LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Emmy75 schreef:
I-Know schreef:Tijdens de actie dagen betaal je dus in totaal €40.00 dat maakt nogal een groot verschil.
Volgens mij heeft die 15,- niets te maken met de actiedagen maar met het bezorgen op de 2de verdieping.
Ja en waar staat dit dan tijdens de aankoop van je product>?
Precies nergens...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

I-Know schreef:
Emmy75 schreef:
I-Know schreef:Tijdens de actie dagen betaal je dus in totaal €40.00 dat maakt nogal een groot verschil.
Volgens mij heeft die 15,- niets te maken met de actiedagen maar met het bezorgen op de 2de verdieping.
Ja en waar staat dit dan tijdens de aankoop van je product>?
Precies nergens...
Daar waar ik op reageerde was dat verschillende zaken op 1 hoop werden gegooid. Namelijk dat alles tijdens de actiedagen extra duur is omdat het actiedagen zijn.

In de informatie die te vinden is (en men hoort te lezen) voordat men een aankoop doet. Een bezorging is normaal altijd tot aan de drempel. Het is een aanname van u dat u in de veronderstelling bent dat ze dit gratis naar de 2de verdieping brengen. Een normaal pakketje wordt ook altijd aan de voordeur afgeleverd, probeer maar eens te vragen of deze het even naar boven brengt. Misschien doen sommigen het wel maar ze hoeven het niet.

Dat sommigen bedrijven en vervoerders dit wel doen uit oogpunt van service wil niet zeggen dat het dan maar overal zo gebeurd.

Maar goed, als u het er niet eens mee bent, dan kunt u de koop toch ook ontbinden onder de bedenktijd.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door henk51 »

Maar voor jullie speciaal de beknopte versie!

A: Verzendkosten van Media Markt zijn buiten actie en feest-verstijnen om gewoon gratis of €9,90. Dit mag niet. verzendkosten zijn vaste kosten en kunnen niet opeens ophoog worden geschroefd naar €25,00 voor eigen gewin.

B: Extra transportkosten worden niet aangegeven op de website van de Media Markt dus komt het bij een klant over als een verrassing, dit moet vooraf gewoon worden vermeld op de website tijdens de aankoop.
Speciaal voor I-know( better) vooral laatste zin even lezen:
De bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand tussen de vestiging van Media Markt en het afleveradres en het aantal producten. Media Markt kan de bezorgkosten altijd vooruit opgeven. Vaste bezorgkosten kent Media Markt niet.
.


gr Henk

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

I-Know schreef:Hahahaha :lol:

Het is mij nu volslagen duidelijk.
De Media Markt is voor gekken, of voor mensen die zich voor de gek wil laten houden :wink:

:twisted: Firma list en bedrog...

:arrow: Next
Sja als de enige les die u hieruit wil leren is 'koop niet bij de mm' dan loopt u nog wel vaker tegen dergelijke dingen aan.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Ik heb honderden artikelen gekocht van groot tot klein, van tweedehands tot nieuw.
Van China tot Australië.
In tal van verschillende web winkels
Maar ik ben nog nooit zo bedrogen uit gekomen als bij de Media Markt.

Waarschijnlijk zijn al die andere Webshops duidelijker naar de klant en vooral beter in hun service.
Klantgerichtheid noemen we dat.

Media Markt is niets meer dan uiterlijk vertoon, en ja in ben er zelf ook ingestonken.
Ik hoop dat velen andere mensen deze ervaring gespaard blijven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door sephora30 »

I-Know schreef:
sephora30 schreef:Lijkt me ook best wel naief als je denkt dat ze nog geen tientje dat ding bezorgen en dan ook nog naar boven sjouwen :shock:
Vreemd hoor, lezen jullie nu echt niet.

€10.00 waar staat dit?
Tijdens de actie dagen betaal je dus in totaal €40.00 dat maakt nogal een groot verschil. €25,00 voor de Media Markt en €15,00 voor de vervoerder.
Klopt, je had 25 betaald, excuses.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Volgens mij heeft die 15,- niets te maken met de actiedagen maar met het bezorgen op de 2de verdieping.
Inderdaad. Maar dat hoort wel duidelijk op de site vermeld te staan. Wat dat betreft heeft ts een punt.
Op de site staat dit vermeld, dan moet je toch weten, dat alles andere of niet mogelijk is, of extra betaald moet worden.

Totale verzendkosten
Media Markt kent verschillende verzendkosten. Indien u een voluminieus product heeft besteld (zoals een wasmachine, koelkast of een televisie vanaf 32 inch) willen wij u erop attenderen dat de aflevering van uw bestelling tot aan de eerste drempel is.
Indien u wordt gebeld voor het maken van een bezorgafspraak zullen onze medewerkers u graag te woord staan over de additionele diensten van onze bezorgdienst.
Als ik op de hele wereld hebt ingekocht, dan weet ik hoe het reilt en zeilt.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

vogels schreef:
Totale verzendkosten
Media Markt kent verschillende verzendkosten. Indien u een voluminieus product heeft besteld (zoals een wasmachine, koelkast of een televisie vanaf 32 inch) willen wij u erop attenderen dat de aflevering van uw bestelling tot aan de eerste drempel is.
Dat heb ik gezien, maar MM hoort duidelijk op de site de bezorgkosten te vermelden naar o.a. hogere verdiepingen. Bij iedere andere professionele webshop staan de prijzen duidelijk vermeld.
hoezo ? ze bezorgen toch niet tot de hogere verdiepingen ?
Ze geven duidelijk aan maar tot de 1e drempel te bezorgen. Daarna beschouwd de MM het pakket als afgeleverd.

Dat daarna de koper nog de mogelijkheid heeft met een bezorgdienst een extra afleveropdracht overeen te komen ( tegen meer-tarief ) is niet de verantwoordelijkheid en zorg van de MM. Die heeft aan haar plicht voldaan.
Dan hoeven ze daar toch ook niet de tarieven van te vermelden ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Totale verzendkosten
Media Markt kent verschillende verzendkosten. Indien u een voluminieus product heeft besteld (zoals een wasmachine, koelkast of een televisie vanaf 32 inch) willen wij u erop attenderen dat de aflevering van uw bestelling tot aan de eerste drempel is.
Dat heb ik gezien, maar MM hoort duidelijk op de site de bezorgkosten te vermelden naar o.a. hogere verdiepingen. Bij iedere andere professionele webshop staan de prijzen duidelijk vermeld.

Kijk vogels, zo wordt het anders gelezen, als het is.
Waarom quote je niet mijn heel verhaal, omdat ook jij het anders wil laten geloven.
Misschien kan je hier nog wat links plaatsen, waar dit soort diensten wel op de website staat.
Indien u wordt gebeld voor het maken van een bezorgafspraak zullen onze medewerkers u graag te woord staan over de additionele diensten van onze bezorgdienst.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Misschien kan je hier nog wat links plaatsen, waar dit soort diensten wel op de website staat.
JIJ gelooft me niet, en dan verwacht je van mij dat ik met bewijzen aan kom draven? Dacht het niet! Ga zelf maar checken!

Ik lees dit, dan verwacht ik ook en onderbouwing, anders moet ik het in de categorie roeptoeteren plaatsen. :wink:
Bij iedere andere professionele webshop staan de prijzen duidelijk vermeld.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

Zal je voor het gemak 2 links geven, de 1e link naar de shop waar ik de wasautomaat gekocht heb, de 2e link naar een shop waar ik in het verleden vaak besteld heb.
Voor nog meer bewijs, mag je zelf werk verrichten.
Ik wil geen bezorgkosten van andere bedrijven, dus ik ga ook niet zoeken!
Jij hebt het beweert en ik vraag waar, of ken je de gedragsregels niet.

Hier staat niet veel meer als op de site van MM, alleen in cijfers.
Bij MM staat, dat je bij de afspraak jouw wensen moet laten horen.
Wat jouw bericht betreft, om op de vrouw/man te spelen, ga ik er niet op in, dat doen alle, die niet met worden kunnen overtuigen. :wink:
Bericht gemeld.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door grun »

Emmy75 schreef:In de informatie die te vinden is (en men hoort te lezen) voordat men een aankoop doet. Een bezorging is normaal altijd tot aan de drempel. Het is een aanname van u dat u in de veronderstelling bent dat ze dit gratis naar de 2de verdieping brengen.
Tja, maar mijn eerste drempel is die van de voordeur, en die deur ligt op 2 hoog. Ik woon namelijk in een open portiek, op de begane grond is geen extra deur of intercom. De bel bij de voordeur zit ook op tweehoog, pakjes worden ook altijd omhoog gesjouwd. Dat zijn meestal kleine lichte pakjes die door TNT gebracht worden.

Zelf heb ik wisselende ervaringen met MM. Mijn eerste koelkast kocht ik in een MM winkel en de verkoper legde uit dat de bezorgkosten 25 euro waren. Die bezorging verliep ook zonder problemen en precies zoals was afgesproken.

Aangemoedigd door deze best wel positieve ervaring besloot ik de volgende koelkast (vorig jaar, 10 jaar na de eerste) ook weer bij de MM te kopen, deze keer makkelijk in de webshop vanuit m'n luie stoel. De bezorgkosten waren 9,95 en dat vond ik best vreemd, gezien de 25 euro van de vorige keer. Ik woon nog steeds in hetzelfde huis en ze moeten dus nog steeds op de tweede verdieping zijn. Er stond verder niks bij over etages enzo. Bovendien zag ik dat andere webshops helemaal geen bezorgkosten rekenden (o.a. de Bobshop) dus ik nam aan dat de 9,95 dan wel voor de verdiepingen zou zijn. Op de bevestiging stond ook gewoon dat de aflevering tot aan de eerste drempel zou zijn, ik nam aan de drempel van mijn voordeur.

De man van de externe bezorgdienst maakte hier wel een punt van echter, toen ik hem belde voor een afspraak. Hij vond dat ik dan moest bijbetalen, terwijl ik voorstelde dat hij dat dan maar onderling met MM moest regelen. Ik had immers zwart op wit dat hij tot aan de eerste drempel geleverd zou worden. Ik vroeg nog of ze wel met z'n tweeen zouden komen, ja dat was geen probleem.

Op de bewuste dag belt er een knaap van een jaar of vijftien aan met de mededeling dat er een koelkast voor me op het trottoir stond. Mooi, zet hem maar in de keuken, antwoordde ik. Ik ben immers alleen, hoe krijg ik in m'n eentje zo'n ding omhoog? Moest ie eerst de baas bellen. Eind van het liedje was dat we met veel zuchten en puffen dat ding omhoog gekregen hebben maar het was wel een lijdensweg en kostte minstens een half uur. De oude kast moest ook nog weer naar beneden.

De wasmachine die ik even later bij de Bobshop kocht werd in een vloek en een zucht geleverd en netjes geinstalleerd door zeer professionele bezorgers. Een verschil van dag en nacht en de (etage)kosten waren maar 12,95.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Hier staat niet veel meer als op de site van MM, alleen in cijfers.
Juist ja! En die cijfers (prijzen dus) daar gaat het precies om! Kleine moeite voor MM om dat ook duidelijk te vermelden!
Wat jouw bericht betreft, om op de vrouw/man te spelen, ga ik er niet op in, dat doen alle, die niet met worden kunnen overtuigen.
Bericht gemeld.
Mag ik even :lol: :lol: :lol: JIJ doet niet anders dan op de man/vrouw spelen! En bericht gemeld? Hoezo?
Mag de waarheid niet gezegd worden? Enige wat jij doet, is n.l. anderen aanvallen, maar nooit zelf een zinnig antwoord geven!

En halen ze het we? Zal mij een worst wezen!
Blijkbaar weet je niet meer wat je zo schrijft in jouw opwellingen. :mrgreen:
vogels schreef:
In die categorie plaats ik vrijwel al jouw reacties! Een zinnige reactie van jou heb ik nog nooit voorbij zien komen.

Ik ga hier een discussie aan, en speel niet op de vrouw/man.

Ik heb het beleefd gevraagd om jouw bericht te onderbouwen, wat jij als antwoord hebt gegeven, kan je zelf lezen.
Ik kom hier voor mijn mening uit, en als dat van jouw niet mag. moet je de moderatie inschakelen. :evil:
Laatst gewijzigd door nevermind op 07 feb 2012 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21940
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:In de informatie die te vinden is (en men hoort te lezen) voordat men een aankoop doet.
De koper heeft hier geen onderzoeksplicht. Is de verkoper die geheel uit zichzelf deze informatie aan de klant hoort te geven.
Artikel 6:231 aanhef en onder a BW schreef:In deze afdeling wordt verstaan onder: algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;
Het betreft hier een algemene voorwaarde omdat het de bedoeling is van de verkoper om het in meerdere koopovereenkomst op te nemen.
Artikel 6:233 aanhef en onder a BW schreef:Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
Dat de verkoper de informatie op zijn website heeft gezet betekent nog niet dat hij daarmee een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. Het is de verkoper die zich beroept op de algemene voorwaarden en de koper die betwist of gaat betwisten, dus zal de verkoper moeten bewijzen dat hij wel die redelijke mogelijkheid heeft geboden. In deze bewijslast wordt de verkoper tegemoet gekomen omdat de wetgever in het daarop volgend artikels heeft aangegeven wanneer de verkoper ieder geval wel die redelijke mogelijkheid heeft geboden.
Artikel 6:234 lid 2 BW schreef:De gebruiker heeft tevens aan de wederpartij de in artikel 233 onder b bedoelde mogelijkheid geboden, indien hij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door haar kunnen worden opgeslagen en voor haar toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming (...).
Voor een webwinkel is het redelijkerwijs mogelijk om de algemene voorwaarden in een zo'n danige vorm te geven dat deze kunnen worden opgeslagen, zodat deze later nog eens door genomen kunnen worden.

In de rechtspraak wordt dit laatste artikels meestal omgedraaid, in de zin dat wanneer de verkoper hieraan niet heeft voldaan het beding te vernietigen is. Daar is in de marge wat op aan te merken, maar zal voor een webwinkel niet tot een ander resultaat leiden.

LJN: BE9894, Rechtbank Breda , 465937 CV EXPL 07-6659
LJN: BR6236, Rechtbank Zutphen , 120444 / HA ZA 11-242

Samenvattend: het is onvoldoende om er voor te zorgen dat deze informatie op de website staat. De verkoper hoort de algemene voorwaarden van toepassing te verklaren en deze te geven aan de koper.
Emmy75 schreef:Een bezorging is normaal altijd tot aan de drempel. Het is een aanname van u dat u in de veronderstelling bent dat ze dit gratis naar de 2de verdieping brengen.
Hierin wordt de koper bij gestaan door art. 3:35 BW.
art. 3:35 BW schreef:Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
De koper heeft de verklaring dat de goederen zouden worden bezorgt op gevat als dat ze tot aan de voordeur van het appartement zouden worden afgeleverd. Dat acht ik op zich geen onredelijke uitleg. Dit kan de verkoper ook eenvoudig voorkomen door helder in zijn communicatie te zijn.
Emmy75 schreef:Een normaal pakketje wordt ook altijd aan de voordeur afgeleverd, probeer maar eens te vragen of deze het even naar boven brengt.
Voor normale pakketjes geld dat de ontvanger geen de overeenkomst heeft met de transporteur. Het is het transporteur bedrijf die helder moet communiceren naar de verzender wat deze van haar mag verwachten. En de verzender moet op zijn beurt helder communiceren naar de ontvanger, indien deze een overeenkomst samen hebben.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Ik heb het met verzoen gevraagd
Sorry, het woord 'verzoen' ken ik niet.

Zo, ik ben klaar met jou, je doet je best verder maar.
Ok, dan vervang ik het woord met "beleefd", misschien ken je dat. :twisted:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En wat is in vredesnaam 'feest-verstijn' en wat heeft het te maken met bezorgkosten?

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Miepje1.
Dit heeft te maken dat je tijdens actiedagen van de Media Markt geen normaal tarief betaalt die ze buiten deze actie dagen handteren van €9,90 of gratis. Maar kloppen ze hun prijs kunstmatig op naar €25,00 plus daar boven op nog eens de €15,00 waar je niet op geattendeerd wordt tijdens je aankoop via de webshop van de Media Markt.

En dat is uitermate vreemd te noemen.

Ook het bellen binnen 48uur maken ze niet waar, je moet na 96uur zelf contact opnemen want je vraag je natuurlijk af, gaat dit wel allemaal goed komen.
Vervolgens wordt je doodleuk naar de transporteur gewezen, en mag het eigenlijk lekker zelf uitzoeken.

Alles behalve klantgericht, en heeft niets met afspraken te maken want die komen ze gewoon niet na.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Samenvattend: het is onvoldoende om er voor te zorgen dat deze informatie op de website staat. De verkoper hoort de algemene voorwaarden van toepassing te verklaren en deze te geven aan de koper.
Normaliter als men iets besteld in een of andere webshop moet men een box aankruisen waarin staat dat men de algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd, anders is het niet eens mogelijk de bestelling te plaatsen. Doorgaans kunnen op diezelfde plek de av ook ingezien worden.

Het zou zomaar eens kunnen dat geoordeeld wordt dat het dan voor risico van de koper komt als deze het vakje blind aankruist, net zoals het voor risico van de koper komt als deze blind voor ontvangst en acceptatie van de av tekent in een fysieke winkel.
alfatrion schreef: Voor normale pakketjes geld dat de ontvanger geen de overeenkomst heeft met de transporteur. Het is het transporteur bedrijf die helder moet communiceren naar de verzender wat deze van haar mag verwachten. En de verzender moet op zijn beurt helder communiceren naar de ontvanger, indien deze een overeenkomst samen hebben.
In hoeverre wijken 'normale pakketjes' dan af van grote/zware pakketjes. In beide gevallen is er volgens mij een overeenkomst tussen webwinkel en klant en is er geen overeenkomst tussen ontvanger en transporteur.

In die overeenkomst met de webwinkel zou geregeld moeten zijn hoe bezorging plaatsvindt en tot waar is inbegrepen in de prijs. Als er daarbuiten specifieke wensen zijn, valt dat buiten de overeenkomst en is het verantwoording van de ontvanger. Dus ja dan kan het zijn dat transporteur zegt "dat kunnen wij wel maar dat kost..."

alfatrion
Berichten: 21940
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:
alfatrion schreef:Samenvattend: het is onvoldoende om er voor te zorgen dat deze informatie op de website staat. De verkoper hoort de algemene voorwaarden van toepassing te verklaren en deze te geven aan de koper.
Normaliter als men iets besteld in een of andere webshop moet men een box aankruisen waarin staat dat men de algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd, anders is het niet eens mogelijk de bestelling te plaatsen. Doorgaans kunnen op diezelfde plek de av ook ingezien worden.

Het zou zomaar eens kunnen dat geoordeeld wordt dat het dan voor risico van de koper komt als deze het vakje blind aankruist, net zoals het voor risico van de koper komt als deze blind voor ontvangst en acceptatie van de av tekent in een fysieke winkel.
Het toeval wil dat hier een arrest over bestaat van de Hoge Raad (LJN: BA9610, Hoge Raad , C06/049HR). Daarover heeft Kennedy van der Laan bericht.

Het is de verkoper die de verplichting heeft om de algemene voorwaarden ter hand te verstrekken. Aan die verplichting wordt niet voldaan door de tegenpartij een verklaring te laten ondertekenen. Die verklaring levert wel dwingend bewijs op, maar tegenbewijs staat open. Het loont om na het tekenen van zo'n verklaring direct in de pen te klimmen.
Emmy75 schreef:In hoeverre wijken 'normale pakketjes' dan af van grote/zware pakketjes. In beide gevallen is er volgens mij een overeenkomst tussen webwinkel en klant en is er geen overeenkomst tussen ontvanger en transporteur.
Ik heb onlangs zelf een overeenkomst gesloten waarbij het bedrijf zelf voor de aflevering zorgde. Je hebt gelijk dat wanneer het bedrijf hier een ander voor inhuurt het juridisch erg op elkaar lijkt.

Als ik bij een webwinkels iets bestal maak ik van het bestel proces plaatjes. Als bij de algemene voorwaarden een link staat dan zorg ik er voor dat de locatie in beeld komt. Achteraf kan ik dan altijd aannemelijk maken dat de AV niet is overhandigd.
Emmy75 schreef:In die overeenkomst met de webwinkel zou geregeld moeten zijn hoe bezorging plaatsvindt en tot waar is inbegrepen in de prijs. Als er daarbuiten specifieke wensen zijn, valt dat buiten de overeenkomst en is het verantwoording van de ontvanger. Dus ja dan kan het zijn dat transporteur zegt "dat kunnen wij wel maar dat kost..."
Eens

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat een zeldzame flauwigheid om mijn correctie van dat vreemde ' verstijn' weg te halen.

Gesloten