LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto gekocht zonder garantie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: auto gekocht zonder garantie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora

Mijn vraag is ook niet gesteld om een discussie aan te gaan. Ik lees jouw formulering/vraag als een impliciete bevestiging en dat is dus blijkbaar niet de bedoeling.

Nogmaals met collegiale groet, Maxiem.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
ben_cal schreef:Ik kan je een goede tip geven ! geen garantie = geen garantie.. of lees ik het verkeerd?? de jurist die zegt dat je een kans maakt liegt. die wil zijn zakken ook vullen en later tegen jullie zeggen dat het niet lukt. er is wel een mogelijkheid als een garage bang is voor jullie advocaat. dan kan hij een tegenvoorstel doen, uit coulance overigens. als hij ook een volhouder is hebben jullie geen schijn van kans. de koper heeft namelijk de plicht onderzoek te doen (of laten doen) VOOR de aankoop.
Ik ga er vanuit dat het hier een professionele verkoper betreft. In dat geval zijn er geen aanwijzing dat de jurist ongelijk heeft, laat staan zou liegen. Artikel 7:17 BW geeft de verkoper de verplichting om een conforme auto te verkoper. Deze moet in in ieder geval geschikt zijn voor nomaal gebruik. Daaronder kunnen we verstaan het deelnemen aan het verkeer. Artikel 7:21 BW geeft de koper dan recht op kosteloos herstel en vervanging. Artikel 7:6 BW geeft aan dat hiervan niet in het nadeel van de consument mag worden afgeweken.
Leuk verhaal, maar als de auto inderdaad non-conform is, dan zal de handelaar eerst de gelegenheid geboden moeten worden het ding te herstellen danwel terug te nemen. Als, wat ik uit de openingspost opmaak, een andere garage daarentegen aan het ding heeft zitten sleutelen, dan heeft TS geen poot meer om op te staan.

Dan kan die advocaat van alles roeptoeteren, maar die roeptoetert alleen maar zijn eigen portemonnee vol. Er van uitgaande dat die advocaat een hij is, het kan natuurlijk ook een zij zijn.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Worden op internet genoeg aangeboden. :wink:
Maar niet in een auto, tenzij ze hem daarmee vervoeren :P

Gesloten