LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO VEELS TE HOGE MAANDLASTEN KAN NIET

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
paarssnoopy5

Re: ENECO VEELS TE HOGE MAANDLASTEN KAN NIET

Ongelezen bericht door paarssnoopy5 »

Hoi,

Nogmaals de meter van eneco (stedin) draait 3 keer zo snel, 1 week de standen opgenomen en iedere keer 10 kwh via de meter van de technische unie en 35 kwh van de eneco meter ( stedin)
Lijkt me niet normaal en dat in 1 week tijd laat staan voor 12 jaar.

Mvg

paarssnoopy5

Hoi chocomel,

daar zijn we dus nu mee bezig ik moet de meter laten ijken voor 600 euro.
En dan een ... smoes krijgen dat er een magneetische veld aanwezig is ja hoor vanaf het moment dat ik hier woon eerste eigenaar dacht het dus niet.
Dus vanaf 2002 tot 2012 hoop ik op een boel geld terug 3 keer zo veel meer verbruik heeft er iemand ervaring mee of tips zijn altijd welkom.

Mvg

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

@ Danielle, als je bedoeld 10 kWh per dag in een week tov 35 kWh per dag in een week dan zou je dus 365 x 10 = 3650 kWh (± € 900,00) op jaarbasis verbruiken tov van 12.775 kWh wat de kWh-meter van Stedin registreert. Volgens Stedin/Eneco ben je dan voor elektriciteit x 0,25 (kWh prijs voor het gemak afgerond) ± 3.200 Euro kwijt, gedeeld door 12 = 266 per maand.
Daarbij komen ook nog de kosten van gas, of heb je geen gasaansluiting? Geef eens wat cijfers en verbruiken door.
Mocht idd de meter defect zijn dan is het nog de vraag tot hoelang er terug wordt gegaan om te verrekenen. In de aansluitvoorwaarden van Stedin zal zeker en vast voorwaarden hieromtrent zijn opgenomen. Mbt bepaalde zaken wordt over het algemeen gesproken over maximaal 2 jaar.

paarssnoopy5

Hoi Herman,

Die standen van 10 kwh en 45 kwh daar bedoel ik het verschil van de laatste week per dag meer.
Mijn gas verbruik is onder het gemiddelde dus daar maak ik me niet druk over.
Mijn verbruik vorig jaar was :
elektriciteit laag 7252
elektriciteit normaal 8406
gas 1133.
Dus je ziet het abnormaal hoog.

Deze standen zijn van de laatste dagen die ik je nu geef om het verschil aan te geven van die kwh per dag.

15-02 tijd opname 17.40
boven meter 37149
onder meter 49843
Digitale meter 14.99 eerste dag dus vanaf hier kan ik beginnen met rekenen.

16-02 tijd opname 20.00
bovenmeter 37157
ondermeter 49875
digitale meter 24.81

17-02 tijd opname 20.00
bovenmeter 37194
ondermeter49881
digitale meter 36.65

18-02 opname 18.45
bovenmeter 37235
ondermeter 49881 niets verbruikt waarschijnlijk kapot????
digitale meter 47.96

19-02 opname 20.10
bovenmeter 37265
ondermeter 49912
digitalemeter 64.93

Komt er dus op neer dat de meter kapot is en 3 keer zo veel verbruikt/ draait.

Groetjes danielle

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik hoop dat aangetoond word dat de meter defect is.

Als dat zo is dan heb je in elk geval een aardige spaarpot bij Eneco opgebouwd wegens teveel betaald..

Succes.

paarssnoopy5

Hoi Guardian,

Ja ik denk dat het om 9000 euro gaat alleen ik weet zeker dat de meter kapot is we wonen in een nieuwbouw huis en vanaf het begin echt bizar hoog gewoon echt onmogelijk.
Alleen eneco is zich nu al aan het indekken ivm magnetische veld maakt niet uit dit veld zat er dan ook al in 2002 dus inderdaad 10 jaar dubbele lasten gehad als ik een optel som maak.
Ik ga nooit akkoord met 2 jaar terug betalen ik heb 10 jaar te veel betaald dus dit wil ik ook ontvangen.
Ik hou jullie op de hoogte zit nu nog steeds op de stukken van eneco te wachten om de meter te laten ijken.

Mvg danielle

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou ook niet akkoord gaan met 2 jaar terugbetalen maar Eneco kan natuurlijk wel aankomen met : waarom heeft u zich niet eerder gemeld.....

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Hallo paarssnoopy5,

Ik lees dat u er zeker van bent dat uw energiemeter defect is en dat u daardoor al jaren teveel betaalt. U bent echter terughoudend met het laten ijken van de meter, omdat u gelezen heeft dat een meter mogelijk ontregeld raakt door een magnetisch veld. In dat geval worden de ijkingskosten bij u in rekening gebracht.

Goed dat u een tussenmeter heeft geplaatst zodat u hieruit zelf heeft kunnen afleiden dat de hoofdmeter uw verbruik afwijkend registreert. Het laten ijken van de meter is de enige manier om vast te stellen dat de meter inderdaad defect is en hoe groot de afwijking is. De ijking wordt overigens uitgevoerd door een onafhankelijk ijkinstituut. U ontvangt na de ijking een ijkingsrapport met de resultaten. Ook wanneer demagnetisatie is gebleken, corrigeren we uw energieverbruik. We doen dit aan de hand van uw energieverbruik op de nieuwe energiemeter.

Ik hoop dat het resultaat van de ijking voor u gunstig uitvalt. Als u vragen heeft over het ijkproces of de correctie achteraf, neemt u dan contact met mij op via [email protected].

Ik wens u het beste met de ijking.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

paarssnoopy5

Hoi Kelly

Ik zit nu op de papieren te wachten van eneco en ik ga zeker de meter laten ijken over hoeveel jaar kan ik terug vragen/krijgen ik mag aannemen vanaf het begin van 2003.

Mvg danielle

paarssnoopy5

Hoi chocomel,

Zoals ik al eerder zei we betaalde gewoon netjes ik dacht zal wel goed zijn maar ik betaal dus 2 keer zoveel als menig hier in de straat.
En ik ben er al jaren mee bezig maar kreeg iedere keer weer het zelfde verhaal te horen bij eneco was net een bandje iedereen verteld het zelfde.
En nu na weer een aanslag en een maandlast van 320 euro ben ik het beu.
Betaal bijna net zoveel eneco als hypotheek.

Mvg danielle

Eneco mdw

Hallo paarssnoopy5,

Over hoeveel jaar we uw verbruik corrigeren, hangt van meerdere factoren af. Daarover kan ik u op dit moment niet informeren. Ik adviseer u de ijking af te wachten, zodra het ijkresultaat bekend is, beoordelen we de situatie.

Met vriendelijke groet,

paarssnoopy5

Hoi Kelly,

Ik heb nog een vraag waarom komt er niet iemand bij mij thuis kijken omdat het verbruik zo hoog is.
Ze komen wel van eneco langs om te kijken als je verbruik heel erg laag is.
Ik begrijp aan de ene kant wel dat je een bedrag moet betalen voor het ijken anders zou iedereen het doen, maar 600 euro voor een meter die niet van ons is maar in bruikleen vind ik wel erg hoog.

Mvg danielle

Eneco mdw

Hallo paarssnoopy5,

Ik begrijp uw vraag. Het is voor een energieleverancier in de meeste gevallen niet mogelijk een hoog energieverbruik te verklaren. Het verklaren van een hoog verbruik is ook niet de taak van een energieleverancier. Wel denken we graag mee. Voor klanten kiezen voor een ijking, adviseren we daarom om een installateur te raadplegen. Deze controleert de binneninstallatie en apparatuur op mogelijke defecten en/of lekkages. De installateur kan ook bepalen of het afgenomen verbruik in overeenstemming is met de aanwezige apparatuur.

Uit uw verhaal heb ik begrepen dat u zelf al tussenmeters heeft geplaatst om een oorzaak in de binneninstallatie uit te sluiten. Als de tussenmeter die u na de hoofdmeter heeft aangesloten, een veel lager verbruik registreert dan de hoofdmeter, maakt dit een defect van de hoofdmeter aannemelijker.

Uw netbeheerder Stedin bepaalt overigens de kosten voor het laten ijken van de meter.

Met vriendelijke groet,

Chocomelk

Eneco mdw schreef: U bent echter terughoudend met het laten ijken van de meter, omdat u gelezen heeft dat een meter mogelijk ontregeld raakt door een magnetisch veld. In dat geval worden de ijkingskosten bij u in rekening gebracht.

Vind je het gek, kost ook niet niets even 600 euro ! :shock:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

............. en dan heb je de ijking gedaan (omdat je kunt aantonen dat de meter te hard loopt) maar zeggen ze:
de meter is gedemagniteerd. U hebt uw meter zitten bewerken met een magneet. We zien krasjes en weet ik wat voor kul. En pardoes word je dan alsnog als schuldige aangemerkt. (zie het forum alhier er maar eens op na. Dit statement is overwegend een standaard conclusie na een dergelijke onderzoek.)
En in dat soort gevallen kun je fluiten naar je 600,-. Immers jij hebt ongelijk, want jij hebt met de meter zitten rommelen. Wat natuurlijk helemaal niet zo is (hoeft te zijn). Netbeheerders denken veelal dat iedere consument die een afwijkende meter heeft met magneetjes heeft zitten rommelen bij dat ding.

Advies: maak nu iig foto's van de E-meter. Voorkant, zijkanten en wat al niet meer. Zorg dat details zichtbaar zijn. Want als u achteraf nog iets moet/wilt tegen bewijzen (krasjes) als de meter weg is voor ijking wordt het voor u verhipte moeilijk.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Shine schreef: Advies: maak nu iig foto's van de E-meter. Voorkant, zijkanten en wat al niet meer. Zorg dat details zichtbaar zijn. Want als u achteraf nog iets moet/wilt tegen bewijzen (krasjes) als de meter weg is voor ijking wordt het voor u verhipte moeilijk.
Goed advies.
Aanvulling: zorg dat eventuele serienummers/codes ook duidelijk zichtbaar zijn.
Want anders krijg je mogelijk de opmerking dat de foto`s van een ander apparaat zijn (heb ik gehad bij een ander geval)

paarssnoopy5

Hoi Shine en guardian,

Shine top van je had ik niet aan gedacht super tip.
Guardian ook super de serie nummers had ik ook niet aan gedacht.
Bedankt dat jullie meedenken super lief.
Vervolgens zit ik nu nog steeds op de papieren te wachten van eneco om de meter te ijken.
Verder ben ik vandaag iemand van stedin tegen gekomen, wat ik dus niet wist is dat stedin en eneco dus 1 zijn maar er moest een andere naam gevonden worden voor de mensen die de meters ijken is dus stedin maar is van eneco.
Hoe kan ik er nu vanuit gaan dat dit eerlijk gaat.
Het is tenslotte 1 bedrijf een ander onafhankelijk bedrijf mag niet want dan pleeg ik fraude ik ben verplicht via stedin dit onderzoek te doen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mochten er nog meer tips zijn hoor ik ze graag.

Mvg danielle

Chocomelk

Hmm dat is inderdaad een beetje raar, zou eigenlijk een onafhankelijk bedrijf
moeten doen.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

van de eneco site:

Stedin is een netbeheerder. Iedereen in Nederland met een elektriciteits- of gasaansluiting heeft te maken met een netbeheerder. Welke netbeheerder u hebt, is afhankelijk van uw woon- of bedrijfsadres.

Eneco is een leverancier van energie. Sinds 1 juli 2004 is iedereen in Nederland vrij om zijn energieleverancier te kiezen. Een overzicht van alle leveranciers is te vinden op http://www.consuwijzer.nl.

---------------------------------------------------

Jij hebt nu 'toevallig' Eneco als leverancier, dit had ook net zo goed een ander kunnen zijn. Als de meter stuk is, had je ook bij die andere leverancier zulke hoge maandlasten gehad.
Ongeacht welke leverancier je hebt, de ijking gaat altijd via de netbeheerder, in dit geval dus Stedin.

Ik kan op de hun website niet zien of Stedin de ijking zelf doet, maar volgens Eneco gebeurt dit door een onafhankelijk instituut? Ik alle bovenstaande adviezen (foto's ed) zeker ter harte nemen en verder even afwachten hoe het gaat met de ijking.
Ben wel benieuwd wat de afloop is, je hebt echt heel veel teveel betaald als je gelijk hebt, hoop dat je alles terug krijgt dan!

paarssnoopy5

Hoi brieziet,

Ik hoop ook echt dat ik alles terug krijg wij hebben vanaf 2003 tot nu dus 2012,
veels te veel betaald het 3 dubbele.
Ik heb navraag gedaan bij alle buren.
Ik weet dat stedin de meter weg haald, en dat de meter geijkt word ik hou jullie op de hoogte ,over het hele proces zodra ik wat weet plaats ik dit op het forum.
Dank jullie voor advies en berichtjes.

Mvg danielle

Gesloten