LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Storneren,had ik ook gedaan.
En een selectieve blokkade voor CD aanvragen

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door emailbob »

Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

emailbob schreef:Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.
Naam vragen van de persoon, welke je aan de lijn hebt, en noteren.
Na 4 dagen moet je een schriftelijke bevestiging krijgen, van jouw opzegging.
Niet gekregen, opnieuw bellen, en niet afwachten tot de volgende incasso.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door grun »

emailbob schreef:Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.
Dan beschikt een derde partij dus over mijn telefoongesprekken, dat vind ik niet wenselijk.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

grun schreef:
emailbob schreef:Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.
Dan beschikt een derde partij dus over mijn telefoongesprekken, dat vind ik niet wenselijk.

C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:
grun schreef:
emailbob schreef:Neem je telefoongesprek op waarin je opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging

Er zijn internetdiensten waarbij dat kan met je eigen telefoon, goedkoop zijn en je de opname direct in je e-mailbox ontvangt.

Even googlen op telefoongesprek opnemen.
Dan beschikt een derde partij dus over mijn telefoongesprekken, dat vind ik niet wenselijk.

C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:
Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!
Dus alleen van horen/zeggen. :?:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Klopt CD is firma list en bedrog.
Ik ben een ervaringsdeskundige,dus weet waar ik het over heb.
Ben blij dat ik er vanaf ben(na 2 jaar rechten)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat er dingen niet in de haak zijn bij CD wil ik niet afwentelen, maar deze stelling klopt er niet.
C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan
Er is voor deze incassoprocedure eerst nog andere correspondentie.
Zo heet als de soep gekookt is, wordt ze niet gegeten.
Ook ik ben ervaringsdeskundige.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ach jah.. bij sommige mensen gaat altijd alles fout.. en dat ligt dan natuurlijk aan de bedrijven..

Hier ook ervaringsdeskundige..

CD enige jaren gehad.. Opgezegd, gewoon per post middels een brief.. Geen probleem.. bevestiging gehad en incasso gestopt..

Daarvoor overigens zelfde laken het pak met UPC ( nog zoeen waarbij opzeggen volgens de meesten compleet onmogelijk is ).. Briefje geschreven, opgezegd.. Bevestiging binnen en zelfs nog 4 weken na afsluitdatum kunnen kijken ( tot het signaal er echt af ging ) omdat men blijkbaar nog niet tot afsluiting was overgegaan.. Allemaal perfect verlopen..

Nu op dit moment digitenne bij KPN ( wederom een rampbedrijf dus volgens velen ).. Eens kijken wat er gebeurt als ik over een tijdje dat ga opzeggen.. Dit moet wel fout gaan natuurlijk...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:[/quote]

Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!Dus alleen van horen/zeggen. :?:[/quote]

Zou het zo zijn dat veel mensen met een buitenhuisje camper caravan etc een schotel hebben en in de handen van C D bekneld raken ???. De soep wordt wel heet opgediend door CD en inderdaad ik heb ervaring met die CD club, binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:
Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!Dus alleen van horen/zeggen. :?:[/quote]

Zou het zo zijn dat veel mensen met een buitenhuisje camper caravan etc een schotel hebben en in de handen van C D bekneld raken ???. De soep wordt wel heet opgediend door CD en inderdaad ik heb ervaring met die CD club, binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop[/quote]

Hoezo raken mensen door CD bekneld?
Er zijn natuurlijk mensen welke problemen hebben, maar dit is met alle providers zo.
Je kan het niet verbloemen, want je had en hebt nog geen CD ervaring.
Tevens heb je nu Digitenne, i.p.v. UPC! :wink:
Wat een grapje. :lol:

Lees het bericht van angel1978, zo zit het in mekaar.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

angel1978 schreef:ach jah.. bij sommige mensen gaat altijd alles fout.. en dat ligt dan natuurlijk aan de bedrijven..
Idd ligt aan het bedrijf.(cd)Het enige bedrijf waar ik problemen mee had.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

nevermind schreef:
Har06 schreef:C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:
Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!Dus alleen van horen/zeggen. :?:[/quote]

Zou het zo zijn dat veel mensen met een buitenhuisje camper caravan etc een schotel hebben en in de handen van C D bekneld raken ???. De soep wordt wel heet opgediend door CD en inderdaad ik heb ervaring met die CD club, binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop
Hoezo raken mensen door CD bekneld?
Er zijn natuurlijk mensen welke problemen hebben, maar dit is met alle providers zo.
Je kan het niet verbloemen, want je had en hebt nog geen CD ervaring.
Tevens heb je nu Digitenne, i.p.v. UPC
! :wink:
Wat een grapje. :lol:

Lees het bericht van angel1978, zo zit het in mekaar.[/quote]

Nevermind doet z,n naam eer aan en kan slechtv lezen, voor zijn/haar begrip navolgende:

thuis is de provider naar tevredenheid UPC.

tot een paar jaar terug had ik voor de caravan een schotelantenne met een abo van de firma list en bedrog incl. deurwaarders etc etc.

nu heb ik in Nederland voor de caravan digitenne en in het buitenland gebruik ik m,n laptop met een internet abo om TV te zien, hopelijk snapt Nevermind het nu, zou me verbazen overigens :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop
Als ik dit lees, dan heb je in Nederland Digitenne.
Er staat niets bij, dat binnen Nederland een caravan bedoeld is, dus lezen kan ik, misschien moet jij beter leren schrijven.

Deze zin is al iets anders, als eerst geschreven.
Hoe kan dan iemand begrijpen, als er wartaal geschreven is. :wink:

nu heb ik in Nederland voor de caravan digitenne en in het buitenland gebruik ik m,n laptop met een internet abo om TV te zien, hopelijk snapt Nevermind het nu, zou me verbazen overigens

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

nevermind schreef:
binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop
Als ik dit lees, dan heb je in Nederland Digitenne.
Er staat niets bij, dat binnen Nederland een caravan bedoeld is, dus lezen kan ik, misschien moet jij beter leren schrijven.

Deze zin is al iets anders, als eerst geschreven.
Hoe kan dan iemand begrijpen, als er wartaal geschreven is. :wink:

nu heb ik in Nederland voor de caravan digitenne en in het buitenland gebruik ik m,n laptop met een internet abo om TV te zien, hopelijk snapt Nevermind het nu, zou me verbazen overigens
Inderdaad begeep je het niet en quote je onvolledig, zet het gedeelte met caravan camper etc er eens voor en tracht begrijpend te lezen, toch niet zo moeilijk om van Nevermind wartaal te lezen :) :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:
Inderdaad begeep je het niet en quote je onvolledig, zet het gedeelte met caravan camper etc er eens voor en tracht begrijpend te lezen, toch niet zo moeilijk om van Nevermind wartaal te lezen :) :lol:
Zeg papagaai, dan vertel, welk gedeelte ik moet voorzetten voor jouw bericht.


Hier is dan de hele quote:
Har06 schreef:C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:
Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!Dus alleen van horen/zeggen. :?:[/quote]

Zou het zo zijn dat veel mensen met een buitenhuisje camper caravan etc een schotel hebben en in de handen van C D bekneld raken ???. De soep wordt wel heet opgediend door CD en inderdaad ik heb ervaring met die CD club, binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop[/quote]


Ik denk zoals gewoonlijk weer eens een indianenverhaal.
Maar van mij mag je van alle providers en Oostappengroepen, ervaringsdeskundige zijn. :lol:
Jouw ervaring is niet te controleren, dus maakt het niets uit, of je geloofwaardig overkomt.
Mijn ervaring met CD is uitstekend, dus komt het ook op de benadering van het bedrijf aan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

Zeg papagaai, dan vertel, welk gedeelte ik moet voorzetten voor jouw bericht.


Hier is dan de hele quote:
Har06 schreef:C D een list en bedrog firma zij gooien er onmiddelijk incasso,s tegenaan :twisted:
Zelf ondervonden, dus ervaringsdeskundige?
Met een kabel aansluiting van UPC!Dus alleen van horen/zeggen. :?:[/quote]

Zou het zo zijn dat veel mensen met een buitenhuisje camper caravan etc een schotel hebben en in de handen van C D bekneld raken ???. De soep wordt wel heet opgediend door CD en inderdaad ik heb ervaring met die CD club, binnen Nederland heb ik digitenne, buiten Nederland kijk ik nieuws via de Laptop[/quote]


Ik denk zoals gewoonlijk weer eens een indianenverhaal.
Maar van mij mag je van alle providers en Oostappengroepen, ervaringsdeskundige zijn. :lol:
Jouw ervaring is niet te controleren, dus maakt het niets uit, of je geloofwaardig overkomt.
Mijn ervaring met CD is uitstekend, dus komt het ook op de benadering van het bedrijf aan.[/quote]

Nevermind doet z,n naam eer aan en leest overal overheen en pikt halve cq onjuiste topics eruit, prettig dat hij/zij tevreden is met de firma list en bedrog C D , hun benadering was met de deurwaarder :oops:

Silex
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2011 17:25

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Silex »

Mijn ervaring met CD is ook niet zo best. Het bedrijf komt op mij chaotisch over. Het opzeggen ging wel goed, maar ik heb daar dan ook geld voor uitgetrokken: een aangetekende brief. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en heb je er zelfs geld voor over om van hun diensten af te komen (als het maar niet naar CD zelf gaat).
Ik kijk nu alleen maar naar free to air zenders (BVN) en Ned 1, 2 en 3 komen gratis via digitenne en mijn laptop gemakkelijk naar de televisie. Ik heb nu geen commerciële zenders, maar ik betaal dan ook geen rooie cent meer voor TV. Die digitenne antenne kun je voor 15 euro in China bestellen. Er zijn tegenwoordig ook goeie van 25 euro bij Conrad te bestellen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

Silex schreef:Mijn ervaring met CD is ook niet zo best. Het bedrijf komt op mij chaotisch over. Het opzeggen ging wel goed, maar ik heb daar dan ook geld voor uitgetrokken: een aangetekende brief. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat en heb je er zelfs geld voor over om van hun diensten af te komen (als het maar niet naar CD zelf gaat).
Ik kijk nu alleen maar naar free to air zenders (BVN) en Ned 1, 2 en 3 komen gratis via digitenne en mijn laptop gemakkelijk naar de televisie. Ik heb nu geen commerciële zenders, maar ik betaal dan ook geen rooie cent meer voor TV. Die digitenne antenne kun je voor 15 euro in China bestellen. Er zijn tegenwoordig ook goeie van 25 euro bij Conrad te bestellen.
hoe bestel je de digitenne buiten de KPN om ?

Silex
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2011 17:25

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Silex »

Har06, je kan zoeken op dvb-t op internet.
Let wel: ik gebruik mijn laptop en een hdmi-kabeltje naar de tv om het signaal van de antenne naar de tv te sturen.

Het is een tijdje geleden dat ik de ontvanger gekocht heb, het kostte mij toen ongeveer 10 euro dacht ik.

Bij dealextream in China kun je zoeken:
http://s.dealextreme.com/search/dvb-t

Bij deze zit een commentaar van een Nederlander bij:
http://www.dealextreme.com/p/wandtv-usb ... emote-8325

Tegenwoordig zijn echter de Westerse spullen ook concurrerend geworden. Vroeger kosten die dingen geloof ik zo'n 70 euri of zo hier.

http://www.conrad.nl/ce/nl/search/?sear ... s_oa1=true

Als ik nu iets zou moeten kopen dan zou ik zeker kijken naar deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/9420 ... Detail=005

Bedenk dat bestellen in China gemakkelijk vijf weken levertijd kan hebben. Op dit moment zou ik gaan voor de Westerse spullen. Een tientje extra is nog te doen.
Verder zou ik de bijgeleverde software eerst even niet installeren en kijken of alles gewoon werkt met Windows Media Center (onder Windows7). Mijn ervaring is dat de software niet lekker werkte maar Windows Media Center wist prima de zaak te installeren. Bij de laatste link hoef je kennelijk niks te installeren, dus dat zou al helemaal mooi zijn.

Hopelijk is het duidelijk, Har06. Anders vraag nog maar eens. Ik ben zelf ook niet zo super technisch, maar om (beperkt) gratis TV te kijken heb ik wel even wat tijd over om er een beetje in te duiken.

Gesloten