LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding bij BLOKKER?????

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Chocomelk

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Ik heb anders gehoord maar goed ,blijf er bij dat mensen echt kunnen zeuren om iets waarvan ik mij wel eens af vraag of ze beseffen dat ze met mensen te maken hebben en niet met machines.

ben blij dat ik niet in een winkel werk, heb ik dat gezeik tenminste niet :lol:
Het gaat er gewoon om Ciske dat er wel degelijk bijzondere leuke aanbiedingen achter worden gehouden door het personeel oa van kruidvat en wat dus helemaal niet in de winkel terecht komt en tegen klanten word gezegd.....oh er is niets binnen gekomen, sorry.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en tegen klanten word gezegd.....oh er is niets binnen gekomen, sorry.
Een "jokkende" verkoper/verkoopster.... het moet niet gekker worden ;-)

Chocomelk

bprosman schreef:
Tjah.....dat doen er zoveel he oa in kledingwinkels...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
't zou verboden moeten worden :mrgreen:

bprosman

Mij is ooit uitgelegd hoe je kunt zien als een verkoper/verkoopster begin te "jokken"".... als zijn/haar lippen beginnen te bewegen.

Chocomelk

bprosman schreef:Mij is ooit uitgelegd hoe je kunt zien als een verkoper/verkoopster begin te "jokken"".... als zijn/haar lippen beginnen te bewegen.
:lol: :P :lol:

53o

Ongelezen bericht door 53o »

ben blij dat ik niet in een winkel werk, heb ik dat gezeik tenminste niet
Ik heb in het verleden bij een Media Markt gewerkt, uit de top 3 van alle filialen van Nederland in die tijd.

Zo kregen wij bijvoorbeeld 200 laptops voor de aanbieding van de volgende week. Op een zondag maak ik de kopstelling in orde, laat op de dag, voor oude prijs.

Maandag gaan we open, er zijn nog 170 over. Woensdag ochtend is het model uitverkocht. Ik hoor klanten zeggen "zie je wel, ze adverteren met producten die ze niet eens kunnen leveren".

De fout ligt dan een deel bij de winkel maar ook bij de consument. Ik presenteer de notebook erg groots vanaf 15:00 in de middag voor een standaard prijs en wij verkopen er al 30 terwijl wij als verkopers onze best doen dit exemplaar niet te verkopen. Daarna krijgt de consument de folder met deze notebook op de voorpagina en ze staan in de rij ervoor (prijs was scherp, maar voorpagina telt 3x zwaarder).

Als een vestiging van een keten een landelijke aanbieding nooit gehad heeft dan is het een foute zaak voor mij, maar het komt regelmatig voor dat dit niet het geval is maar dat de aanbieding gewoon uitverkocht is.

De eerste BTW-vrije actie bij de Mediamarkt die ik heb meegemaakt voor de computer afdeling is een goed voorbeeld. Ik en de afdelingsleider werkten kort na opening zonder bedrijfskleding. We konden gewoon niets voor elkaar krijgen in de winkel met de horde klanten die aanwezig waren, dus deden wij ons overhemd uit om zo snel mogelijk te proberen te voorraad bij te vullen (wij waren qua cijfers ook de beste verkopers van de afdeling, maar goede verkopers waren toen veel minder noodzakelijk vergeleken met logistiek).

Hoe hard wij ook aan het schuifelen waren met pompwagens vol met notebooks door de massa van klanten, de afdeling werd leeggetrokken en de voorraad raakte op. Uiteindelijk had mijn afdelingsleider het nog voor elkaar gekregen dat HP, of een leverancier van hun, een busje volgeladen met notebooks bij ons afleverde.

Op de 2e of 3e dag van die 1e btw actie voor de computerafdeling hoorde ik een klant klagen, iets in de opzet van "Stelletje oplichters! Er stonden hier een paar dagen geleden twee modellen van HP die zij hebben weggehaald zodat ze geen korting hoeven te geven erop. Ik kom nooit meer in deze ***-zaak!".

Hij had deels gelijk, er stonden inderdaad een stuk of 18 van 2 types, waarvan wij ongeveer 140 per stuk hadden verkocht in de tussentijd...

Ook al sta ik niet achter de Media Markt en vind ik het op een hoop vlakken een waardeloos concern, dit was een van de meest interressante en leuke periodes voor mij als verkoper.

Maar deze ervaring geeft ook aan hoe de perceptie van de consument soms compleet fout kan zijn. Soms gaat een winkel een actie in met een grote voorraad, zoekt noodoplossingen om meer te kunnen leveren, maar nog steeds kan de vraag enorm veel groter zijn dan verwacht.

Verder wordt dit ook fout gebruikt. Zelf kom ik regelmatig tegen dat er geadverteerd wordt bij mijn bedrijf met uitlopende modellen waarvan ik enkele op voorraad heb maar waarvoor geen backorders meer te plaatsen zijn. Dus iedereen die te laat is loopt ontevreden de winkel uit en dit kan mij klanten kosten. Commercieel inzicht ontbreekt bij veel personen op hoofdkantoren wanneer keuzes worden gemaakt door personen die niet op de winkelvloer staan.
Laatst gewijzigd door 53o op 22 feb 2012 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ik wil trouwens niet een andere richting opgaan met mijn vorige post. Heb weinig ervaring met de Blokker dus weet niet hoe zij te werk gaan met aanbiedingen maar verwacht er niet veel van.

Heb er een week of 2 geleden een eierkoker gekocht, de verkoper was zo chagerijnig dat ik het idee had dat hij mij de winkel uit wilde hebben (als introductie, ik stond een aantal minuten voor de kassa te wachten met mijn pinpas in mijn hand, had nog niet eens de tijd gehad om hem te irriteren, toen gaf hij al die indruk).

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

53o schreef:Ik wil trouwens niet een andere richting opgaan met mijn vorige post. Heb weinig ervaring met de Blokker dus weet niet hoe zij te werk gaan met aanbiedingen maar verwacht er niet veel van.

Heb er een week of 2 geleden een eierkoker gekocht, de verkoper was zo chagerijnig dat ik het idee had dat hij mij de winkel uit wilde hebben (als introductie, ik stond een aantal minuten voor de kassa te wachten met mijn pinpas in mijn hand, had nog niet eens de tijd gehad om hem te irriteren, toen gaf hij al die indruk).
Kennelijk chronisch, wil een schoenlepel kopen van €4.95.- bij Blokker op de Haarlemmerdijk in Amsterdam en doe dat met een biljet van €20.- (althans dat poog ik) de verkoopster geeft me een vernietigende blik en zegt '' Je (ben 60 jaar)denkt toch niet dat ik dit kan wisselen, we zijn net een uur open. Ik heb het echter niet kleiner en vraag wat nu, krijg als antwoord koop hem maar bij de schoenmaker aan de overkant.Ben niet bepaald op mijn mond gevallen maar hier heb ik niets terug gezegd en haar raad opgevolgd. ( bij de schoenmaker was hij 2 euro duurder :lol: ). Blokker? Nee dank u!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

@53o
Ik vind de MM nou niet het goede voorbeeld dat vind ik namelijk een waardeloze winkel.

@Teun , ik persoonlijk kijk nooit de folders in, meestal loop ik tegen een aanbieding aan, en als het er niet is, jammer dan maak mij om zulk soort dingen niet druk.

Ook vind ik niet dat je een vrijbriefje hebt om het personeel voor alles en nog wat uit te maken want dat hoor je wel en daar word ik niet vrolijk van.

Ik heb zelf een keer in C1000 een man zo te keer horen gaan , dat ik er wat van gezegd heb ,nogmaals er zitten geen machines maar mensen.

bprosman

''Je denkt toch niet dat ik dit kan wisselen,
Sinds op de kassa's bij blokker niet alleen zoals bij supermarkten het "teruggeefbedrag" wordt aangegeven als bedrag maar dit ook nog eens met behulp van plaatjes van de juiste bankbiljette en muntjes op een scherm getoond wordt heb ik wat betreft Blokker cassieres alle hoop opgegeven.

ciske

Je (ben 60 jaar)denkt toch niet dat ik dit kan wisselen, we zijn net een uur open.
dit is onbeschoft gedrag , al zou je 20 zijn dan nog hebben ze je met u aan te spreken.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

ciske schreef:

dit is onbeschoft gedrag , al zou je 20 zijn dan nog hebben ze je met u aan te spreken.
Ik kan best veel hebben en sta er echt niet op met ''u'' te worden aangesproken, zelfs niet als ik iemand niet kan maar hier vond ik het wel onbeschoft. Trouwens, ik behandel bv caissières net zo als ik zelf behandeld wil worden en ben (bijna) nooit onvriendelijk,schelden doe ik nooit. Het ergste is het eigenlijk voor het Management van Blokker, want je kunt net zoveel geld uitgeven aan reclame of acties. Dergelijk caissières zijn bar slecht voor de omzet op langere termijn.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:@53o
Ik vind de MM nou niet het goede voorbeeld dat vind ik namelijk een waardeloze winkel.

@Teun , ik persoonlijk kijk nooit de folders in, meestal loop ik tegen een aanbieding aan, en als het er niet is, jammer dan maak mij om zulk soort dingen niet druk.

Ook vind ik niet dat je een vrijbriefje hebt om het personeel voor alles en nog wat uit te maken want dat hoor je wel en daar word ik niet vrolijk van.

Ik heb zelf een keer in C1000 een man zo te keer horen gaan , dat ik er wat van gezegd heb ,nogmaals er zitten geen machines maar mensen.

@Ciske,
Ik vindt MM in dit topic een prima voorbeeld, is namelijk ook de andere kant dat je nog zoveel kunt berekenen en verwachten etc etc maar als er bvanuit alle hoeken en gaten klanten komen welke normaliter nooit in die omgeving zijn....tsja.....dan is uitverkocht ook echt uitverkocht. Maar zou dan wel mooi zijn als je alsnog kunt bestellen voor de aktie prijs.

Ik vindt EXPERT waardeloos, zo heeft iedereen wel een afkeer / voorkeur.

Folders kijk ik juist wel in, niet alleen voor non-food, ook food kunnen aantrekkelijke aanbiedingen zijn.

Personeel gaat ook niet altijd vrijuit. Als ze mij niet netjes behandelen krijgen ze het evenhard terug. Laat me niet door een of ander trutholaatje te kakken zetten als hier geen aanleiding voor is.

Maar van het weekend kijken bij Blokker of de staafmixer nog op voorraad is..... :mrgreen:

ciske

Personeel gaat ook niet altijd vrijuit. Als ze mij niet netjes behandelen krijgen ze het evenhard terug. Laat me niet door een of ander trutholaatje te kakken zetten als hier geen aanleiding voor is
klopt personeel gaat zeker niet vrijuit, zie het voorbeeld van trebelski :mrgreen:

ook ik erger mij heus wel eens aan personeel. maar als er iets niet is moet je bij de bedrijfsleider zijn, niet bij de kassa een grote bek opzetten dat vind ik aso.

succes met je mixer , is die er niet zien we vast een topic hier opnieuw? :lol:

Sage.

Ongelezen bericht door Sage. »

Ik moet eerlijk toegeven, gisteren bij het Kruidvat geweest en de aanbiedingen die ik nodig had waren allemaal aanwezig :mrgreen:.

Gelijk alles x 10 mee genomen :twisted:.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

trebelski schreef: Kennelijk chronisch, wil een schoenlepel kopen van €4.95.- bij Blokker op de Haarlemmerdijk in Amsterdam en doe dat met een biljet van €20.- (althans dat poog ik) de verkoopster geeft me een vernietigende blik en zegt '' Je (ben 60 jaar)denkt toch niet dat ik dit kan wisselen, we zijn net een uur open. Ik heb het echter niet kleiner en vraag wat nu,
Pinpas nog niet ontdekt ?

http://www.hetnieuwepinnen.nl/

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@53o,
Het vergelijk van de MM vind ik wel aardig. Natuurlijk kan het zo zijn dat bepaalde aanbiedingen ook op zijn. Zeker als het erg succesvol is. Op zich heb ik daar ook wel begrip voor zeker bij MM. Ik liep toevallig een keer te winkelen tijdens de BTW actie dagen en liep gewoon de MM eens in om rond te neuzen. Ik liep vervolgens heel snel weer naar buiten. Niet normaal meer wat daar gebeurde. Mensen slepen bij de vrachtwagens vol goederen naar buiten alsof het gratis is. Klanten vechten zowat om het laatste exemplaar en 'jatten' bij elkaar uit het mandje. Even later zat ik op een terrasje tegenover de ingang van de MM en heb me even kostelijk geamuseerd aan het schouwspel aan de kassa's. Dat is ook met geen mogelijkheid aan te slepen wat daar uitgaat in korte tijd.

Maar bij sommige winkels (KV is daar een van) heb ik het zelf net iets te vaak ervaren dat het op is 's ochtends op dag 1 van de aanbieding. De Kassa-uitzending waar Teun aan refereerde in dit topic heb ik destijds ook gezien.
ciske schreef:@Teun , ik persoonlijk kijk nooit de folders in, meestal loop ik tegen een aanbieding aan, en als het er niet is, jammer dan maak mij om zulk soort dingen niet druk.
Als u nooit de folder leest, kunt u ook geen aanbieding mislopen omdat u niet weet dat die er was. Dan kunt u zich vanzelf niet druk maken over deze dingen. :lol:

ciske

Als u nooit de folder leest, kunt u ook geen aanbieding mislopen omdat u niet weet dat die er was. Dan kunt u zich vanzelf niet druk maken over deze dingen
soms kijk ik ze wel eens door ,maar inderdaad vergeet ik het vaak :lol:

en om zulk soort dingen maak ik mij niet druk zijn belangrijkere dingen in het leven :mrgreen:

zo liep ik gisteren C1000 in die hebben actie 2 voor de prijs van 1, en zowaar ik loop die dingen nooit mis, :lol: misschien een optie voor mensen die zich ergeren? :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er is dus zeker wel echte armoede in Nederland: bij Blokker, die nog niet kan terug geven tot €20 (twintig). :roll:

(Wat juist een makkie zou moeten zijn als ze 'nog maar net een uur open zijn'.)

Gesloten