A.M.A. schreef:Cool clothes schreef:
Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.
Als u aangesloten was bij bijvoorbeeld Thuiswinkel Waarborg had de klant de klacht kunnen voorleggen bij een onafhankelijke geschillen commissie.
Overigens kloppen uw retourvoorwaarden die u vermeldt in een aparte bijlage niet helemaal,
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... op-afstand .
Helaas is het zo, dat aansluiting bij een Thuiswinkel Waarborg geld kost.
Veel geld.
De Thuiswinkel Waarborg bedrijven van belang, gaan zelfs zo ver dat de bijdrage berekend wordt aan de hand van de omzet die de winkel draait.
Is ook al een keer in Tros Radar behandelt als topic.
(Dit heeft dus niets te maken met de manier hoe een winkel zijn gemaakte fouten, en jazeker, in en door elk bedrijf worden fouten gemaakt, het gaat er vooral om hoe men de gemaakte fouten oplost.)
Gratis keurmerken hebben niet zo heel erg veel zin, want niemand neemt die serieus.
Sommige van de wettelijke voorwaarden zijn inderdaad aangepast in de winkel,
daarom wordt er ook nadrukkelijk tijdens een bestelling in de winkel gevraagd, of de klant akkoord gaat met de AV.
Deze AV staat ook nog in "normale" en duidelijke taal beschreven, en is makkelijk te vinden op de website.
Ruilen & retourneren kan bij ons gewoon binnen 7 werkdagen, ook na openen van de pakketten, zoals beschreven.
De klant is Koning, maar helaas is de Koning soms onredelijk, en schade vergoeding eisen van een winkel, omdat men vindt dat de bestelling niet tijdig is verzonden, is in mijn ogen onredelijk.
Zeker omdat in dit geval,
en ja, (ik weet dit nog vanwege de eis tot schade vergoeding)
de zending door ons snel verwerkt en verzonden is.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen, dat de zending 12 dagen na verzending door ons, pas bezorgd is.
En zelfs bij een Thuiswinkel Waarborg bedrijf zal deze klant, toch echt moeten aantonen dat dit gebeurt is zoals ervaren.
Dit is heel simpel, omdat wij werken met track trace code's en e-mails,
dus is de bewering van deze klant over de te late bezorging,
en de nonsens over hoe ik gereageerd zou hebben tegen mevrouw, zeer makkelijk te weerleggen/te bewijzen.
En dan nog een punt waarover veel consumenten zullen vallen:
een klacht wordt niet gratis behandeld door de Geschillencommissie :
Zie :
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... -procedure
MVG