LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ArneLH
Contacteer:

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door ArneLH »

U zegt dat uw moeder dacht dat het ging om een offerte terwijl er daadwerkelijk al een overeenkomst was gesloten. Er is dan sprake van 'oneigenlijke dwaling'.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

p.foekens

Ik ga der even vanuit dat jouw moeder nog geen 72 jaar is.

In het welkomstpakket had in elk geval wettelijk gezien, de bedenktijd van 7 werkdagen moeten staan. Als die bedenktijd daarin niet genoemd is, dan heb je nu zelfs 3 maanden de tijd om alsnog de overeenkomst te annuleren. Die bedenktijdperiode gaat in op de dag dat je het welkomspakket hebt ontvangen (en dus NIET op de datum die er op de brief staat). Als het laatste het geval is, annuleer dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Dat is beslist nodig bij dit bedrijf.

Maxiem.

bouke1946

Ongelezen bericht door bouke1946 »

mijn moeder is in 2009 en 2011 opgelicht door pretium.
na veel ellende en stress dacht ik van die lui af te zijn. Nu hebben ze weer wat anders verzonnen. hebben 65 euro zonder machtiging van haar rekening afgehaald en een boekje privilege (dochterbedrijf) naar mij toegestuurd, ik ben het correspondentieadres bij pretium. Die adresgegevens hebben ze dus klakkeloos over genomen. mijn moeder is nooit benaderd. ze is nu inmiddels 92 jaar, heeft geen internet en kan dus niets met dat boekje.
Het geld heeft de bank teruggestort en de rekening bevroren.
ik wacht in spanning af wat ze nu weer gaan verzinnen.Het liefst zou ik een xxx plaatsen in dat kantoor. Weet iemand nog een betere manier om van ze af te komen. Ik snap niet dat daar nog personeel wil werken die bewust oude mensen oplicht.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bouke1946 schreef: Ik snap niet dat daar nog personeel wil werken die bewust oude mensen oplicht.
Snap ik ook niet.
Wat ik nog minder snap is dat na jaren en jaren ellende - de politiek en justitie nog steeds NIETS doen tegen deze club.
Als er meer dan 1 persoon werkt, zou je zelfs kunnen spreken van georganiseerde misdaad (diefstal is nog steeds een misdrijf) en bewuste (incasso)fraude.

Misschien zouden de (bejaarde) familieleden van hoge justitiefiguren of politici eerst te grazen genomen moeten worden alvorens 'men' daar wat tegen gaat doen.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Er wordt niet meer zo veel geklaagd over Pretium, maar toch weten veel mensen de weg naar
===> De Telefoongids <=== (hier dus) nog niet te vinden. Helaas.

Daar staat alles in.
Voor Pretium Privilege de nek omdraaien: Situatie 3
Voor ouderen dan 72 jaar, die de 7 dagen bedenktijd hebben gemist: Situatie 5
Voor mensen die wel op tijd hebben ontdekt dat ze in het pak zijn genaaid: Situatie 1
En voor wie er met gestrekt been in wil gaan: Situatie 2

En er zijn nog 2 situaties meer ;-) Dus er is voor iedereen wat wils! En het werkt!

Als iedereen De Telefoongids gebruikt kan Pretium snel opdoeken. Inderdaad Guardian72 van de politiek moeten we het niet hebben. Het is aan de consumenten zelf om de teringbedrijven (dat is haags voor bellen) op te ruimen :evil:

Groetjes,
MementoMori

Jonnekke

Ongelezen bericht door Jonnekke »

Deze oplichters zijn nog steeds actief. Ik werk in de thuiszorg. En ik was vandaag bij een client die 88 jaar is. Deze Mevrouw is doof, dus hoort door de telefoon helemaal slecht. Zij had een brief gehad van pretium telecom, dat ze bericht hadden gehad van KPN dat per 6-6-2012 haar abonnement voor haar vaste telefoonaansluiting ingaat. Deze mevrouw wist van niks. Zij heeft nooit een pakket ontvangen en ook geen brief dat ze 7 dagen bedenktijd had. Zij wist zelf niet de prijs van het abonnement, dit stond ook niet in de brief. Ik heb voor deze mevrouw gebeld, omdat zij dat zelf niet kan. Ik kreeg een vreselijke arogante dame aan de telefoon. Die heel uit de hoogte deed. Zij vertelde mij dat het abonnement niet meer ongedaan gemaakt kon worden . Omdat het op band was opgenomen. En de Mevrouw had volgens haar ja gezegd op een jaar contract. Dat de Mevrouw 88 is en ook nog heel slechthorend deed haar niets. Zij adviseerde mij een brief te sturen om de band op te vragen. De Mevrouw zelf is nooit verteld dat het op band is opgenomen. Thuis ben ik gaan kijken op internet. En zag dat deze oplichtersbende (Ik kan het niet anders noemen, al bekend is) En ook al in Kassa is gewest. Ik heb weer terug gebeld, en kreeg weer een hele onbeschofte Dame aan de telefoon. Die na een paar minuten de hoorn er opgooide.
Triest dat zulke bedrijven zo een misbruik maken van oudere mensen.
Het zal hun eigen moeder zijn die zo behandeld wordt.
Ik heb hier geen woorden voor.

MAXIEM

Jonnekke

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

Jonnekke

Ongelezen bericht door Jonnekke »

Oke
Heel vriendelijk bedankt voor de tip.
Op Kassa heb ik het al geplaatst.
Vanmiddag als ik uit mijn werk kom ga ik het ook op wat andere forums nog plaatsen

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maxiem -

in het geval van Pretium zou ik adviseren om je aan te sluiten bij her en der bestaande topics.. duurt alleen even voordat je aan het einde van een topic bent om jezelf toe te voegen - het aantal klachten en meldingen van "minder eerlijke praktijken" is astronomisch te noemen.

KPN, UPC, Tele2, Online en Ziggo samen hebben volgens mij nog minder klachten...

MAXIEM

Guardian72

Daar sluit ik me bij aan! :idea:

Met collegiale groet, Maxiem.

WijzeKlant

Ongelezen bericht door WijzeKlant »

Ondanks het feit dat we in het Bel Me Niet Register staan krijgen we toch nog regelmatig telefoontjes van de oplichters van Pretium Telecom.

Die dieven hubben ons ooit zonder onze toestemming overgezet van onze 'eigen' telefoonmaatschappij naar die van hen. Dat is toen weer omgezet, en het is niet langer mogelijk ons zonder onze toestemming van maatschappij te doen veranderen.

Maar ik wil geen enkel telefoontje van dat bedrijf hebben.

Gesloten