LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
justyne
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:59

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door justyne »

zwabbertje schreef:Niet alleen voor ouders in ploegendiensten (zorg, politie etc.) maar ook voor de mensen die zelf op de bso werken. Die werken immers altijd buiten de scooltijd van hun kinderen.
Dit heb ik aangekaart per mail aan het ministerie SV, onderstaand de reactie van een medewerker van het ministerie van sociale zaken:
De minister heeft hierover gezegd: ‘’Ik verwacht dat de maxima van 140% en 70% van de gewerkte uren in respectievelijk de dagopvang en de BSO, ook voor ouders (met wisselende roosters) voldoende zal zijn. Wat betreft de BSO: Over het algemeen proberen ouders minimaal 30% van hun werktijd te laten overlappen met schooltijden zodat het kind ook enige tijd met het gezin kan doorbrengen.’’
Ouders bij wie het gebruik van kinderopvang afwijkt van het gemiddelde, komen niet voor meer uren in aanmerking. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen schoolkinderen in de onder- en bovenbouw.

Het ministerie gaat er bij de ondernemers in de kinderopvang op aandringen flexibiliteit te bieden in de contracten. Bij vaststellen van het percentage rekening gehouden met 11 uur af te nemen opvang in een kinderdagverblijf per dag en bij vakantieopvang BSO. Dit is een op het moment veel voorkomende bepaling in de contracten die ondernemers in de kinderopvang aanbieden. De verwachting is dat ook ouders gaan aandringen op meer flexibiliteit.
Ze doen erg veel aannames bij het ministerie. Groep werkende mensen in ploegendienst en alleenstaande ouders wordt geen rekening mee gehouden. Want met even rekenen merk je dat 70% te weinig is.
Dit komt ook doordat de BSO niet flexibel is. In mijn geval rekent de bso gewoon alle schoolvakantie weken per jaar door. Terwijl ik denk dat de meeste ouders wel minimaal 3 weken per jaar tegelijk met hun kind vakantie hebben en dan geen gebruik maken van de kinderopvang. Als je minder vakantie opvang hoeft af te nemen, dan daalt je gemiddeld aantal opvang uren op week basis.
Maar volgens de kinderopvang is dat niet haalbaar, want dan zouden ze het uurtarief omhoog moeten doen.

In reactie op de maatregelen van de overheid, hebben al veel kindopvang centra/ bso het aantal af te nemen maanduren verlaagd en het uur tarief verhoogd. Ik neem op papier minder uren af, maar totaal kosten per maand zijn gestegen. Het valt op dat de kinderopvang rekent met de 70% opvang uren op basis van een 8 urige werk dag.
Net als bij zoveel overheidsregelingen zal er zoveel mogelijk gebruik van gemaakt worden als mogelijk. Wat je dus ook hier ziet gebeuren is dat de dienst zo gunstig mogelijk wordt aangepast op de regeling. En daar gaan we met al onze regels hier in nederland de mist in.

Het bedrag boven de door overheid gestelde max uur tarief wordt door de overheid niet vermeldt als extra kosten. Dat volgens de overheid de opvangkosten nauwelijks stijgen met deze regel is niet correct en verkapte weergave van de werkelijkheid.

Feit blijft, dat als het geld niet uit de lengte moet komen het wel uit de breedte komt.
Maar wat gebeurt er eigenlijk met de inkomsten van kinderopvang? Verdienden zijn onnodig veel over de rug van de overheid en straks over de rug van de ouder? Of moeten zij echt deze prijzen hanteren om goede opvang te kunnen bieden?
Mijn grote vraag is eigenlijk. Wat is nou een realistisch uurtarief voor kinderopvang.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mijn grote vraag is eigenlijk. Wat is nou een realistisch uurtarief voor kinderopvang.
Hangt van zoveel factoren af. Op ene dagverblijf is er avondeten bij de prijs inbegrepen ( soort van all inclusief ) bij de andere moet je zelf fruit meegeven.
Ene kost 7,8 a9 euro per uur, andere weer onder de 5 euro.

Ene heeft een eigen pand,ander een huurpand etc etc etc etc
Denk ook nog even aan de soort van diploma's welke tegenwoordig woorden geeist, ggd regels, brandweer voorschrijften en ook hier etc etc etc

Let wel, kdv bestaan reeds een tijdje, alleen zijn ze de laatste jaren als paddestoelen uit de grond gestampt ivm wachtlijsten.

Ben het met je eens dat kdv ook wel flexibeler mogen zijn in hun openingstijden en tarievem

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De meeste kosten worden gemaakt voor salaris van de leidsters, ca. 65-70%. Houdt er rekening mee dat leidsters ook recht op doorbetaalde vakantie en ziektedagen hebben en er dan dus inval geregeld moet worden.
Voorts zijn er dan natuurlijk de kosten van huisvesting (huur, gas en licht, water, belastingen etc.), verzorging (luiers), voeding, schoonmaak, administratie, activiteiten en de afschrijvingskosten op de inrichting. Daarnaast moet aan veel eisen op het gebied van veiligheid en gezondheid worden voldaan. De kinderopvang kent zelden een 100% bezetting dus alle kosten moeten verdeeld worden over de kinderen die komen.
Een uurtje-factuurtje systeem in de kinderpvang is nauwelijks haalbaar. Enerzijds omdat leidsters niet voor een uurtje ingezet kunnen worden, je moet ze dan volgens de cao minimaal drie uur betalen. Anderzijds omdat je als kinderopvang dan een aantal uren per dag hebt waar je maar een beperkt aantal kinderen in de opvang hebt maar alle vaste lasten wel gewoon doorlopen. Als je met 1 leidster 6 kinderen (dagopvang) mag opvangen heb je bij 7 kinderen al 2 leidsters nodig.
Kortom: de huidige uurtarieven, meest tussen 6,50 en 7,00 vind ik niet overdreven.
De overheid wil wel graag flexibeler kinderopvang maar dringt anderzijds de kinderopvang steeds meer (kostbare) eisen op waaraan zij moeten voldoen. Het is dan wel erg gemakkelijk om de bal bij de kinderopvang te leggen!

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

zwabbertje schreef:De meeste kosten worden gemaakt voor salaris van de leidsters, ca. 65-70%. Houdt er rekening mee dat leidsters ook recht op doorbetaalde vakantie en ziektedagen hebben en er dan dus inval geregeld moet worden.
Voorts zijn er dan natuurlijk de kosten van huisvesting (huur, gas en licht, water, belastingen etc.), verzorging (luiers), voeding, schoonmaak, administratie, activiteiten en de afschrijvingskosten op de inrichting. Daarnaast moet aan veel eisen op het gebied van veiligheid en gezondheid worden voldaan. De kinderopvang kent zelden een 100% bezetting dus alle kosten moeten verdeeld worden over de kinderen die komen.
Een uurtje-factuurtje systeem in de kinderpvang is nauwelijks haalbaar. Enerzijds omdat leidsters niet voor een uurtje ingezet kunnen worden, je moet ze dan volgens de cao minimaal drie uur betalen. Anderzijds omdat je als kinderopvang dan een aantal uren per dag hebt waar je maar een beperkt aantal kinderen in de opvang hebt maar alle vaste lasten wel gewoon doorlopen. Als je met 1 leidster 6 kinderen (dagopvang) mag opvangen heb je bij 7 kinderen al 2 leidsters nodig.
Kortom: de huidige uurtarieven, meest tussen 6,50 en 7,00 vind ik niet overdreven.
De overheid wil wel graag flexibeler kinderopvang maar dringt anderzijds de kinderopvang steeds meer (kostbare) eisen op waaraan zij moeten voldoen. Het is dan wel erg gemakkelijk om de bal bij de kinderopvang te leggen!

Personeelskosten zijn in praktisch ieder bedrijf de grootste kostenpost. Maar nogal rare opmerking dat er rekening gehouden moet worden met het feit dat leidsters ook recht hebben op o.a vakantie....ik kan dit niet plaatsen in dit topic. Lijkt mij nogal vanzelfsprekend.

100% bezetting zal wel moeten anders voldoen zij niet aan de diverse veiligheidsregels. Daarbij is het maar net hoe het kdv hun zaakjes runt. De diverse kdv's bij ons hebben een backup systeem waarbij men "personeel" van elkaar "leent" bij excessen.

Met betrekking op de opmerking uurtarieven, wel is maar net hoe je bekijkt, bij de een krijg je meer dan de ander voor zelfde uurtarief, eenduidigheid is hier ook heel ver in te zoeken.

Anyway, het wordt er allemaal niet goedkoper op.

Bouis
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2008 00:02

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Bouis »

Het is goed dat de regels worden aangescherpt. De werkende mens die belasting betaald zijn altijd de dupe van andere die graag van de bijstand willen leven. Er zijn nu nog genoeg mensen die het belastingsysteem belazeren, daar zijn wij steeds de dupe van.

Bijv. mensen die zich als alleen staande met kinderen opgeven terwijl hun partner gewoon in het zelfde huis woond en een inkomen heeft.
Deze mensen verpesten dit voor de belastingbetalers.

Mensen die werken moeten meer toeslag krijgen dan de mensen die niet werken. De niet werkende ouders kunnen hun kinderen dus gewoon thuis opvangen ipv op een kinderdagverblijf of naschoolse opvang zetten.

Als deze categorie ouders geen toeslag krijgen, scheelt dit weer voor de belastingdienst. Dat het naar een kinderdagverblijf of naschoolse opvang gaan goed voor de ontwikkeling is, is bull sh*t. Kinder gaan op hun 4e levens jaar naar school en daar is genoeg contact met andere kinderen. Dus die ontwikkeling komt vanzelf.

Hoe de belasting nu de toeslagen berekend is goed.

Waar wel naar gekeken moet worden zijn de tarieven die de kinderopvang organisaties hanteren.

VB: een kind in 15.00 uur van school en gaat naar de naschoolseopvang.
De kinderopvang berekend dan van 15.00 uur tot 18.30 uur.
Terwijl het kind van 15.00 uur tot 16.30 uur op de opvangblijft.
Nog wordt van 15.00 uur tot 18.30 uur in rekening gebracht.
Dus 2 ongenoten uren worden in rekening gebracht, dat is niet echt eerlijk.
Ook niet tegenover de belastingdienst.

De kinder opvang zou de genoten uren alleen in rekening mogen brengen en niet meer of minder.

Stel dat ik weet dat ik mijn kind op de naschoolse zou zetten vanaf 15.00 uur en dat ik zeker weet dat ik mijn kind 16.30 uur van de naschoolse ophaal, dan kan ik dit ook bij de belastingdienst doorgeven en voor die uren toeslag krijgen.

Mocht ik mijn kind dan toch wat later willen ophalen, dan kan de opvang de extra uren in rekening brengen bij de ouder zelf.

Het is maar een idee!!!!!!!!!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door ciske »

van andere die graag van de bijstand willen leven.
Wat een rotopmerking alsof mensen zo graag in de bijstand leven.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bouis schreef:Het is goed dat de regels worden aangescherpt. De werkende mens die belasting betaald zijn altijd de dupe van andere die graag van de bijstand willen leven. Er zijn nu nog genoeg mensen die het belastingsysteem belazeren, daar zijn wij steeds de dupe van.

Bijv. mensen die zich als alleen staande met kinderen opgeven terwijl hun partner gewoon in het zelfde huis woond en een inkomen heeft.
Deze mensen verpesten dit voor de belastingbetalers.

Mensen die werken moeten meer toeslag krijgen dan de mensen die niet werken. De niet werkende ouders kunnen hun kinderen dus gewoon thuis opvangen ipv op een kinderdagverblijf of naschoolse opvang zetten.

Als deze categorie ouders geen toeslag krijgen, scheelt dit weer voor de belastingdienst. Dat het naar een kinderdagverblijf of naschoolse opvang gaan goed voor de ontwikkeling is, is bull sh*t. Kinder gaan op hun 4e levens jaar naar school en daar is genoeg contact met andere kinderen. Dus die ontwikkeling komt vanzelf.

Hoe de belasting nu de toeslagen berekend is goed.

Waar wel naar gekeken moet worden zijn de tarieven die de kinderopvang organisaties hanteren.

VB: een kind in 15.00 uur van school en gaat naar de naschoolseopvang.
De kinderopvang berekend dan van 15.00 uur tot 18.30 uur.
Terwijl het kind van 15.00 uur tot 16.30 uur op de opvangblijft.
Nog wordt van 15.00 uur tot 18.30 uur in rekening gebracht.
Dus 2 ongenoten uren worden in rekening gebracht, dat is niet echt eerlijk.
Ook niet tegenover de belastingdienst.

De kinder opvang zou de genoten uren alleen in rekening mogen brengen en niet meer of minder.

Stel dat ik weet dat ik mijn kind op de naschoolse zou zetten vanaf 15.00 uur en dat ik zeker weet dat ik mijn kind 16.30 uur van de naschoolse ophaal, dan kan ik dit ook bij de belastingdienst doorgeven en voor die uren toeslag krijgen.

Mocht ik mijn kind dan toch wat later willen ophalen, dan kan de opvang de extra uren in rekening brengen bij de ouder zelf.

Het is maar een idee!!!!!!!!!!!

Heb je profiel ff bekeken en als je na 4 jaar !! dit plaatst, zou ik zeggen haal ff de nieuwsberichten van de afgelopen 4 jaar in....je loopt beetje achter.

Er zullen ongetwijfeld figuren zijn welke onterecht bijstandsgelden ontvangen maar ook diegene welke WEL terecht bijstand ontvangen zijn de dupe van belastingontduikers, fraudeurs etc etc
Voor zover bij mij bekend betalen bijstanders toch ook belasting ?


Mensen die werken ( ikzelf ook ja ) moeten helemaal niet nog meer erbij krijgen, er moet niet nog meer bezuinigd worden.

Dat het naar een kinderdagverblijf of naschoolse opvang gaan goed voor de ontwikkeling is, is bull sh*t. Kinder gaan op hun 4e levens jaar naar school en daar is genoeg contact met andere kinderen. Dus die ontwikkeling komt vanzelf.
Waar baseer jij dit op ??? Jij bent ontwikkelingsexpert ofzo ??? Zijn zat tegenstanders die niet met je eens zijn.

BSO is ind veelal 3 tot 4 uur, maar ken jouw werktijden niet maar 16:30 ga ik niet redden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Even over de discussie over het betalen van niet afgenomen uren. Men sluit een contract af van x uren in de week maar wil deze eigenlijk zo flexibel mogelijk gebruiken en opmaken, en vindt men het schandalig dat er betaald moet worden voor uren die niet gebruikt worden zoals bij een vakantie, ziek worden of kind een dag meer naar een andere oppas brengen. Terwijl we dit met zijn allen wel heel normaal vinden als we het hebben over een bel/data bundel voor de mobiele telefoon.

Ik vraag me ook af hoe men zich dan voorstelt hoe een KDV dit moet oplossen met de personeelsbezetting. Ik denk dat de meeste KDV personeelsleden ook een redelijk vast schema wil werken (net zoals de werkende ouders). De werkende ouders vinden het ook niet leuk als ze een contract hebben waarbij ze te pas en te onpas moeten opdraven of vrij zijn. Ik denk dat de kwaliteit van opvang er niet op vooruit gaat als het geen prettig klimaat is om in te werken.

Terug naar het topic vind ik het prima dat dit soort regels worden aangescherpt. Het past ook wel in de lijn van het strenger worden op andere dingen zoals de bijstand enz. Dit systeem is niet echt bedoeld zodat de kids op de KDV gedumpt kunnen worden om eens lekker te gaan winkelen en andere leuke dingen te doen.

Jopinho
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2012 11:27

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Jopinho »

Mijn vrouw en ik krijgen in Juli ons eerste kindje. Mijn vrouw werkt drie dagen 6 uur in de week. Zij kan niet 8 uur werken wegens concentratieproblemen door licht hersenletsel. Toch moeten wij 10 uur per dag afnemen bij het kinderdagverblijf. Kosten zo'n 3000 euro per jaar omdat mijn vrouw dus deels niet kan werken en er geen regeling is bedacht hiervoor.

De overheid doet er alles aan om mijn vrouw weer aan het werk te krijgen, maar hiermee doen ze alles weer teniet en zeggen: oh u bent invalide? Dan moet je maar gaan betalen! Of stoppen met werken! Wij vinden het belachelijk.

Rest ons te zeggen dat er zeker iets voor te zeggen is dat de regels veranderen, maar zoals altijd is de oplossing weer een wassen neus voor veel mensen.

aharms
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2012 14:57

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door aharms »

Ik heb al nooit begrepen waarom de wet in 2005 moest veranderen, wij hadden daarvoor een werkgeversplek, geen werkgever geen plek. De plek werd geregeld via een intermediair en die controleerde hoeveel uur er werd gewerkt, ik kon mijn kind echt geen dagdeel brengen waarop ik niet werkte. Het intermediair betaalde de kinderopvang en wij betaalden een bijdrage na inkomen, welke vervolgens aftrekbaar was van de belasting. We betaalden toen wel iets meer maar zeker niet te veel. Volgens mij was er niets mis met dit systeem.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jopinho schreef:Mijn vrouw en ik krijgen in Juli ons eerste kindje. Mijn vrouw werkt drie dagen 6 uur in de week. Zij kan niet 8 uur werken wegens concentratieproblemen door licht hersenletsel. Toch moeten wij 10 uur per dag afnemen bij het kinderdagverblijf. Kosten zo'n 3000 euro per jaar omdat mijn vrouw dus deels niet kan werken en er geen regeling is bedacht hiervoor.

De overheid doet er alles aan om mijn vrouw weer aan het werk te krijgen, maar hiermee doen ze alles weer teniet en zeggen: oh u bent invalide? Dan moet je maar gaan betalen! Of stoppen met werken! Wij vinden het belachelijk.

Rest ons te zeggen dat er zeker iets voor te zeggen is dat de regels veranderen, maar zoals altijd is de oplossing weer een wassen neus voor veel mensen.

Allereerst feli met de komst van de nieuwe wereldbewoner - ster.

Tweeds, waarom geen gastoudergezin dan ? In jullie situatie is dat een betere oplossing mijn inziens dan een kdv waar je ind meer uren moet afnemen, alhoewel de meeste welke ik ken zelfs 12 uur berekenen.

Heb kennissen welke in het onderwijs zitten en juist bij een gastoudergezin gaan opdat zij bij kdvook hun schoolvakanties moeten afnemen en betalen.

JaEnNee
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:30

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door JaEnNee »

En het begin is er.
Vandaag de eerste medewerker die minder wil gaan werken omdat de opvang niet meer te betalen is. Ben ik als werkgever lekker mee.
Ik mag de kosten van de belastingdienst vergoeden (tegen een kleine naheffing van 80%). Of ze in de vrije ruimte van de werkkostenregeling onderbrengen (ca 60 euro per maand = pinuts) Of ze als gewoon loon vergoeden (waardoor inkomen medewerker stijgt en de tegemoetkoming daalt, schieten ze ook niet mee op.
Nee, die gaat minder werken. (Lees, ik kan m'n klanten minder goed van dienst zijn) Zit ik echt op te wachten. Het loopt economisch al zo lekker.

famdekam
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:20

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door famdekam »

Na ongeveer twee jaar op de wachtlijst te hebben gestaan hebben we per 1 april 2012 EINDELIJK een plekje voor onze kinderen bij de BSO op de gewenste dag en locatie! Aangezien ik zelf in het basisonderwijs werk heb ik geen behoefte aan opvang in de schoolvakanties. Helaas is men bij de kinderopvang nog niet zo flexibel om hier mee om te gaan. Deze dagen betaal je nl. automatisch door en - er wordt op deze dagen zelfs langer opvang geboden:
van van 7.45 tot 18.30 uur. Onder het motto: "U betaalt hiervoor niets extra, het is bij de prijs inbegrepen" betalen wij - uitgaande van een gemiddeld schooljaar van 40 lesweken - dan toch zo'n 12 hele dagen opvang per kind per jaar te veel. Die kosten hadden wij graag willen besparen... :?

Groet, Thea de Kam.

JaEnNee
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:30

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door JaEnNee »

Beste famdekam

Laat je niet gek maken door al die mensen die het hebben over het betalen van niet afgenomen uren. De kosten van een verblijf zijn vrijwel onafhankelijk van hoeveel kinderen er zijn. Als mensen per afgenomen uur gaan betalen, dan zal de uurprijs stijgen (zelfde kosten over minder declarabele uren). Vergoeding staat per uur blijft gelijk en netto zijn de ouders duurder uit. Het wordt pas voordelig als je echt heel weinig afneemt, b.v. 1 uurtje per dag.

johnim
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 16:37

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door johnim »

De nieuwe regeling zal op den duur een gunstig effect hebben voor de ouders die flexibel werken en geen hele dagen kinderopvang nodig hebben. Nu zijn er al kinderdagverblijven die flexibele opvang bieden, met een minimum van een halve dag. Steeds meer kinderdagverblijven zullen hierop over moeten gaan, omdat de vraag veranderd. Ga op zoek en je zult vast en zeker al enkele opvangmogelijkheden in de buurt vinden, die op deze manier werken. Confronteer je huidige kinderdagverblijf hiermee en zij zullen eieren voor hun geld kiezen. Ook kinderopvang is een zaak van vraag en aanbod. Doordat de wachtlijsten kleiner worden, zullen kinderdagverblijven graag flexibel gaan werken om een betere bezetting te krijgen/houden. Als de vraag echter niet bij hun wordt neergelegd, zal er niet veel veranderen.

dyjanna
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2011 07:21

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door dyjanna »

ik lees een hoop reakties van mensen die het allemaal een prima regeling vinden, maar ik als alleenstaand moeder, die werkt en dus voor zichzelf zorgt, wordt het dus onmogelijk gemaakt, ik werk toevallig woens- en vrijdagen en dan neem ik dus een hoop uren af.... de belasting vindt dat ik voor 3 dagen werken maar 63 uur mag afnemen, en vanwege die uren(kind is woensdag en vrijdagmiddag vrij) zijn het er dus 89.... 26 voor mijn eigen rekening, dat betekent een stijging in de kosten voor mij van 180 euro... nou dan kan ik beter minder gaan werken, want ik werk in de zorg, en daar hebben ze blijkbaar toch geen mensen nodig..... en zeker niet op woens en vrijdagen denk???? mensen die op dinsdag en donderdag werken krijgen dezelfde 63 uur... ik noem dit een gevalletje "niet eerlijk" ik snap heus wel dat niet iedereen individueel benaderd kan worden, maar door dat ik 280 euro p.m moet gaan betalen, kan ik beter de bijstand weer ingaan...... helaas.....

cjavham
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:05

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door cjavham »

heel die regeling afschaffen klaar er mee :lol: :lol:

bakker6
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 10:46

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door bakker6 »

hoi
Ik ben een alleenstaande ouder.
Ik mag nu van de belastngdients 69 uur declareren terwijl ze 90 uur per maand gaan, omdat ik er vakantie bij afneem.
Vorig jaar was de eigenbijdrage 74 euro nu moet ik 353 euro zelf betalen.
Weg spaarloon.
Ik het niet meer betalen

Stevie36
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:11

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Stevie36 »

Aan hoop berichten op dit forum merk ik dat sommige of geen kinderen hebben of een riant salaris verdienen zodat ze geen toeslag nodig hebben. Maar waarschijnlijk zijn dit wel de mensen moord en brand schreeuwen als de hypotheek aftrek komt te vervallen. Of aan het einde van het jaar geen bonus krijgen.

Jaren geleden hoorde je er niet bij als beide ouders niet werkten en dat werd door de overheid ondersteund door 90% toeslag te geven op de opvang.
Om een beetje rond te komen is het in veel gevallen nu wel nodig om allebei te werken, en nu wordt je zowat gedwongen om te stoppen wat enorme financiele gevolgen kan hebben.

Er zijn zoveel manieren om te bezuinigen, ik noem maar defensie of ontwikkelingshulp of subsidies die totaal geen positieve bijdrage hebben op de samenleving.
Maar je kunt het beter natuurlijk bij de werkende mensen halen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Trouwens een hele hoop nieuwelingen in dit onderwerp.....hoop dat er meer bijdragen komen dan alleen dit topic..... :wink:

Gesloten