LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu + dynamo binnen 5 weken stuk.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
henk51

Re: Accu + dynamo binnen 5 weken stuk.

Ongelezen bericht door henk51 »

Elnuar schreef:
De remschijven vind ik ook weer afhankelijk van hoelang er nog APK op zit. Zit er net een nieuwe APK op, dan moeten de schijven ook nog voldoende zijn om een tijdje mee te kunnen.
Wat betreft de regelgeving kunnen we ‘de remmerij’ opdelen in 3 stukken.

1. Visuele controle (mechanische toestand, roest, slijtage etc)
Indien er zichtbaar mechanische delen aan vervanging toe zijn door slijtage maar alles nog wel goed functioneert, wordt dit een adviespunt. Remslangen waarvan het canvas zichtbaar is tussen de droogte scheurtjes leidt tot afkeur!
APK is een moment opname men meet de remvertraging als die goed is wordt de auto goedgekeurd al zijn de remschijven/blokken op dat moment bijna versleten.Dit alles valt onder het kopje onderhoud,hoeveel mensen denken nog steeds er zit een nieuwe APK op dus auto is 100% tip top aankoop keuring is overbodig.
Er is geen keurmeester die de wielen eraf haalt en de remtrommels demonteerd om te kijken of de schijven wel een bepaalde dikte hebben.
Dus de zin afhankelijk van hoelang er nog APK op zit geeft geen enkele garantie van hoelang de schijven nog mee kunnen

gr Henk

roelsloots

Ongelezen bericht door roelsloots »

Mijn vermoeden is dat de auto nooit echt gekeurd is geweest. Banden en remschijven zijn versleten. Hier staat alleen niks over in het keuringsrapport.

otto77

Ongelezen bericht door otto77 »

...de meeste auto's van 1996 staan 6 hoog gestapeld...

BBCS (en diverse anderen...) heeft gewoon gelijk. Je kan hier niets mee. Een auto van 1996 is absoluut van het predikaat "onbetrouwbaar".

De één heeft mazzel, de ander pech.

Altijd vervelend, voor diegene die het treft, maar dan moet je gewoon meer geld uitgeven. Voor mijn part financier een nieuwe Nissan Pixo of een Citreuyota (C1/107/Aygo). Dan ben je per maand wat meer kwijt, maar heb je wel mooi 2 a 3 jaar garantie.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ik vraag me dan af....hoe lang moet b.v. de accu meegaan van een auto van deze leeftijd en prijs om hierover geen topic te starten? Is 6 weken voldoende of 6 maanden....wanneer men zekerheid wil en geen kosten is de enige optie een nieuwe auto!

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

hoelang die accu moet meegaan? dat is afhankelijk van de leeftijd van de accu... er bestaat geen auto-accu die 16 jaar meegaat (bij normaal gebruik). Die is in de afgelopen 16 jaar waarschijnlijk al meerdere keren vervangen...

Net ff snel gegoogled en een accu gaat gemiddeld gezien zo'n 4 jaar mee.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

elnuar schreef:hoelang die accu moet meegaan? dat is afhankelijk van de leeftijd van de accu... er bestaat geen auto-accu die 16 jaar meegaat (bij normaal gebruik). Die is in de afgelopen 16 jaar waarschijnlijk al meerdere keren vervangen...

Net ff snel gegoogled en een accu gaat gemiddeld gezien zo'n 4 jaar mee.
....niet helemaal waar. Mijn moeders auto is nu bijna 24 jaar oud, en 3 jaar geleden is de accu voor het eerst vervangen....of hebben we gewoon heel erg veel geluk gehad? Auto wordt gewoon normaal gebruikt.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Fleurtjuh666 schreef:
....niet helemaal waar. Mijn moeders auto is nu bijna 24 jaar oud, en 3 jaar geleden is de accu voor het eerst vervangen....of hebben we gewoon heel erg veel geluk gehad? Auto wordt gewoon normaal gebruikt.
Flink wat jaren geleden ( ik word een ouwe l*l met mijn 65 jaar :lol: ) werden zaken nog beter gebouwd en gingen ( over het algemeen ) langer mee. Heb ook wel een auto gehad waarbij de accu 10Plus jaar meeging. Alles moet nu echter steeds lichter/schoner/goedkoper en dat komt vaak de levensduur niet ten goede. Ik had een Nillfisk van 20 jaar oud maar de huidige stofzuigers staan binnen een jaar of 2 stuk bij het grof vuil om een voorbeeld te geven.Dus wat geluk en een betere bouwkwaliteit is je antwoord.

landrover200

Ongelezen bericht door landrover200 »

ben_cal schreef:Goedkoop een auto kopen en achteraf toch zeuren ??!!

U verdien uw geld van al die zeurpieten.
Er is geen een autobedrijf dat er geld bij legt, heef u wel eens een autohandelaar
gezien rijdend in een lelijkeendje in een prive auto, ik niet

Gesloten