Pagina 2 van 2

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 15 mar 2012 11:31
door Chocomelk
khoekie schreef:oooh lekker dan. Bedankt voor de tip.

Mijn idee zou echter niet zijn om m'n geld terug te krijgen maar om een andere televisie uit te zoeken.

Groeten,
Koen
Nee maar mischien beter direct contakt opnemen met het hoofdkantoor van Mediamarkt wat Nevermind schreef, daar zul je waarschijnlijk beter/sneller geholpen worden.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 14:12
door khoekie
Haai, ik heb Mediamarkt inmiddels gesproken. In principe krijgt Philips 3x de kans om een degelijk product te leveren. Wanneer ze dit niet kunnen waarmaken en dus in gebreke blijven dan kan ik een "zaak" maken via Media Markt en m'n geld of een credit terugvragen. Omdat de tv 2 jaar garantie heeft is dit tevens de periode binnen welke ik dit kan doen.

Ik wacht voor nu Philips even af. De tv is in Eindhoven voor onderzoek en wacht eerst hun feedback af.

Groeten,
Koen

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 15:51
door alfatrion
Hoi Koen,

Juridisch zit dat ander in elkaar. Het is de verkoper, Media Markt, die verplicht is om binnen een redelijke termijn het product, naar keuze van de koper, te herstellen of te vervangen. Proberen is onvoldoende. Als dit niet binnen die termijn is gelukt dan heb jij recht op je geld terug.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 16:05
door khoekie
Thanks Alfatron. Misschien legde ik het wat ongelukkig uit ik denk namelijk dat we hetzelfde bedoelen. Wat ik begrijp is dat ik naar Media Markt moet teruggaan en die zullen dan contact opnemen met Philips, Philips krijgt dan 3x de kans en als ze in die 3x mijn productverwachtingen niet kunnen waarmaken dan heb ik recht op m'n geld terug via Media Markt als verkopende partij. Echter Media Markt zal dan de televisie claimen bij Philips.

In dit geval heb ik direct contact opgenomen met Philips. Mocht ik teruggaan naar Media Markt omdat Philips het probleem niet kan oplossen dan moet ik aantonen dat Philips 3 strikes heeft gehad en nu dus out is...

volgens mij maak ik het er niet duidelijker op ;-)

Bedankt in ieder geval!
Koen

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 16:17
door alfatrion
khoekie schreef:Wat ik begrijp is dat ik naar Media Markt moet teruggaan en die zullen dan contact opnemen met Philips, Philips krijgt dan 3x de kans en als ze in die 3x mijn productverwachtingen niet kunnen waarmaken dan heb ik recht op m'n geld terug via Media Markt als verkopende partij.
Stel dat over een maand je TV terug krijgt. En dat op dat moment blijkt dat hij nog altijd niet goed is. Dan heb je als direct recht op je geld terug. Het zelfde geld als deze problemen wel weg zijn maar na een tijdje toch weer terug komen.
khoekie schreef:In dit geval heb ik direct contact opgenomen met Philips.
Dat heb ik even gemist. Je hebt als koper wel een verplichting om je klacht bij Media Markt in te dienen in het geval je een beroep wilt doen op de wettelijke garantie. Ik adviseer daarom om nu in een brief aan Media Markt alle gebreken te vermelden en dat je zelf naar de fabrikant bent gestapt. Als ie dan niet goed terug komt is het natuurlijk wel redelijk om Media Markt met een oplossing te laten komen.
khoekie schreef:Mocht ik teruggaan naar Media Markt omdat Philips het probleem niet kan oplossen dan moet ik aantonen dat Philips 3 strikes heeft gehad en nu dus out is...
Nee, dan ben je te laat in verband met de klachtentermijn. Vandaar mijn advies voor de brief aan MM.

Gezien het belang dat je hebt in tegenbewijs, de aankoopsom en dat het al laat dag is, lijkt het me 't verstandigste om die brief aangetekend te versturen.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 18:02
door khoekie
ontzettend bedankt voor het advies en de informatie!

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 18 mar 2012 18:47
door alfatrion
Graag gedaan. Je kunt ook nog eens kijken op sites als ConsuWijzer, ConsumentenAutoriteit en Jurofoon.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 21 mar 2012 21:43
door schipper14
Wij hebben hetzelfde probleem als genoemd en vragen ons af wat te doen.
TV is gekocht in 2006 voor veel geld en dan verwacht je ook iets maar valt tegen. :twisted: :?

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 29 mar 2012 16:54
door Amouwen
Hi Koen,

de mijne wordt mogelijk ook naa Eindhoven door Philips meegenomen (witte vlekken in beeld) een paar maanden oud.

hoe lang ben je hem dan kwijt? en komt daar wat uit?

gr,arjen

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 29 mar 2012 17:51
door khoekie
Hi Arjen,

Morgen 3 weken. Ik heb gisteren bevestiging gekregen dat de display vervangen gaat worden (voor de 2e keer) en dat daarmee hopelijk een enorme kwaliteitsverbetering zichtbaar is. Ik ben echter sceptisch omdat het mijns inziens meer een structureel probleem is en niet een gevalletje "monday morning machine".

De service van Philips tot dusver is vriendelijk en absoluut meewerkend, maar ik heb nu wel aangegeven dat ik inmiddels 3 maanden bezig ben en dit "gedoe" dus wil afsluiten. Voor mij dus de laatste actie voordat ik m'n geld zal terugeisen.

Het frapante is ook dat ik een leentoestel heb gekregen uit de designline serie. Het beeld van deze 107cm televisie is mooier, helderder en met meer contrast. Geen vlekken of strepen en ook vanaf de zijkant mooie kleuren en uitstekend beeld. Alleen iets meer ghosting ivm een tragere responstijd maar dat is alles. Deze televisie is echter rond de 1000 eur geprijsd maar geeft toch een veel mooiere kwaliteit... Volgens Philips komt deze display uit een andere fabriek... Hoe kan dit? Kunnen de televisies groter dan 117cm het gewoon niet aan of?

Anyway mijn ervaring met Philips is tot op heden goed en ik vertrouw erop dat we op wat voor manier ook tot een oplossing komen die mij tevreden stemt en blij maakt.

Succes!
Koen

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 29 mar 2012 19:08
door audiofreak1
Alle 40 en 46 inch schermen in de hele markt komen van Sharp en Samsung en dit zijn de minste beeldpanels. Deze hebben allemaal last van een slechte kleuren kijkhoek. De 37 en 42 inch komen inderdaad van een andere fabrikant en dat zou LG kunnen zijn. Deze hebben een mooie kleuren kijkhoek en warme tinten. Daarom zie je bij een Panasonic ook nooit een slechte kijkhoek, zij werken alleen met 37 en 42 inch als grootste LED maten en dit jaar komt daar een grotere maat bij. Ben je in voor kwaliteit, laat dan 40 en 46 inch liggen en koop een 42 of 47 inch want die zijn wel goed.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 30 mar 2012 20:54
door TheLD
audiofreak1 schreef:Alle 40 en 46 inch schermen in de hele markt komen van Sharp en Samsung en dit zijn de minste beeldpanels. Deze hebben allemaal last van een slechte kleuren kijkhoek. De 37 en 42 inch komen inderdaad van een andere fabrikant en dat zou LG kunnen zijn. Deze hebben een mooie kleuren kijkhoek en warme tinten. Daarom zie je bij een Panasonic ook nooit een slechte kijkhoek, zij werken alleen met 37 en 42 inch als grootste LED maten en dit jaar komt daar een grotere maat bij. Ben je in voor kwaliteit, laat dan 40 en 46 inch liggen en koop een 42 of 47 inch want die zijn wel goed.
Onzin, fabrikanten als AU Optronics, Chi Mei ea maken ook 40"/46"panelen.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 30 mar 2012 22:47
door bprosman
Onzin, fabrikanten als AU Optronics, Chi Mei ea maken ook 40"/46"panelen.
Maar daar maakt Philips geen gebruik van.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 04 apr 2012 13:39
door Amouwen
Hi koen,

Hoe staat het ermee? Zie mij post. Philips gaat nog contact opnemen...

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 04 apr 2012 16:50
door khoekie
Hi,

Niet zo goed. Ik moet er zelf achteraan bellen en kreeg gisteren te horen dat de nieuwe display is binnengekomen. Ik heb al aangegeven dat ik niet verwacht dat het een oplossing zal zijn en dat ik de tv nu gwn zsm terug wil zodat ik ´m kan omruilen voor een Sony, Samsung of Panasonic.

Ik ben inmiddels ruim 3 maanden verder en de tv is as vrijdag inmiddels alweer 4 weken weg.

Het duurt me te lang en kost me teveel tijd en energie. Ik wil de tv dus omruilen en dan kan Mediamarkt de tv bij Philips claimen.

Overigens gisteren gebeld met Philips afdeling televisies maar niemand wist mij te vertellen waar de tv precies was... Was het nou Eindhoven of toch bij E-care in Duiven of.... Of ik zelf even wilde bellen met E-care....

Kortom ik ben er wel klaar mee.

Succes.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 04 apr 2012 17:59
door Amouwen
Nou, lekker is dat. Ik ben vandaag gebeld door Philips. het kost me ook veel tijd en energie. het schiet niet echt op.

De meneer die me vandaag gebeld heeft van Philips gaat kijken wat die kan doen. Hij zou contact hebben met CE Goes over de de kwestie.

Ik wacht af, maar ben het nu al beu..... zie ook mijn andere post met de foto's van de vlekken. herken je ze?

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 16 mei 2012 22:01
door jb5w
Ook wij hebben last van vlekken en strepen in het beeld van de 52PFL9606 en voornamelijk bij bewegende beelden. Het begon allemaal in 2010 met het kopen van een Philips tv en wel de 52PFL9704 die vertoonde af en toe kuren, ging vanzelf uit of wou niet aan. Hierop de winkelier aan gesproken en contact met Philips gehad. TV Technische Dienst Drachten kwam de tv repareren er zou een nieuwe SB card in moeten nadat deze geplaatst was werd het alleen maar erger en wou de tv niet meer uit, de tv starte telkens opnieuw op alleen de stekker eruit halen hielp nog. Opnieuw Philips aangesproken hierop kwam TV Technische dienst Drachten opnieuw met nu een andere monteur die was zo lomp, gooide zijn gereedschap overal heen en sprong nogal ruw om met het toestel zodat het toestal ook nog beschadigd werd. Hij kwam er niet uit en wilde het toestel meenemen, plat in een bus en dan over drempels heen, dit zagen wij niet zitten met een tv van bijna 3000 euro en hebben dit ook geweigerd. Na lang wachten hebben we eindelijk een nieuwe tv gekregen de 52PFL9606 als vervanger die direct ook al kuren vertoonde o.a. ging vanzelf uit, wilde niet aan, geluid wat weg valt enz. het ergste was nog dat het beeld allemaal vlekken en strepen vertoond. We hebben nu in mei alweer een nieuwe 52PFL9606 gekregen van Philips maar ook deze vertoont weer vlekken en strepen. Hier laten we het echter niet bij zitten, de 9606 heeft een veel slechter beeld dan de 9704 en is ook geen goede vervanger aangezien de 9704 een full-led toestel is en de 9606 niet.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 16 mei 2012 22:24
door khoekie
Hallo,

Wat een vervelende en helaas herkenbare berichten. Lekker ook zo'n service monteur die zo onprofessioneel met zulke dure spullen omgaat. Waar heeft u de tv gekocht??

Bij mij kookte de boel een week of 6 geleden over. Ik was de tv al ruim 4 weken kwijt (3e x in totaal) voor onderzoek en kreeg maar geen feedback.Toen ben ik er zelf achteraan gaan bellen en toen wisten ze niet eens te vertellen waar de tv was.... Op de dag dat de tv terug zou komen heb ik vrij genomen en zat ik keurig te wachten. Toen het tijds-frame voorbij was heb ik gebeld om vervolgens te horen dat de chauffeur al langs was geweest. Ik heb toen maar verteld dat dit toch echt niet het geval was en toen kwam de aap uit de mouw, het was te druk en m'n huis was niet te bereiken en toen is de chauffeur omgekeerd. Toen ontplofte ik en was ik klaar met alles.

Ik heb Philips gebeld en geëist dat ik m'n geld terugkreeg en ook via dit forum dezelfde boze eis gesteld. Helaas geen toezeggingen niks, alleen de mededeling dat dit via Media Markt zou moeten gaan...

Toen heb ik Media Markt gebeld en die adviseerden mij een mail te sturen met een opsomming van alle gebeurtenissen, communicaties, reparaties etc. Daar heb ik een toen een aantal uren aan gezeten en ik kwam uiteindelijk aan een mail van bijna 4 a4 kantjes.... (terwijl ik trachtte beknopt en zakelijk te schrijven)

Media Markt bracht de zon terug in het leven... Binnen een paar uur werd ik gebeld en werd mij verteld dat ik de tv mocht terugbrengen en een andere mocht komen uitzoeken. Fantastisch, wat een service en wat een snelheid.

Dezelfde dag ben ik vast gaan windowshoppen maar toen bleek dat het tv " seizoen 2011-2012" al op z'n einde liep en dat men wachtte op de nieuwe 2012-2013 modellen. Het toestel dat ik op het oog heb nu komt over twee weken uit en Media Markt was er helemaal ok mee dat ik daarop wachtte. Over twee weken wordt de nieuwe Panasonic Plasma bezorgd en kan die vreselijke 9606 de deur uit. Die staat overigens in de doos in de hal want ik was het zo zat dat ik niet eens meer wilde zien wat ze hadden gedaan.... M'n oude 107cm 9000-series van 5 jaar oud heeft een mooier beeld en die staat nu tijdelijk in de huiskamer....

Big THUMBS UP voor Media Markt, en Philips....? Tja ik was altijd trouwe Philips klant, maar die zullen voor geen enkel product meer snel in aanmerking kopen en voor dure tv's al helemaal niet.

Kom maar op met die Panasonic!!

Succes ermee, ik hoop dat de nachtmerrie voor u snel ten einde komt.

groeten,
Koen

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 11 dec 2012 00:42
door jpensnr
BCC
Filiaal: 12 – BCC Zoeterwoude.

Betreft ordernummer: 1225615
Orderdatum: 30-11-2012

Verkoper: R. GULDEMOND

Geachte BBC Medewerk(st)er:

Er is een probleem geconstateerd met de Philips TV 46PFL9706H/12: bij snelle beeldwisselingen (bij voetbalwedstrijden met egale kleuren) zie ik donkerkleurige strepen in het beeld (ook wel 'banding' genoemd). Ik heb een test gedaan door een beeld te openen op de TV dat helemaal egaal wit zou moeten zijn, ook dan zie ik her en der een vlekkerig/streperig verticaal patroon in het beeld. Ik heb dit inmiddels aangekaart bij Philips. Zij geven aan dat dit een bekend probleem is met dit model TV en dat Philips er nog geen oplossing voor heeft.

Ook bij het Philips tv-model PFL8707 zou deze hardware fout bekend zijn. Het model 46PFL9707S (eveneens 117 cm.) zou zonder hardware fout goed moeten zijn.

Bij de verkoop van de Philips tv 46PFL9706H/12 is deze hardware fout niet aan mij medegedeeld. Indien dit wel het geval zou zijn geweest had ik deze tv niet gekocht d.d. 30 november 2012.

Afleveringsdatum thuis op 5 december 2012. Ook aan mij verkocht 2x 3D-brillen Philips PTA517/00
ten bedrage van € 183,98.

Onze oude Philips Ambilight tv (ook 107 cm.) model: 50PF0631D/10, in 2006 gekocht bij BCC, is naar onze slaapkamer verhuisd en kent geen hardware fout zoals nu wel bekend is bij het
nieuw gekochte Philips tv model: PFL9706H/12 uit de 9000 serie.

Met dit schrijven stel ik BCC in gebreke.

Van u vernemend.
Met vriendelijke groet.

J. Pen (senior)

Reactie van BCC: Het is ons niet bekend dat het aan u verkochte tv-model een hardware fout heeft.

Omdat ik vind dat Philips foute tv-modellen in de verkoop heeft moeten wij collectief Philips aanpakken teneinde een goed werkende 3d tv te ontvangen. Op z'n minst uit coulance.
De verkoop van foute 3d tv's onmiddelijk stoppen.

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Geplaatst: 11 dec 2012 08:52
door Amouwen
Ik heb na coulance, na heel veel bellen. belkosten over een periode van 1 jaar +/- 270 euro. en inspanning delaer. een omruiling gekregen naar een 55pfl7007. Opzich netjes van Philips. Echter nieuwe tv zelfde probleem. wel minder maar zeker vlekken in beeld. met name links zit een witte bloem.. Ik heb via een expert begrepen dat die komt omdat dat daar een voedingspaneel achter zit. Goed, feits is dat beeld niet helemaal oke. Echter ik ga er geen energie meer in stoppen. heb het ermee gehad en accepteer het.

Vind het wel jammeer voor het merk, het was toch obnze trots. echter Nu wordt dat weggenomen. Ook mijn vrienden en familie zien dit, en hebben mijn verhaal meegekregen. alle Philips tv's worden waarschijnlijk niet meer vervangen door een Philips......Jammer. Maar het is niet anders. Succes iedereen.