LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vochtschade mobiel -- garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door aerox »

trebelski schreef:
aerox schreef:Dat is haast niet op te lossen of je moet iemand weten te vinden die een soort van second opinion kan doen. Bij mij was hetzelfde verhaal, ik wist zeker dat het niet kon maar volgens hun kan het al je de tel op een kastje in de badkamer legt en dan de stoom van de douche die reageert op de tel. Kortom ze weten het zo te brengen dat je geen poot hebt om op te staan.
Dit is gewoon ''eigen schuld''. Je hoort echt wel te weten dat een mobiel niet tegen de stoom in een badkamer kan en dus is de garantieclaim (in jou geval) terecht afgewezen.Zoiets kan een kind begrijpen, sorry.
Ik zeg toch nergens dat dit bij mij gebeurde. Ik wilde alleen aangeven dat er weinig tegen in te brengen is wanneer de fabrikant met vochtschade komt omdat er altijd wel een situatie is wanneer je telefoon risico loopt op vochtschade. Hij zei tegen mij ook dat het al kan wanneer je een x buiten loopt terwijl het hard regend. Allemaal logische situaties waar iedereen wel een x mee te maken krijgt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door WillemV »

ciske schreef:
Dat is hier op dit forum al talloze malen aangetoond middels wetteksten en relevante jusrisprudentie.
Heb ik toch waarschijnlijk iets gemist,
Blijkbaar.
want die wetsteksten die hier staan neem je toch niet serieus he?
Huh? Wetteksten niet serieus nemen? :roll: Wetteksten zijn juist bij uitstek dé serieuze bron. Dat je ze wellicht niet begrijpt, kan de wetgever niets aan doen. Daar zijn tenslotte juristen voor.

Wanneer kom jij voor de verandering eens een keer met een inhoudelijk bericht?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door trebelski »

BBCS schreef: Ook is een uitspraak van een rechter ook geen jurisprudentie.
Dat is/word het natuurlijk wel, maar goed.

http://www.encie.nl/definitie/Jurisprudentie
Jurisprudentie | betekenis/definitie

Jurisprudentie, letterlijk rechtsopvatting, is het geheel van uitspraken die door (Nederlandse) rechters zijn gedaan.

Jurisprudentie is dus een verzamelterm. Het gaat om uitspraken, arresten en vonnissen die gedaan zijn door rechters van rechtbanken, het gerechtshof en de Hoge Raad. Het doel van jurisprudentie is om de rechterlijke uitspraken systematisch te kunnen verdelen om zo wetgeving te bundelen. Dit is belangrijk, want vorige uitspraken zijn (in Nederland) een rechtsbron. De jurisprudentie vormt een richtsnoer voor latere uitspraken, rechters kunnen teruggrijpen op vorige beslissingen. De rechter in kwestie zal meestal aansluiting zoeken bij de gangbare rechtsopvatting. Dit fenomeen wordt ook wel precedentwerking genoemd. De reden hiervoor is om rechtsongelijkheid en rechtsonzekerheid te voorkomen. Daarom wordt deze jurisprudentie vastgelegd. Deze worden gepubliceerd in de Nederlandse Jurisprudentie (NJ).

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:
Over de Consumentenautoriteit
De Consumentenautoriteit ziet toe op de naleving van de consumentenrechten. Daarmee bevordert zij eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten. Hierbij zijn de belangen van consumenten het uitgangspunt.
bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/

Een organisatie die bevoegd is tot het uitdelen van boetes mag nooit of te nimmer bij toezicht op de naleving van de consumentenrechten de partij kiezen van de consument. Dat doet de consumentenautoriteit wel. Zij vinden de belangen van de consument zeer belangrijk en dat is ook het uitgangspunt, terwijl de belangen van de ondernemer van ondergeschikt belang is.
Dergelijke organisaties behoren onpartijdig te zijn. Dienen voor geen enkele partij te zijn. Daar gaat de consumentenautoriteit al gruwelijk de fout in.
Op consuwijzer leggen zij de regels uit in voordeel van de consument en trekken ook altijd partij voor de consument.
Met alle respect maar hieruit blijkt dat je leesvaardigheid te wensen overlaat. De partij kiezen betekent zo iets als een van de partijen steunen. Daaruit volgt niet dat deze organisatie partijdig is. Een kantonrechter die een partij ergens toe veroordeeld steunt kiest per definitie de andere partij. Niet omdat hij partijdig is, maar omdat die partij dat verdient. Hier betekenen deze woorden slechts dat consumenten niet alleen staan tegen malafide ondernemingen die de consumentenregels aan hun laars lappen. Dat is ook precies de redenen waarom de consumentenautoriteit opgericht is. De consumentenautoriteit is er voor de consument, maar daarmee is ze nog niet tegen de eerlijke winkelier.
Tweede Kamer, vergaderjaar 2004–2005, 27 879, nr. 11 1 schreef:Op 21 juni 2004 heb ik u de voornemens van het kabinet op het gebied van consumentenbeleid gepresenteerd in de vorm van een strategisch actieprogramma.1 Met de vaste commissie voor Economische Zaken heb ik op 15 september 2004 overleg gevoerd over dit strategisch actieprogramma«Een versterkte consumentaliteit».2 De kabinetsvoornemens konden op instemming van uw Kamer rekenen.

De drie pijlers van het nieuwe consumentenbeleid uit dit strategisch actieprogramma zijn:
  1. Kennis vergroten van consumenten én aanbieders inzake hun rechten en plichten en de mogelijkheden om hun recht te halen.
  2. Goede klachtafhandeling stimuleren en makkelijke toegang tot individuele geschiloplossingen.
  3. Effectieve en efficiënte handhaving van consumentenwetgeving.
Wat betreft dit laatste punt is uit onderzoeken ter voorbereiding van dit strategische actieprogramma gebleken dat de bestaande middelen onvoldoende zijn om consumentenklachten over ondernemingen bevredigend op te lossen. Daarnaast is in oktober vorig jaar een Europese Verordening aangenomen die de Lidstaten verplicht tot samenwerking tussen consumententoezichthouders, voor zover er sprake is van grensoverschrijdende collectieve inbreuken door bedrijven. Daarom heeft het kabinet besloten tot oprichting van een consumententoezichthouder met tanden die malafide ondernemingen die de consumentenregels aan hun laars lappen efficiënt, effectief en onverwijld kan aanpakken. Deze consumententoezichthouder zal nauw samenwerken met bestaande toezichthouders zoals AFM, OPTA, DTe en Voedsel en Waren Autoriteit bij het aanpakken van misstanden en het doorverwijzen van klachten en vragen van consumenten. (bron)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Daan_1978 schreef:
Umad schreef:Ik irriteer me ook wel eens ergens aan. Houd ik lekker voor me. Zou jij ook moeten doen.
En dat geld dan ook voor dhc. Dank voor de toelichting! :mrgreen:
Helaas kan ik niet aan je verzoek voldoen.
Ik kan er namelijk heel slecht tegen als een ondernemer willens en wetens continu consumenten een verkeerd verhaal verteld. Meneer blijft roeptoeteren dat de CA geen maatregelen kan nemen tegen ondernemers die de wet pootje lichten. Meneer roept continu dat hij gelijk heeft, rechters en overige overheidsdienaren zijn klunzen en hij heeft de wijsheid in pacht.
Aantoonbaar zijn zijn beweringen onjuist maar meneer is ongevoelig voor postings waarin oa. AdSolvendum en Umad hem wijzen op de feitelijke onjusitheden in zijn postings.

Ga je die ook vertellen dat ze moeten stoppen met reageren?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vochtschade mobiel -- garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:[
Over de Consumentenautoriteit
De Consumentenautoriteit ziet toe op de naleving van de consumentenrechten. Daarmee bevordert zij eerlijke handel tussen bedrijven en consumenten. Hierbij zijn de belangen van consumenten het uitgangspunt.
bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/
Een organisatie die bevoegd is tot het uitdelen van boetes mag nooit of te nimmer bij toezicht op de naleving van de consumentenrechten de partij kiezen van de consument. Dat doet de consumentenautoriteit wel. Zij vinden de belangen van de consument zeer belangrijk en dat is ook het uitgangspunt, terwijl de belangen van de ondernemer van ondergeschikt belang is.
Dergelijke organisaties behoren onpartijdig te zijn. Dienen voor geen enkele partij te zijn. Daar gaat de consumentenautoriteit al gruwelijk de fout in.
Op consuwijzer leggen zij de regels uit in voordeel van de consument en trekken ook altijd partij voor de consument.
In Nederland is het rechtsprinciepe het beschermen van de zwakste partij. Als consument ben je nou eenmaal de zwakste partij. Zolang er fabrikanten zijn (zoals) Apple die meer geld op de bank hebben dan wij in NL met zijn allen in 1 jaar verdienen, dan heb ik geen medelijden met die ondernemingen en is het goed dat je als consument extra beschermt wordt. Die bescherming is nodig want zonder die bescherming krijg je bij veel bedrijven (helaas) nul op het rekest, ook als je claims heel solide en gerechtigd zijn.

Gesloten