ze het snel weer even recht te zetten.
Als je doelt op 'angrybird' - da`s een slachtoffer van deze jokers - en kennelijk een ex-pat die in Nederland woont/werkt ..

Als je goed leest zie je dat hij of zij heeft geprobeerd kaartjes te kopen - wat mislukt is - en dat hij/zij na een jaar door een incassocowboy/deurwaarder gedreigd word met van alles en nog wat.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 11 aug 2015 16:17
door Julie4444
angrybird! schreef:Hi Frankp and everyone who has posted about Tickets4U. I visited their website in 2012 and requested 2 tickets. When I tried to pay via Ideal, the payment was stopped (Rabobank) and wouldn't go through. After a 2nd attempt, I became suspicious that something was wrong and googled the company. I realised that it was a total scam and thought I'd had a lucky escape. No payment went through, I received no tickets and a year passed. Then I get a threatening letter totally out of the blue looking for full payment for fictional tickets that never existed and then the gerechtswaarder! I went to my local basisrechten for advice, but they said I couldn't do anything to stop them sending the letters and my only option was to see how far they would take it. I'm now being threatened with the civiele terechtzitting van Rechtbank Amsterdam (shame shame shame on the Gerechtdeurwaarders who are making money out of this). This is completely immoral and wrong! How can they get away with it??? I'm wondering if anyone else has taken it this far or has ended up in court having to pay? Or if anyone has any advice of what to do next? I'd really appreciate to hear your experiences.

Thank you!
They cannot demand payment for something you never received, nor completed an order for. You could take guardian's advice to heart and just toss all additional letters in a box somewhere in case you have to appear in court (which I seriously doubt will ever happen).

Don't let them scare or harass you, and don't pay for a product you never received. No judge is going to go with that, so don't worry. It'll be fine. :)

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 12 aug 2015 10:01
door Jacky2006
Ja sorry, mijn Engels is niet zo goed.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 01 okt 2015 19:18
door jvardartv
Voor de mensen die het nog niet hebben gedaan, vergeet niet om een melding te maken bij de consuwijzer.

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 21 jun 2016 11:04
door olafjanssen15
Op 15 juni 2016 wilden wij nog snel kaarten kopen voor het concert van DOE MAAR in de Ziggo Dome. Het concert was al over drie dagen en we wilden kijken of er nog kans was daarheen te gaan. We bestelden kaarten bij Tickets4U. Gaandeweg het proces van bestellen, kwamen we na de bestelling geplaatst te hebben op het veld betalen. Hier kwamen wij niet verder! We hebben het verschillende malen geprobeerd, maar het lukte gewoonweg niet.
Toen ik na enkele malen geprobeerd te hebben terug wilde keren naar de vorige pagina,werd ik uit hun systeem gegooid. Ik heb geprobeerd weer opnieuw in te loggen, maar dit functioneerde niet.We hebben het wachtwoord gewijzigd, omdat er continue werd gezegd dat mijn inloggegevens niet klopte. Na dit verandert te hebben, kon ik nog steeds niet op de pagina.
Hierop hebben wij besloten de kaarten bijeen andere aanbieder te halen, waar dit wel direct lukte.
Op vrijdag kreeg ik om 17.00 uur een mail van Tickets4U, waarin ze melden dat mijn tickets nog niet betaald waren en dat we ze anders moesten annuleren. wederom alles geprobeerd om in te loggen, maar niets hielp. Ik heb hen een mail gestuurd dat wij de kaarten door een slecht werkende site niet hebben kunnen kopen en dat ze die mail ook maar gelijk als annulering moest beschouwen.
Op zaterdag, twee uur voor aanvang van het concert, kreeg ik wederom een mail waarin (Saskia) mij schreef dat zij de kaarten niet kon annuleren en dat het aan mij lag dat ik niet op de site kwam! Ik moest de inloggegevens maar correct invoeren. Ik had dezelfde dag nog geprobeerd om in te loggen, maar dit was wederom niet gelukt. Ook schreef ik dat ik het maar vreemd vond dat ze iedere keer op een raar tijdstip een mail stuurde.
Zittende bij de Ziggo Dome, heb ik weer geprobeerd om in te loggen en plots lukte het wel!! Ik heb de kaarten geannuleerd en moet daarvoor nu 75% van de kosten voor betalen (€103,-)! Ik heb wederom een mail gestuurd en gezegd dat dit toch een misverstand moest zijn.Hierop kwam een onbeschofte mail met de mededeling dat ik maar had moeten bellen, omdat "die dingen daar voor zijn gemaakt". Ook schreef ze dat die annuleringskosten er woensdag ook al waren, maar wij wilden helemaal niet annuleren! Wij wilden de kaarten betalen om naar het concert te gaan!! Ik heb niet meer gereageerd en heb genoten van een erg leuk concert.
Op zondag heb ik wederom geprobeerd om in te loggen en het werkte wel. Nu kon je echter niet zien dat wij de kaarten hadden geannuleerd en staan ze nog gewoon voor hetzelfde bedrag in mijn account. Hier hebben ze dus ook niets mee gedaan.
Wie heeft er raad en wat kunnen we nog doen, zodat dit niet van kwaad tot erger wordt?

Re: tickets4u ZIELIG

Geplaatst: 21 jun 2016 12:14
door Guardian72
olafjanssen15 schreef: Wie heeft er raad en wat kunnen we nog doen, zodat dit niet van kwaad tot erger wordt?
Behalve - koop alleen bij officiele kanalen en niet bij doorverkopers, waarbij je nog maar moet afwachten OF je tickets krijgt, en als je iets krijgt, of het echte tickets zijn ?

Neem contact op met je rechtsbijstand of met het juridisch loket en vraag hen om hulp en / of advies (en voorbeeldbrieven!)