LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mistersuper Superslecht!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion

Re: Mistersuper Superslecht!

Ongelezen bericht door alfatrion »

ireneb schreef:Ik heb 1 week moeten wachten op de reactie van Mistersuper. En die reactie was dat ik de plaat alleen kon retourneren in de originele verpakking.
Ik denk dat ik ze dus voldoende kans heb gegeven om te vervangen of te repareren, maar dat ze die kans gewoon niet genomen hebben.
Uit je schrijven maakt ik op je ze hen op 13 februari voor het eerst hebt aangeschreven en drie dagen later al een nieuwe kookplaat heb besteld dat is wel heel erg snel. Een redelijke termijn zal hier minimaal twee weken zijn.

Dat betekent dat je enige mogelijkheid voor ontbinding nog het retourrecht, zoals bedoelt in de wet koop op afstand. In dit geval is de bedenktermijn drie maanden, omdat de verkoper je onjuist heeft geïnformeerd over dit recht. Acht dagen is namelijk minder dan de zeven werkdagen waar je volgens de wet op hebt. Daarnaast is mij onduidelijk of ze dit in een brief voor of tijdens aflevering hebben gemeld.

Conform de koop op afstand heb je het recht om de koop binnen de bedenktermijn te ontbinden, zonder opgave van reden. Dit recht heb je ook wanneer je de verpakking weggooit, het product probeert en zelfs gebruikt. Eventuele schade als gevolg van het weggooien van het verpakkingsmateriaal of als gevolg van het gebruiken zal wel moeten worden vergoed. Dat dergelijke schade hier bestaat acht ik onaannemelijk.

Een beroep op de koop op afstand betekend wel dat je de verzendkosten terug moet betalen. De verzendkosten heen moet je vergoed krijgen.
ireneb schreef:En daar ben ik het dus gewoon niet mee eens. Waarom nog eens op extra kosten gejaagd worden?!
Omdat je je eigen belangen niet goed hebt behartigd. Als je had gewild dat zij de verzendkosten zouden betalen, dan had je niet direct de ontbinding moeten inroepen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beste crazyme,

Je schrijft:
Jij moet op jouw kosten de platen terugsturen en je krijgt ze op hun kosten weer hersteld (gecontroleerd) terug.
Als het een kwestie is van reparatie/garantie, dan zijn de retourkosten (de terugstuurkosten dus) voor rekening van de verkoper en niet voor rekening van de koper.

Met collegiale groet,

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

http://forum.fok.nl/topic/1202661

Wat leesvoer voor ts.

(aansluiten van een kookplaat)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Dat betekent dat je enige mogelijkheid voor ontbinding nog het retourrecht, zoals bedoelt in de wet koop op afstand. In dit geval is de bedenktermijn drie maanden, omdat de verkoper je onjuist heeft geïnformeerd over dit recht. Acht dagen is namelijk minder dan de zeven werkdagen waar je volgens de wet op hebt. Daarnaast is mij onduidelijk of ze dit in een brief voor of tijdens aflevering hebben gemeld.
Dat betwijfel ik. IK denk dat TS het hier verkeerd weergeeft want in de de algemene voorwaarden van de webshop staat 8 werkdagen en dat is correct.
Overigens vind ik wel verschillende andere "tekortkomingen" in de algemene voorwaarden.

MAXIEM

olaf79

In de voorwaarden van dit bedrijfje staan inderdaad enkele "tekortkomingen. Wel wil ik opmerken dat die "fouten" vergeleken met "vaak voorkomende "tekortkomingen" in de algemene voorwaarden van andere webshops nogal meevallen. Ik denk toch -gezien de info in dit draadje- dat er bij deze webshop sprake zou kunnen zijn van een struktureel klantonvriendelijk benadering.

Maxiem.

olaf79

MAXIEM schreef:olaf79

In de voorwaarden van dit bedrijfje staan inderdaad enkele "tekortkomingen. Wel wil ik opmerken dat die "fouten" vergeleken met "vaak voorkomende "tekortkomingen" in de algemene voorwaarden van andere webshops nogal meevallen. Ik denk toch -gezien de info in dit draadje- dat er bij deze webshop sprake zou kunnen zijn van een struktureel klantonvriendelijk benadering.

Maxiem.
Hm, kweenie hoor. Er zitten vaak 2 kanten aan een verhaal. Als je 3 dagen nadat je een bedrijf op de hoogte stelt van een probleem al een nieuw apparaat koopt en laat installeren ben je wel erg ongeduldig. Als je vervolgens dan ook nog eens het verpakkingsmateriaal weggooit, en het apparaat gebruikt, kan ik me voorstellen dat de winkel daar niet blij mee is. Zij hebben immers geen enkele gelegenheid gehad het probleem op te lossen.
In deze zou ik zeggen dat beide partijen wel wat toegeeflijker tegenover elkander hadden mogen zijn...

MAXIEM

olaf79
In deze zou ik zeggen dat beide partijen wel wat toegeeflijker tegenover elkander hadden mogen zijn...
...daar ben ik het helemaal mee eens!

Met collegiale groet,

Maxiem.

ireneb

Ongelezen bericht door ireneb »

Bedankt voor jullie reacties.
Als het defecte apparaat een krultang, stofzuiger of iets dergelijks was geweest, had ik wellicht meer geduld gehad. Maar een kookplaat is voor mij een essentieel apparaat wat ik dagelijks gebruik.
Als Mistersuper direct gereageerd had en gemeld had dat ze het vervelend vonden en er alles aan wilden doen om het probleem te verhelpen, had ik ook nog wel wat geduld gehad.
Helaas vonden zij het nodig om pas na 5 dagen te reageren. En dan alleen nog met de mededeling dat zij het apparaat niet terug konden nemen ivm ontbreken van de originele verpakking.

olaf79

ireneb schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Als het defecte apparaat een krultang, stofzuiger of iets dergelijks was geweest, had ik wellicht meer geduld gehad. Maar een kookplaat is voor mij een essentieel apparaat wat ik dagelijks gebruik.
Als Mistersuper direct gereageerd had en gemeld had dat ze het vervelend vonden en er alles aan wilden doen om het probleem te verhelpen, had ik ook nog wel wat geduld gehad.
Helaas vonden zij het nodig om pas na 5 dagen te reageren. En dan alleen nog met de mededeling dat zij het apparaat niet terug konden nemen ivm ontbreken van de originele verpakking.
U vertelt fabeltjes. Uit uw eigen verhaal blijkt dat u 2 dagen na uw email reactie kreeg. Daarin werd u gevraagd wat het typenummer van de kookplaat was. U kreeg dus weldegelijk reactie. Vervolgens heeft u ze nog 3 dagen later gemaild dat u een nieuwe kookplaat had. Daaruit constateerd de winkel (terecht) dat u geen behoefte meer had aan reparatie, en dat u wilde retourneren. Vervolgens hebben zij u gemeld onder welke voorwaarden retourneren mogelijk is.
In principe hoeft u de verpakking niet te bewaren. Maar in dat geval hoeft de winkel niet het volledige bedrag terug te betalen. Immers, hun product is niet meer verkoopbaar en zij moeten kosten maken om het te herstellen.
Dat zij van u de retourverzendkosten vragen is ook normaal en daartoe hebben ze krachtens de wet ook alle rechten.
Nogmaals had iets geduldiger geweest (of per telefoon met ze overlegt). U had alle kosten vergoed kunnen krijgen door onder garantie vervaning of reparatie te eisen. U dient de shop wel een redelijke termijn te geven, die termijn is zeker langer dan 3 dagen.

ireneb

Op 13 februari direct Mistersuper gemaild met dit verhaal. Geen reactie.
Op 15 februari nogmaals gemaild. Toen kwam de vraag om welk typenummer het ging. Typenummer doorgegeven. Geen reactie.
Alleen de vraag om welke typenummer het ging nadat ik ze 2 x gemaild had, vind ik niet echt een reactie te noemen.

Op 16 februari heb ik hen gemeld dat er een nieuwe kookplaat is geïnstalleerd (die het dus WEL gewoon goed doet!) en dat ik die verpakking kon gebruiken om hun ondeugdelijke kookplaat te retourneren.
Op 18 februari kreeg ik antwoord dat zij de kookplaat alleen terugnamen in originele verpakking! Ja, hallo, ik had op 13 februari al gemeld dat ik de verpakking niet meer had.

Blijkbaar bent u van mening dat ik geduldiger had moeten zijn. Ik deel die mening niet. Als Mistersuper ook maar iets had laten blijken van het feit dat zij het vervelend vonden, of direct contact opgenomen hadden, had dit alles niet gebeurd.
Maar eerst niet reageren en dan -als reactie op mijn 2e mail- alleen vragen om het typenummer, zegt mij voldoende.
Het zoeken van contact is steeds van mij uit gegaan. Het niet reageren van hun kant.

MAXIEM

ireneb

Toch is de originele verpakking wel belangrijk. In de toekomst zou ik die tenminste een bepaalde periode bewaren en zo weinig mogelijk beschadigen. Het is niet onredelijk, dat shops eisen/vragen binnen de bedenktijd van 7 danwel 14 werkdagen het produkt terug te sturen in de originele verpakking. Wat niet wil zeggen, dat je het produkt niet voorzichtig uit de verpakking mag halen om het produkt te beoordelen.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Dag ireneb,

Ik heb je bp gezen en reageer hier uit veiligheidsoverwegingen gewoon binnen dit draadje.

Als ik het goed begrijp, dan heb je de witte kookplaat waarover het gaat, nog niet teruggestuurd. Als dat zo is, dan zit je in een lastig parket. De verkoper heeft namelijk het recht op repareren en pas als dat niet kan, dan dient er vervangen te worden en als dat ook niet kan, dan dient de verkoper je de aankoopsom terug te betalen. Ik begrijp ook uit jouw berichten dat je inmiddels een andere kookplaat hebt aangeschaft. Je hebt dus geen gebruik gemaakt van de bedenktijd van 7 werkdagen of 14 dagen (als dit huiskamershopje is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg). Daarom kun je nu weinig of geen verhaal halen op de verkoper. Er is feitelijk maar 1 ontsnappingsroute en die is: als je voor de koop of tijdens de aflevering niet zwart op wit de informatie hebt gekregen dat er wettelijk sprake is van 7 werkdagen bedenktijd (waarin je het produkt zonder motivering kunt terugsturen), dan wordt die bedenktijdtermijn opgerekt tot 3 kalendermaanden. Dus heb je die info niet gehad, dan kun je alsnog de plaat retourneren en je geld terugeisen.

ireneb

Vorige week heb ik dit mailtje aan Mistersuper gestuurd.

Wilt u zo vriendelijk zijn om nu eens duidelijk aan te geven wat de bedoeling is? Dat zou een hoop ergernis schelen.

Ik stuur u de plaat en u stort het aankoopbedrag en de verzendkosten terug. Antwoord ja/nee.

U laat de plaat door de technische dienst nakijken maar ik hoef de plaat niet meer terug te nemen (ben immers in het bezit van een goede kookplaat). Antwoord ja/nee.

U betaalt de herstelkosten van de elektricien (128,-). Antwoord ja/nee

U betaalt de installatiekosten van de nieuwe plaat (56,-). Antwoord ja/nee

Gisteren kreeg ik dit antwoord.

Het aankoopbedrag zal niet worden teruggestort na ontvangst van de kookplaat. De kookplaat wordt door ons opgestuurd naar de fabrikant ter beoordeling. Wanneer blijkt dat de kookplaat defect is geraakt door verkeerd aansluiten dan zullen wij de kookplaat weer naar u terugsturen . Wanneer de kookplaat defect is geleverd zullen wij samen met de fabrikant kijken naar een passende oplossing. Dit houdt niet direct in dat het bedrag zal worden teruggestort.

Om tot een oplossing te komen dient u wel eerst de kookplaat bij ons aan te bieden

Gezien de opstelling van Mistersuper heb ik zeer weinig vertrouwen in een eerlijke beoordeling of de kookplaat defect geleverd is of niet. Ik denk dus dat ik niet nog eens extra kosten ga maken om die plaat weer terug te zenden. Heb er schoon genoeg van!
Ik hoop dat iedereen nog eens extra nadenkt voordat er iets besteld wordt bij Mistersuper.

@ Maxiem.
Ik ben daar niet zwart op wit van op de hoogte gesteld, maar kon dit wellicht wel weten als ik de site eerst goed gelezen had?

ireneb

Maar nog even voor de duidelijkheid: Ik stuur die plaat niet terug omdat de kleur of het model mij bij nader inzen niet aan staat, maar omdat de plaat niet deugt.

MAXIEM

ireneb

Je schrijft:
@ Maxiem.
Ik ben daar niet zwart op wit van op de hoogte gesteld, maar kon dit wellicht wel weten als ik de site eerst goed gelezen had?
In feite heb je dan geen poot om op te staan. Dat de plaat niet deugt (in de zin dat die defekt is) geeft geen recht om de bedenktijdtermijn op te rekken. Je dient dan het aparaat binnen 2 maanden terug te sturen naar de verkoper, die vervolgens het recht heeft om het defekt te repareren. Overigens zijn dan in dit specifieke geval, alle verzend- en reparatiekosten voor rekening van de verkoper.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef: Ik heb je bp gezen en reageer hier uit veiligheidsoverwegingen gewoon binnen dit draadje.
Euh ?

Maxiem, moet jij veiligheidsmaatregelen treffen ? :mrgreen:

(waarbij ik overigens ook van mening ben dat je alleen in uitzonderlijke gevallen privaat reageert)

MAXIEM

crazyme

Ik koester nu eenmaal mijn privacy.

Met collegiale groet, Maxiem.

olaf79

ireneb schreef:Maar nog even voor de duidelijkheid: Ik stuur die plaat niet terug omdat de kleur of het model mij bij nader inzen niet aan staat, maar omdat de plaat niet deugt.
In dat geval handelt de webshop conform de wet en verwachtingen. Als de fabrikant het apparaat nog kan repareren, is het niet mogelijk de koop ongedaan te maken.
Uw recht om te ontbinden is verlopen omdat de zichttermijn is verlopen. Deze termijn staat duidelijk op de website vermeldt.

ireneb

Ik heb echt zoooo genoeg van Mistersuper, zij weigeren gewoon om ook maar één stap in mijn richting te doen.

Volgens Consuwijzer:
Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit
> een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch
> niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te
> betalen…

> *U krijgt de bezorgkosten terug*
> Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen?
Dan krijgt u dit bedrag weer terug.Volgens Mistersuper valt mijn product hier niet onder omdat ik het product niet ongebruikt, compleet en origineel verpakt kan retourneren. Ja, dat heb ik tijdens de eerste melding dus al doorgegeven he. Die discussie hadden we al eerder gevoerd. Want hoe kan ik nu beoordelen of een product werkt als ik het niet eens aan mag zetten?

Ik ‘mag’ de plaat terugzenden op mijn kosten. Zij leggen hem dan voor aan de fabrikant. Zij gaan niet akkoord met mijn voorstel om de plaat door een onafhankelijke derde te laten beoordelen. Dit heb ik voorgesteld omdat ik natuurlijk 0,0 vertrouwen heb in een objectief oordeel van hun kant.

Als de plaat inderdaad als defect geleverd wordt bestempeld (wat dus nog maar de vraag is of zij werkelijk zo fideel zullen zijn om dat toe te geven ... NOT), dan krijg ik mijn geld niet terug.
Nee. Dan gaat Mistersuper zich beraden over een ‘passende’ oplossing. ‘Passend’ voor wie, vraag ik mij dan af. :roll:

Kortom, hoe ik het ook wend of keer, door het terugzenden van de plaat word ik nog eens op extra onkosten gejaagd. En ik schiet er helemaal niets mee op.

O ja, ik kon de plaat ook komen brengen… Knap hoor als je weet waar ik woon. Alleen voor de benzinekosten kan ik al een nieuwe kookplaat kopen. :mrgreen:
Waarom nu niet een stap in mijn richting doen en zeggen 'de verzendkosten betalen wij terug, het is al vervelend genoeg'. Maar nee hoor.

Ik heb me nu genoeg geërgerd en hou er mee op. Ik adviseer iedereen dringend om niet bij deze bijzonder ‘super’ klantonvriendelijke organisatie te kopen.

MAXIEM

@

Je kunt over dit handelen van Mistersuper een gemotiveerde klacht indienen bij Consuwijzer. Bovendien kun je natuurlijk ook op alle consumentenfora en in je netwerk je ervaringen met dit shopje plaatsen en vertellen.

De verkoper heeft blijkbaar niet door, dat hem dit akkefietje veel omzet en winst scheelt, omdat dit draadje hoog in Google terecht komt. Veel potentiële klanten zullen nu liever een blokje omlopen en hun bestelling voor de zekerheid maar bij een andere shop plaatsen.

Sukses, Maxiem.

Gesloten