LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
A.M.A.

Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Cool clothes schreef: Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.
Als u aangesloten was bij bijvoorbeeld Thuiswinkel Waarborg had de klant de klacht kunnen voorleggen bij een onafhankelijke geschillen commissie.

Overigens kloppen uw retourvoorwaarden die u vermeldt in een aparte bijlage niet helemaal, http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... op-afstand .

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dhc schreef:Ga weg, prutser! na ruim een half jaar reageren maakt je compleet ongeloofwaardig.
Het kan natuurlijk zijn dat deze ondernemer geen weet had van dit forum - en daardoor (dus) niet eerder in de gelegenheid was gesteld te reageren...

Aan de andere kant - hoe weten we dat dit de echte ondernemer is ? Controle door een moderator en dan (zoals bij LinkedIn) een badge 'dit is de echte'?

Cool clothes

Ongelezen bericht door Cool clothes »

dhc schreef:Ga weg, prutser! na ruim een half jaar reageren maakt je compleet ongeloofwaardig. En begin eerst maar eens met het opppaken van de voorwaarden KOA....
Retourzending weigeren omdat de verpakking open is, je bent ....in de war....
Nogmaals,

dit klopt niet.
Leest u nogmaals het antwoord even goed door.

MVG.

Cool clothes

A.M.A. schreef:
Cool clothes schreef: Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.
Als u aangesloten was bij bijvoorbeeld Thuiswinkel Waarborg had de klant de klacht kunnen voorleggen bij een onafhankelijke geschillen commissie.

Overigens kloppen uw retourvoorwaarden die u vermeldt in een aparte bijlage niet helemaal, http://www.consuwijzer.nl/elektronica/k ... op-afstand .

Helaas is het zo, dat aansluiting bij een Thuiswinkel Waarborg geld kost.
Veel geld.
De Thuiswinkel Waarborg bedrijven van belang, gaan zelfs zo ver dat de bijdrage berekend wordt aan de hand van de omzet die de winkel draait.
Is ook al een keer in Tros Radar behandelt als topic.
(Dit heeft dus niets te maken met de manier hoe een winkel zijn gemaakte fouten, en jazeker, in en door elk bedrijf worden fouten gemaakt, het gaat er vooral om hoe men de gemaakte fouten oplost.)
Gratis keurmerken hebben niet zo heel erg veel zin, want niemand neemt die serieus.
Sommige van de wettelijke voorwaarden zijn inderdaad aangepast in de winkel,
daarom wordt er ook nadrukkelijk tijdens een bestelling in de winkel gevraagd, of de klant akkoord gaat met de AV.
Deze AV staat ook nog in "normale" en duidelijke taal beschreven, en is makkelijk te vinden op de website.

Ruilen & retourneren kan bij ons gewoon binnen 7 werkdagen, ook na openen van de pakketten, zoals beschreven.
De klant is Koning, maar helaas is de Koning soms onredelijk, en schade vergoeding eisen van een winkel, omdat men vindt dat de bestelling niet tijdig is verzonden, is in mijn ogen onredelijk.
Zeker omdat in dit geval,
en ja, (ik weet dit nog vanwege de eis tot schade vergoeding)
de zending door ons snel verwerkt en verzonden is.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen, dat de zending 12 dagen na verzending door ons, pas bezorgd is.
En zelfs bij een Thuiswinkel Waarborg bedrijf zal deze klant, toch echt moeten aantonen dat dit gebeurt is zoals ervaren.
Dit is heel simpel, omdat wij werken met track trace code's en e-mails,
dus is de bewering van deze klant over de te late bezorging,
en de nonsens over hoe ik gereageerd zou hebben tegen mevrouw, zeer makkelijk te weerleggen/te bewijzen.

En dan nog een punt waarover veel consumenten zullen vallen:
een klacht wordt niet gratis behandeld door de Geschillencommissie :
Zie :http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... -procedure

MVG

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Cool clothes schreef:Sommige van de wettelijke voorwaarden zijn inderdaad aangepast in de winkel,
daarom wordt er ook nadrukkelijk tijdens een bestelling in de winkel gevraagd, of de klant akkoord gaat met de AV.
Deze AV staat ook nog in "normale" en duidelijke taal beschreven, en is makkelijk te vinden op de website.

Ruilen & retourneren kan bij ons gewoon binnen 7 werkdagen, ook na openen van de pakketten, zoals beschreven.
Afwijken van dwingend recht kan niet en van sommige semi-dwingende bepalingen, zoals >50% vooruitbetaling, alleen per individueel beding en niet met algemene voorwaarden. De termijn van 7 werkdagen begint overigens pas te lopen na aflevering en geldt voor de mededeling dat de consumentkoper de overeenkomst herroept en niet voor het terugzenden zelf. Omdat dit dus fout in de webshop staat heeft de koper overigens 3 maanden en niet 7 werkdagen.
Artikel 7.1 is trouwens ook foute boel: de consumentkoper heeft tenminste 2 maanden na ontdekking de tijd om te klagen over non-conformiteit.
Cool clothes schreef:En dan nog een punt waarover veel consumenten zullen vallen:
een klacht wordt niet gratis behandeld door de Geschillencommissie :
En de kantonrechter is natuurlijk gratis, of wacht, nee toch niet.

Cool clothes

Ondanks wat er door deze klant wordt beweerd, is het artikel gewoon bezorgd.
Het is in principe ook niet nodig om naar een kanton rechter te stappen, omdat wij indien er klachten zijn, deze in alle redelijkheid naar tevredenheid van beidde partijen ( indien mogelijk ) proberen op te lossen.

De juridische insteek ( AV ) moet nagekeken worden door een advocaat, en zal indien nodig aangepast worden.
Over de vooruitbetaling heb ik bij het andere topic uitleg geplaatst.
Nu is het zo dat ik als ondernemer, de door mij bestelde goederen bij mijn importeurs en/of in het confectie centrum ( groothandel ) ook gewoon van te voren moet betalen.
Indien u bij bepaalde premium designer's ( PC Hooftstraat label's) via internet aankopen doet, moet er ook vooruit betaald worden voor levering.
Ik neem aan dat deze maatschappijen ook aanpassingen in hun AV hebben, en dat deze niet de wet overtreden.
Hetzelfde is het geval bij theater en bioscoop tickets.

Maar waar het hier in dit topic vooral om gaat is dat deze klant een verkeerd beeld spiegelt van de geleverde service.
En dan ook de opmerking nog over mijn benadering, naar de klant toe.

Ik zal nooit iemand op die manier toespreken, en ik vindt het dan ook een kwalijke zaak, dat men op internet, zonder enig bewijs, een bedrijf op deze manier negatief beoordeelt.

Maar mijn dank voor de juridische tips, nogmaals dit zal aangepast worden, na overleg met een advocaat.

A.M.A.

Ik ben het met u eens dat het beeld wat een ieder op een forum over een onderneming kan schetsen niet altijd overeen hoeven te komen met de werkelijkheid. Als bijvoorbeeld uw achterbuurman een hekel aan u heeft, kan hij simpel op een forum een slecht bericht over uw onderneming plaatsen.
Echter zijn de meeste reageerders hier niet in gegaan op de klacht, maar op uw website en uw Algemene Voorwaarden.

Als ik iets zou willen kopen wat u aanbiedt op uw website, vallen mij een aantal dingen op wat mij ervan zou weerhouden iets te bestellen bij u:

Allereerst vermeldt u geen telefoonnumer en/of adres. Hetgeen inhoudt ik afhankelijk ben op uw reageren als ik contact met u wil zoeken. Nadat ik uw kvk nummer invoer op de kvk kom ik op een adres, waar tevens een andere soort gelijke webshop geregistreerd staat.

Verder is uw bijlage voor retourneren niet erg klantvriendelijk (waarbij ik snap dat er mensen zijn die kleding in onmogelijke toestand zouden retourneren).
Voordat de klant bij u koopt, wijst u hen al terecht op zaken zoals "niet met uitgescheurde naden. als een artikel niet passend is, heel retourneren, niet proberen tot de stof en/of naden scheuren u er toch in te wurmen". U heeft reeds gemeld dat de kleding geretourneerd zoals het wordt aangeboden, niet gedragen en/of gewassen mag worden. Dat zou moeten volstaan. Volgens mij zou u een dergelijke bijlage beter bij het verzenden kunnen sturen in plaats op uw website te plaatsen. Maar enfin dat is mij persoonlijke mening.

Verder staan er een aantal spelfouten op uw website, hetgeen niet profesioneel oogt.

Ik geloof best dat u een eerlijke ondernemer bent, maar als een internet-koper heeft nu eenmaal een ruime keus in webshops. Uw Algemene Voorwaarden kunt overigens ook bij de kvk laten checken.

Ik wens u veel succes met uw webshop

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

"niet met uitgescheurde naden. als een artikel niet passend is, heel retourneren, niet proberen tot de stof en/of naden scheuren u er toch in te wurmen".
:lol:
Hier moet ik toch wel om grinniken en heb zo'n vermoeden dat dit nog op ervaring gebaseerd is ook :lol:

Het is natuurlijk ook wel verleidelijk om een maat 48 bips in een (liefst witte of glimmende) legging maat 36 proberen te persen :mrgreen:

A.M.A.

bprosman schreef:
"niet met uitgescheurde naden. als een artikel niet passend is, heel retourneren, niet proberen tot de stof en/of naden scheuren u er toch in te wurmen".
:lol:
Hier moet ik toch wel om grinniken en heb zo'n vermoeden dat dit nog op ervaring gebaseerd is ook :lol:

Het is natuurlijk ook wel verleidelijk om een maat 48 bips in een (liefst witte of glimmende) legging maat 36 proberen te persen :mrgreen:
Niet alles waar stretch opstaat is olifant-proofe :lol:

Gesloten