Jolijn schreef:
Je bent ten alle tijden vrij op de telefoon niet op te nemen.
Dat je bereikbaar bent, wil niet zeggen dat je altijd en overal maar op moet nemen. Je vrienden en kennissen zijn bekend met je probleem met onbekende mannelijke bellers, dus die kunnen daar rekening mee houden.
Lijkt me niet een handige oplossing. Dat zou betekenen dat buiten je familie en kennissenkring niemand je meer kan bereiken.
Jawel, maar niet altijd en overal, de onbekende bellers denken na een tijdje wellicht dat TS een ander tel.nr. heeft.
Tuurlijk is het vervelend dat TS niet onbevangen de telefoon op kan nemen, maar vrienden kunnen zo veel mogelijk met het bij TS bekende nummer bellen. Instanties is idd een ander verhaal, maar die kunnen ook smssen/schrijven/mailen als ze TS niet te pakken kunnen krijgen; die bellen doorgaans op kantoortijden en niet om 12 uur 's nachts.
Heb een tijd geleden hetzelfde probleem gehad, bij mij begon het met sms-berichtjes vanaf een (voor mij) onbekend nummer. Toen die persoon ook ging bellen, ook met 'nummer onbekend' (kon ook m'n baas v.h. werk zijn, dus niet opnemen was geen optie overdag) steeds opgenomen en telefoon ergens neergelegd tot er opgehangen werd :p Probleem voor de TS is denk ik wel: nummer laten blokkeren is natuurlijk vrij lastig als er steeds vanaf een ander nummer naar haar gebeld wordt. Plus (ik weet niet of dat bij haar provider ook zo is) bij mij was het zo, omdat ik zélf de telefoon opnam als er gebeld werd (dat gold ook voor 'nummer onbekend'), was ík de schuldige, omdat ik volgens de provider op die manier 'zelf contact zocht' met de stalker.
Beste advies dat ik zou kunnen geven: niet opnemen, zéker geen onbekende nummers, en contact opnemen met je provider hierover. Eventueel (hoe drastisch het ook klinkt) een ander nummer nemen. Al is dat niet leuk, snap ook goed dat je je dan misschien nog meer slachtoffer voelt, maar het geeft een hoop rust als je niet langer meer lastig gevallen wordt.
Ik hoop voor de TS dat ze hier wat aan heeft, weet precies hoe je je voelt! Sterkte!
[iIk denk dat een bekende mij heeft verraden en mijn nummer heeft verspreid bij sommige mannen. Hoe weet ik dat? Omdat dat allemaal buitendlandse mannen zijn. Ik heb ooit mijn nummer aan een Afghaanse vriend gegeven, tenminste toen dacht ik dat hij een vriend is. Sindsdien bellen vaker Afghaanse mannen mij.][/i]