Pagina 2 van 2

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 01:11
door 53o
Dus als alternatief voor jouw timeline notebook (i5, 4gb ram) komen ze op de proppen met een Pentium dualcore met 2GB ram?

Ik begrijp jouw klacht nu volkomen en vind het niet meer dan logisch dat je daar absoluut niet mee akkoord zou moeten gaan. Als ze jouw notebook aannemen ter reparatie zonder aankoopsbewijs en ze nadat zij een fout hebben gemaakt een iets minder model zouden aanbieden, dan lijkt het mij redelijk.

Maar komen ze met een aanbod wat gewoon een belediging is dan lijkt het mij de moeite waard om de tanden erin te zetten en een minimaal gelijkwaardig alternatief te eisen, op alle vlakken (dus lange accuduur, minstens i5 processor, minstens een dedicated videokaart etc).

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 12:21
door Leo The Emperor
Desalniettemin doet TS er verstandig aan om het aanbod Acer op papier zien te krijgen. Pas dan kan je er een zaak van maken, en heeft het zin met rechtsmaatregelen te krijgen.

( en misschien is het wel zo dat ze inhet geval van schriftelijke vastlegging meteen al een betere laptop aanbieden)

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 12:59
door crazyme
53o schreef:Dus als alternatief voor jouw timeline notebook (i5, 4gb ram) komen ze op de proppen met een Pentium dualcore met 2GB ram?

Ik begrijp jouw klacht nu volkomen en vind het niet meer dan logisch dat je daar absoluut niet mee akkoord zou moeten gaan. Als ze jouw notebook aannemen ter reparatie zonder aankoopsbewijs en ze nadat zij een fout hebben gemaakt een iets minder model zouden aanbieden, dan lijkt het mij redelijk.

Maar komen ze met een aanbod wat gewoon een belediging is dan lijkt het mij de moeite waard om de tanden erin te zetten en een minimaal gelijkwaardig alternatief te eisen, op alle vlakken (dus lange accuduur, minstens i5 processor, minstens een dedicated videokaart etc).
Ik zou gewoon eens een nieuwe brief schijven waarin TS zich beperkt tot de kern van het verhaal.

Wellicht dat het bij een ander ook even duurt voordat het exacte probleem helder is......

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 14:04
door Guardian72
Begrip bij Acer?

Reken daar niet op. Men kent de garantie niet eens van eigen producten (in dit geval - laptop trolley).
De trekstang was niet vastgezet, en viel dus uit elkaar.

Leverancier (verkoper) gemailed - die geven aan dat Acer dit soort zaken zelf af wil handelen. Prima - acer gebeld, uitgelegd - krijg je te horen 'wij geven geen garantie' (klik). Weer verkoper gemailed - uitgelegd dat Acer geen garantie wenst te geven - waarop zij Acer hebben gebeld, en toen bleek dat deze callcenter medewerkster het onjuist had (duh!) en de trolley teruggestuurd kon worden.

Na 8 weken geen bericht (behalve bevestiging van aankomst en casenummer) maar eens gebeld.. men had het ticket gesloten en de uitkomst aan de leverancier medegedeeld... alleen, naar de verkeerde afdeling. Conclusie - geld terug ontvangen en nu nooit meer iets van acer :(

Succes met begrip en gehoor krijgen bij Acer - maar, laat ik eerlijk zijn, als je echt een ICT-er bent, en serieus genomen wilt worden - geen Acer hardware!

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 16:12
door nanda80
@wickedmen

Je zegt dat Acer maar moet bewijzen dat ze je een alternatief hebben aangeboden. Dat hebben ze zwart op wit door jouw brief.
Ook is het gesprek opgenomen en ze hebben je een alternatief aangeboden welke je hebt geweigert is het bewijs dat de rechter ziet.

Het is alleen maar de vraag hoe een rechter dit zal interpreteren. Hij kan de alternatief die Acer je heeft aangeboden als redelijk zien. Maar omdat je dit hebt geweigert kan hij uiteindelijk zeggen. Pech gehad.
Ik ben geen rechter of een jurist. Heb wel rechten gestudeerd, maar nooit de moeite genomen om te specialiseren.

Dat je een laptop op klok snelheid weigerd... hmm persoonlijke keus. Extra geheugen kan je wel aan Acer vragen.

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 30 jan 2012 21:57
door wickedmen
Stand van zaken op dit moment:

Ik ben er achter gekomen dat de reden is waarom ze mij zo'n slechte laptop geven is omdat in de computer staat dat ik een Acer Aspire 5500TT (ofzo) heb opgestuurd.

Dit is natuurlijk niet waar want ik heb een Acer Aspire 5820 TG opgestuurd, dus nadat ze mijn laptop zijn kwijtgeraakt hebben ze ook nog de verkeerde computer in hun database staan.
Ik sprak met een medewerker 2 weken geleden en herriner me nog dat ze niet wisten welke laptop ik had.


Wat heb ik allemaal nog van mijn laptop staan

Kassabon - kwijtgeraakt (ook Media Markt heeft hem niet meer)
PIN-transactie - niet gedaan (ik heb contact betaald)
Kartonnendoos - weggegooid (tijdens verhuizing)

Oplader - aanwezig
Accu - aanwezig



Ik heb de hele dag gekeken wat mijn opties zijn en ben bij het juridische loket geweest in de ochtend alwaar 1 man geen zin had om mij te helpen en in de middag en daar werd verteld dat ik eerst naar de geschillencommissie moet stappen voordat ze mij echt gaan helpen met rechtbijstand enzo.

Ik heb bij de geschillencommissie gekeken en het duurt minimaal 5 maanden voordat mijn zaak behandeld wordt en het kost ook nog minimaal 25 euro tot er met 125 euro.


Nu heb ik in de middag weer gebeld met Acer en gevraagd of de reperatie centrum weer met mij kan opnemen (hun kennende zal dat dagen duren)

Ik zit totaal vast en ik zal nooit mijn recht in de steek laten en mezelf naaien door het aanbod van hun te accepteren!

Iemand enige tips met wat ik nu het beste kan doen?

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 31 jan 2012 08:08
door Leo The Emperor
Heb je de laptop gerigstreerd bij Acer nadat je alle hebt geinstalleerd ?
Heb je misschien ergens het serienummer opgeschreven ?
Misschien dat je hier nog iets mee kunt bereiken.

Anders zou ik gewoon een brief schrijven met de mededeling dat je een ACER 5820TG hebt opgestuurd , en verzoekt om een schriftelijk aanbod met specificatie van de vervangende laptop die Acer wil aanbieden.

Re: De dramatische support van Acer dat me probeert te naaien

Geplaatst: 17 mar 2012 16:47
door olaf79
dhc schreef:Oké...Piet snapt het ook niet helemaal....

Bij aankoop van een product, en dan maakt het niet uit of het over een laptop of een bloemkool gaat, GA JE TERUG NAAR DE VERKOPENDE PARTIJ!!!!ZIj, en aleen zij dienen de klacht af te handelen. Als consument heb je niets te maken met de producent!!!! En het maakt dus helemaal niets uit of je het product wel of niet hebt geregistreed. Mijn PC en laptop zijn dat ook niet....so what!

Of ga je bij een rotte bloemkool terug naar de teler..?
Ik ben het volledig met u eens. De MM is de verkoper. Daar moet je zijn voor garantie. Dat Acer de laptop wel accepteert zonder bon en vervolgens ook nog een nieuwe laptop aanbiedt is zeer coulant. Als je dat naaien noemt ben je niet helemaal lekker in de bovenkamer.