LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

rozemarijntje schreef:@warzir

goed je hebt de spullen dus gebruikt en nu weet je hoe en wat,jammer dat niet alles lekker werkt..
ja en dr van de hoog heb je nog en er valt nog meer onder deze groep,moet je even kijken waar dermolin ook alweer onder valt en dan googlen,zie je alle merken.

voor je hoofd,mijn hoofd heeft dus af en toe ketanozol (soms ook de creme voor andere plaatsen deze is minder erg als de hydro zalven) maar gebruikt wat ik al zei denorex of danorex..misschien en keer te proberen voor als het heel erg is?
je krijgt het van het ziekenfonds...
succes en fijn dat je het laat weten,is fijn voor andere mensen...

idd tussen de vingers en aan de zijkant van de pols heb ik het ook wel eens,
erg irritant,laat staan als je helemaal overal last heb.
Ik moet zeggen dat mijn huid nog steeds vrij rustig voelt, na twee weken gebruik van Dermolin produkten. Een paar weken geleden had ik beginnende (en hardnekkige) eczeem op linkerbeen en bovenop beide voeten, dit is na het gebruik van Dermolin gelukkig wel weggetrokken en tot nu toe zelfs weggebleven :) , ik heb de hormonenzalf niet meer nodig gehad in die periode .
Alleen de hoofdhuid blijft wat problematisch, nog steeds jeukerig, maar wel iets minder fel. Daarom gebruik ik de ketoconazol er nog naast. Ik blijf deze combinatie voorlopig nog even uitproberen, maar ik blijf wel op zoek naar andere (liefst zonder doktersrecept) produkten.
Mocht ik nog eens tegen iets geweldigs aanlopen, dan zal ik dit hier zeker nog melden :wink: .

En ik blijf natuurlijk ook open staan voor ieders ideeen en ervaringen! :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja natuurlijk zonder troep is het altijd beter ,maar als je er knettergek van wordt moet je soms..
mijn man had alles al geprobeerd.

gewoon een vraag,is er bij jou wel eens onderzocht waarom je zoveel eczeem hebt?
een tante van mij had het heel erg in de gezicht,ogen dik,oogleden heel erg en wangen...(maar ja de hydrozalf is in het gezicht helemaal niet goed ,)dermatoloog en die moest haar eten bij houden,blijkt zo en zo oude kaas ,en sommige melkproducten te zijn...
ik zeg niet dat het ergens vandaan moet komen hoor! gewoon een vraag?

nog even je had het over nivea,ik had al geschreven dat ik dan erge ontstoken ogen kreeg he?
had ik dat..mijn bodylotion was op,man gebruik nivea soms op de ellebogen ..droog daar etc..
ik denk nou ik probeer die...niks aan de hand,lekker aan de handen laten zitten...
even in de ogen wrijven(niks in de gaten,uren later he)
'kreeg toch vliesjes..ik :twisted: in mezelf,wat nu weer?heb toch niks nieuws gebruikt?shampoo????dag van nou lekker dan gaat me nieuwe pot dure creme...kan er ineens niet meer tegen..
nou volgende dag kreeg ze allebei niet meer open...zalf erin ..klaar...
na 3 dg weg..
ik onbenul 3 dg later weer de nivea(moest nog steeds de mijn halen,vergeten)en in de nacht weer...toen viel het kwartje..krijg nou wat...
dus bedankt ik hoef helemaal niks meer...

in belgie is nivea mijn vriendin zelfs uit de schappen gehaald na veel klachten..
zou dus wel uitkijken ook al kan je er tegen,je weet niet wat het doet..

dan nog een vriendin die is kapster zat ineens helemaal onder..
ook dermatoloog,was vrij ernstig...
kan haar haar dus niet meer verven ineens he na 30 jaar kappersvak...
doet klanten nog wel met handschoenen...maar ook andere stoffen kan ze niet meer tegen,eten ..
als je het wilt weten kan ik het wel vragen hoe en wat,het is vrij veel...

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

@rozemarijntje:

ik heb twee huidallergieën: zonne-allergie en zeep/parfum allergie. Het is gelukkig niet zo dat ik maar in de zon hoef te zitten en ik meteen onder de plekken zit, maar vaak is het wel zo dat het een dag later op een of twee plekken wat jeukerig gaat voelen. Ik weet dan hoe laat het is en smeer er dan gelijk wat zalf op, zodat het niet uit de hand loopt. Dus die hele erge (zichtbare) eczeem plekken, heb ik daarom al jaren niet meer, maar de jeuk van beginnende eczeem is/voelt wél net zo heftig.

Vanaf volgende week wordt Dermolin wel even flink op de proef gesteld, want dan ben ik twee weekjes in het Caraïbisch gebied :) , dus veel zon en hoge luchtvochtigheid. Dermolin, you can do it! :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

8) 8) oh lekker!!
nou smeren met die handel!
ja dat ken ik ook wel van iemand,die allergisch is...nou als je het zelf weet hoe lang en hoe en wat ..dan??
maar het blijft natuurlijk erg vervelend!simpel.

ze zeggen dat pijn erg is(weet ik zelf alles van)maar jeuk kan net zo erg zijn!
ik heb vaak gordelroos aanvallen gehad en dan heb je pijn en jeuk tegelijk...nou dan wil je krabben maar dat mag niet!! dus sta je onder de douche met die straal en dan ohhhhhh....dus ik snap misschien een klein beetje hoe gek je er van kan worden..

wel erg fijn dat je weet wat en hoe!!
je bent nu alleen bezig met middelen te proberen die niet zo schadelijk zijn! en dat is heel goed...
ik zal mijn ogen ook de kost geven zo nu en dan...als ik wat zie...als we je niet meer horen,heel veel plezier en zon!maar dat komt daar in deze tijd van het jaar wel goed...

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Mousy »

Wens je een hele fijne vakantie.
Ik ben een beetje ziek dus had nog niet gereageerd.

Heb nog wel een tip , vaak kan je in biologische verzorgings producten ook dingen vinden zonder parfum en allerlei chemische troep.
Vaak verkrijgbaar bij natuurvoedings winkels.
Van het merk weleda geloof ik.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door trebelski »

Mousy schreef:Wens je een hele fijne vakantie.
Ik ben een beetje ziek dus had nog niet gereageerd.
In ieder geval blij dat je weer beter bent. :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door snepke »

Hoi,ook ik heb eczeem(laatste jaren valt het mee af en toe een keertje)
Ik heb een allergietest gehad.
Ik wist al dat ik niet tegen nikkel en penicilline kon en heb een zonne-allergie.
Maar ik bleef eczeem houden ondanks diverse smeerseltjes,zelfs pillen heb ik gehad.
Toen de test,48 uur een pleister op je rug,mag er niet af, en een stuk of 40 prikjes in je arm.
Werd gek van de jeuk (pleister)na een uur al.
Daar kwam uit formaldehyde -allergie.
http://www.huidarts.info/files/folders/ ... 2-2005.pdf

Ik gebruik seba-med,dat helpt goed, en als er toch nog eczeem plekjes komen smeer ik er nerts-olie op.Dan is het binnen een paar dagen weg.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door stap50per »

WarZir schreef:stap50per, bedankt voor je tip, maar ook jouw genoemde zalf is een hormonenzalf (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Corticostero%C3%AFde voor meer info), iets wat ik voor korte tijd wel zou gebruiken, maar liever niet blijvend, zoals nu het geval al is.
Daarnaast bestijden (of beter gezegd: verzachten) dit soort zalven alleen de symptomen en niet de oorzaak. Om die reden ben ik juist op zoek naar natuurlijke middelen, die je dagelijks kunt gebruiken.
Mocht je eczeem onverhoopt weer terugkeren stap50per, dan zijn de tips genoemd in dit topic ook voor jou heel handig om te proberen :wink: .
ik heb ook het advies gekregen om dit 3 weken te gebruiken
om de exceem rustig te maken
komt het daarna weer terug ga ik weer naar mn huisarts


maar ik hou het topic in de gaten

bedankt

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@snepke..

pencilline idd ook allergisch voor....krijg rode bulten en ben gewoon doodziek,maar eczeem wist ik niet...zal er eens op letten.
meestal krijg ik anti bio...omdat ik niet tegen pen- kan..
maar soms moet ik een combi kuur voor de maag en dan moet het wel...
dus ik zal hem vast en zeker binnenkort nog eens krijgen(terug komend iets..)

nikkel ook,als ik een oorbel in mijn oorprik dat krijg ik gelijk een ontsteking...
dus komt niet eens mijn huis meer in...
en zilver kan ik ook niet tegen...wordt alles groen en gaat jeuken...

heb idd de test ook gehad...
had 1 plek onder de pleister die ging erg jeuken dus ik dacht yes wat gevonden,ja ik heb het altijd benauwd maar heeft later een andere oorzaak,ja was het een plek die moest gaan jeuken dan wisten ze dat de test goed was... :oops: heb ik dat..

dus de dingen waar ik weet dat ik allergisch voor ben ,dat gebruik ik niet zoals jullie...
maar ja?er blijven dingen boven water komen zo nu en dan..
zonnen allergie daar zou ik niet blij mee zijn,aangezien ik de zon heel hard nodig heb voor mijn gewrichten..


de huisarts zal toch weer aankomen met iets chemisch,meestal met hydrocortison..je huid wordt er echt dun van..
en de hormonen die je binnen krijgt,
allicht zou je je kunnen wenden tot wat zei hierboven gebruiken?baat het niet schaat het niet...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door snepke »

Seba-med is een was-emulsie zonder zeep,volgens mij is daar ook schampoo ed van.Is gewoon te koop bij een drogist.
De dermatoloog raadde mij dit aan.Had er wel baat bij.
Tegenwoordig gebruik ik sanex(kan er nog steeds tegen)

Ik heb jaren terug een tip van mijn oma gehad.
Als je ,je was doet,bij het laatste spoelwater een scheut (natuur)azijn,alle zeepresten zijn er dan uit.
Doe dat al jaren,en het helpt ook.
Nieuwe kleding moet ik altijd eerst uitwassen,daar zit een bepaalde stof in waar ik niet tegen kan.
Spoel ik ook altijd na met azijn.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

@rozemarijntje en Mousy: thanks! :wink:

Voordat ik vertrek, nog een tip die ik kreeg van mijn kapper: dode zee zout produkten (verkrijgbaar bij o.a. De Tuinen). Ik heb dit zelf (nog) niet geprobeerd, maar als ik weer thuis ben, staat dit zeker op mijn lijstje van natuurlijke produkten die ik wil proberen.

Ik gebruik inmiddels ook Neutral wasmiddel en -verzachter.

Snepke, dank je voor je tip m.b.t. Seba-med, dit heb ik in het verleden wel gebruikt, dit hielp mij helaas niet van mijn eczeem af, maar wellicht dat anderen hier wel baat bij hebben :wink: .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

graag gedaan en veel plezier,hoop dat je niet teveel last in de zon hebt..

denk aan ons,als je met een cocktail op het strand ligt :lol: :lol:

ps,ja dode zeezout is zo en zo altijd goed,
ga je wel eens naar een sauna?waar ze een zoutbad hebben?nou zal dat wel pijn doen denk ik,dus geen goed plan.
maar het is wel heel goed voor je..

veel plezier..

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

rozemarijntje schreef:graag gedaan en veel plezier,hoop dat je niet teveel last in de zon hebt..
Nou, de zonneallergie sloeg helaas weer hevig toe :( . Gelukkig had ik (ondanks dat ik het liever niet gebruik) de hormoonzalf wel meegenomen en daarnaast gebruikte ik ook Dermolin shampoo en douchegel. Dit alles bij elkaar zorgde er echter niet voor dat de eczeem minder werd. De hormoonzalf zorgde er wel voor dat de jeuk snel minder werd en dus te verdragen was. Maar nieuwe plekken doemden elke dag weer op, heel vervelend!

Na mijn vakantie heb ik gelijk een bestelling gedaan van enkele Sea-Line produkten. Ik gebruik nu sinds een kleine 2 weken de shampoo als kuur, samen met de Ketoconazol shampoo (die ik nu wel minder vaak gebruik trouwens).

De Sea-Line produkten zijn zeep- en parfumvrij, bevatten veel kruiden en ook dode zeezout mineralen. De geur is even wennen, het lijkt net alsof je een Chinees kruidenwinkeltje binnenloopt :lol: , maar het werkt als een tierelier! :)
Al binnen twee weken ziet mijn hoofdhuid er stukken rustiger uit en de haaruitval wordt met de dag minder. Als ik de situatie vergelijk met 1 tot 2 maanden geleden, dan is het verschil gigantisch. M'n haar glanst zelfs weer en voelt dikker aan.

Ik ga hier voorlopig nog wel even mee door.
Dermolin is een (imho) goed produkt, maar bij echt hevige eczeem denk ik dat je méér gebaat bent bij Sea-Line produkten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hey kijk,toch weer wat gevonden!
mooi dat je haar er hoofdhuid er zo van opknappen!
waar verkopen ze dat?gewoon bij de natuurwinkel of online?

jammer van je zonnealergie,beetje je vakantie verpest?nee toch?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door Winterman »

Ben helaas te laat nu, maar voor de volgende keer en voor andere mensen met zonneallergie.

Urtizon

http://www.urtizon.nl/

Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Warzir,

Ik heb niet alles helemaal gelezen, maar zouden parfum stoffen in bijvoorbeeld allesreiniger en afwas middel een rol kunnen spelen? Bij mij wel namelijk, juist door Neutral afwasmiddel te gebruiken kwam ik er achter dat ik een parfumallergie heb. Boven een dampende afwasbak hangen, dat is een soort stomen, snap je, maar dan met allerlei geurtjes en dingen waar niet iedereen tegen kan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat zou best kunnen wa...

maar hoe bedoel je?waar heb je last?hoofd?handen?overal?
exceem?of schilfers?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef:ja dat zou best kunnen wa...

maar hoe bedoel je?waar heb je last?hoofd?handen?overal?
exceem?of schilfers?
Met name pijn die lijkt op bijholte- en voorhoofdsholteontsteking met alle gevolgen van dien (kiespijn bijvoorbeeld), moeheid, benauwdheid, af en toe eczeem, en nog wat andere dingen. Zeep en dat soort dingen zijn al genoemd, dus vandaar dat ik dat niet nog eens genoemd heb.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

rozemarijntje schreef:hey kijk,toch weer wat gevonden!
mooi dat je haar er hoofdhuid er zo van opknappen!
waar verkopen ze dat?gewoon bij de natuurwinkel of online?

jammer van je zonnealergie,beetje je vakantie verpest?nee toch?
Nee hoor, althans, niet verpest door zonneallergie, maar wel door de griep :( . Ik was snippie verkouden en om het nog gezelliger te maken, volgde mijn man al snel. En dan ook nog eens een hele beroerde heen- en terugvlucht met Air France, maar dat is eigenlijk een apart topic waard hier op Radar :lol: . De bestemming zelf was verder fantastisch :) .

Sea-line produkten zijn verkrijgbaar bij De Tuinen, maar ook online (ik zit op werk, en kom even niet op de naam van de webshop drogist, mocht iemand dit willen weten, dan kan ik dit hier vanavond nog posten :wink: ).

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

Winterman schreef:Ben helaas te laat nu, maar voor de volgende keer en voor andere mensen met zonneallergie.

Urtizon

http://www.urtizon.nl/

Gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
Welnee, je bent niet te laat hoor! :wink: Het gaat niet alleen om mijn ervaringen, maar juist van iedereen die goede ervaringen heeft met bepaalde produkten.
Bedankt voor jouw tip, ik zal hier ook eens naar kijken :wink:

Gesloten