LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesprekskosten intrum justitia en t-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: Gesprekskosten intrum justitia en t-mobile

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pima schreef:Staat in het startbericht : nieuw nummer.
Die heb ik even over het hoofd gezien.

Maar ja.. dan zou het zomaar kunnen dat je abbo niet is opgezegd.
Kan je dat bedrijf dus niet meer geloven op de mooie ogen van de verkoper...

geelen9014

Ongelezen bericht door geelen9014 »

Hallo iedereen,

Intrum heeft me vriend één keer telefonisch benaderd, maar erna tot heden niets meer laten horen. Maandag is het twee weken geleden dat wij onze laatste bezwaarbrief naar ze gestuurd hebben. In die brief staat dat als ze binnen twee weken niet reageren dat wij naar de geschillencommissie gaan. Wat zouden jullie doen? Gewoon geschillencommissie benaderen of net zo lang wachten tot Intrum reageert?

Graag jullie advies en ervaringen hiermee.

Bedankt!

geelen9014

Maandag was het twee weken geleden dat we laatste bezwaarbrief hebben gestuurd, en op één telefoontje (gemiste oproep ivm werktijd) na niks gehoord van Intrum. Juridisch loket om advies gevraagd aangezien na 4 weken pas geschillencommissie kan worden benaderd. zij adviseerden om toch T-mobile zelf een brief te sturen met cc naar Intrum. ben benieuwd naar hun reactie aangezien zij een aantal weken geleden telefonisch zeiden dat zij niks voor ons konden betekenen omdat alles al was overgedragen naar Itrum.. in de brief gezet dat zij indien ze binnen 4 weken niet reageren dat wij naar geschillencommissie gaan maar tevens ook wanneer zij een negatieve reactie op onze brief geven.

geelen9014

Update:

T-mobile heeft eindelijk specifieke facturen laten zien. Hieruit bleek dat het rekeningnummer waarvan afgeschreven is niet van mijn vriend is maar van zijn ex vriendin. ze hebben de laatste 5 facturen opgestuurd waarvan mijn vriend alleen de eerste twee herkend. de andere 3 zijn ook kosten die zijn gemaakt nadat hij zijn simkaart heeft doorgeknipt. Dit hebben wij ook al argument gegeven tegen T-mobile.
Een dag nadat wij reactie hebben gegeven via T-mobile stuurde tevens Intrum Justitia deze facturen op. maar, zij stuurden ook het CONTRACT erbij. bleek dat het wel op mijn vriend zijn naam staat met een kopie van zijn ID, máár zijn ex heeft hem ONDERTEKEND en tevens haar rekeningnummer staat er op het contract!!
Wat vinden jullie hiervan? Kan T-mobile het maken om dan de kosten op mijn vriend af te schuiven?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een dag nadat wij reactie hebben gegeven via T-mobile stuurde tevens Intrum Justitia deze facturen op. maar, zij stuurden ook het CONTRACT erbij. bleek dat het wel op mijn vriend zijn naam staat met een kopie van zijn ID, máár zijn ex heeft hem ONDERTEKEND en tevens haar rekeningnummer staat er op het contract!!

Dat is hetzelfde contract als dat uit de OP ?

In het jaar 2008 in de maand mei heeft mijn vriend een mobiel abonnement afgesloten bij T-Mobile. twee jaar later in mei zou die verlopen.

de andere 3 zijn ook kosten die zijn gemaakt nadat hij zijn simkaart heeft doorgeknipt. Dit hebben wij ook al argument gegeven tegen T-mobile.

Daar is nog steeds geen antwoord op gegeven?
Heb je ook bel- en sms-specificaties van die facturen?

geelen9014

Hoi Jolijn

Ja we spreken inderdaad over hetzelfde contract. daarop staat dus de handtekening van mijn vriend zijn ex en haar rekening nummer.

Van t-mobile nog geen reactie gehad, hebben vorige week die brief gestuurd naar ze. maar stonden inderdaad bel en sms specificaties bij. mijn vriend herkent van de eerste 2 facturen de nummers die erop staan, maar van de andere 3 geen één. tevens erg rare facturen, op eentje staat dat zo goed als op 1 dag 10x ofzo naar een service bureau van KPN is gebeld en tevens dat er meerdere malen op 1 dag ook, naar sex lijnen zou zijn gebeld.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Staat er op die fakturen wel hetzelfde telefoonnummer dat bij die verknipte simkaart hoort?
De automatische incasseringen ( zoals twee jaar land gedaan is) werden dus gedaan vh bankrekeningnummer van de ex-vriendin?
Sorry, ja dus, lees ik ff terug.

Kan de ex-vriendin op de 1 of andere manier nummer behoud hebben aangevraagd en haar rekeningnummer hebben laten blokkeren?
Vraag me af hoe sterk jij of T-Mobile staat met een contract op naam van jou, met de handtekening van iemand anders.

geelen9014

Hoi Jolijn

Ja op factuur staat zelfde nr als dat me vriend toen had. voordat t mobile dit opstuurde spraken ze me vriends voicemail in en hadden het over een DUO sim. mijn vriend zei dat die zeker wist dat ze beide andere sim hadden met ander nr, maar ik denk dat ze toch een duo sim hadden afgesloten anders zou zoiets niet kunnen. weet niet of dat meisje nummer behoud heeft gedaan maar als duo sim was geweest dan zou het wel gekund hebben.
Intrum en T Mobile hadden wel eerst aanmaningen naar haar gestuurd. dus denk dat ze in eerste instantie haar als de 'schuldige'zagen. denk dat ze bij mijn vriend komen omdat hij misschien wel makkelijker overstag wil gaan te betalen. nou mooi niet dus.. ik vind sowieso, meerdere mensen zijn het met me eens, dat de verkoper toendertijd die het abonnement afsloot mijn vriend ze handtekening moest vragen, vind deze situatie dan ook de schuld van t mobile. hoop dat hij niet hoeft te betalen en als het wel zo is dan hoop ik zonder de incassokosten, want de aanmaningen kwamen pas maanden nadat ze eerst bij zijn ex waren bij ons...

corgib

Ongelezen bericht door corgib »

Er zijn 2 grote criminelen Incasso bureaus actief en wel Lindorff en Interum Justitia.
Deze kopen vorderingen van bedrijven op tegen een zeer laag bedrag.
Veelal zonder een compleet dossier. Hun werk is met extra kosten mensen najagen. Een ex-medewerker vertelde, dat als er 1 op de 10 betaald hebben ze nog winst.
Vaak gaan ze niet over tot een rechtzaak, want ze verliezen veel zaken en kost hun geld.

Lindorff heeft een nieuw speeltje namelijk "STALKEN" bij wet verboden maar gezien hun reputatie trekken zij zich er niets van aan.

Namelijk op de gekste tijden bellen en dan gelijk een bandje laten horen en afbreken.
Het zou fijn zijn als Radar hier eens aandacht aan schenkt, want het betreft hier honderden mensen.

Interum Justia begint soms wel een rechtzaak na elle lange correpsondentie om je gelijk te bewijzen, maar draait ook op provisie, werkt met een Doof Deurwaarderskantoor en verliest ook vaak de betwiste vorderingen. Maakt niet uit of de Eiseres of verweerder betaald.

Advies blijf zo lang mogelijk in contact met de officiele eiseres en desnoods een copy naar hun, want het zijn dreigkantoortjes.

Bijltje666

Ongelezen bericht door Bijltje666 »

Gevoelsmatig lijkt het erop dat je hier geen gelijk gaat krijgen.
Een abbo wordt altijd stilzwijgend verlengd... het feit dat je geen origineel contract meer hebt en het kaartje doorgeknipt hebt, maakt in mijn beleving dat je niet super sterk staat.
Je kunt niet voor iemand anders een contract afsluiten, tenzij er sprake is van fraude; je moet je legitimeren...
Als je over een jaar rekent, met een maandelijkse termijn van €30, dan ben e zo €360 verschuldigd.
En indien jij je simkaartje niet kunt overhandigen, sta je op dat vlak ook niet super sterk. Je kunt namelijk wel eenvoudig een nieuw simkaartje aanvragen...
Vaag verhaal, denk dat je aan het kortste eind trekt, mijn advies: betalen en alsnog schriftelijk opzeggen.

vrgr,

Gesloten