sephora30 schreef:Misschien in de toekomst ja, dan print ik het wetsartikel dat Alfatiron gaat geven ff uit
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mango jas retour
Re: Mango jas retour
Dat zijn dezelfde artikels die hier zo vaak voorbij komen over conformiteit. Vreemd genoeg heeft onze wetgever niet voor elke product en onderdeel daarvan een apart artikel voor geschreven.sephora30 schreef:@alfatrion,
waar kan ik dat wetsartikel vinden ivm wettelijke garantie op een rits?
Deze redenatie zou dus ook opgaan voor het deurtje van uw nieuwe wasmachine. Als deze stuk gaat is er niets mis met de machine alleen is er iets mis met het deurtje.sephora30 schreef:@alfatrion,
er was niks met de jas er was iets met de rits. En doorgaans krijg je daar heel begrijpelijk geen garantie op.
Mocht deze defect gaan en de winkel reageert met "er is niets mis met de machine er is iets mis met het deurtje dus betaal maar" denk ik dat we hier heel snel een topic kunnen lezen.
In titel 5.1 en 7.1 BW.sephora30 schreef:waar kan ik dat wetsartikel vinden ivm wettelijke garantie op een rits?
Deze redenatie zou dus ook opgaan voor het deurtje van uw nieuwe wasmachine. Als deze stuk gaat is er niets mis met de machine alleen is er iets mis met het deurtje.
We hebben het hier over een rits.
Wat maakt een rits anders dan een deurtje van een wasmachine ?sephora30 schreef:Deze redenatie zou dus ook opgaan voor het deurtje van uw nieuwe wasmachine. Als deze stuk gaat is er niets mis met de machine alleen is er iets mis met het deurtje.
De wetgever heeft niet voor elk onderdeel een apart artikel gemaakt en heeft ook geen uitzonderingen beschreven, dus geldt het net zo goed ook voor een rits.
-
Met een rits gaat een jas open en dicht.sephora30 schreef:Deze redenatie zou dus ook opgaan voor het deurtje van uw nieuwe wasmachine. Als deze stuk gaat is er niets mis met de machine alleen is er iets mis met het deurtje.
Slijt dus snel, omdat deze veel gebruikt wordt.
Met een deur gaat een wasmachine open en dicht.
Als een winkelier/bedrijf zo maar willekeurig onderdelen gaat uitsluiten van garantie, zonder dit aan te geven en zonder wettelijke basis, is het hek van de dam.
Dus ik snap Emmy's vergelijking wel.
Staat zo raar een deurtje van een wasmachine in een jas
Staat zeker vreemd, maar was niet helemaal het doel van de vergelijking.sephora30 schreef:Staat zo raar een deurtje van een wasmachine in een jas
VP's uitleg was inderdaad de achtergrond van het vergelijk. Maar het doel ervan was dat als men een rits kan uitsluiten omdat de winkel dat vind, kan een andere winkel ook een wasmachine deur uitsluiten omdat deze dat vind.
-
Is wel erg 'design'.sephora30 schreef:Staat zo raar een deurtje van een wasmachine in een jas
Alleen zo krap met aantrekken....
Ik heb hier een jas die ik meer dan tien jaar lang heb gebruikt en de rits werkt nog steeds prima.VioletPrue schreef:Met een rits gaat een jas open en dicht.
Had hier 13 jaar een wasmachien, deurtje was nog prima
Je hebt pas een nieuwe gekocht . Heb je hem zonder deurtje gekochtsephora30 schreef:Had hier 13 jaar een wasmachien, deurtje was nog prima
want die oude is nog goed.Scheelt toch centjes
alfatrion schreef:Ik heb hier een jas die ik meer dan tien jaar lang heb gebruikt en de rits werkt nog steeds prima.VioletPrue schreef:Met een rits gaat een jas open en dicht.
das meer geluk dan wijsheid
Zou het zo kunnen zijn dat ritsen van jassen en deurtjes van wasmachine om die reden niet uitgezonderd is van de wettelijke garantie?sephora30 schreef:Had hier 13 jaar een wasmachien, deurtje was nog prima
Laatst gewijzigd door alfatrion op 23 jan 2012 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
alfatrion schreef:Zou het zo kunnen zijn dat ritsen van jassen en deurtjes van wasmachine om die reden wel niet uitgezonderd van de wettelijke garantie?sephora30 schreef:Had hier 13 jaar een wasmachien, deurtje was nog prima
tuurlijk, ik zou een rechtszaak beginnen joh
Maar dames dames toch.
Ik zou wel eens willen weten hoe u (beiden) zou reageren als u net 2 maandjes geleden een dure jas heeft gekocht en ineens gaat de rits zomaar kapot.
Ik zou wel eens willen weten hoe u (beiden) zou reageren als u net 2 maandjes geleden een dure jas heeft gekocht en ineens gaat de rits zomaar kapot.
Ik zou ontzettend boos zijn en ook terug naar de winkel gaan.Emmy75 schreef:Maar dames dames toch.
Precies, ik ook.Chocomelk schreef:Ik zou ontzettend boos zijn en ook terug naar de winkel gaan.Emmy75 schreef:Maar dames dames toch.
Ciske en Sephora lijken in dit topic meer de mening zijn toegedaan dat het gewoon pech is en men maar te accepteren heeft dat de rits het binnen een maand of 2 begeeft. Dat kan natuurlijk, want meningen kunnen nu eenmaal verschillen. Ergens heb ik wel het gevoel dat ze een andere mening zijn toegedaan als dit hen overkomt met een jas van 2 maandjes oud.
Ik heb door de jaren heen al menig jas versleten en weggegooid om allerlei redenen zoals stof versleten, niet meer mooi, jas is niet meer zo warm enz. maar nog nooit omdat de rits kapot was.
klopt , over het algemeen is het eigen schuld als een rits stuk gaat en dan nog....er zijn ergere dingen in het leven.Ciske en Sephora lijken in dit topic meer de mening zijn toegedaan dat het gewoon pech is en men maar te accepteren heeft dat de rits het binnen een maand of 2 begeeft. Dat kan natuurlijk, want meningen kunnen nu eenmaal verschillen
Deze aannames kunnen we ook wel van elke klacht doen, het gaat niet vanzelf kapot. Dat iets niet vaak voorkomt is geen reden om aan te nemen dat het dan maar niet anders zou kunnen of TS moet het zelf gedaan hebben.ciske schreef: over het algemeen is het eigen schuld als een rits stuk gaat
Dat kunnen we wel van elke klacht op dit forum stellen. Het maakt deze klacht niet minder terecht. Waarom moet dat hier dan wel geroepen worden en wordt in een ander topic gereageerd met schandalig hoe dat bedrijf handelt ?ciske schreef: er zijn ergere dingen in het leven.