LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Chocomelk

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
cherokee schreef:Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.
Durft u dat zo stellig te zeggen dat u de bijkomende kosten ook gaat betalen voor de opa van TS als deze ongelijk krijgt ?
Ben heel benieuwd naar het antwoord.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

cherokee schreef:Bezwaar maken heeft zeker wel zin.
Of de schaatsbaan een ambu had moeten bellen doet niet ter zake, dat deden ze niet , ze belden opa.
Opa als gediplomeerd EHBO er gaat dan uiteraard er naar toe en ziet een bordje over het hoofd.
Dat kan in zo'n situatie gebeuren, er is absoluut geen opzet in het spel en bovendien parkeert een hulpverlener (want dat is een EHBOer) natuurlijk zo dichtbij mogelijk.
Bezwaar aantekenen met verklaring schaatsbaan erbij.
Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.
Dat is mooi, dus omdat een EHBO'er op de schaatsbaan moet zijn (kan geen spoedhulp zijn, want bij spoed bel je 112) moet een gehandicapte maar uitzoeken hoe hij/zij bij de schaatsbaan komt?
Een EHBO'er mag de wet niet overtreden tijdens zijn werk!
Een huisarts die met redelijke haast naar een bevalling moet mag ook niet door rood rijden of dubbelparkeren.
Een vroedvrouw ook niet.
Dus een EHBO'er ook niet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Alsnog kan TS het proberen, niet geschoten is altijd mis.

VioletPrue

ciske schreef:Alsnog kan TS het proberen, niet geschoten is altijd mis.
Proberen kan altijd.
Je kunt ook proberen om een hele appel in een colafles te duwen.
Is denk ik net zo effectief.
:wink:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

VioletPrue schreef:
ciske schreef:Alsnog kan TS het proberen, niet geschoten is altijd mis.
Proberen kan altijd.
Je kunt ook proberen om een hele appel in een colafles te duwen.
Is denk ik net zo effectief.
:wink:

Je weet maar nooit hoe hun pet die dag staat, wie weet afwachten maar :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Sinds wanneer is de bekeuring voor parkeren op invalidenparkeerplaats zo hoog?
Ik zou zeker proberen verhaal te maken. Het lijkt me eerlijk gezegd :oops: niet dat bij een schaatsbaan het vechten is om een parkeerplaats voor invaliden, hoogst waarschijnlijk is er op dat moment niemand benadeeld.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Misschien een beetje off-topic, maar hoort er bij een ijsbaan niet gewoon een EHBO'er aanwezig te zijn tijdens de openingsuren?

Het lijkt me, dat als er in geval van nood iemand van huis moet komen de E in EHBO beter vervangen kan worden door een L... :mrgreen:

VioletPrue

Jolijn schreef:Sinds wanneer is de bekeuring voor parkeren op invalidenparkeerplaats zo hoog?
Sinds 1 januari.
Jolijn schreef:Ik zou zeker proberen verhaal te maken. Het lijkt me eerlijk gezegd :oops: niet dat bij een schaatsbaan het vechten is om een parkeerplaats voor invaliden, hoogst waarschijnlijk is er op dat moment niemand benadeeld.
Weet jij of er iemand die naar de (klein)kinderen kwam kijken terug naar huis is gegaan omdat die parkeerplaats bezet was?
Ik ben zelf bezitter van een GPK.
Ik kan je niet uitleggen hoe frustrerend het is als je ergens heen rijdt en er iemand illegaal op zo'n parkeerplaats staat, terwijl ik niet uit de voeten kan op een gewone parkeerplek.
En het gaat er niet om of er een gehandicapte achter het net heeft gevist.
Je mag daar zonder GPK gewoonweg niet parkeren, omdat dit zwaar asociaal is.
Dat het hier per ongeluk ging doet helaas voor opa niet terzake.

Jolijn

VioletPrue schreef:
Jolijn schreef:Sinds wanneer is de bekeuring voor parkeren op invalidenparkeerplaats zo hoog?
Sinds 1 januari.

Oké bedankt.
Jolijn schreef:Ik zou zeker proberen verhaal te maken. Het lijkt me eerlijk gezegd :oops: niet dat bij een schaatsbaan het vechten is om een parkeerplaats voor invaliden, hoogst waarschijnlijk is er op dat moment niemand benadeeld.
Weet jij of er iemand die naar de (klein)kinderen kwam kijken terug naar huis is gegaan omdat die parkeerplaats bezet was?

Nee dat weet ik niet, daarom beweer ik het ook niet met 100% zekerheid.
Ik ben zelf bezitter van een GPK.
Ik kan je niet uitleggen hoe frustrerend het is als je ergens heen rijdt en er iemand illegaal op zo'n parkeerplaats staat, terwijl ik niet uit de voeten kan op een gewone parkeerplek.
En het gaat er niet om of er een gehandicapte achter het net heeft gevist.
Je mag daar zonder GPK gewoonweg niet parkeren, omdat dit zwaar asociaal is.
Dit snapt de opa van TS vast ook wel. En als hij wel met opzet daar geparkeerd heeft, dan was dat vast omdat hij de verzorging van iemand met een hoofdwond op dat moment net even iets belangrijker vond, dan mogelijk iemand met een GPK die even moet wachten.
Als ik een GPK zou hebben, zou ik wellicht even dubbel parkeren, naar de ingang gaan/iemand aanspreken en om laten roepen de plek vrij te maken. Grote kans ook dat ik dan de reden van de plek (per ongeluk) bezet houden zou horen.

Dat het hier per ongeluk ging doet helaas voor opa niet terzake.

VioletPrue

Jolijn schreef: Dit snapt de opa van TS vast ook wel. En als hij wel met opzet daar geparkeerd heeft, dan was dat vast omdat hij de verzorging van iemand met een hoofdwond op dat moment net even iets belangrijker vond, dan mogelijk iemand met een GPK die even moet wachten.
Als ik een GPK zou hebben, zou ik wellicht even dubbel parkeren, naar de ingang gaan/iemand aanspreken en om laten roepen de plek vrij te maken. Grote kans ook dat ik dan de reden van de plek (per ongeluk) bezet houden zou horen.
Jij zou dubbelparkeren, naar kantoortje lopen, teruglopen naar auto, wachten tot opa klaar is, parkeren, naar ijsbaan lopen en later weer teruglopen naar de auto.
De grap is dus, dat je dat echt niet kan als je terecht een GPK hebt. :wink:
Auto dubbelparkeren mag niet, boete erbij....
Punt is, dat de ernst niet bewezen is (bij spoed bel je ambulance, bij ernstige wond bel je arts, niet de EHBO'er) en dat ook al is het per ongeluk, het gewoon niet mag.
Dat jij de overlast voor iemand met een beperking verwaarloosbaar vindt (en dit bedoel ik niet als aanval overigens) is prima, maar dat is geen reden om de boete kwijt te schelden.
Als ik op een weg rij, waar ik denk dat ik 100 km mag, maar ik mag er maar 70 km, dan krijg ik toch ook een boete?
'Per ongeluk gedaan/ik wist het niet' is geen valide reden om onder een boete uit te komen.
Het is zuur voor opa, maar het is niet anders.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 29 feb 2012 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:Misschien een beetje off-topic, maar hoort er bij een ijsbaan niet gewoon een EHBO'er aanwezig te zijn tijdens de openingsuren?

Het lijkt me, dat als er in geval van nood iemand van huis moet komen de E in EHBO beter vervangen kan worden door een L... :mrgreen:
Dat lijkt mij wel. Mensen kunnen hard vallen, schaatsen zijn scherp... Al zou het niet eens verplicht zijn, je kunt er voor de zekerheid voor zorgen dat er altijd minimaal één EHBO-er rond loopt. Verder is het verstandig dat er altijd minimaal twee mensen aanwezig zijn, dus waarom niet minimaal één EHBO-er?

Op mijn voormalige vrijwilligerswerk hadden ze een aantal weken een ijsbaan, ontzettend leuk, maar er waren toch een aantal kleine verwondingen waar de verbanddoos bij gehaald moest worden.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:... hoogst waarschijnlijk is er op dat moment niemand benadeeld.
Ik denk niet dat het relevant is of er wel of niet iemand is benadeeld op dat moment. Dat is niet te controleren en zou een parkeerwacht dus ook moeten controleren of iemand benadeeld wordt.

Door rood rijden is bijvoorbeeld ook niet toegestaan en kan ook een prent opleveren. Ook als de kruising totaal vrij is en men voor niets voor een rood licht staat te wachten.
VioletPrue schreef:Ik kan je niet uitleggen hoe frustrerend het is als je ergens heen rijdt en er iemand illegaal op zo'n parkeerplaats staat, terwijl ik niet uit de voeten kan op een gewone parkeerplek.
Controleert u dan ook altijd of iemand een kaart heeft liggen ? Ik rij regelmatig mee met een bezitter van zo'n kaart en het komt ook met regelmaat voor dat deze plaatsen geheel terecht vol staan. Ook is aan de buitenkant niet altijd te zien dat zo'n persoon een kaart heeft. De persoon waar ik het over heb kan bijvoorbeeld wel lopen zonder hulpmiddelen maar voldoet toch aan de eisen voor zo'n kaart.

Jolijn

Natuurlijk klopt het helemaal dat het er niet om gaat of er op dat of enig ander moment niemand benadeeld is.

In dit geval is het wel te verklaren waarom er per ongeluk op die plek is gaan staan. En wat mij betreft hoeft niet alles altijd meteen fiks afgestraft te worden. Als er geloofwaardige, plausibele, redelijke, met het gezond verstand te begrijpen verklaringen zijn voor bepaald gedrag, mag het wat mij betreft ook anders opgelost worden.

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

Jolijn schreef:Natuurlijk klopt het helemaal dat het er niet om gaat of er op dat of enig ander moment niemand benadeeld is.

In dit geval is het wel te verklaren waarom er per ongeluk op die plek is gaan staan. En wat mij betreft hoeft niet alles altijd meteen fiks afgestraft te worden. Als er geloofwaardige, plausibele, redelijke, met het gezond verstand te begrijpen verklaringen zijn voor bepaald gedrag, mag het wat mij betreft ook anders opgelost worden.
Precies,en in tegenstelling tot wat velen hier beweren zin kantonrechters hier ook wel gevoelig voor.
Iemand vroeg of ik garant wilde staan voor de "bijkomende kosten" als het tot de kantonrechter zou komen.
Wel, dat kan ik best doen, iedereen trouwens wel want er zijn geen bijkomende kosten als je het voor laat komen.

cherokee

VioletPrue schreef:
cherokee schreef:Bezwaar maken heeft zeker wel zin.
Of de schaatsbaan een ambu had moeten bellen doet niet ter zake, dat deden ze niet , ze belden opa.
Opa als gediplomeerd EHBO er gaat dan uiteraard er naar toe en ziet een bordje over het hoofd.
Dat kan in zo'n situatie gebeuren, er is absoluut geen opzet in het spel en bovendien parkeert een hulpverlener (want dat is een EHBOer) natuurlijk zo dichtbij mogelijk.
Bezwaar aantekenen met verklaring schaatsbaan erbij.
Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.
Dat is mooi, dus omdat een EHBO'er op de schaatsbaan moet zijn (kan geen spoedhulp zijn, want bij spoed bel je 112) moet een gehandicapte maar uitzoeken hoe hij/zij bij de schaatsbaan komt?
Een EHBO'er mag de wet niet overtreden tijdens zijn werk!
Een huisarts die met redelijke haast naar een bevalling moet mag ook niet door rood rijden of dubbelparkeren.
Een vroedvrouw ook niet.
Dus een EHBO'er ook niet.
Doe niet zo zielig.
Die gehandicapte van jou kan wel even wachten. Iemand die op zijn hoofd is gevallen op het ijs gaat gewoon even voor.

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

opa moet blij zijn dat zijn auto er nog stond toen hij terugkwam.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

cherokee schreef:
Doe niet zo zielig.
Die gehandicapte van jou kan wel even wachten. Iemand die op zijn hoofd is gevallen op het ijs gaat gewoon even voor.
Om te schrijven dat Violetprue niet zo zielig moet doen vind ik echt te ver gaan, het spijt me voor je.
Violetprue heeft gelijk een verloskundige die met spoed naar een huisadres toe is kan ook niet zomaar haar auto ergens neer zetten.

Er had ook gewoon standaard iemand aanwezig kunnen zijn bij de ijsbaan die EHBO kan verlenen als dat nodig is.

Ik zou het proberen met het bezwaar nee heb je en ja kan je krijgen.

Denk je dat die persoon die gevallen is wel even de boete zal betalen voor opa ?

VioletPrue

Emmy75 schreef: Controleert u dan ook altijd of iemand een kaart heeft liggen ? Ik rij regelmatig mee met een bezitter van zo'n kaart en het komt ook met regelmaat voor dat deze plaatsen geheel terecht vol staan. Ook is aan de buitenkant niet altijd te zien dat zo'n persoon een kaart heeft. De persoon waar ik het over heb kan bijvoorbeeld wel lopen zonder hulpmiddelen maar voldoet toch aan de eisen voor zo'n kaart.
Zeker wel.
Ik heb kaarten van de Ango in mijn tas met 'Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd' en als iemand zonder kaart op een GPP staat, krijgt hij/zij een kaart onder de ruitenwisser.
Ik kan kleine stukjes (op goede dagen) zonder kruk afleggen en dan moet je inderdaad mensen eens zien kijken als je daar parkeert.
Dat ik juist dat kleine stukje kàn lopen, omdat ik vooraan mag parkeren, zien zijn niet aan mij.
Dus alle begrip voor je kennis. :wink:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:Zeker wel.
...
Dus alle begrip voor je kennis. :wink:
Ah oke, u kent het probleem dus. Ik vroeg het me alleen eventjes af. :wink:

cherokee

Chocomelk schreef:
cherokee schreef:
Doe niet zo zielig.
Om te schrijven dat Violetprue niet zo zielig moet doen vind ik echt te ver gaan, het spijt me voor je.
Violetprue heeft gelijk een verloskundige die met spoed naar een huisadres toe is kan ook niet zomaar haar auto ergens neer zetten.

Er had ook gewoon standaard iemand aanwezig kunnen zijn bij de ijsbaan die EHBO kan verlenen als dat nodig is.

Ik zou het proberen met het bezwaar nee heb je en ja kan je krijgen.

Denk je dat die persoon die gevallen is wel even de boete zal betalen voor opa ?
Ik vind dat dus helemaal niet te ver gaan. Voor mij is een gehandicapte ook maar een gewoon mens. En gewone mensen moeten zich wel eens een keertje willen en kunnen aanpassen.
Een van mijn vrienden is zwaar gehandicapt maar ik behandel hem nog net zo als voor zijn ongeluk. En dat vinden wij beide doodgewoon.
Je kunt als gehandicapte wel altijd op je strepen gaan staan maar daar maak je je leven niet makkelijker van.
Dat je je kwaad maakt over valide mensen die op een invalideparkeerplaats gaan staan omdat dat dichter bij de winkeldeur is vind ik volkomen terecht, maar in dit geval van de opa? Onzin.
De opa was daar om iemand te helpen en krijgt dan zo'n bekeuring in zijn maag gesplitst. Als ik gehandicapt was zou ik me dáár kwaad om maken, niet om het feit dat ik dan even moet wachten.

Gesloten