Pagina 2 van 6
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 18 feb 2012 15:23
door Wolter32
Zelf heeft de TS met Online te maken. Maar Online weer met KPN en die laatate wil nog wel eens tegenwerken of lax zijn. Maar bijv. 2 weken moet voor Online voldoende zijn om KPN in beweging te brengen.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 18 feb 2012 15:36
door anjella
renegade66 schreef:ik heb bellen vaak en betaal €29,- abbokosten.
Met tmobilekorting denk ik?
Maar als je berekend word voor het bellen naar tmobilenrs. ( staan gespecificeerd op de factuur )
dan zou ik toch daar wel ff een melding van geven, want dat klopt uiteraard niet.
Of staan er alleen bij de overige mobiele nrs gesprekskosten bij?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 18 feb 2012 15:50
door ciske
Wolter32 schreef:Zelf heeft de TS met Online te maken. Maar Online weer met KPN en die laatate wil nog wel eens tegenwerken of lax zijn. Maar bijv. 2 weken moet voor Online voldoende zijn om KPN in beweging te brengen.
lijkt mij dan toch dat ze dat inorde voor TS moeten maken?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 19 feb 2012 14:48
door Winterman
ciske schreef:
lijkt mij dan toch dat ze dat inorde voor TS moeten maken?
Lijkt mij dat hij nu al meerdere keren geschreven heeft waarom dat niet gaat.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 19 feb 2012 15:29
door ciske
Winterman schreef:ciske schreef:
lijkt mij dan toch dat ze dat inorde voor TS moeten maken?
Lijkt mij dat hij nu al meerdere keren geschreven heeft waarom dat niet gaat.
lijkt mij dat jij je effe er buiten moet houden!!
er staat nog een topic open waar iemand
jou iets vraagt.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 19 feb 2012 21:27
door GJvdZ
[quote="ciske"]Wat snelheid betreft weet ik het niet precies wat ze verplicht zijn, maar een 2 jaarlijks contract mag toch niet meer?
/quote]
Ja hoor, er is niets en niemand die een tweejarig contract verbiedt. Het enige wat is veranderd is dat na afloop van een contractperiode de klant maandelijks kan opzeggen en dus niet meer wordt geconfronteerd met stilzwijgende verlenging van een jaar.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 00:09
door Winterman
ciske schreef:
lijkt mij dat jij je effe er buiten moet houden!!
er staat nog een topic open waar iemand jou iets vraagt.
Het is "even", niet "effe".
Misschien moet je gewoon eerst "even" lezen voor je je ergens inmengt.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 09:28
door renegade66
Ja hoor, er is niets en niemand die een tweejarig contract verbiedt. Het enige wat is veranderd is dat na afloop van een contractperiode de klant maandelijks kan opzeggen en dus niet meer wordt geconfronteerd met stilzwijgende verlenging van een jaar.
klopt, een 2 jarig contract is niet verboden,
mits hierin is opgenomen dat je na een jaar de mogelijkheid hebt om toch op te zeggen.
dit is een beding die is opgenomen in de zogenaamde grijze lijst.
het is bij online zelfs ronduit belachelijk dat er geen vergoeding gegeven wordt voor het heenbellen als zij de fouten maken.
ik ben nu al ongeveer 30 euro aan belkosten kwijt.
gisteren weer moeten bellen omdat constant het modem offline donderde, om de 3 tot 5 minuten.
wat een kl*te provider zeg.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 10:20
door ciske
ik ben nu al ongeveer 30 euro aan belkosten kwijt
balen RR , let effe op de folders met aanbiedingen, staan vaak 0800 nummers in heb ik ook bij kpn.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 11:29
door nevermind
renegade66 schreef:Ja hoor, er is niets en niemand die een tweejarig contract verbiedt. Het enige wat is veranderd is dat na afloop van een contractperiode de klant maandelijks kan opzeggen en dus niet meer wordt geconfronteerd met stilzwijgende verlenging van een jaar.
klopt, een 2 jarig contract is niet verboden,
mits hierin is opgenomen dat je na een jaar de mogelijkheid hebt om toch op te zeggen.
dit is een beding die is opgenomen in de zogenaamde grijze lijst.
het is bij online zelfs ronduit belachelijk dat er geen vergoeding gegeven wordt voor het heenbellen als zij de fouten maken.
ik ben nu al ongeveer 30 euro aan belkosten kwijt.
gisteren weer moeten bellen omdat constant het modem offline donderde, om de 3 tot 5 minuten.
wat een kl*te provider zeg.
Welk merk modem heb je gekregen?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 11:37
door renegade66
een huawei en ook een thomson tg712 uitgeprobeerd, deze doen beide hetzelfde.
en nee, het ligt niet hier aan bekabeling o.i.d.
dit is allemaal dubbel gecheckt.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 11:47
door nevermind
renegade66 schreef:een huawei en ook een thomson tg712 uitgeprobeerd, deze doen beide hetzelfde.
en nee, het ligt niet hier aan bekabeling o.i.d.
dit is allemaal dubbel gecheckt.
Het Huweia is toch niet geschikt voor ADSL, of zit ik er naast?
Dus een vergelijking niet mogelijk.
Ok een ander Thompson van iemand lenen om te testen niet mogelijk?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 11:58
door renegade66
de nieuwe huweia is wel geschikt voor adsl, en heb totaal 3 modems getest en allen deden hetzelfde.
het leuke is dat volgens de logfiles mijn ip steeds gedeleted werd.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 20:49
door anjella
renegade66 schreef:Ja hoor, er is niets en niemand die een tweejarig contract verbiedt. Het enige wat is veranderd is dat na afloop van een contractperiode de klant maandelijks kan opzeggen en dus niet meer wordt geconfronteerd met stilzwijgende verlenging van een jaar.
klopt, een 2 jarig contract is niet verboden,
mits hierin is opgenomen dat je na een jaar de mogelijkheid hebt om toch op te zeggen.
dit is een beding die is opgenomen in de zogenaamde grijze lijst.
het is bij online zelfs ronduit belachelijk dat er geen vergoeding gegeven wordt voor het heenbellen als zij de fouten maken.
ik ben nu al ongeveer 30 euro aan belkosten kwijt.
gisteren weer moeten bellen omdat constant het modem offline donderde, om de 3 tot 5 minuten.
wat een kl*te provider zeg.
Even een reactie op het dik bedrukte stukje.
providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
Maar providers gaan nu natuurlijk slim om daarmee en bieden voor 1 jarige contracten minder korting aan dan 2 jarige contracten.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 20 feb 2012 22:18
door renegade66
providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
en kun je dan ook vertellen waar dit beschreven staat???
ik kan dat in het betreffende wetsartikel nergens vinden namelijk.
bron graag!!!!!
mijn bron is arnoud engelfried (ICT-Jurist)
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 21 feb 2012 16:38
door anjella
renegade66 schreef:providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
en kun je dan ook vertellen waar dit beschreven staat???
ik kan dat in het betreffende wetsartikel nergens vinden namelijk.
bron graag!!!!!
mijn bron is arnoud engelfried (ICT-Jurist)
Kep als bron de wet.
Met website ( weet niet of dit mag)
http://nu.pvda.nl/berichten/2011/11/Abo ... ijker.html
en dan het laatste gedeelte
- Contracten met een duur langer dan een jaar, kunnen na dat jaar worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Indien de consument echter korting of een cadeau kreeg in ruil voor de langere contractduur, heeft de aanbieder wel het recht daarvoor een redelijke vergoeding te vragen bij vroegtijdig opzeggen.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 21 feb 2012 16:43
door anjella
En daarnaast lijkt dit me toch iets wat gewoon bekend is bij de mensen. Hoe zou ik het anders moeten weten?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 21 feb 2012 18:06
door alfatrion
nevermind schreef:als de snelheid niet meer kan zijn dan 8Mb mag je natuurlijk nooit een 20Mb aanbieden.
zoiets noemen ze misleiding.
Zij bieden aan snelheid
tot 20 MB, afhankelijk van de afstand van de centrale.
Daar is volgens mij niets misleidend, maar gewoon lezen hoe het in mekaar zit met de beschrijving, over snelheden.
Ik ben het met je oneens, omdat 'tot 20 Mb' om een aspirant abonnee m.i. gelezen mag worden als dat men wel een snelheid zal halen die de 20 Mb nadert. Hier is het meer dan de helft minder. Op het moment dat men zou adverteren met
tot 1 Gb, maar 56 kb levert dan ben je bedonderd.
renegade66 schreef:klopt, een 2 jarig contract is niet verboden, mits hierin is opgenomen dat je na een jaar de mogelijkheid hebt om toch op te zeggen.
Of ze moet een goed verhaal hebben. Immers haalde je de grijze lijst aan. Het gevolg van een beding dat onredelijk bezwarend is, is dat er een streep door heen gaat. Wat zou er volgens jou voor in de plaats komen?
Trouwens, heb je er ook al eens ongedacht om een ingebrekenstelling in te dienen en een vergoeding voor de lagere snelheid?
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 21 feb 2012 20:01
door renegade66
Of ze moet een goed verhaal hebben. Immers haalde je de grijze lijst aan. Het gevolg van een beding dat onredelijk bezwarend is, is dat er een streep door heen gaat. Wat zou er volgens jou voor in de plaats komen?
er komt voor in de plaats dat ik na 1 jaar kan opzeggen, in dit geval jammer genoeg pas in augustus.
ingebrekestelling is onderweg, maar er is al aangegeven dat dit niet behandeld zal gaan worden. en met een tegemoetkoming in de kosten voor de lagere snelheid ga ik niet meer akkoord. daarvoor is teveel gebeurd.
@anjella,
providers hoeven niet te vermelden dat het na 1 jaar opgezegd KAN worden.
En dit kan alleen als er gebruik is/word gemaakt van een korting die zowel bij 1 jarige als bij 2 jarige contracten gegeven kan worden. En dan nog moet je dit schriftelijk melden aan de provider.
ik zeg ook niet dat providers dit horen aan te geven, en waar staat dat je dit dan ook nog schriftelijk moet doen?
als een dergelijk abbo is aangevraagd via internet of telefonisch mag je dit ook op deze manier weer opzeggen.
trouwens een mailtje is tegenwoordig ook schriftelijk.
ik zou artikel 6:237 sub K BW eens lezen, hierin staat het wetsartikel waar ik op duid. zoek anders eens op arnoud engelfriet.
Re: online staat boven de wet?
Geplaatst: 21 feb 2012 21:10
door alfatrion
renegade66 schreef:er komt voor in de plaats dat ik na 1 jaar kan opzeggen, in dit geval jammer genoeg pas in augustus.
Hoe kom je tot die gedachte?
renegade66 schreef:ingebrekestelling is onderweg, maar er is al aangegeven dat dit niet behandeld zal gaan worden.
Schriftelijk?
renegade66 schreef:en met een tegemoetkoming in de kosten voor de lagere snelheid ga ik niet meer akkoord. daarvoor is teveel gebeurd.
Voor de maanden dat je een te lage snelheid hebt gehad heb je m.i. recht op een vergoeding.