Sprietje schreef:Zij leeft net zoals ik van een arbeidsongeschiktheids uitkering van een minimum inkomen en ze geeft aan ook geen geld te hebben om hier iemand voor in te huren, ook zijn er geen familieleden die dit willen of kunnen doen.
Dit is erg jammer, maar niet het probleem van de woningbouw.
Als de plavuizen eruit moeten (en de woningbouw is de enige die daar uitsluitsel over kan geven) zijn de door u genoemde redenen geen reden om te zeggen 'laat maar liggen'.
Dikke kans dat àls de plavuizen eruit moeten, de woningbouw dit tegen een vergoeding wil doen.
Misschien is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen.
Maar wederom, dat zal zij met de woningbouw moeten bespreken.
Sprietje schreef:Veel mensen geven aan dat deze plavuizen er ook niet uitgehaald hoeven te worden, omdat zij er al zolang woont dat er afschrijving is en dat de gemeente de plavuizen eruit zal halen.
De gemeente staat hier los van, tenzij de pavuizen een voorziening zijn vanuit de oude Wvg of de huidige Wmo.
Anders is het een zaak van mevrouw en de woningbouw.
En ik vrees dat de woningbouw mevrouw verantwoordelijk houdt voor het verwijderen.
En ouderdom van de tegels maakt niet uit, of ze nu oud of nieuw zijn, als ze eruit moeten, moeten ze eruit.
Sprietje schreef:Zij geeft aan dit niet aan de woningbouw te willen vragen om dat ze voor zich zelf zeker weet dat de plavuizen eruit gehaald moeten worden of dat ze er veel geld voor zou moeten betalen.
En toch is de woningbouw de enige die hier een sluitend antwoord op kan geven.
Kunt u niet bellen en de vraag heel algemeen stellen zonder namen en straatnamen te noemen?
Sprietje schreef:Ook zitten er geen deuren meer in het huis, alleen wel een buitendeur en een balkon deur.
Sommige kranen gaan niet meer goed open en dicht en sommige stopcontacten doen het ook niet meer goed.
Alvast heel veel dank voor jullie reacties.
Sprietje
Die stopcontacten en kranen zijn (bij mij) voor rekening van de woningbouw.
Echter moeten dat soort defecten wel op tijd gemeld worden.
Het klinkt of mevrouw gewoon niets meer aan het huis heeft gedaan en mijn woningbouw houdt zich het recht voor om dan de kosten toch op de huurder te verhalen.
En waar zijn die deuren gebleven?
Heeft ze die niet meer?
Die zullen op haar kosten vervangen worden en als het hele oude deuren zijn, kan het inderdaad zo zijn (zoals iemand eerder schreef) dat de kozijnen etc. ook vervangen moeten worden.
Dat kan een kostbare grap worden.
Ik raad u echt aan om of mevrouw contact op te laten nemen met de woningbouw.
Wil zij dit niet, kunt u het misschien doen.
Als dat ook geen optie is, krijgt zij geen uitsluitsel en kan zij voor nare verrassingen komen te staan.