LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] upc internet internet verlies
-
Re: upc internet internet verlies
ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had
(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
hopelijk is het snel opgelost
(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
Tja, dan toch maar ADSL? Blijft onveranderd stabiel!Winterman schreef:http://www.nu.nl/internet/2728072/upc-k ... nding.html
-
- Contacteer:
agro schreef:Tja, dan toch maar ADSL? Blijft onveranderd stabiel!Winterman schreef:http://www.nu.nl/internet/2728072/upc-k ... nding.html
ADSL onveranderd stabiel ?? Heb anders met ADSL ook de nodige problemen ondervonden.
Ach elke techniek zal zo zijn ups en downs hebben.....glasvezel is ook niet zaligmakend.
ligt het niet aan de pc in combi met router ?bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
-
- Contacteer:
Har06 schreef:ligt het niet aan de pc in combi met router ?bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
Nee Har/Henri,, zoals reeds gemeld op diverse fora....
http://www.nu.nl/internet/2728072/upc-k ... nding.html
Router staat trouwens geheel buiten het kunnen openen van internetafbeeldingen op je pc.
Ik weet zeker wel dat het aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf. Het moge duidelijk zijn dat als er een PC binnen het netwerk als een idioot staat downloaden dat de internetsnelheid van de andere PC's binnen dat zelfde netwerk trager worden. Er zijn 2 oplossingen 1) niet meer downloaden 2) de downloadende PC via de router een max. aantal Mbit geven en meestal kan je dat ook welHar06 schreef:ligt het niet aan de pc in combi met router ?bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
met het download-programma.
-
- Contacteer:
Wolter32 schreef:Ik weet zeker wel dat het aan de router ligt en niet aan de verbinding zelf. Het moge duidelijk zijn dat als er een PC binnen het netwerk als een idioot staat downloaden dat de internetsnelheid van de andere PC's binnen dat zelfde netwerk trager worden. Er zijn 2 oplossingen 1) niet meer downloaden 2) de downloadende PC via de router een max. aantal Mbit geven en meestal kan je dat ook welHar06 schreef:ligt het niet aan de pc in combi met router ?bianca82 schreef:ja daar zit ik dus ook mee vooral die plaatjes die niet opende en pagina's die 5 min erover doen... merkte het ook bij mijn vader thuis die ook upc had(ik dacht eerst dat het aan onze computer lag..)
met het download-programma.
Dus dan ligt het aan diegene welke grote bestanden aan het downloaden is en nog steeds niet aan de router hoor.
Daarbij als er tijdens het downloaden ook veel wordt geupload, hebben andere gebruikers binnen het netwerk ook "last".
Ligt dus aan de gebruiker ipv router.
Wordt dit hedendaags nog toegepast?Daarbij als er tijdens het downloaden ook veel wordt geupload, hebben andere gebruikers binnen het netwerk ook "last".
Als je Torrents gebruikt wel.
Dat snap ik, maar wordt dit nog gedaan, op deze ouderwetse manier?bprosman schreef:Als je Torrents gebruikt wel.
Er zijn nog best veel mensen die Torrents gebruiken, zelf geef ik de voorkeur aan Nieuwsgroepen maar had laatst even iets gedownload en stond verbaasd over de snelheid... dat zegt ook wel iets over het aantal seeds. Bovendien, als niemand het zou gebruiken hoeven ze ook Piratebay niet te blocken.
Daar heb je ook weer gelijk, maar er zijn veel mensen, die het niet aandurven met de nieuwsgroepen.bprosman schreef:Er zijn nog best veel mensen die Torrents gebruiken, zelf geef ik de voorkeur aan Nieuwsgroepen maar had laatst even iets gedownload en stond verbaasd over de snelheid... dat zegt ook wel iets over het aantal seeds. Bovendien, als niemand het zou gebruiken hoeven ze ook Piratebay niet te blocken.
Het aantal seeds is ook afhankelijk, of het een oude of een nieuwere post is.
-
- Contacteer:
nevermind schreef:Dat snap ik, maar wordt dit nog gedaan, op deze ouderwetse manier?bprosman schreef:Als je Torrents gebruikt wel.
Torrents is nog niks ouderwets aan hoor......brein heeft veel meer moeite om de tig torrentsites tegen te houden dan nieuwsgroepen, daarbij is het al mogelijk een blok van piratebay te omzeilen hehehehe.
Daarbij doet de snelheid van torrent niet meer onder dan die van nieuwsgroepen. Wat op een nieuwsgroep staat, staat in korte tijd op torrent.
Enige nadeel is dat je veelal moet delen ( uploaden ) om een torrent in leven te houden......maar er komen steeds meer deelvrije torrentsites.
Nou ik weet toch zeker, dat een download van nieuwsgroepen sneller gaat dan van een Torrent.(afhankelijk van jouw eigen provider natuurlijk)Daarbij doet de snelheid van torrent niet meer onder dan die van nieuwsgroepen. Wat op een nieuwsgroep staat, staat in korte tijd op torrent.
Als je niet genoeg seeders hebt, dan heb je ook een belabberde snelheid, en zoals je al opgemerkt hebt, mag je de pc niet uitschakelen om op te loaden.
Hoe vele doen dan Hit en Run!
Helemaal niet over te praten met vele downloads die besmet zijn.
-
Blij dat ik nergens last van heb, heb zelf upc en gelukkig geen problemen
even voor de duidelijkheid ik woon niet meer in het zelfde huis als mijn vader
dus niet het zelfde netwerk..
en nee dat is allemaal gechecked ligt dus aan de problemen die upc al tijdje heeft
en waarom denken mannen altijd dat vrouwen geen ervaring hebben met computers?
dus niet het zelfde netwerk..
en nee dat is allemaal gechecked ligt dus aan de problemen die upc al tijdje heeft
en waarom denken mannen altijd dat vrouwen geen ervaring hebben met computers?
Nieuwsgroepen gaat hier met max. snelheid 120MBit dus. Dat haal ik inderdaad nooit op torrents.Nou ik weet toch zeker, dat een download van nieuwsgroepen sneller gaat dan van een Torrent.(afhankelijk van jouw eigen provider natuurlijk)
@Bianca,
Door de ervaring met vrouwen
mja maar deze vrouw heeft een grafische opleiding achter de rug en dan moet je toch echt met computers werken