Pagina 2 van 2
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 10:18
door pima
Ik verleng mijn abonnement al jaren, ter verkrijging van een nieuwe telefoon, doe dit altijd via het internet, krijg dan via de mail en post een contract toegestuurd, die ondertekent terug gestuurd moet worden.
Indien ik een lopend contract door wil laten lopen onderneem ik helemaal niets, loopt het oude gewoon door kan ik dan beeindigen met een opzegtermijn van een maand.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 10:44
door Dagmar82
Voorheen zat ik bij t-mobile. Daar heb ik ook nooit problemen ondervonden bij het verlengen van mijn contract . Dit was de eerste keer bij KPN. De reden dat ik op KPN ben overgestapt, is omdat ik door verhuizing weinig tot geen bereik had met t-mobile.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 10:47
door Acinra
@ Pima, Dan is dat veranderd, daarom zei ik al "voor zo ver ik weet". En tot op heden heb ik altijd in winkels verlengt
Dit jaar voor het eerst via internet verlengt, en zal ergens deze dagen het toestel ontvangen. Dus ben benieuwd
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 11:51
door Winterman
Dagmar82 schreef: Dat ik niet kan bellen om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben .
Had je aangetekend moeten versturen.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 12:31
door ciske
Winterman schreef:Dagmar82 schreef: Dat ik niet kan bellen om te vragen of ze mijn brief ontvangen hebben .
Had je aangetekend moeten versturen.
misschien wel verstandiger ja, maar ook de gewone ( niet aangetekende brief) komt heus wel aan.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 12:35
door Winterman
ciske schreef:
misschien wel verstandiger ja, maar ook de gewone ( niet aangetekende brief) komt heus wel aan.
Dat weet je niet met 100% zekerheid.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 12:42
door ciske
Winterman schreef:ciske schreef:
misschien wel verstandiger ja, maar ook de gewone ( niet aangetekende brief) komt heus wel aan.
Dat weet je niet met 100% zekerheid.
Dat weet je met aangetekend ook niet!! als ze die niet accepteren ben je net zo ver.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 12:43
door mafvogeltje
Met zulke postbodes kun je nog langer wachten op je post.
DELFT - Een postbezorger van TNT is op staande voet ontslagen, omdat hij wekenlang post heeft gestolen van honderden gezinnen in Delft.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 16 feb 2012 17:34
door Winterman
ciske schreef:
Dat weet je met aangetekend ook niet!! als ze die niet accepteren ben je net zo ver.
Nee hoor. Dan weet je 100% zeker dat ze hem niet hebben.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 17 feb 2012 14:17
door Ex-beheerder
De jurist heeft wel gelijk met de gelijkwaardige opzegging als aangaan van het abonnement. Echter het abonnement heeft u al telefonisch opgezegd en u heeft daarop de simkaart vernietigd. Dit komt dus overeen met de wettelijke wijze van opzeggen.
M.b.t. het dubbel betalen is het simpeler. Door de opzegging is de overeenkomst vernietigd en de betalingen kunt u direct terug vorderen als "onverschuldigde betaling", u heeft immers geen overeenkomst meer. Het teveel betaalde kunt u uiteraard direct storneren, dit heeft namelijk niets te maken met uw huidige, verlengde overeenkomst, althans als u deze ook separaat voldoet.
Wat u dus dient te doen is:
A. het onjuist geinde abonnementsgeld direct storneren
B. een vordering indienen bij KPN van het reeds teveel betaalde bedrag als onverschuldigde betaling.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 17 feb 2012 15:06
door ciske
een vordering indienen bij KPN van het reeds teveel betaalde bedrag als onverschuldigde betaling.
juist, maar storneren is het stomste wat je kan doen.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 19 feb 2012 12:55
door Ex-beheerder
Dan lees je het niet goed. Ik ga er vanuit dat bij twee overeenkomsten ook twee bedragen worden geincasseerd en dan is het gebruikelijk om het teveel betaalde wel te storneren. Het is dommer om dit dan gewoon door te laten gaan, er is immers geen overeenkomst meer.
Re: woest op KPN
Geplaatst: 19 feb 2012 15:16
door DYKSTRA77
Telefonisch kan misschien maar voor mij heeft het niet geholpen. Bij mijn laatste klacht heb ik tot 7 keer toe naar hen gebeld. Telkens kreeg ik een vriendelijke heer of dame aan de lijn die me verzekerde dat alles in orde zou worden gebracht, maar de facturen bleven steeds komen. Na een aangetekend schrijven en 6 maand later heb ik dan eindelijk het dossier kunnen stopzetten.