Ik kan juist niet skiën omdat ik niet kan werken. Geen geld.VioletPrue schreef:Maar toch is het niet eerlijk dat haar moeder niet in de Wia komt.witte angora schreef:Dit is aantoonbare nonsens. Er komen er best wel veel in de WIA terecht.
Dit gaat heel wat keren skiën kosten, want nu moet zij opeens gaan werken!
Asociaal van het Uwv.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV weigert WIA-uitkering na 2 jaar Ziektewet.
-
Re: UWV weigert WIA-uitkering na 2 jaar Ziektewet.
Drie jaar geleden ben ik aan mijn schouder geopereerd, wat ik van te voren wel wist dat ik na de operatie beperkingen zou hebben met mijn arm, omdat het in zodanige slechte staat is, daarom kon ik mijn huidige werk niet meer doen, het was te zwaar.
Na tegenwerking en problemen met mijn werkgever, kregen zij een loonsanctie voor een jaar, zij moesten mij dus een extra jaar doorbetalen, dat werd dus drie jaar ziektewet.
In deze drie jaar heb ik zoveel moeten verkroppen dat ik in een burn-out terecht ben gekomen, en problemen met mijn rug ook nog kreeg........slijtage, ik ben nog steeds niet genezen verklaard voor mijn burnout
Ik heb natuurlijk ook een WIA uitkering aangevraagd, maar na de keuring bij de UWV werd ik voor 2,39% afgekeurd, voor het gemak was mijn burn-out niet vermeld in het rapport, en met mijn rug?? ach ga maar afvallen dan gaat het wel weg. Ik was er niet op uit om afgekeurd te worden hoor, maar ik wil wel graag serieus genomen worden
Ik heb hier natuurlijk bezwaar tegen getekend, en bij mijn psycholoog een recent rapport gevraagd om te kunnen overhandigen bij een tweede keuring.
Deze tweede keuring heb ik nu gehad, en het word als ongegrond verklaard, terwijl de keuringsarts die mij toen heeft gekeurd zich goed kon voorstellen dat ik bezwaar had gemaakt......nu ben ik ineens voor 0,00% afgekeurd, en krijg alleen werkadviezen wat je noemt bij een werkplaats, plantjes bestuiven of printplaatjes solderen, en dat terwijl ik juist een omscholing heb gedaan voor Receptioniste.
Is dit een spelletje of zo?? hoe krijg ik een burn-out patient zo snel mogelijk weer terug in haar ellende
Ik snap helemaal niets van deze organisatie, meten ze met meer latten?
Ik wil heus wel werken, maar ik moet er wel gelukkiger van worden
Na tegenwerking en problemen met mijn werkgever, kregen zij een loonsanctie voor een jaar, zij moesten mij dus een extra jaar doorbetalen, dat werd dus drie jaar ziektewet.
In deze drie jaar heb ik zoveel moeten verkroppen dat ik in een burn-out terecht ben gekomen, en problemen met mijn rug ook nog kreeg........slijtage, ik ben nog steeds niet genezen verklaard voor mijn burnout
Ik heb natuurlijk ook een WIA uitkering aangevraagd, maar na de keuring bij de UWV werd ik voor 2,39% afgekeurd, voor het gemak was mijn burn-out niet vermeld in het rapport, en met mijn rug?? ach ga maar afvallen dan gaat het wel weg. Ik was er niet op uit om afgekeurd te worden hoor, maar ik wil wel graag serieus genomen worden
Ik heb hier natuurlijk bezwaar tegen getekend, en bij mijn psycholoog een recent rapport gevraagd om te kunnen overhandigen bij een tweede keuring.
Deze tweede keuring heb ik nu gehad, en het word als ongegrond verklaard, terwijl de keuringsarts die mij toen heeft gekeurd zich goed kon voorstellen dat ik bezwaar had gemaakt......nu ben ik ineens voor 0,00% afgekeurd, en krijg alleen werkadviezen wat je noemt bij een werkplaats, plantjes bestuiven of printplaatjes solderen, en dat terwijl ik juist een omscholing heb gedaan voor Receptioniste.
Is dit een spelletje of zo?? hoe krijg ik een burn-out patient zo snel mogelijk weer terug in haar ellende
Ik snap helemaal niets van deze organisatie, meten ze met meer latten?
Ik wil heus wel werken, maar ik moet er wel gelukkiger van worden
Er is dus nog 'genoeg' werk wat u wel kan doen volgens
het UWV en daar word naar gekeken.
Er word puur alleen gekeken wat u nog wel kan met u klachten.
En jou omscholing.....tjah dat intereseert ze geen ene moer.
En jou omscholing.....tjah dat intereseert ze geen ene moer.
Klopt, maar dat is nou juist het probleem, ik ben rechts, en dat is mijn zwakke arm, daar kan ik juist geen constante handelingen mee doen, en het werk wat aan mij geadviseerd word vraagt toch wel wat precisie, en links in mijn motoriek knudde hoor, ik heb van alles geprobeerd om links te doen, sommige dingen gaan wel, want je hersenen kunnen dat omschakelen is mij verteld, maar geen precieze frutsel werkChocomelk schreef:Er is dus nog 'genoeg' werk wat u wel kan doen volgens
En jou omscholing.....tjah dat interesseert ze geen ene moer.
Een goed gesprek met mijn werkcoach hoop ik tot een oplossing te komen
Ik wens je ontzettend veel succes toe maar denk dat je uiteindelijktwanky schreef:
Klopt, maar dat is nou juist het probleem, ik ben rechts, en dat is mijn zwakke arm, daar kan ik juist geen constante handelingen mee doen, en het werk wat aan mij geadviseerd word vraagt toch wel wat precisie, en links in mijn motoriek knudde hoor, ik heb van alles geprobeerd om links te doen, sommige dingen gaan wel, want je hersenen kunnen dat omschakelen is mij verteld, maar geen precieze frutsel werk
Een goed gesprek met mijn werkcoach hoop ik tot een oplossing te komen
aan het korte end trekt.
Het trainen van je motoriek met links is te doen al is het heel moeilijk.
Dank je chocomelk, ik zal er mee moeten dealen
Aangezien er veel klachten zijn over het UWV op meerdere forums wil ik u graag wijzen op de volgende website: http://www.uwvhetmoetbeter.nl. Teken de petitie zodat de regering hier eindelijk iets aan gaat doen, mensen hun geld optijd krijgen en klachten serieus worden genomen
Ik zit nu ook sinds 20 september zonder enige uitkering. UWV vindt dat je van alles kunt doen en alle artsen, zelfs hij van de pijn-poli zegt dat werken gewoon niet gaat. Rechtsbijstand zit er nu achter maar kan nu nog wel 8 weken duren. En vanuit de gemeente willen ze je alleen in de schuldhulpsanering hebben. NOOIT want dan kun je helemaal niets meer. Mijn vrouw heeft een handicap en de verzekeringsarts van het UWV zegt: "Al gaat je vrouw dood, jij kunt werken."
Schande!!!!!!!!!!
Maar intussen zitten wij met de gebakken peren en niemand anders
Schande!!!!!!!!!!
Heb het al vaker gezegd, maar alle behandelende artsen die je hebt kunnen niet beslissen of je wel of niet kan/moet werken, zij kunnen hooguit advies uitbrengen.UWV vindt dat je van alles kunt doen en alle artsen, zelfs hij van de pijn-poli zegt dat werken gewoon niet gaat.
De enige die hierover beslist is de arts van het UWV.
Als dit zo op deze manier gezegd is, vind ik dat ondanks dat het wel waar is bijzonder grof."Al gaat je vrouw dood, jij kunt werken."
Een uitkering voor ziekte is bedoelt voor iemand die ziek is en niet voor andere omstandigheden.
is dat niet inherent aan leven?mbuis schreef:Ik zit nu ook sinds 20 september zonder enige uitkering. UWV vindt dat je van alles kunt doen en alle artsen, zelfs hij van de pijn-poli zegt dat werken gewoon niet gaat. Rechtsbijstand zit er nu achter maar kan nu nog wel 8 weken duren. En vanuit de gemeente willen ze je alleen in de schuldhulpsanering hebben. NOOIT want dan kun je helemaal niets meer. Mijn vrouw heeft een handicap en de verzekeringsarts van het UWV zegt: "Al gaat je vrouw dood, jij kunt werken."
Schande!!!!!!!!!!
u hebt een probleem, dus u zit met de gebakken peren
wie anders?
het valt mij op dat veel mensen die klagen vinden dat hun problemen maar door een of andere instantie opgelost zou moeten worden, in plaats van dat zij hun problemen zelf oplossen
het lijkt er op dat zij vinden dat zij daar recht op hebben
in de meeste landen bestaat zo'n instantie niet
in nederland hebben wij wel zo'n instantie
die heet bijstand
als u zichzelf niet kunt of wil helpen moet u het daar maar mee doen
-
Zijn vrouw is gehandicapt als deze dus een wao if wia heeft dan krijgt hij geen bijstand
misschien moet hij het daar dan maar mee doen en een krantenwijk nemenrozemarijntje schreef:Zijn vrouw is gehandicapt als deze dus een wao if wia heeft dan krijgt hij geen bijstand
het was overigens een reactie op verschillende mensen in deze posting
je hebt als samenleving een verantwoordelijkheid naar de andere inwoners van nederland
als ik voor mij zelf spreek, vind ik het niet erg om via de belastingen een bijdrage leveren om problemen van een ander draaglijk te maken
daar zitten echter wel grenzen aan
de een is arm, de andere gehandicapt, de derde wordt als miljardair geboren
het is niet anders
mocht u gelovig zijn, moet u degene die voor deze ongelijkheid verantwoordelijk is maar om verantwoording vragen
wat mij stoort is het gemak waarmee mensen steeds weer proberen hun problemen op het bordje van de samenleving [of iemand anders] te schuiven
die samenleving bestaat uit u en ik en nog een paar mensen
en u en ik en die andere mensen hebben ons eigen leven en onze eigen problemen
-
Misschien is deze man wel erg ziek en kan niet werken??
Snap je wel...maar ..het kan ook zo zijn dat je echt veel mankeert en gewoon niet afgekeurd wordt...
Snap je wel
Snap je wel...maar ..het kan ook zo zijn dat je echt veel mankeert en gewoon niet afgekeurd wordt...
Snap je wel
als hij echt ziek was en niet kon werken had hij dit ongetwijfeld met hoofdletters in de posting gezetrozemarijntje schreef:Misschien is deze man wel erg ziek en kan niet werken??
Snap je wel
en ja er zullen altijd dingen mis gaan
en er zal altijd onrecht zijn
en er zullen altijd slachtoffers zijn
in ieder geval in de tijd van leven die ik zelf verwacht, denk ik niet dat er in de wereld veel zal verbeteren
maar dat zijn de risico's van het leven
een baby buffel wil groot worden en vele jaren grazen
maar ja, soms denkt een leeuw er anders over
en soms verhongeren er baby leeuwtjes, omdat ze nu eenmaal van gras niet kunnen leven
bij mensen is het nu eenmaal niet anders
en dat zeg ik
ik vind het niet erg om een gedeelte van mijn inkomen af te dragen, maar er zijn wel grenzen
-
Ik snap heel goed wat je bedoeld...maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren...
Wia of wao is trouwens verzekerings werk waar je een bijdrage voor betaald elke mnd bij je salaris.
Ik ben het volledig met je eens,dat wat je aanhaalt ,het een keer ophoud.
Maar er zijn ook echt gevallen die ernstig zijn...je kan nooit weten of oordelen wat iemand wel of niet kan..
Zal je voorbeeld geven,als ik naar buiten ga,iets leuks doen denk je...oohh dat kan ze wel,maar je ziet niet dat ik daar ee w eek heel veel pijn voor heb en niks kan...en als ik wat doe strak sta vd pijnstillers en hulpmiddelen..
Daarom oordeel ik niet zo snel...
Al vind ik de verscherpte regels van wia wel heel goed,alleen soms beetje krom..
Tja en dr kan zeggen u kunt niet meer werken ,nee misshien u oude beroep,maar er is nog veel meer,en dat ziet het uwv dus ook...
Wia of wao is trouwens verzekerings werk waar je een bijdrage voor betaald elke mnd bij je salaris.
Ik ben het volledig met je eens,dat wat je aanhaalt ,het een keer ophoud.
Maar er zijn ook echt gevallen die ernstig zijn...je kan nooit weten of oordelen wat iemand wel of niet kan..
Zal je voorbeeld geven,als ik naar buiten ga,iets leuks doen denk je...oohh dat kan ze wel,maar je ziet niet dat ik daar ee w eek heel veel pijn voor heb en niks kan...en als ik wat doe strak sta vd pijnstillers en hulpmiddelen..
Daarom oordeel ik niet zo snel...
Al vind ik de verscherpte regels van wia wel heel goed,alleen soms beetje krom..
Tja en dr kan zeggen u kunt niet meer werken ,nee misshien u oude beroep,maar er is nog veel meer,en dat ziet het uwv dus ook...
waar ik denk (voor ts dus) het probleem zit, is dat je niet geschikt meer bent door je pijn voor het werk wat je deed, maar wel voor op zijn minst 65% voor ander werk. En dan kom je dus niet in de wia.
isabel
isabel
en dat bedoel ik dus met het is niet andersIsabel1 schreef:waar ik denk (voor ts dus) het probleem zit, is dat je niet geschikt meer bent door je pijn voor het werk wat je deed, maar wel voor op zijn minst 65% voor ander werk. En dan kom je dus niet in de wia.
isabel
dan zul je dus dat andere moeten gaan doen, of terugvallen op de basis voorziening die via de belasting wordt betaald, namelijk de bijstand
uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen leven
dat kun je niet zomaar op anderen afschuiven
-
Ja idd allebei gelijk...
Meneer nie geschikt voor eigen werk ( laten we dat aannemen ,want er zijn schrijnende gevallen ken iemand met kanker en moet werken!! )maa laten we ervan gaan dat oude werk niet meer kan...
Oke...zat ander
werk....
Maaar ...waar is de ww?
En ja bijstand als uwv zegt u kunt voor 80% werken,dan weet ik ook nie of je bijstand krijg.
Ja het feit da vrouw gehandicapt is rot,maar dan ka je wel werken,ik kan ook niet veel,mijn man werkt 70 uur pw en zorgt ook coor mij e huis...dus! Daar kijken ze niet naar hoor
Meneer nie geschikt voor eigen werk ( laten we dat aannemen ,want er zijn schrijnende gevallen ken iemand met kanker en moet werken!! )maa laten we ervan gaan dat oude werk niet meer kan...
Oke...zat ander
werk....
Maaar ...waar is de ww?
En ja bijstand als uwv zegt u kunt voor 80% werken,dan weet ik ook nie of je bijstand krijg.
Ja het feit da vrouw gehandicapt is rot,maar dan ka je wel werken,ik kan ook niet veel,mijn man werkt 70 uur pw en zorgt ook coor mij e huis...dus! Daar kijken ze niet naar hoor
rozemarijntje schreef:Ja idd allebei gelijk...
Oke...zat ander
werk....
Maaar ...waar is de ww?
ik ben niet op de hoogte van de aard van uw ziekte, maar het klinkt naar reuma
ik heb onlangs een artikel gelezen over een chip die in de nek wordt geplaatst
het is nog volstrekt experimenteel, maar van de mensen bij wie de chip is geplaatst zijn er een paar veel beter geworden dan ze waren
misschien een idee om eens te informeren of u in aanmerking kunt komen aangezien u erg veel last lijkt te hebben als ik uw postings lees
kwaad kan die chip waarschijnlijk niet
het vervelende met al dit soort regelingen. ww, wao, wia enzovoorts, is dat de goede onder de kwade moeten lijden. In het verleden was het relatief makkelijk om in de wao te komen. Hierdoor zaten er dus mensen in die prima ander werk zouden kunnen doen. Deze mensen hebben het verziekt voor een hoop andere.
Buiten dat vind ik ook dat als er werk is wat je zou kunnen doen, je dat ook zal moeten doen.
Je hoort wel mensen zeggen dat als ze in de bijstand zitten en ze krijgen een slecht betaalde baan aangeboden:" ja voor dat kleine beetje meer ga ik niet werken, dan werk ik bijna voor niets"
Wat mij betreft mogen ze de bijstand van deze mensen per direct stopzetten.
Buiten dat vind ik ook dat als er werk is wat je zou kunnen doen, je dat ook zal moeten doen.
Je hoort wel mensen zeggen dat als ze in de bijstand zitten en ze krijgen een slecht betaalde baan aangeboden:" ja voor dat kleine beetje meer ga ik niet werken, dan werk ik bijna voor niets"
Wat mij betreft mogen ze de bijstand van deze mensen per direct stopzetten.