LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dion en els

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door dion en els »

wij hebben ook bij heldergezeten in 2010 ook bij geluk die heb heel wat geld van ons gestolen
sorry dat ik niet best typt maar wij kwamen daar via de soos verplicht via de rechter wij een intake gehad alles kon en mocht we zouden met ze 4e 75 euro per week krijgen de 2e week wert het al 35 en de 3e week was het 20 en alles liep niet goed er wert niets betaald ook de post zou voor hun zijn nou de post kwam gewoon nog hier aan ik had toen een vervelend dag en had me broer al 3 jaar niet gezien vroeg wat geld om naar friesland te gaan toen bekteze ons af ik draaide door en ging er heen toen stond de politie al te wachten maar toen zijn we na 4 maanden naar de rechter gegaan om er uit te stapen en we haden geluk we mochten van de rechter er uit toen kregen we brieven van hun wat er betaald zou moeten zijn maar geen gas licht water en alle andere schulden waren niet betaald maar het geld was wel weg en op wij hebben echt veel schulden maar door hun kwamen we er uit met 4500 euro meer schuld als dat we er in gingen weet iemand hoe we ons geld terug kunen krijgen we leven nu van 20 euro per week

joop48

Ongelezen bericht door joop48 »

Hallo allemaal Grote fans van Helderbewind

Mijn naam is Joop en Ben 48 jaar.

Het volgende voor u allemaal!

Ik ben sinds kort met me nichtje(dochter van mijn broer)in aanraking gekomen een nichtje die ik 20 jaar heb gezocht.

U allen zal denken wat heeft dit met Helderbewind te maken .

Nou het volgende:

Me nichtje heeft soortgelijk verhalen als u hier in dit topic bekend maakt en wat ik uit haar mond vernam en ik in persoon zelf ben nagegaan en vele bevestigingen hiervan heb ontvangen over Helderbewind moest ik toch wel het 1 en ander weg slikken!!

Me nichtje kwam in juli 2012 onder bewind via de rechter bij helder bewind!
Ze had schulden in de somma van bijna vierduizend euro(veel geld).

Nu 1 jaar na dato vind ik mijn nichtje bij stom toeval en zij legt mijn haar verhaal uit.
Precies een jaar later nog steeds onder bewind bij helderbewind(wanneer ik de helderbewind schrijf krijg ik een vieze smaak in mijn mond!)1 jaar later dus nadat ik alles had aangehoord van haar probeer ik helderbewind ene Mevr.Lodewijkx te bereiken op de aangegeven spreekuren telefonisch.

Echter haar zoveel gebelt te hebben en geen gehoor te krijgen behalve een bandje dat je kon inspreken waar ik dan een terugbel bericht achter liet,dit begin deze maand augustus.

Na gespreken met mijn nichtje en haar gezinsbegeleiding die ook niet te spreken waren over helderbewind zei ik dat ik de financiele problemen van me nichtje wilde oplossen met medewerking van de gezinsbegeleiding en me nicht uit de problemen wil halen waar deze gezinsbegeleiding goed over te spreken was!

Dus ik schrijf een Mail naar deze Mevr.Lodewijkx op 28-8-2013 dat ik mijn nichtje bij haar onder bewind uit wil en ik haar zaken en schulden ga behartige daar ik vind en vond dat mevr.Lodewijkx er een grote rotzooi van maak en erg slordig zoniet niet capabel en ongeschikt is voor dit werk.

Ik zei haar dat ik dan een brief zou richten aan de rechtbank aan Insulventie bewind met het verzoek mijn nichtje onder deze bewindvoerster uit te halen waarna ik haar belangen zal behartige!

Wat presteerd Mevr.Lodewijkx helderbewindvoering!!

Me Nichtje Kwam onder bewind bij deze mevr,Lodewijkx zoals gezegd in juli 2012 met om de nabij 4000 euro schuld en dus vandaag ik denk na aanleiding van me mail die helderbewind Mevr.Lodewijkx
gisteren van kreeg mailde mijn nichtje dat ze papieren van deze mevr.Lodewijkx had binnen gekregen ook per mail met overzichten van schulden opstaande posten dus!

Resultaat was nadat ik alles bekeken had dat helderbewind een negatief saldo meld van maar liefst bijna 14000-, euro!

Ik dacht dit kan niet en ging na rekenen en ja hoor het bedrag klopte!
Ik denk me nichtje gaat met vierduizend euro schuld onder bewind bij helderbewind en net iets meer dan een jaar later heeft ze tienduizend euro meer schuld opgelopen!

Me nichtje is een wajonggerechtige bij het UWV en heeft Bruto 13400 euro hoe krijg een bewindvoerder dan zo vraag ik mijn af het voor elkaar om in iets meer dan 1 jaar haar cliente met tienduizend euro meer schuld op te zadelen!

Ik zelf zie in de overzichten wat er betaalt is aan vaste lasten en schulden en wat de inkomsten zijn in en uitgaves dan denk ik Mevr. Lodewijkx STOP STOP STOP raak niets meer aan want alles wat u doet brengt een hoop onheil met zich mee!

Ze geef in antwoordt op mijn eerste mail aan dat zij niet de schuld treft maar andere maar zeg ik Mevr.Lodewijkx dat zij verantwoordelijk is voor de financien van mijn nichtje daar ze onder haar bewind staat bij helderbewind en deze bewindvoerster alle schuldeisers behoord aan te schrijven en eventuele post bij haar aan moet komen!

Wat Mevr.Lodewijkx ook nagelaten heeft de zogeheten toeslagen voor me nichtje en gezin aan te vragen !
Mevr.Lodewijkx Maak zich drukker erover dat elke maand bewindvoerderskosten rechtstreeks van het netto inkomen van me nichtje afhaalt maar ze nalaat om voor me nichtje bijzondere bijstand voor hoord aan te vragen voor bewindkosten en bij alle deurwaarder behoord te melden dat er in nederland de alom bekende beslagvrijevoet zoniet de verhoogde beslagvrijevoet is die voor elke nederlander medelander van kracht is maar ook hier heeft blijbaar Mevr.Lodewijkx geen kaas van ge-eten en schuif ze hier ook wederom de schuld hiervan naar andere toe!

Ik ben hier door dit Mens van Helder bewind zo zat en zie en hoor hoe zei mensen gewoon dupeerd en daarmee buiten haar boekje gaat waar me nichtje haar kan aanklagen en dagvaarden voor de rechtbank met dien verstande dat de extra schulden die door haar toedoen gemaakt zijn op Helderbewind te verhalen vallen!

Dit is Reeds eerder gebeurt bij andere bewindvoerderinstellingen(kantoren)Voorbeelden hier van zijn HTC advies Culemborg en Bewindvoerder Kleingeld Rotterdam daar werdt in no time beslag gelegd bij deze bewindvoerders op de administratie goederen en bankrekeningen en ik kan u melden dat deze voormalige bewindvoerder niet happy zijn daar die nu zonder ook maar 1 euro zitten en nu pas voelen hoe de mensen zich voelde toen ze bij hun onder bewind stonden!

Nou Mevr. Lodewijkx u hangt nu een donkere wolk boven het hoofd daar ik me nichtje ga bijstaan maar dat niet alleen ik roep u allen op die hier op dit topic hun frustratie,s hebben geuit en aantoonbaar kunnen laten zien dat ze gedupeerd zijn door Helderbewind waardoor u nog verder in de schulden bent gekomen met mij in contact te treden daar ik u gezamelijk allen mee naar de rechtbank wil nemen daar waar u zaak van allen in 1 rechtzaak behandeld zullen worden op het zelfde tijdstip en zelfde datum en eens de rechters in nederland de ogen zullen open rukken wat bewindvoering in nederland is en DAT IS DAT EEN KIP DIE AL KAAL IS DOOR DE BEWINDVOERDERS IN NEDERLAND NOG VERDER HET VEL OVER HUN OREN GETROKKEN WORDT EN ALS HET MOET TOT OP HET BOT TOE!!!

Dus mede Helderbewind gedupeerden meld u zich bij mij op mijn e-mail adres dat ik hiervoor heb geopend!
Het Mail adres is: [email protected]

Mensen denk erover na u hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen dus beslis met een klaar verstand(ik wilde zeggen Helder hoofd)maar dan krijg ik wederom een vieze smaak in mijn mond dus zeg ik het zo.

Ik ga voor mijn nichtje dan ook Dinsdag aanstaande Insulventie bewind aanschrijven tot die tijd kan u reageren of u van de partij wil zijn en zet ik u op de lijst naar insulventie daar waar u zelf beslist of onder ander bewind verder wil gaan of u dan weer u eigen boontjes wil gaan doppen.

in afwachting u reaktie :

Mvg Joop

dion en els

ff iets op ons verhaal wij zoeken mensen die ook hun geld terug willen en met ze alle naar een advokaat stapen om verder te kijken wat we er aan kunen doen 1 iemand hebben we al gevonden
zou u ook u recht willen hebben mail ons dan samen staan we sterk [email protected]

inge1961

Ongelezen bericht door inge1961 »

ik kan me alleen maar aansluiten op helder bewind ik ben eronder gegaan met 3 schulden en ik krijg gewoon daarvoor de deurwaarder aan de deur omdat helder niks daar had laten weten heb achterstand gekregen bij de energie terwijl ik onder hun zit en die zelf nooit gehad heb. komen der afspraken niet na betalen geen eetgeld uit omdat je de kinderbijslag hebt gekregen ik hoor zoveel vandie klachten van kantoor helder bergen op zoom ik ervaar dezelfde klachten en mensen die helder hebben in mijn omgeving ook ze geven ook geen veranderingen door niks dus ik sluit me aan bij al die klachten die hiet bij trosradar staan

dion en els

mensen zullen we met ze allen naar de ombudsman stappen of naar kassa wij hebben allen bewijzen wat hun hebben betaald maar er is helemaal niets betaald ja duizenden euro,s kwijt aan die schoften en zeker die mvr geluk nou die naam sta haar goed zijn er mensen die ook met ons stapen willen onder nemen ons mobiel numer is 0625207500 of mail [email protected]

Bayou

Ongelezen bericht door Bayou »

Waarschuwing Helder Bewindvoeringen Bergen op Zoom
Wij hebben sinds eind 2012 budget beheer via helder bewindvoering uitgesproken gekregen door de rechtbank in bergen op zoom.
Nu het volgende., ik had een schuld bij OHRA ivm dat ik in detentie heb gezeten. Kwam uit detentie en heb aangegeven bij OHRA dat mijn premie weer door kon lopen, maar dit werdt niet gedaan.
Er werdt gezegd door OHRA dat ze de uitdetentie verklaring wilde hebben. Ik heb deze opgestuurd (het orgineel) maar nog steeds werdt er geen premie van mijn rekening afgeschreven. Ik maar weer eens bellen met OHRA en kreeg als antwoord dat ze de uit detentie verklaring nooit hadden ontvangen. Ik met de reclasering contact gehad waarop deze belde met OHRA en kregen zelfde antwoord. Na verloop van tijd werdt mijn premie schuld alleen maar groter tot 1000,- euro. Mijn reclasering beamte had in de tussen tijd al een aangetekende brief gestuurd naar OHRA met de uit detentie verklaring maar omdat de schuld bleef oplopen heeft mijn reclaserings beamte maar weer eens gebeld naar OHRA en gevraagd hoe dit zat en kregen als antwoord dat ze nog steeds geen brief hadden ontvangen terwijl hij aangetekend was. Maar goed, mijn OHRA schuld bleef maar oplopen ik heb tandarts kosten en dokters kosten contant betaald dus plaats van behandelingen maar gewoon kiezen laten trekken omdat dat het goedkoopste was. Nu hebben we stichting via reclasering stichting Mozaic toegewezen gekregen zodat die ons verder konden helpen. Maar die hebben het zover voor elkaar gekregen dat we via rechtbank helder bewindvoering toegezegd kregen. En toen begonnen de problemen verder.

Ik had alles bij elkaar ondertussen 3000,- euro schuld bij OHRA maar sinds we onder bewind staan bij helder bewindvoeringen is dit alleen maar meer geworden.
Zo ook mijn partner die hoog zwanger is heeft ineens 700,- euro schuld bij haar VGZ zorg verzekering.
Ziggo is door Helderbewind 4 keer niet betaald waardoor we zijn afgesloten bij Ziggo en een schuld heben van ruim 500,-. Mijn partner zou begin 2014 hoger verzekerings pakket krijgen omdat ze thuis zou bevallen en omdat ze kinderen heeft uit haar vorig huwelijk waarbij haar jongste zoontje zwaar astma heeft en ook een stoom apparaat nodig heeft (Deze is met eigen gelden betaald ondertussen).
Zo is er ook een maand huur achterstand ontstaan door helder bewind. Ik kreeg van de week een brief binnen van een gerechts duurwaarder omdat ik onder tussen zelf maar weer een basis verzekering heb bij OHRA van 20,- deze is een stukje eigen bijdrage en de rekening van 20,- euro had ik al tot drie keer toe verstuurd naar helderbewind maar deze wordt gewoon niet betaald. Zo heb ik in 2013 ook politie aan de deur gehad omdat ze mij wilde gijzelen ivm openstaande boete die ook niet betaald is. Mijn partner heeft een boete gehad van 90,- euro ivm niet dragen van de gordel in 2012 deze rekening lag ook bij helderbewind maar nooit betaald en was opgelopen tot ondertussen ook ruim 300,- dus mijn partner kon kiezen of geld overmaken of gijzeling met inname rijbewijs.
Al om al sinds we bij Helder Bewind zitten komen er alleen maar schulden bij en worden we niet echt geholpen...
Het ergste vindt ik op moment dat mijn Partner hoog zwanger is en ze niet geholpen kan worden terwijl Helder belooft heeft dat ze per 1-1-2014 een extra pakket zou krijgen op haar zorg verzekering voor de bevalling en voor haar zoontje die zwaar astma heeft. maar dit mag niet baten doordat Helder Bewind schulden heeft gemaakt bij de zorgverzekering van mijn partner.
ivm we graag willen dat mijn partner goed verzekerd is gebruiken ze zelfs de kinderbijslag die we trouwens maar 2 keer hebben ontvangen in al die tijd dat we onder bewind staan en zelfs leefgeld naar beneden hebben laten zetten van 70 euro naar 60 euro.
Leuk voor een gezin van twee volwassenen en zometeen 3 kinderen.

Mootje70

Ongelezen bericht door Mootje70 »

Hallo,

ik ben meer dan een jaar bij hct advies in Culemborg geweest,
bij eerste gesprek was alles zo mooi,
maar daarna begon het ellende iedere keer was iets niet betaald
ik was zelf spuug zat van deze mensen en ik heb gevraagd om het te stoppen
en het moest via de rechter en dat is gebeurd en per 1-01-2014 ben vrij van hen
maar nu komt het wel,
ik krijg voor het eerst mijn post huur achterstand van 1623 euro
gas en Electra twee maanden achter en ik weet nog niet wat binnen zal komen.
ik heb gelijk een mail gestuurd naar de bewind maar geen gehoor,
ik heb tot nu vier e-mails gestuurd maar ze antwoorden niet en ik heb hen nu de tijd gegeven om mijn huur helemaal te betalen voor 28-01-2014
gebeurd het niet dan zal ik het zelf komen halen op mijn manier.jullie willen zo ik niet .genoeg is genoeg.
ik ben geestelijk en lichamelijk achter uit gegaan daar die mensen ze maken jou helemaal gek

bornet

Ongelezen bericht door bornet »

wat heeft dat met helder te maken mootje

Mootje70

Ongelezen bericht door Mootje70 »

weet ik niet ik wou mijn verhaal kwijt.

wechyo

Ongelezen bericht door wechyo »

Ik zit dus ook vrijwillig bij helder nu inmiddels 3 jaar je zou zeggen dat je dan klaar was ,maar nee hoor ze hebben meer schulden gemaakt dan ik eerst had ,bijna van gas en licht afgesloten, huurachterstand ,de ziekenfonds .Ze schrijven onkosten af wat nooit van te voren is gezegd ,ik heb inmiddels de derde bewindvoerder de eerste heb op staande voet d'r ontslag gehad omdat die er een puinhoop van gemaakt heeft de tweede deed ook helemaal niks totaal geen reaties terug enzo en de derde mag nu alle puinhoop op knappen .En ja ik kan er mee stoppen maar moet je weer bijna €200,- betalen om dat op te zeggen . Wat ook vreselijk was de inschrijfkosten zijn €468,- wat mij nooit is gezegd dan de maandelijkse bewindskosten zijn ook achterlijk hoog €97,- . Vanmiddag heb ik voor de eerste keer een gesprek daar ,ja moet zelf er naar toe wat ook weer een kostenplaatje is . Bij alle instanties waar ik ben geweest of gesproken hebt zeggen ze maar 1 ding och jee U zit bij helder ,nou dat zegt al genoeg . Ik krijg zelfs geen geld voor kapper of kleding maar ze schrijven wel onkosten voor hun eigen af ,Het zijn oplichters en willen rijk worden van de mensen die hulp nodig hebben.
Vanmiddag ga ik zeker mijn hart luchten daar en er een punt achter zetten want dit kan gewoon niet zo langer doorgaan, ik snap ook niet trouwens dat een rechter geen stappen onderneemt want er zijn zoveel klachten over helder .
:x :x :x :x :x :x

bornet

Ongelezen bericht door bornet »

geen stres hahaha wij zijn nu van hun af en bovendien kunnen ze bijzondere bijstand aanvragen voor de kosten die ze zelf moeten maken dus die 97 euro hoef je helemaal niet te betalen.
ik heb hun via de rechter onslagen en dat was geen probleem want ik heb genoeg bewijzen tegen hun bovendien heb ik een schadeclaim ingediend die net zo hoog is als de schuld die ik had bij helder en die is door de rechtbank goedgekeurd dat wil zeggen dat ik nu schuldvrij ben hahahaha wat een sukkels bij helder. ik heb ze aangeklaagd wegens wanprestatie.
ik hoop dat veel meer mensen dit gaan doen zodat hun kantoor binnenkort failliet is.

Gesloten