Ben benaderd door GGN het Deurwaarders kantoor van Splendidclub.
Ik mag uitleggeven over mijn bezwaar tevens een klacht neer gelegd bij consuwijzer onder nr 100340221.
dit is mijn brief.
Stuur uwklachten mail ook door naar [email protected]
Almere 11-10-2013
Bezwaarschrift Splendidclub
Dosier nr 1234567
Geachte Mevr. / Mijnheer
Op 08-05-2013 gingen mijn vriendin en ik met de kinderen naar een theatervoorstelling van Woezel en pip.
In Hilversum
Daar aangekomen voor de deur van het hotel/theater werden ik en mijn vriendin aangesproken door een mevrouw van het bedrijf splendidclub.
Die mevrouw had een leuke actie voor onze kinderen 2 pakketjes met boekjes om te leren lezen en spelen.
Voor de prijs van 8,95 dat waren de verzendkosten, en die moest ik alleen betalen,
omdat dit ging om een eenmalige actie.
Op het doordruk papiertje vulde zij mijn gegevens in. en op de achterkant op mijn papiertje heeft zij doorgestreept dat het 4 maanden doorliep en neergezet dat het eenmalig zou zijn zonder extra kosten onder deze valse voorwendselen heeft die mevrouw mij ook het briefje laten ondertekenen.
Dus zo goed van vertrouwen en onervaren als ik was heb ik besloten om het te doen voor de kinderen.
maar dezelfde avond waren wij met de kinderen bij mijn ouders thuis en heb ik dat verhaal aan mij ouders vertelt.
Mijn vader had er een slecht voorgevoel over, omdat hij het een en ander al in de media had gelezen/gehoord over Splendidclub en wou dat ik het ging annuleren.
Waarop mijn vader de volgende dag belde om het op te zeggen
Mijn vader heeft met zijn mobiel gebeld (Als je met je mobiel belt Krijg je te horen dat het telefoon nummer niet bestaat).
Later op die zelfde dag heeft mij vader met het vaste toestel gebeld, daar kreeg hij een mevrouw aan de telefoon,
Deze deelde mede dat dit kon echter niet telefonisch het moest per aangetekende brief.
Mijn vader vroeg toen om een E-mail adres, dat wilde de telefoniste niet geven, om ons onbekende redenen.
We zijn er dus ook snel achter waarom dat is.
Geachte Heer Mevr.
Het hele internet staat vol met klachten van mensen die op de zelfde manier benadert zijn door colporteurs van de splendidclub, en dat er op deze manier veel geld wordt afgetroggeld wordt.
Van mensen die maar betalen om van de deurwaarde verschoont te blijven.
Ook bij Tros radar / VARA/Kassa / en op Klachten.nl is Splendidclub behandelt vanwege hun manier van werken.
Echter is het raar dat een consument die op straat iets is aangegaan, het niet binnen een termijn van 7 dagen telefonisch kan/mag op zeggen, ja doormiddel van een aangetekend stuk.
Verder is het raar dat een bedrijf als splendidclub wel een website heeft, maar niet de klant de gelegenheid geeft om per Email te reageren.
En is het raar dat als je met een mobiel belt naar Splendidclub dat je dan te horen krijgt dat het telefoon nummer niet bestaat.
En het is raar dat de colporteur(triese) het ene verhaal verteld en het andere verhaal laat uitvoeren.
Dit is volgens mij ontmoedigend belijd van Splendidclub, en mijns inziens nijgt dit naar afzetting van de klant of terwijl oplichting.
Een paar dagen geleden heb ik weer naar splendidclub gebeld met een vast toestel.
Daar nam een man de telefoon op heel nors en zei “hallo postcode”.
Na het vragen met wie ik sprak herhaalde deze meneer “postcode, met Splendidclub”.
Ik heb toen mijn postcode gegeven, die meneer kwam toen met het antwoord o ik zie het al het licht bij GGN, sorry maar ik kan niets meer voor u doen.
Toen ik hem vroeg hoe het kan dat kan gebeuren wat mij is overkomen melde hij met een zucht dat de colporteur het weer is niet goed had uitgelegd.
Tevns heb ik een klacht geuit naar concuweizer met het dosier nr 100340221.
Oplossing: natuurlijk wil ik die 8.95 euro wel betalen al had ik dit geprobeerd binnen de termijn van 7 dagen te annuleren.
Tevens kan ik u mede delen dat ik een afspraak heb op 15-10-2013 met de politie Almere dit om aangifte te doen van oplichting.