Uit je schrijven maakt ik op je ze hen op 13 februari voor het eerst hebt aangeschreven en drie dagen later al een nieuwe kookplaat heb besteld dat is wel heel erg snel. Een redelijke termijn zal hier minimaal twee weken zijn.ireneb schreef:Ik heb 1 week moeten wachten op de reactie van Mistersuper. En die reactie was dat ik de plaat alleen kon retourneren in de originele verpakking.
Ik denk dat ik ze dus voldoende kans heb gegeven om te vervangen of te repareren, maar dat ze die kans gewoon niet genomen hebben.
Dat betekent dat je enige mogelijkheid voor ontbinding nog het retourrecht, zoals bedoelt in de wet koop op afstand. In dit geval is de bedenktermijn drie maanden, omdat de verkoper je onjuist heeft geïnformeerd over dit recht. Acht dagen is namelijk minder dan de zeven werkdagen waar je volgens de wet op hebt. Daarnaast is mij onduidelijk of ze dit in een brief voor of tijdens aflevering hebben gemeld.
Conform de koop op afstand heb je het recht om de koop binnen de bedenktermijn te ontbinden, zonder opgave van reden. Dit recht heb je ook wanneer je de verpakking weggooit, het product probeert en zelfs gebruikt. Eventuele schade als gevolg van het weggooien van het verpakkingsmateriaal of als gevolg van het gebruiken zal wel moeten worden vergoed. Dat dergelijke schade hier bestaat acht ik onaannemelijk.
Een beroep op de koop op afstand betekend wel dat je de verzendkosten terug moet betalen. De verzendkosten heen moet je vergoed krijgen.
Omdat je je eigen belangen niet goed hebt behartigd. Als je had gewild dat zij de verzendkosten zouden betalen, dan had je niet direct de ontbinding moeten inroepen.ireneb schreef:En daar ben ik het dus gewoon niet mee eens. Waarom nog eens op extra kosten gejaagd worden?!