Dat zegt niks, de wizard is te resetten, zodat die opnieuw draait als je de laptop weer aanzet. Dat windows in eerste instantie activeerd is ook logisch, MS komt er later pas achter dat dezelfde computer al eens is geactiveerd. En daar het om OEM software gaat wordt het OS dan alsnog als niet legitiem beschouwd. De licentie hangt namelijk bij OEM's aan de hardware.nevermind schreef:
Waarom TS zo moeilijk de weg naar de MM vind, is mij onbegrijpelijk.
Dat het geen probeer of demo laptop is, beschrijft TS hier met deze worden:De installatie van de computer hebben we zelf gedaan met behulp van de wizard, die start als je computer voor de eerste keer aanzet.
Alles is prima verlopen.
Ook de productactivering van Windows 7 verliep als een zonnetjes.
Windows 7 was legitiem.
Nee op de schijf zit een hidden partitie die geen schijfletter van windows krijgt toegewezen. Officieel weet windows niks van het bestaan van die partitie (schijfletters zijn overigens in windows 7 niet meer echt aanwezig, worden alleen nog getoond omdat de gebruiker zo gewend is en voor backwards compatibility)Olaf, waarom vind je mijn bericht als foute conclusie?
Dat TS, wat hier al verschillende leden hebben geadviseerd, een backup van zijn bestanden moet maken, denk ik, is vanzelfsprekend.
Ik zou mijn bericht dan ook onderbouwen, en je kan mij dan corrigeren.
Op de nieuwe laptop zit een C en een D schijf (als voorbeeld).
Op de C schijf is het OS, en op de D schijf de recovery partitie geïnstalleerd.
Mijn ervaring is dat het Acer E-Recovery programma zoals dat zo mooi heet, de computer terugzet naar de fabrieksinstellingen, dat wil zeggen dat de pc letterlijk weer netzo wordt als toen hij de fabriek uitrolde. De gemaakte wijzigingen in de partities verdwijnen en je bent al je gegevens kwijt. Vandaar: maak een backup naar externe hardeschijf.Nu maak ik met een willekeurig programma (voorbeeld Paragon), nog twee extra partities aan, want bij W 7 mag/kan je max.4 partities aanmaken.
Als de recovery wordt gebruikt, op welke partitie maakt de recovery dan de nieuwe instellingen?
Natuurlijk op C, en de D recovery partitie en de andere twee nieuwe partities blijven ongemoeid.
Tweede tip: voor een klein extra bedrag levert Acer de originele windows installatie dvd mee (dat is dus wat anders dan een herstelpartitie), dat is handiger bij herstel, en bovendien als de hdd crashed heb je ook aan de partitie niks meer. Ik zou dus altijd voor die optie kiezen.