LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
DannyL

Re: MediaMarkt Nieuw bestellen of 3 weken wachten

Ongelezen bericht door DannyL »

Muskusrat, die mening deel ik niet, Olaf79 omschreef het in zijn reactie (om 13:21) juist, juridisch gezien sta ik sterk, maar tussen recht hebben en je recht krijgen zit een lange weg met relatief hoge kosten.

Vandaag kopje koffie met mijn nicht gedronken die, niet geheel toevallig, jurist van beroep is, samen met haar heb ik alvast een dagvaarding opgesteld en die gaat waarschijnlijk dinsdag naar de deurwaarder om MM te dagen (ten minste als de boel dan nog niet is opgelost natuurlijk), het gaat mij natuurlijk niet om die paar stuivers voor de wasserette hoewel we die wel in de dagvaarding hebben mee genomen het gaat mij er om dat MM snel een nieuwe machine bij mij op zolder neer zet, want dat is nog steeds niet gebeurd en ook nog geen datum voor afgegeven.
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er naar dusdanig zware middelen moet worden gegrepen om een zo eenvoudig probleem op te lossen.

Het kostenplaatje van gerechtelijk gaan is nog wel een punt waardoor ik twijfel om middels deze weg mijn recht af te dwingen.
Bij winst zijn die kosten meestal voor rekening van de MediaMarkt, maar dan moet de kantonrechter het wel met mij eens zijn en ook nog eens MM voor de bijkomende kosten veroordelen, naar ik heb begrepen is dat 9 van de 10 keer wel het geval, maar in het zou ook kunnen dat hij/zij mij in het gelijkstelt maar MM niet veroordeeld tot het betalen van de griffie en bijkomende kosten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:olaf79

Ik begrijp nu het misverstand. Mijn "goedkoop is vaak duurkoop" slaat niet op het produkt, maar in dit geval op de verkoper. De een vraagt 399 (bijvoorbeeld MM) en de ander (bijvoorbeeld de speciaalzaak op de hoek 439 euro). Mijn advies is dan: koop bij de speciaalzaak, waar de service nog in het vaandel staat.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Ja ook dat is niet altijd een garantie voor betere service. De speciaalzaak op de hoek is duurder omdat hij minder groot inkoopt en dus minder korting bij de fabrikant bedingt.
De grote ketens kunnen ook extra service bedingen bij de fabrikant. MyCom heeft bijvoorbeeld tegen apple gezegd 3 jaar garantie, take it or leave it.

olaf79

Muskusrat schreef:Gevolgschade is kansloos... Je kon je geld terug krijgen en ergens anders een andere kopen. Dat je dit niet wil is je eigen keuze (ik laat in het midden of dit juist is of niet).
Dat is nog maar de vraag. De MM is verplicht de overlast tot een minimum te beperken. Doet zij dat niet dan is zij voor de gevolgen aansprakelijk. Er is hier geen sprake van overmacht. Het apparaat is gewoon op voorraad, maar MM wil niet leveren.

olaf79

DannyL schreef:Muskusrat, die mening deel ik niet, Olaf79 omschreef het in zijn reactie (om 13:21) juist, juridisch gezien sta ik sterk, maar tussen recht hebben en je recht krijgen zit een lange weg met relatief hoge kosten.

Vandaag kopje koffie met mijn nicht gedronken die, niet geheel toevallig, jurist van beroep is, samen met haar heb ik alvast een dagvaarding opgesteld en die gaat waarschijnlijk dinsdag naar de deurwaarder om MM te dagen (ten minste als de boel dan nog niet is opgelost natuurlijk), het gaat mij natuurlijk niet om die paar stuivers voor de wasserette hoewel we die wel in de dagvaarding hebben mee genomen het gaat mij er om dat MM snel een nieuwe machine bij mij op zolder neer zet, want dat is nog steeds niet gebeurd en ook nog geen datum voor afgegeven.
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er naar dusdanig zware middelen moet worden gegrepen om een zo eenvoudig probleem op te lossen.

Het kostenplaatje van gerechtelijk gaan is nog wel een punt waardoor ik twijfel om middels deze weg mijn recht af te dwingen.
Bij winst zijn die kosten meestal voor rekening van de MediaMarkt, maar dan moet de kantonrechter het wel met mij eens zijn en ook nog eens MM voor de bijkomende kosten veroordelen, naar ik heb begrepen is dat 9 van de 10 keer wel het geval, maar in het zou ook kunnen dat hij/zij mij in het gelijkstelt maar MM niet veroordeeld tot het betalen van de griffie en bijkomende kosten.
Pas op met je conclusies. Een rechter kan nog wel eens balen dat je voor relatief kleine bedragen zo snel naar de rechter gaat en daarom een beslissing nemen die niet heel gunstig voor je is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap werkelijk niet waar je mee bezig bent, je kan je geld terug krijgen of een andere nemen maar nee....een hoop gedoe!!

Dat gaat je waarschijnlijk opbreken.

DannyL

Ongelezen bericht door DannyL »

Ciske, geld terug krijgen is niet aangeboden, hoewel dit natuurlijk wel de praktijk zal zijn indien ik niet opnieuw bij de MM bestel.
Maar dan zit ik nog steeds zonder wasmachine en zal ik nog steeds een hoger bedrag uit moeten geven om hetzelfde model wasmachine bij bijvoorbeeld de Expert in ons dorp te bestellen.
Een andere vergelijkbare wasmachine is niet aangeboden, hoewel ik daar wel om gevraagd heb maar die vraag wordt genegeerd, (staat waarschijnlijk niet in het script van het callcenter) was dat wel gebeurd, of zou dat alsnog gebeuren is dat zeker een alternatief wat ik zou overwegen, hoewel dezelfde machine leveren vanuit een ander filiaal nog steeds mijn voorkeur heeft.

@Olaf79 Dat is precies de moeilijkheid in de keuze die ik heb, niets doen en hopen dat MediaMarkt uiteindelijk wel als zijn verplichtingen nakomt of idd voor een machine van 440 euro een paar honderd euro bijkomende kosten maken en de kantonrechter lastig vallen in de hoop dat hij MM ook voor de bijkomende kosten veroordeeld wetende dat hij eerst zal roepen "ga nog eens met elkaar in overleg".

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79
Ja ook dat is niet altijd een garantie voor betere service.
Ik heb het niet over garantie. Mijn punt/mening is: de kans is groter dat je daar een betere service krijgt.

Maxiem.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

@Danny, ik ga niet over jouw geld , maar als MM dan geen geld teruggeeft zou ik toch die 30 euro of zoiets wat je er bij moet betalen doen, in plaats van al die toestanden met rechtszaken.

Uit eindelijk zal je waarschijnlijk toch aan het kortste eind trekken en ik vraag mij af of dat het zoveel stress waard is.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Wat ik me even afvraag (en ik weet het dus echt niet) is het volgende:

als iets stuk is meende ik (maar wellicht verkeerd) dat je drie mogelijkheden had a) een nieuwe krijgen b) je geld terug krijgen of c) het kapotte product laten repareren.

Blijkbaar is optie b dus niet wat rechtsgeldig is maak ik uit op vorige posts. Maar de MM had toch ook kunnen zeggen: nou dan nemen we hem mee voor reparatie en binnen een 'redelijke termijn' van 6 weken hebt u hem terug?
of snap ik het niet?

Isabel

olaf79

MAXIEM schreef:olaf79
Ja ook dat is niet altijd een garantie voor betere service.
Ik heb het niet over garantie. Mijn punt/mening is: de kans is groter dat je daar een betere service krijgt.

Maxiem.
Extra fabrieksgarantie voor de klant bedingen is ook een service, en een hele belangrijke ook. Overigens staat MM nog wel 5 treden lager op de ladder dan MyCom

olaf79

Isabel1 schreef:Wat ik me even afvraag (en ik weet het dus echt niet) is het volgende:

als iets stuk is meende ik (maar wellicht verkeerd) dat je drie mogelijkheden had a) een nieuwe krijgen b) je geld terug krijgen of c) het kapotte product laten repareren.

Blijkbaar is optie b dus niet wat rechtsgeldig is maak ik uit op vorige posts. Maar de MM had toch ook kunnen zeggen: nou dan nemen we hem mee voor reparatie en binnen een 'redelijke termijn' van 6 weken hebt u hem terug?
of snap ik het niet?

Isabel
Optie b is weldegelijk een mogelijkheid en wordt ook expliciet in de wet zo genoemd. Wel is het zo dat, simpel gezegd, het eisen van je geld terug, redelijk moet zijn. Maar in principe is de keus dus aan jou als consument.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79
Maar in principe is de keus dus aan jou als consument.
Ut probleem is, dat ik dat nergens zwart op wit kan vinden in de consumentenwetgeving.

Maxiem.

Gesloten