LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOC

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Tien

Re: LOC

Ongelezen bericht door Tien »

Eigenlijk zouden we b.v. via radar, het groot moeten kunnen aanpakken maar ja dan moet wel iedereen meedoen die zo'n ding thuis krijgt. En zijn wij nederlanders daar niet te nuchter voor.
Alleen bij dat ding wat ik vandaag binnen krijg gaan ze wel heel ver. Je moet echt op 2 of 3 woorden letten want je gelooft er echt heilig in?
En nogmaal hoe komen ze aan je gegevens?

Grt tien

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb (dit keer) geen brief van LOC gehad, maar tot nu toe was het altijd zo dat als je goed las, dat er helemaal niet stond dat je eur 65.000 gewonnen had.

Kwestie van de brief nog eens goed lezen.

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hem echt goed gelezen.
Maar deze keer stond er dus echt leterlijk dat ik die prijs had gewonnen.
Ik gooi die rotzooi normaal meteen weg maar nu twijfelde ik wel even.

Tien

Re: LOC

Ongelezen bericht door Tien »

Nou kunnen sommige wel zo wijs zeggen dat er niet staat dat je 65.000 gewonnen heb maar het staat er echt. Alleen moet je het binnen een termijn terug sturen en aangezien er geen datum te bekennen is op die hele brief kunnen ze dus altijd zeggen dat je te laat bent. Misschien heb je enig bewijs aan de streepjescode op de envelop maar ja die kunnen wij niet lezen. Ze worden gewoon steeds bijdehander en uitgekookt om mensen erin te laten trappen. Maar dat houd nog niet in dat mensen die wel mee doen, dom zijn!! Je zal maar krap zitten!! en met die euro van tegenwoordig wil iedereen toch wel een beetje geld winnen en wat is daar mis mee!!! Jammer dat die lotterijen het niet op een eerlijke en duidelijke manier doen!!! Het zou echt aangepakt moeten worden!!

grt tien

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Kan iemand de letterlijke tekst van de brief hier eens op het forum zetten? Dan kunnen we beoordelen of het echt waar is.

tien

Re: LOC

Ongelezen bericht door tien »

Hier een voorbeeld brief van die je binnen krijg, maar volgens mij heeft bijna iedereen in nederland al zo'n brief gehad en moet je hem gewoon niet terugsturen maar gelijk vernietigen. En de vraag is natuurlijk hoe je dit soort dingen nou kunt laten stopen of tegen kunt houden.En ik moet zeggen dat iedereen die op deze forum reageet, iedereen gelijk heeft heeft want ja, iedereen beleefd dit toch op zijn eigenmanier. Maar iemand had graag een voorbeeld brief gehad dus heb ik maar even een stukje over getikt met wat commentaar erbij, maar ja net wat ik zeg dit is weer mijn mening dus hoeft niet jullie mening te zijn!

Persoonlijke mededeling aan de gelukkige winnaar:.............(mijnnaam)
Geachte mevrouw...
Opnieuw probeer ik met u in contact te komen, ditmaal via de post omdat het niet mogelijk was om u telefonisch te bereiken, om u te informeren over het feit dat in deze lopende actie de eerste prijs van de trekking die reeds heeft plaatsgevonden en waarij u een prijs heeft gewonnen, een bedrag van 65.000 euro.(ik vind dat een prijs hier verwijst naar, een bedrag van de 65.000 euro, maar ja dat is mijn mening en volgens mij met nog heel wat mensen meer)

zoals u kunt zien, zijn er reeds drie belangrijke prijzen toegekend aande winnaars, maar aan u is uw prijs nog steeds niet toegekend omdat u deze nog niet heeft opgeeist. mevrouw...., wederom moet ik u vragen of u de prij die u heeft gewonnen niet wilt ontvangen? en, eerlijk gezegd..... Wilt u 65.000 ontvangen?Op de achterkant van deze mededeling staan de foto's van de drie gelukkige winnaars die hun prijs reeds hebben ontvangen. Indien u ons het winnende persoonlijke nummer toestuurt, dan zal het voor mij een genoegen zijn om _ vooropgesteld dat u daarmee instemt- uw foto naast die van het te plaatsen. In dat geval
Moet u uw prijsopvraag (op de achterkant) naar mij opsturen: bij tijdige inzending ken ik u persoonlijk de 65.000 euro toe
Vergeet niet dat het belangrijkste van loc de hoeveelheid geld is die u iedere week kunt winnen, door met ons speciale systeem mee te spelen in de duitse lotto. Iedere maand kunt u gigantische geldprijzen winnen en zonder enkel risico, want indien u niet binnen een maand heeft gewonnen, dan geven wij u het totale bedrag van u inleg terug

Vul zo snel mogelijk uw deelnameformulier in en stuur ons uw prijsopvraag toe. Doe dit in iedergeval binnen drie dagen, omdat wij anders, overeenkomstig de spelregels van deze actie, moeten aannemen dat u uw prijs officieel afwijst- als u ons het winnende persoonlijk nummer niet instuurt.
( dit laatste is natuurlijk harstikke leuk maar aangezien er nergens een datum op dat ding staat kunnen ze altijd zeggen dat je telaat bent)

(Op de achterkant kan ik 2x ja invullen maar ik kan er dus ook 1 weglaten in mijn ogen dan!)

Ja, ik speel mee met de duitse lotto via het loc systeem.......enz.(deze dan niet aankruizen)

Ja, ik verstuur dit deelnameformulier en de prijsopvrag en ontvang de prijs die ik heb gewonnen.( houd dus in dat ik heb niet hoef in te vullen maar alleen hoef op te sturen toch!) en dan moet hier ook de stikker van prijsaanvaardig van 65.000, bijplakken.


Ik vind eigenlijk dat dit soort brieven verboden moeten worden tenzij je echt wat heb gewonnen en het bedrag dus ook echt krijgt. Maar ja ieder zijn mening, maar ze worden wel erg listig op gesteld die brieven.
Voor degene die hem nog niet thuis hebben gehad, veel plezier.


Bert_F

Re: LOC

Ongelezen bericht door Bert_F »

Vraag van Harrie;

"Kan radar er niet achterkomen wie het is? DMV. het postbusnummer te verifieren, of een hacker het ip-adres van hun site te achterhalen? Zal ook allemaal wel ingedekt zijn neem ik aan. Kan goed zijn dat ze zo'n site via een bibliotheek uploaden ofzo. Dan weet je nog niks. Maar er moet toch iets te vinden zijn??"

Antwoord;

Je hoeft geen hacker te zijn om het IP-adres van een website te achterhalen. Een Ping opdracht naar het webadres is voldoende. Echter, aan het IP-adres alleen heb je nog niet veel.

Je kunt beter via een Whois-opdracht op een Domeinregistratie site de gegevens opvragen van de aanvrager van het domein. Ga daarvoor bijvoorbeeld naar;

www.domeinnaam.be

Vul daar het adres van de site in en klik op "Controleer". Je krijgt vervolgens naam, adres en eventueel telefoonnummer van de domein eigenaar.

Om verwarring te voorkomen, dit heeft niets met hacken te maken en is volkomen legaal. Domein registraties zijn openbaar en voor iedereen in te zien.

Succes. :wink:

Bren

Re: LOC

Ongelezen bericht door Bren »

En ja hoor, ook ik ontving een brief waarin mij verteld werd dat ik 65000 euro zou hebben gewonnen :D . Nu moet je voor de grap een naar de website gaan www.loc-club.com en vervolgens komt er dan een scherm omhoog waarin je je winnende nummer moet intikken. Nou je raadt het nooit...... Ik heb tevens een nieuwe achternaam cadeau gehad. 'Gefeliciteerd mevrouw Sabel u heeft gewonnen'. :wink: De website staat trouwens geregistreerd op een meneer uit Duitsland, ene Juergen Haertig, telefoon enz. zijn allemaal op te zoeken. Dus stuur alles retour afz. of gooi het in de prullenbak, maar geloof er niet in.

Een ding is zeker dit soort dingen zouden verboden moeten worden

Bren

Re: LOC

Ongelezen bericht door Bren »

Voor de grap heb ik ook de eigenaar van de LLC opgezocht..... en je raadt het nooit....... the one and only Juergen is ook van deze website eigenaar.
Dus trek daar je conclusie maar uit. Het is allemaal een pot nat.

Grt
Brenda

Ordl

Re: LOC

Ongelezen bericht door Ordl »

Ik heb dus ook de grote prijs gewonnen van 65000 euro en het ergste van alles is dat ik ook nog lid ben van deze club. Ik ben wel aan het uitzoeken of zij in verband staan met andere lotto clubs, daar zij namelijk wel hetzelfde fotomateriaal gebruiken voor folders en omdat de adressen niet ver van elkaar liggen,dus ik denk wel dat bij nader onderzoek deze clubs onder een noemer vallen. Wel krijg ik altijd iemand aan de telefoon en die zei mij dat als ik klachten had dit schriftelijk mee moest delen en dat heb ik ook gedaan, hier heb ik wel nog geen antwoord op gekregen, maar ik laat het er zeer zeker niet bij zitten. Wel ben ik blij dat ik dit allemaal op deze site gevonden heb en ik raad dan ook iedereen aan om hier geen lid van te worden, wat ik uit goedgelovigheid en uit toch dat beetje hoop wel gedaan heb. Verder hoop ik op nog meer informatie en dat we toch dit soort praktijken kunnen stopppen.:evil:

Arend Bevaart

Re: LOC

Ongelezen bericht door Arend Bevaart »

Ik kreeg vandaag een bericht in de bus dat ik een Mercedes C-200 ter waarde van 36500 euro heb gewonnen, ziet er echt geloofwaardig uit.
Liet het aan mijn vrouw zien, maar ze waarschuwde mij dat het nep is.
Ik denk ik kijk even op deze site, en ja hoor al snel in het forum gevonden, zijn er nog meer mensen die er een gewonnen heeft?
Ik ben bang dat er toch veel mensen in gaan trappen.

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ja ook wij hebben zogenaamd een Mercedes gewonnen. Uit de vele honderdduizenden zijn wij getrokken!

Het lijkt allemaal erg verleidelijk omdat het er ook zo duidelijk staat, maar door dit forum kwam ik er al snel achter dat het gewoon onzin is!

Ik zou wel eens willen weten of je juridisch sterk in je schoenen staat als je er een zaak van zou maken.

Ze worden steeds gehaaider. En ik ben blij dat er zo'n programma en website van Radar is waar je altijd zoiets kunt terugvinden.

Ik vind het ontzettend erg dat ze zoiets doen. En ik adviseer ook een doos met stenen naar het antwoordnummer toe te sturen. Zal ze flink wat kosten. Is het misschien ooit eens afgelopen!

Groeten, Richard.

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Wij dus ook vanmorgen en heb het gelijk doorgescheurd en in de prullenbak gegooid. Maar ook ik moest even goed lezen en dacht eerst dat het echt zo was. Maar net als jullie, lees ik hierover nog wel eens wat en dacht daarna, weg ermee!

:wink: An,

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: LOC

Ongelezen bericht door CB »

Inmiddels teruggestuurd blanco, met het verzoek volgende keer een grotere retourenvelope mee te sturen. In deze retourenvelope gaat te weinig rotzooi. :lol:

armiva

Re: LOC

Ongelezen bericht door armiva »

Ook ik heb er weer een gewonnen. Nu via HLR(duitse lotto)
Ik heb er al vier gewonnen. Alleen zijn ze nooit bij mij bezorgd. Helaas.

anneke

Re: LOC

Ongelezen bericht door anneke »

Ook mijn zoon (14), minderjarig dus, heeft een Mercedes C-200 gewonnen. :lol:
Ik heb nog wel in twijfel gestaan om de brief in te sturen. Wel zonder mee te spelen natuurlijk. Alleen omdat ik benieuwd ben wat dan de reactie zal zijn.
Maar na het lezen van al deze reacties geloof ik het wel.

Wat mij ook nog opviel, is dat de handtekening gekopieërd is.
Op 3 verschillende formulieren precies dezelfde handtekening.

Nou, Jan v.d. Wetering je wordt bedankt, je weet ons adres zo ook wel, dus kom maar op met die mooie auto van je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:roll:

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: LOC

Ongelezen bericht door HHans »

Beste Mensen,
Laat je toch niks wijsmaken, niet iedereen kan de hoofdprijs winnen. Er kan er maar één de winnaar zijn. En dat ben ik. :D
Vorige week kreeg ik een schrijven van LOC Venray met de bevestiging hiervan. Ik moest nog wel aan enkele voorwaarden voldoen en het
Bevestging Afleveradres en Deelname Formulier terugsturen.
Nou dat heb ik natuurlijk onmiddelijk gedaan.
Vandaag heb ik alvast een bedankbrief gestuurd naar het LOC.
Ik hoop nu op een snelle reactie.
Mijn bedankbrief is gericht de Commercieel Directeur:
LOC
Antwoordnummer 1007
5800 VB Venray

Geachte heer J. van de Wetering,

Middels dit schrijven wil ik u vanuit de grond van mijn hart alvast hartelijk dank zeggen voor de grote prijs die mij ten deel is gevallen.

Een Mercedes C-200.

U moet weten dat ik zolang ik mij heugen kan er altijd al van gedroomd heb ooit nog eens een schitterende Mercedes te mogen bezitten. Als kind op de lagere school fantaseerde ik daar al over.

Na mijn vijftigste verjaardag ben ik langzaamaan de hoop op het uitkomen van deze droom gaan verliezen.
Ik meende dat zoveel geluk mogelijk niet meer voor mij zou zijn weggelegd.

U kunt zich dan ook wel de blijdschap voorstellen die mij vorige week ten deel viel toen ik uw schrijven onder ogen kreeg: U heeft een spectaculaire Mercedes C-200 Kompressor gewonnen.

Verschillende keren heb ik uw schrijven doorgenomen, ik kon het maar niet geloven en dacht dat ik genept werd. Maar, hoe ik ook las, het stond er toch echt.

Onmiddellijk heb ik aan alle door u gestelde voorwaarden voldaan:
- ik heb bevestigd dat het adres om de auto af te leveren juist is.
- ik heb aangegeven met hoeveel rijtjes ik wil meespelen in de Duitse Lotto (ik wil niet meespelen.)
- Ik heb een copie van uw schrijven binnen 1 uur teruggestuurd (moet binnen 48 uur.)

Ik overweeg volgende week alvast een tekening te laten maken voor een verbouwing van mijn schuur. U begrijpt, ik wil zuinig zijn op mijn Mercedes C-200 Kompressor, en de schuur laat ik ombouwen tot garage.

Met zeer grote belangstelling wacht ik de spannende gebeurtenissen die nu verder komen gaan af.
Ik kan haast niet wachten op een verdere reactie van uw kant en voel me zoals een kind zich voelen kan op de avond voor Sinterklaas.

Dat juist mij dit geluk ten deel zou vallen, wie had dat nu kunnen denken.

Ik kijk ernaar uit uw reactie te ontvangen,

Met vriendelijke groeten, De winnaar van de Mercedes C-200
Laatst gewijzigd door HHans op 14 feb 2004 09:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: LOC

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan ook helpen om de brief beter te lezen: er staat meestal NIET in dat je een Mercedes gewonnen hebt, maar er staan standaard in dit soort brieven 2 dingen:
1. U hebt een prijs gewonnen
2. De hoofdprijs is een Mercedes

Door een slimme brief te schrijven combineren veel lezers punt 1 en 2

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: LOC

Ongelezen bericht door HHans »

Beste gast,

Natuurlijk, ik snap ook wel dat zo'n tekst heel sneaky opgesteld is.
Toch moet je wel verdomd goed lezen om uit de zin, gericht aan de winnaar van de Mercedes C-200 (met jouw naam erbij):
'u heeft een spectaculaire Mercedes C-200 Kompressor gewonnen in de jaarlijkse trekking van LOC,.... niet te lezen dat jij de winnaar bent.

MATHIAS BERTRAND

Re: LOC

Ongelezen bericht door MATHIAS BERTRAND »

IK KREEG OOK ZO`N EVELOP MET DAARIN DE TEKST
PROFICIAAT MENEER BERTRAND.U HEBT EEN MERCEDES C-200 COMPRESSOR GEWONNEN.
MAAR IK HEELAAS NOG NIETS GEHOORD VAN DIOE MOOIE AUTO.
IKHEB ER OOK DIV:KEREN NAAR GEBELD,MAAR TELKENS MAAR DIE VERVELENDE COMPUTTER STEM.OOK HEB IK GEMAILD.IK KREEG OOK EEN MAIL TERUG

MET ONDERWERP.GEWONNEN AUTO.MAAR WAAR DE TEKST HOORT WAS EEN BALNKO VEL.
IK HEB JAMMER GENOEG DAT ROZR VEL INDERDAAD INGESTUURD,MAAR HOE KOM IK ER WEER VANAF?

Gesloten