Pagina 2 van 2
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 19 okt 2012 08:23
door nevermind
Probeer eens een zender te programmeren, met aanvang en end tijd.
Omdat een opname niet gedaan is, zegt toch niets uit, over het wel en niet werken van een Cisco.
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 19 okt 2012 09:22
door bprosman
Hij zit wel op de laatste firmware ?
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 22 okt 2012 18:22
door honda98
ik heb ook een cisco 8485 en ik wist al voor dat ik hem aan schaf dat er veel problemen met het apparaat
waren ! maar om dat ik hem voor 199 euro kreeg toch de gok gewaagt om dat ik meerdere inter apparaten
zouw aan schaffen !
ik heb wel eens kleine probleempjes gehad met de cisco maar die kon ik zelf oplossen met resetten !
ik ben er niet ontevreden over ! hij is van augustus 2011
en ik heb ook de samsung SMT-H3102 die is indentiek het zelfde als cisco maar dan zonder harde schijf !
het menu is heel mooi en geeft veel informatie over de programmas !
later heb ik ook een HUMAX 5100 c met dongel gekocht en die werkt ook goed maar het menu van
cisco en samsung vind ik mooier !
je moet er geluk mee hebben anders is het een ramp vooral als je maar EEN hebt !
bij coax word de koop van de cisco afgeraden !
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 14 dec 2012 15:28
door Peter@home
Ik raad iedereen af om via Ziggo een (via koppelverkoop) te verkrijgen Cisco8485 aan te schaffen.
Ik ben in 2010 in die valkuil getrapt en nu (2 jaar en wat maanden verder) kom ik er achter, dat Ziggo na verloop van 24 maanden vanaf levering absoluut geen enkele service meer biedt op dit van hen gekochte apparaat.
Ik had al eerder problemen ondervonden met de tweede tuner, die verantwoordelijk is voor het maken van opnamen op de harddisk en had daarover al meerdere keren contact gehad met Ziggo's helpdesk. Echter onlangs gaf de tweede tuner er helemaal de brui aan. Ik heb toen een andere decoder/recorder aangeschaft (gewoon bij een winkel omdat ik al niet zoveel vertrouwen meer had in Ziggo) omdat ik eerst mijn oudere opnamen op de Cisco nog wilde veiligstellen. Vandaag was ik zover en heb ik me bij de Ziggo helpdesk gemeld met de vraag waarheen/hoe ik het apparaat kon opsturen om een idee te krijgen van de (met Ziggo te delen) reparatiekosten. (Dat laatste is namelijk toch zeer gebruikelijk als je via een winkel een apparaat aanschaft, dat het nà verstrijken van de garantieperiode, maar binnen een normaal te verwachten levensduur, laat afweten.)
Het antwoord was duidelijk en absoluut: zodra er een termijn van 2 jaar is verstreken, kunnen/willen wij (Ziggo) geen apparaat meer in reparatie(onderzoek) nemen. Dus beste klant ... jammer maar helaas. Ook na mijn aandringen dat zij toch de leverancier van de Cisco waren (die niet bij normale winkels te koop is) bleef dat zo. Ook kon (mocht?) men geen mogelijke reparatieadressen geven, terwijl ik er van overtuigd ben dat zij deze niet zelf repareren, maar dat ook uitbesteden.
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 14 dec 2012 16:35
door honda98
de rtv zaken in mijn woon plaats wilden de cisco 8485 ook niet leveren van wege de vele problemen !
maar zoals ik in mijn eerdere schrijven al zij heb ik toch de gok gewaagt om hem voor 199 euro bij ziggo
te kopen ! er zat ook veel aansluit matriaal bij zoals een versterker met retour die al 60 euro kost !
ik heb met dit apparaat geluk gehad !
die andere twee ontvangers Humax en samsung heb ik bij de plaatselijke rtv zaak gekocht !
maar over garantie gesproken die is heden twee jaar ! op deze apparaten en als hij daar na stuk gaat !
is repareren zin loos !
we leven helaas in een wegwerp maatschappij !
ps er is nieuwe firma ware voor de cisco 8485
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 14 dec 2012 17:11
door olaf79
Volgens mij heeft het inderdaad te maken met niet geformateerde of geinitialiseerde hardeschijf. Kijk eens op onderstaande link. Dit is een forum waar veel kennis over ziggo en deze recorder is.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 14 dec 2012 18:11
door stap50per
cpjwsmit schreef:Ik heb meegedaan aan de actie van Ziggo om voor €199,00 een Cisco8485 pvr aan te schaffen. Op 25 februari 2012 kwam deze binnen. Maar het opnemen via EPG gaat niet. Het beeld schokt. Ik heb een aantal zelfingestelde tijdopnames gemaakt en die zijn tot nu toe goed. Ook is het apparaat al 4x spontaan gaan rebooten. Restarten, opnieuw installeren, niets hielp. Echter toen ik na anderhalve week de klanten"service" van Ziggo hierover belde kreeg ik de "oplossing" om het apparaat op te sturen voor reparatie. Een nieuw apparaat! Ik zou dan zo'n 2 weken zonder digitale TV zitten. Toen ik voorstelde om het apparaat om te ruilen werd hierop negatief gereageerd. Opsturen was de enige optie. Toen ik de medewerker vroeg hoe hij als klant dat zelf zo zou vinden, vond hij het ook onacceptabel. "Maar zo zijn nu eenmaal de regels". Er werd totaal geen moeite gedaan om tot een aanvaardbare oplossing te komen. Dat er dingen kapot kunnen zijn bij aflevering kan gebeuren. Maar een bedrijf als Ziggo moet daar toch op voorbereid zijn en is aan haar stand verplicht om het ongemak voor hun klanten tot een minimum te beperken. Zeker nu ik op internet vele klachten over dit apparaat lees. Ik vermoed dat Ziggo met deze actie de voorraad rommel snel wil opdoeken.
Conclusie in mijn geval: slecht apparaat, nog slechtere service van Ziggo!
ook ik heb problemen met cisco gehad juni 2011 eerste apparaat heeft altijd goed gegaan tot een paar maanden geleden ik tv gemist niet meer kon kijken
gebeld ..geprbeert om het via telefoon op te lossen lukte niet ..er zou een monteur komen
deze had al vrij snel in de gaten dat mijn cisco slechte signaal en kwaliteit had dus na kontakt door de monteur naar ziggo werd er meteen een nieuwe gestuurd na ontvangst moest ik defecte reour sturen
nadat ik een week de nieuwe in gebruik had begonnen de problemen konwel met moeite de tv op een zender krijgen maar cisco werkte niet zo als het moest lapje die niet branden klok die stil sond op een andere manier aanzetten als gebruikeleijk
na een telefoontje werd ook mij gevraagd om de defecte op te sturen dan zouden ze kijken of ze deze konden maken en anders kreeg ik een nieuwe
ook ik ging hier naturlijk niet mee accord en heb opgelegd
heb meteen een boze mail gestuurd dat dit niet kon om de mensen zolang zonder tv te laten zitten
ik kreeg meteen een mail terug ...maar omdat het toen weer een paar dagen goed ging heb ik het zo gelaten
werd me gezegd mocht het probleem zich weer voordoen hoefde ik alleen maar ff een mail te sturen en die teruglinken aan de mail en telefoongesprek hun zouden alles noteren
dus na een week weer kontakt gezocht en kreeg al snel een telefoontje maar weer werd er gezegd wat niet volgens de afspraak was dat ik cisco ter rep. of moest sturen
ik heb gezegd er niet mee accoord en om het verhaal kort te maken heb weer een boze mail gestuurd
waarop ik meteen een mail terug kreeg dat ik moest bellen en in de mail stond dat ze me een nieuwe zouden sturen
dit is ook gebeurd had de nieuw cisco twee dagen later binnen
dit is al de derde in 1 1/2 jaar tijd
dus begint onderhand ook de twijfelen aan de goede kwaliteit vna dit apparaat
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 14 dec 2012 18:14
door stap50per
Mousy schreef:Ik heb zelf een aantal jaren geleden ook gedonder gehad met ziggo, we hebben toen een brief aan de directeur gestuurd en probleem was in no time opgelost.
Ziggo hoofdkantoor
t.a.v. Bernard Dijkhuizen
Atoomweg 100
3542 AB Utrecht
inderdaad ook ik heb een mail gestuuurd dat ik met de gang van zaken niet eens was
probleem was door de mensen die mn mail lazen zo opgelost
medewerkers aan telefoon weten volgens mij niet hoe de regels zijn bij ziggo
of ze helpen alleen maar de mensen die klagen via mail
dus mensen na een niet tevreden antwoord aan de telefoon MAIL STUREN
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 25 jan 2013 16:10
door heijmannjh
Ook ik heb me laten verleiden door die mooie aanbieding van Ziggo, eind 2010 en heb indertijd een ALL-IN-ONE abonnement aangeschaft. Daarvoor had ik vele jaren slechte ervaringen via kennissen over Ziggo vernomen (INternet met name), echter inmiddels merkte ik een uitstekende verbetering. Digitale TV had ik al jaren en was prima bij hun.
Vanaf die tijd heb ik altijd goede kwaliteit signalen aangeboden gekregen voor TV, radio, telefoon (VOIP) en Internet.
Totdat begin december 2012 mijn CISCO 8485 DVB HD PVD ineens niet meer wilde opnemen van de een op de andere dag; verder werkte alles prima.
Netjes gemeld bij de helpdesk en ze hebben van alles geprobeerd: probleem bleef. Ik kon niet meer opnemen en het rode lampje (opnemen) op de recorder bleef uit. Stopzetten van programmas en naderhand afspelen ging wel nog.
Advies was, een verwachte software update afwachten die tegen eind van de maand / begin januari zou komen. Dan kijken of het probleem is opgelost.
Inmiddels is het vandaag, 25 januari, 2013 en nog steeds werkt het opnemen niet en het zal ook niet meer gaan werken volgens mij.
Helpdesk gebeld: er is geen oplossing voor. Het apparaat was bij de 1e melding al 3 weken uit garantie. Dus ze kunnen niets meer voor me doen. De medewerker heeft nog wat anders geprobeerd na te vragen maar kon me alleen een aanbieding geven voor een nieuwe recorder van EU 199,=. Bedankt! Aangegeven dat ik een schriftelijke klacht zou indienen en verder zou bekijken; die man kon het persoonlijk ook niet oplossen. Zo gaat dat bij grote bedrijven.
Ik zal dat zeker doe. Heb hier meteen bij Radar gemeld. Ik denk dat ik in elk geval niet meer hiervoor bij Ziggo ga shoppen; wijze les gehad.
Erg dat dit soort grote bedrijven hier niet opener over communiceren en erop reageren. Dat apparatuur snel defect raakt, dat er geen oplossingen meer voor zijn/komen is nu eenmaal zo, maar zag dat dan open op de site bijvoorbeeld en niet zo versluierd! Ik weet dat kost klanten maar dan weet je wel dat Ziggo daar zelf niets aan kan doen. Nu kijk ik wel naar hun, terwijl het misschien sec een CISCO-aangelegenheis is.
Re: Cisco 8485DVB nteractieve recorder (ITV) van Ziggo
Geplaatst: 25 jan 2013 20:00
door nevermind
Ik kon niet meer opnemen en het rode lampje (opnemen) op de recorder bleef uit. Stopzetten van programmas en naderhand afspelen ging wel nog.
De harde schijf eens geprobeerd te formatteren?