Nu banken niet langer de klant, maar de aandeel houder centraal stellen lijkt het mij van vitaal belang om alle drempels weg te nemen die een goed werkende concurrentie tussen banken in de weg staan. Het veranderen van rekeningnummer werpt nu een te hoge drempel op.bprosman schreef:Het kan allemaal wel maar het is niet zo eenvoudig als het misschien op het eerste gezicht lijkt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Die vraag heb ik dacht ik al beantwoord, maar ok dan nog maar een keer. Ja ze denken met mij mee. Met de Finbox bespaar ik tijd en de kans dat ik typefouten maak. Dat is volgens mij service verlenen.Boisbas schreef:CB: Als dat geen service is, dan moet je mij maar eens vertellen wat service volgens jou inhoud.
Hou me te goede, ik ben het lang niet altijd eens met hoe banken met kosten omgaan, maar je kunt het ook overdrijven en dat doe jij volgens mij in deze.
Service is: klantgericht (mee)denken.
Vertel me eens, denken de banken tegenwoordig nog met hun klanten mee, of zijn ze vooral bezig hun tekorten weg te werken?
Deze vraag is ook al meerdere keren door meerdere personen beantwoord, maar ok ook deze nog maar een keer. Voor de Finbox betaal je GEEN kosten. Je betaaldt kosten als je een HERINNERING wenst via SMS of E-mail. Daar kun je dus voor KIEZEN het is dus GEEN VERPLCHTING.Boisbas schreef:Het verzenden van nota's kost de bedrijven meer geld dan die € 0,20.
Dat is het punt.
Dat de bank je nu € 0,20 cent wil laten betalen riekt in dit verband meer naar graaierij en weinig klantgerichtheid.
Ik hoef voor de service van Finbox niets te betalen, want deze is gratis. Tevens bespaar ik mij de kosten van € 0,20 voor de herinnering, omdat ik zelf de Finbox controleer of er rekeningen in zitten.Boisbas schreef:Dat jij voor deze zogenaamde service wilt betalen moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Fijn dat je ook bijdraagt aan een beter milieu.
Maar jij kunt een gebrek service en graaierij niet goed praten en dat doe jij volgens mij in deze.
Dus Samenvattend:
De Finbox is een GRATIS service. Wil je een herinnering via SMS of E-mail dan kost dat € 0,20. Die herinnering MAG je zelf instellen in het systeem. Het MOET niet. Het is dus je eigen keus. Hopelijk is het nu ook voor jou duidelijk.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Voor die extra optionele "service" mag je € 0,20 betalen.
Eigen keuze inderdaad. Ook niets op aan te merken. Vrijheid, blijheid.
Grappig, dat de bank die (optionele) € 0,20 de klant in rekening brengt en niet haar verhaal doet bij de bedrijven.
Die bedrijven sparen immers veel kosten uit: o.a. papier, porto, verwerkingskosten ... en een beter milieu!
Daar zou wat tegenover kunnen staan; er blijft bij wijze van spreken geld over. Dat is het punt.
Weer anders gezegd: er is sprake van een dubbele moraal.
Aan de ene kant een appèl doen op milieu, kostenbesparing en handigheid en tegelijker tijd de klant de (optionele) portemonnee weer laten trekken.
En dat 'winstbejag' kenmerkt vele banken: slepen wat er uit te slepen valt.
Dat getuigt niet van service en klantgerichtheid, integendeel, maar van baatzuchtigheid. Zo'n bank is zeker niet groen.
Een ieder mag daar geheel anders over denken, ieder op zijn eigen onbaatzuchtige manier
Eigen keuze inderdaad. Ook niets op aan te merken. Vrijheid, blijheid.
Grappig, dat de bank die (optionele) € 0,20 de klant in rekening brengt en niet haar verhaal doet bij de bedrijven.
Die bedrijven sparen immers veel kosten uit: o.a. papier, porto, verwerkingskosten ... en een beter milieu!
Daar zou wat tegenover kunnen staan; er blijft bij wijze van spreken geld over. Dat is het punt.
Weer anders gezegd: er is sprake van een dubbele moraal.
Aan de ene kant een appèl doen op milieu, kostenbesparing en handigheid en tegelijker tijd de klant de (optionele) portemonnee weer laten trekken.
En dat 'winstbejag' kenmerkt vele banken: slepen wat er uit te slepen valt.
Dat getuigt niet van service en klantgerichtheid, integendeel, maar van baatzuchtigheid. Zo'n bank is zeker niet groen.
Een ieder mag daar geheel anders over denken, ieder op zijn eigen onbaatzuchtige manier
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2012 08:47
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
We zijn er over uit dat je voor de standaard functionaliteit niets moet betalen. Het versturen van Alerts wordt gezien als een extra "dienst", waar kosten aan verbonden zijn. De dienst verlener mag zelf de kosten bepalen en de afnemer (consument) kan inderdaad zelf beslissen of deze kosten opwegen tegen de baten.
Ik ben van mening dat E0,20 betalen voor een e-mail veel te duur is. Ik zal derhalve dus ook geen gebruik maken van deze alert dienst en alles blijft gratis.
Waarom ik desondanks toch moeite heb met dit bedrag zal ik nu proberen duidelijk te maken:
Ik betaal mijn rekening graag direct, om problemen met aanmaningen e.d. te voorkomen. Nu kom ik dagelijks automatisch de post tegen wanneer ik binnen kom en zie ik direct wanneer er rekeningen zijn binnen gekomen. Ik kijk echter niet wekelijks op internet bankieren, soms maar een keer per maand. Nu heb ik drie opties:
Nogmaals, het staat de Rabobank vrij te bepalen of en wat ze vragen voor deze dienst. Maar dit soort bedragen zal mensen echter mogelijk weerhouden gebruik te maken van FinBox in het algemeen. Dat ik hier niet alleen in sta, kun je eenvoudig zien door te googlen.
Ik ben van mening dat E0,20 betalen voor een e-mail veel te duur is. Ik zal derhalve dus ook geen gebruik maken van deze alert dienst en alles blijft gratis.
Waarom ik desondanks toch moeite heb met dit bedrag zal ik nu proberen duidelijk te maken:
Ik betaal mijn rekening graag direct, om problemen met aanmaningen e.d. te voorkomen. Nu kom ik dagelijks automatisch de post tegen wanneer ik binnen kom en zie ik direct wanneer er rekeningen zijn binnen gekomen. Ik kijk echter niet wekelijks op internet bankieren, soms maar een keer per maand. Nu heb ik drie opties:
- Mijn gedrag aanpassen en iedere dag internet bankieren
- Gebruik maken van een e-mail alert (mij e-mail controleer ik wel dagelijks)
- Terug naar de papieren enveloppen.
Nogmaals, het staat de Rabobank vrij te bepalen of en wat ze vragen voor deze dienst. Maar dit soort bedragen zal mensen echter mogelijk weerhouden gebruik te maken van FinBox in het algemeen. Dat ik hier niet alleen in sta, kun je eenvoudig zien door te googlen.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
@Boisbas,Grappig, dat de bank die (optionele) € 0,20 de klant in rekening brengt en niet haar verhaal doet bij de bedrijven.
Die bedrijven sparen immers veel kosten uit: o.a. papier, porto, verwerkingskosten ... en een beter milieu!
Die bedrijven brengen kosten in rekening voor het verzenden van de acceptgiro. Als je bij bijvoorbeeld Essent, je energieleverancier, geen acceptgiro's meer wilt ontvangen maar in plaats daarvan digitale nota's, dan krijg je op jaarbasis 12 euro korting.
Zo zijn er meer bedrijven waarbij er een prijskaartje aan een papieren acceptgiro hangt. dit heeft natuurlijk niets met de bank te maken, en of die voor een aanvullende dienst geld vraagt.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
@kookwekker,
u vergeet optie 4, die is voor u wellicht het meest geschikt, namelijk automatische incasso. Dan hoef je helemaal nergens om te denken, en ben je een notabox bij je bank nodig.
u vergeet optie 4, die is voor u wellicht het meest geschikt, namelijk automatische incasso. Dan hoef je helemaal nergens om te denken, en ben je een notabox bij je bank nodig.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Jij vraagt aan de bank of zij jou een herinnering willen sturen dat er een rekening voor jou ligt en vervolgens moeten ze de kosten daarvoor innen bij het bedrijf. Ja hoor, dat is pas logisch. Je hebt helemaal gelijk.Boisbas schreef:Grappig, dat de bank die (optionele) € 0,20 de klant in rekening brengt en niet haar verhaal doet bij de bedrijven.
Die bedrijven sparen immers veel kosten uit: o.a. papier, porto, verwerkingskosten ... en een beter milieu!
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Inderdaad.CB schreef:Jij vraagt aan de bank of zij jou een herinnering willen sturen dat er een rekening voor jou ligt en vervolgens moeten ze de kosten daarvoor innen bij het bedrijf. Ja hoor, dat is pas logisch. Je hebt helemaal gelijk.Boisbas schreef:Grappig, dat de bank die (optionele) € 0,20 de klant in rekening brengt en niet haar verhaal doet bij de bedrijven.
Die bedrijven sparen immers veel kosten uit: o.a. papier, porto, verwerkingskosten ... en een beter milieu!
Bovendien wordt vergeten dat als de bedrijven hiermee zoveel kosten besparen dat dit te merken is aan de prijs die we met zijn allen moeten betalen voor levering van het product / de dienst. Of zoals het reeds aangehaalde voorbeeld dat de klant de kosten van de acceptgiro niet in rekening gebracht krijgt.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Dus FinBox kost mij niets tenzij ik van bepaalde functionaliteiten gebruik wil maken waar ikzelf voor de handigheid (brievenbus loop je iedere dag langs) om op tijd te betalen gebruik van wil maken.
Omdat ik een bankrekening (of meer) heb lopen bij ING/ ABN/ ING heb ik FinBox en kan men mij kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld het willen ontvangen van een acceptgiro.
Waarbij ik maar moet accepteren dat mijn internetbankieromgeving direct te benaderen valt door bedrijven of het nu gaat om een correcte en/ of terechte rekening, herinnering, aanmaning etc..
Andere risico's en problemen die er natuurlijk niet zijn volgens de bank...die zijn idem voor eigen rekening.
mmmhhh....
Omdat ik een bankrekening (of meer) heb lopen bij ING/ ABN/ ING heb ik FinBox en kan men mij kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld het willen ontvangen van een acceptgiro.
Waarbij ik maar moet accepteren dat mijn internetbankieromgeving direct te benaderen valt door bedrijven of het nu gaat om een correcte en/ of terechte rekening, herinnering, aanmaning etc..
Andere risico's en problemen die er natuurlijk niet zijn volgens de bank...die zijn idem voor eigen rekening.
mmmhhh....
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Het is toch een functionaliteit waar u dan voor het gemak gebruik van maakt. Een keertje in de week inloggen is toch niet zo lastig ? Bovendien moet u voor zo'n e-mail alert ook uw mail in. Een kleine moeite om dat ook even op internetbankieren in te loggen.DennisJP schreef:Dus FinBox kost mij niets tenzij ik van bepaalde functionaliteiten gebruik wil maken waar ikzelf voor de handigheid (brievenbus loop je iedere dag langs) om op tijd te betalen gebruik van wil maken.
Dat staat los van elkaar. U krijgt geen kosten omdat u een rekening bij een 'finbox'bank heeft. Een bedrijf mag kosten in rekening brengen voor een acceptgiro, eigenlijk moeten ze dan wel een ander alternatief hebben en finbox is zo'n alternatief.DennisJP schreef: Omdat ik een bankrekening (of meer) heb lopen bij ING/ ABN/ ING heb ik FinBox en kan men mij kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld het willen ontvangen van een acceptgiro.
Ze hebben geen toegang tot de hele omgeving alleen kunnen ze een rekening deponeren in de virtuele brievenbus net zoals de postbode toegang heeft tot uw brievenbus aan huis. Het rekeningnummer ed hebben deze bedrijven toch wel want dit wordt ook vaak voorgedrukt op de acceptgiro of anders hebben ze het wel bij de betaling.DennisJP schreef: Waarbij ik maar moet accepteren dat mijn internetbankieromgeving direct te benaderen valt door bedrijven of het nu gaat om een correcte en/ of terechte rekening, herinnering, aanmaning etc..
Als u zoveel beren op de weg ziet, kunt u er beter niet aan beginnen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden tot betalen, zoals de acceptgiro blijven gebruiken of automatische incasso.DennisJP schreef: Andere risico's en problemen die er natuurlijk niet zijn volgens de bank...die zijn idem voor eigen rekening.
mmmhhh....
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Gewoon niet aan beginnen, hoef je ook niet naar die spijkers te zoeken. Krijg je alleen maar natte voeten van.DennisJP schreef:Dus FinBox kost mij niets tenzij ik van bepaalde functionaliteiten gebruik wil maken waar ikzelf voor de handigheid (brievenbus loop je iedere dag langs) om op tijd te betalen gebruik van wil maken.
Omdat ik een bankrekening (of meer) heb lopen bij ING/ ABN/ ING heb ik FinBox en kan men mij kosten in rekening brengen voor bijvoorbeeld het willen ontvangen van een acceptgiro.
Waarbij ik maar moet accepteren dat mijn internetbankieromgeving direct te benaderen valt door bedrijven of het nu gaat om een correcte en/ of terechte rekening, herinnering, aanmaning etc..
Andere risico's en problemen die er natuurlijk niet zijn volgens de bank...die zijn idem voor eigen rekening.
mmmhhh....
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Jammer dat je op het concrete, letterlijke niveau blijft hangen.CB Jij vraagt aan de bank of zij jou een herinnering willen sturen dat er een rekening voor jou ligt en vervolgens moeten ze de kosten daarvoor innen bij het bedrijf. Ja hoor, dat is pas logisch. Je hebt helemaal gelijk.
Je interpretatie en waardering kloppen niet.
Ik schreef immers:
haar verhaal doet bij de bedrijven... Daar zou wat tegenover kunnen staan... Dat is het punt.
Voor mijn part planten de bedrijven (en banken) een bos, doneren ze aan het Ronald Mcdonald huis.
Punt is, dat er een kostenbesparende (bedrijven) handigheid wordt geïntroduceerd, waarbij ook ideële motieven (milieu) een rol spelen.
Het is ook kostenbesparend voor de bank (verwerking).
Daar mag wat tegenoverstaan.
Voor de klant is het handig, maar wil hij meer, dan moet hij bijbetalen.
Dat is zijn keuze. Ok. Prima. Niet over zeuren.
Trek je het allemaal wat ruimer dan gaat het natuurlijk niet meer om die €0,20.
Trek je het allemaal wat ruimer (geldelijk voordeel bedrijven en banken) dan is een optionele bijbetaling natuurlijk belachelijk, laat staan dat dit een service is.
Anders gezegd: de bank wil er nog een slaatje uitslaan onder het mom van serviceverlening.
De bank (het bedrijf) geeft je zgn keuzevrijheid, appèlleert aan milieubesef en kostenbesparing , maar wil er wel voordeel uithalen.
Dat is het punt. Inderdaad: trap daar als klant niet in.
Plat gezegd: je wordt genaaid waar je bij staat.
En dat kun je concreet of abstract opvatten
(- voor mij einde discussie - )
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Ik vind het geen redelijk alternatief, omdat niet iedereen een finbox, internet verbinding of computer heeft. Ik vind niet dat dit verplicht kan worden gesteld op straffen van het in rekening brengen van kosten.Emmy75 schreef:Een bedrijf mag kosten in rekening brengen voor een acceptgiro, eigenlijk moeten ze dan wel een ander alternatief hebben en finbox is zo'n alternatief.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Is het wel redelijk als je wel internet bankiert maar gewoon geen gebruik maken wilt van een door je bank achteraf geleverde dienst?alfatrion schreef:Ik vind het geen redelijk alternatief, omdat niet iedereen een finbox, internet verbinding of computer heeft. Ik vind niet dat dit verplicht kan worden gesteld op straffen van het in rekening brengen van kosten.Emmy75 schreef:Een bedrijf mag kosten in rekening brengen voor een acceptgiro, eigenlijk moeten ze dan wel een ander alternatief hebben en finbox is zo'n alternatief.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
En als ik nu geen pen, auto, handen of voeten heb..alfatrion schreef:Ik vind het geen redelijk alternatief, omdat niet iedereen een finbox, internet verbinding of computer heeft. Ik vind niet dat dit verplicht kan worden gesteld op straffen van het in rekening brengen van kosten.Emmy75 schreef:Een bedrijf mag kosten in rekening brengen voor een acceptgiro, eigenlijk moeten ze dan wel een ander alternatief hebben en finbox is zo'n alternatief.
Mag ik 't dan redelijk vinden dat ik moet betalen als er iemand van de bank bij mij thuis langs moet komen om mijn bankzaken te regelen ? Of moet dit ook kosteloos kunnen omdat ik dat soort dingen nu eenmaal niet heb ( of wil hebben )...
Ergens houdt het op.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Iets nieuws niet verplichten vind ik iets anders dan iets ouds afschaffen.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Het is ook niet meteen gezegd dat dit het enige alternatief is of moet zijn. Er zijn nog steeds bedrijven die naast automatische incasso geen gratis alternatief hadden en toch worden kosten berekend voor de acceptgiro.alfatrion schreef:Ik vind het geen redelijk alternatief, omdat niet iedereen een finbox, internet verbinding of computer heeft. Ik vind niet dat dit verplicht kan worden gesteld op straffen van het in rekening brengen van kosten.Emmy75 schreef:Een bedrijf mag kosten in rekening brengen voor een acceptgiro, eigenlijk moeten ze dan wel een ander alternatief hebben en finbox is zo'n alternatief.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Het wil nog wel eens voorkomen dat je dan moet kiezen tussen de ander machtigen of betalen voor een acceptgiro. Bedrijven willen namelijk graag zelf de bedragen kunnen afschrijven van jouw bankrekening. Daarom zit er vrijwel altijd de optie van een gratis automatische incasso tussen. Echter, een kantonrechter in Haarlem achten dat onredelijk bezwarend omdat een consument of straffe van een kostenopslag daarmee feitelijk gedwongen werd tot het afgeven van een machtiging tot automatische afschrijving.
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Klopt, ik ben bekend met dat vonnis. Echter veel bedrijven zijn gewoon doorgegaan met de 'oude praktijken' en negeren het vonnis.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38
Re: FinBox Alerts betalen voor een e-mail
Waarom wordt dat vonnis dan niet gerespecteerd