Als je een beetje wil weten wat er mis is bij XS4all, en waarom ze geen provider van het jaar meer kunnen worden in de toekomst.
http://www.flock-of-mockingbirds.org/item.jsp?news=9
----
Waarom XS4all geen Service provider van 't jaar kan zijn.
1. XS4all niet meer dan een Merk van KPN is.
Net als Telfort, Hi en Getronics.
2. Ze meer moeite doen voor reclame campagnes dan voor het verbeteren de service.
Wat ze in de reclames verkopen, is het verknipte ideaal beeld wat ze van zich zelf hebben, en niet waar maken.
Maar dat is vaak zo met reclame campagnes van organisaties.
3. Ze niet met uitzondering om kunnen/willen gaan.
Een simpele standaard vraag hebben ze een antwoord voor, uit de computer.
Maar zodra de computer geen antwoord heeft, sturen ze de klant liever domweg van het kastje naar de muur dan even uit te zoeken wat een oplossing zou kunnen zijn.
Ze sturen dan bijvoorbeeld ook rustig 5x een nieuw ADSL modem, en laten die door de klant ook tig keer 'resetten' en 'firmware updaten', als men weet dat het daar toch niet meer aan kan liggen. En als je ze daar op aanspreekt krijg je de reactie "Ja, maaar, we moeten het toch eerst zo doen, anders mag ik van het systeem niet verder"
4. Ze ook maar producten van anderen door verkopen, en doen als of het van hun zelf is.
Het VOIP telefonie deel is bijvoorbeeld van een bedrijf in Frankrijk, waar ze maar een klantje zijn. Dus als er iets flink mis gaat, dan worden de KPN/XS medewerkers ook domweg van het kastje naar de muur gestuurd door die fransozen.
5. Ze liegen, en plegen strafbare feiten.
De verantwoordelijken mensen, Directie & Security Officer, waren maanden eerder al meerdere malen gewaarschuwd dat de beveilging niet op orde is.
Maar ze kozen er voor om het te ontkennen, en gewoon verder aan te klooien.
Ze hadden het ook direct de klanten dat moeten vertellen volgens de wet, maar ook dat hebben ze (blijkbaar de procedure binnen KPN) bewust niet gedaan. Daarmee voldoen ze dus bewust niet aan bijvoorbeeld de Web Bescherming Persoonsgegevens, en zouden dus niet met klant persoonsgegevens om mogen gaan.
6. De medewerkers hun fouten wissen uit het helpdesk systeem.
De klant krijgt dan te horen dat 'Het niet in het systeem staat!', als de klant al meerdere malen z'n verhaal gedaan heeft over iets wat mis gaat, en dat een paar dagen eerder nog wel in 'het systeem' terug te vinden was. Of, ze snel bot 'doorverbinden naar de juiste persoon', en dan de klant in een eindeloze wacht komt, of de verbinding direct verbroken word.
7. Ze zich niet aan afspraken en beloftes houden.
Als er dan een storing/probleem is wat ze echt niet kunnen ontkennen, dan beloven ze dat zodra het dan opgelost zou zijn de klant z'n geld terug zou krijgen voor de tijd dat het niet werkte (maar dan moet de klant dat dan nog eens via een email aanvragen, want ze kunnen het tot die tijd nog niet in het systeem vermelden).
Maar het daadwerkelijke terug betalen gebeurt dan vervolgens niet, en weet men weer nergens van. En als je dan het emailtje laat zien waarin dat beloofd is, gaat zo over naar punt 6., of zeggen ze dat die gene dat niet had mogen toezeggen.
En, als ze vast lopen in hun eigen catch-22 procedures, dan beloven ze vaak dat 'een specialist' terug gaat bellen, maar dat gebeurt 9 van de 10 keer niet.
8. Volgens hun wil iedereen super graag net zo vel cool zijn als zij.
Als je hun algemene nummer beld krijg je dan ook maar 2 opties.
1) Als u reeds klant bent ... druk dan 1.
2) Als u graag klant wil worden .. druk dan 2.
Dus, als je geen klant (meer) bent, en dat ook niet wil worden, maar ze wel even wil spreken over iets dat flink fout gaat, dan kan/mag dat niet!?
9. Ze intern ruziƫn en elkaar kinderachtig dwars gaan liggen binnen de KPN afdelingen.
De medewerkers van de KPN winkels in de steden zeggen dat ze niet meer in het systeem van de XS4all tak mogen kijken wat nu de status is van een bestelling.
De XS4all afdelingen medewerkers klagen dat de KPN buiten monteurs geen kabel reparaties willen uitvoeren als ze moeten graven, en dus maar domweg liegen over dat de kabel wel in orde zou zijn, ook al zeggen alle meet gegevens dat er meerdere storingen in zitten.
10. Ze bij KPN flink de weg kwijt zijn.
XS4all staat al lang niet meer voor Access For All.
Maar voor Access for those who pay and don't mind being treated like a fool by snobs.
--
Koninklijke KPN N.V. (also Royal KPN N.V.)
Staat voor: "Koninlijke Koninklijke Posterijen, Telegrafie en Telefonie Nederland Naamloze Vennootschap"
Ze vinden zich zelf blijkbaar Dubbel Koninklijk, en dat de Post en Telegraaf ook nog onderdeel zijn!?
Zeker ook in een vorig leven allemaal Napoloen Bonaparte geweest.