LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mascha38
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2012 12:47

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door Mascha38 »

Wees blij dat je met Emirates mag vliegen. Ik ga namelijk nog liever dood (bij wijze van spreken) dan dat ik naar Colombo moet in de Comfort Class van Arke Fly. Lekker goedkoop, maar dan heb je ook niks. Alles aan boord moet je betalen en het eten is echt van waardeloze kwaliteit, tel daarbij de ontelbare (inmense) vertragingen en je hebt een recept voor een slechte start of einde van je vakantie Noem het dan ook liever DramaFly. En ja, ik ben zowel met Arke als met Emirates naar Colombo/Malediven gevlogen. En ik vermaak me liever drie uur op Dubai Airport dan 9 uur aaneengesloten in een Arke Toestel te moeten zitten. Dat doe je namelijk niet vrijwillig lijkt me.

Emirates is een van de meest luxe en beste Airlines die er is en service hebben ze heel hoog in het vaandel. De overstap (bij mij was dat Dubai) ging vlekkeloos en je kunt je er meer dan prima vermaken. Stoelen van Emirates uit de Economy classe zijn al beter dan die in de Comfort Class van Arke en de beenruimte is zelfs nagenoeg gelijk. kortom, kul argumeten.

Bagage inderdaad 30 kilo toegestaan. Leuk hoor dat Arke anders zegt, maar aangezien arke niet de eigenaar is van Emirates zou ik gewoon dat aanhouden wat Emirates zelf aangeeft. Het lijkt mij namelijk dat Emirates zelf het beste op de hoogte is van hun eigen regels. Kortom, u kunt nog 5 kg extra meenemen...

Mijns inziens bent u er in stijl EN in luxe enorm op vooruit gegaan. En Arke moet hier geld op toeleggen omdat een ticket met Emirates een euro of 700 duurder is al naar gelang het seizoen. Logisch ook. Service kost wat.... Maar dat zal u vanzelf merken.

Mascha38
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2012 12:47

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door Mascha38 »

"- Emirates vliegt tenminste optijd en heeft voldoende toestellen. lijkt me dat dit standaard moet zijn ipv beter dan bij arke fly "

Je kunt zoveel vinden, maar bij Arke Fly is op tijd vliegen een uitzondering en geen 'regel'... Doe je verder niks aan af. En geloof me, je wilt geen minuut langer dan noodzakelijk moeten doorbrengen op een luchthaven als Colombo....


http://www.nujij.nl/economie/ruim-60-pr ... z1pBbfSVV5

En klagen heeft niet zoveel zin

http://gambia.startpagina.nl/prikbord/r ... 8,13541149


Kortom, voel uzelf gezegend dat u niet hoeft. Wij hadden zowel heen als terug naar Colombo meer dan 20 uur vertraging. En dat is heel standaard op die vlucht. Sindsdien beknibbel ik nooit meer op de vluchtkosten tijdens onze reizen en mijdt ik dit soort luchtvaartmaatschappijen erger dan de pest.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door b767-300er »

Niet lullig bedoeld, maar bovengenoemde link betreft een artikel uit januari 2008, ten tijde dat ArkeFly 1 toestel voor langere tijd kwijt is geweest doordat er een meter van de vleugel was afgebroken na een fout op Chania, Griekenland, van een marshaller die dacht dat het toestel er makkelijk langs kon..., Niet dus...

VWB uw vlucht naar Colombo, of op de heen of de terugreis wordt een tussenstop gemaakt op de Malediven of op Goa, afhaneklijk van de reisperiode. Zoals gezegd dat is al sinds jaar en dag zo.

Verder zegt u in de titel dat u overboekt bent. Dit is niet juist. ArkeFly stopt tijdelijk met Colombo etc omdat de belangstelling juist tegenvalt. In feite wordt de geboekte reizen dus geannuleerd. Dit mag omdat de vertrekdatum nog ver in de toekomst ligt. Ze bieden keurig een alternatief met Emirates. Aan u de keuze of u akkoord gaat. Met overboeking heeft dit niets van doen.

En wat Arke ook zegt, de bagagevrijdom bij Emirates is toch echt 30 kilo en de beenruimte in Emirates Economy circa 81 cm tegenover 76 bij ArkeFly en 79 bij KLM.

Nogmaals, ik vind dit keurig opgelost door Arke.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door wiseger »

b767-300er schreef:Niet lullig bedoeld, maar bovengenoemde link betreft een artikel uit januari 2008, ten tijde dat ArkeFly 1 toestel voor langere tijd kwijt is geweest doordat er een meter van de vleugel was afgebroken na een fout op Chania, Griekenland, van een marshaller die dacht dat het toestel er makkelijk langs kon..., Niet dus...
Wat je zegt is totaal niet correct. Arke heeft haar toestel destijds verhuurt aan defensie. Toen defensie het toestel beschadigde, bleek Arke helemaal geen reserve capaciteit te hebben en wilde niet investeren in een duur lease contract ter vervangen van het beschadigde toestel. Ook weigerde Arke haar passagiers over te boeken naar andere maatschappijen, terwijl Arke wist dat ze problemen ging krijgen in het hoogseizoen omdat ze simpelweg te weinig toestellen operationeel hadden. Uiteindelijk hebben honderden passagiers die zomer te maken gekregen met vertragingen van tientallen uren......

AnnaWinkens
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2012 18:48

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door AnnaWinkens »

Toch wordt mijn intentie niet volledig en goed geinterpeteerd..

Ik kan best leven met een kortere beenruimte, in mijn bericht geef ik alleen aan dat ik graag had bijbetaald voor een comfort class, hier kan ik verder best wel overheen komen..

De bagage ruimte ga ik zeker even checken, ben namelijk van plan veel lokale souveniers mee te nemen!

We hebben 1 vlucht met een tussenlanding van 1 uur op mali, nu twee keer een tussenstop met 3 uur, dit blijft jammer, toch is het wel te doen ben alleen niet zo fan van vliegen dus hoe korter/sneller hoe beter..

De vluchttijden zijn erg nadeling, we gingen namelijk 9 dagen met goede tijden, best kort, door de nieuwe vluchtijden is er een dag afgevallen, we hebben nu zelf bijbetaald om een dag langer te kunnen blijven, terwijl we er daadwerkelijk even lang zijn..

Omdat het omboeken wat arke heeft bedacht voor ons niet gelijk of beter heeft uitgepakt blijf ik van mening dat zij de kosten voor deze nacht best hadden kunnen voldoen, dit doen ze niet... Helaas, de volgende keer geen arkefly boeking meer voor mij maar van sri lanka gaan we zeker genieten!

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door meela »

u weet waar Mali ligt ??

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door Slingertje »

wiseger schreef:
b767-300er schreef:Niet lullig bedoeld, maar bovengenoemde link betreft een artikel uit januari 2008, ten tijde dat ArkeFly 1 toestel voor langere tijd kwijt is geweest doordat er een meter van de vleugel was afgebroken na een fout op Chania, Griekenland, van een marshaller die dacht dat het toestel er makkelijk langs kon..., Niet dus...
Wat je zegt is totaal niet correct. Arke heeft haar toestel destijds verhuurt aan defensie. Toen defensie het toestel beschadigde, bleek Arke helemaal geen reserve capaciteit te hebben en wilde niet investeren in een duur lease contract ter vervangen van het beschadigde toestel. Ook weigerde Arke haar passagiers over te boeken naar andere maatschappijen, terwijl Arke wist dat ze problemen ging krijgen in het hoogseizoen omdat ze simpelweg te weinig toestellen operationeel hadden. Uiteindelijk hebben honderden passagiers die zomer te maken gekregen met vertragingen van tientallen uren......
Sorry Wiseger, maar ook onze Boeing 767-300 Extended Range heeft gelijk.
Op dat moment was het toestel inderdaad uitgeleend aan defensie. Maar...onze troepen werden na een uitzending via Chania (Kreta) naar Nederland vervoerd. Daar was inderdaad dat incident gebeurd.

Bach to topic: ik denk dat de TS inderdaad in dr handjes mag knijpen dat het Emirates gaat worden. Alleen dat al zou ik als een upgrade beschouwen.
Fijne vakantie! :)

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door b767-300er »

wiseger schreef:
Wat je zegt is totaal niet correct. Arke heeft haar toestel destijds verhuurt aan defensie. Toen defensie het toestel beschadigde, bleek Arke helemaal geen reserve capaciteit te hebben en wilde niet investeren in een duur lease contract ter vervangen van het beschadigde toestel. Ook weigerde Arke haar passagiers over te boeken naar andere maatschappijen, terwijl Arke wist dat ze problemen ging krijgen in het hoogseizoen omdat ze simpelweg te weinig toestellen operationeel hadden. Uiteindelijk hebben honderden passagiers die zomer te maken gekregen met vertragingen van tientallen uren......
Je haalt echt een paar dingen door elkaar.
Genoemd incident vond plaats in December, betrof een vlucht via CHQ (Chania Kreta) waarbij een marshaller een Boeing 767-300ER (De PH-AHQ) iets te krap om een lantaarnpaal heen liet draaien. Gevolg de vleugel een meter korter.
Dit toestel is in februari/maart weer op de lijn gekomen. Dit toestel was zogenoemde overcapaciteit welke ze ingezet hadden voor een lease. De normale vluchten konden gewoon doorgang vinden. Echter omdat de overcapaciteit voor lange tijd niet meer beschikbaar was door het incident, en er vervolgens nog een 767 kaduuk ging, ging het fout in december 2007,.
Dit heeft dus GEEN ENKEL EFFECT gehad op de zomer. Dit heeft enkelt effect gehad op vluchten in de week voor kerst 2007, waarbij inderdaad honderden passagiers de dupe werden..
De problemen in de zomer kwamen door het plotselinge Failissement van Futura, waarvan ArkeFLy voor een periode van een half jaar een 2 tal toestellen had geleased, en die van de een op de andere dag niet meer in konden zetten. Dit betrof de zomer van 2008, zo rond eind augustus begin september. Het heeft een paar dagen geduurd voordat er toen een structurele oplossing was voor dit probleem.
ArkeFly least nu nog steeds elke zomer een 2 tal toestellen, maar nu al een aantal jaren van het Amerikaanse Miami Air. Dit om de zomerpiek goed op te kunnen vangen.

VWB het gedeelte dat je aanhaalt voor een duur leasecontract voor een leasetoestel ter vervanging van het defecte toestel... Dat is flauwekul. Er was in de week voor kerst (want daar praten we over) simpelweg geen goed leasetoestel voor handen. Alle Maatschappijen zetten die weken hun vloot maximaal in.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door JtC »

up ^

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Up ^

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door troyair »

AnnaWinkens schreef:Toch wordt mijn intentie niet volledig en goed geinterpeteerd..

Ik kan best leven met een kortere beenruimte, in mijn bericht geef ik alleen aan dat ik graag had bijbetaald voor een comfort class, hier kan ik verder best wel overheen komen..

De bagage ruimte ga ik zeker even checken, ben namelijk van plan veel lokale souveniers mee te nemen!

We hebben 1 vlucht met een tussenlanding van 1 uur op mali, nu twee keer een tussenstop met 3 uur, dit blijft jammer, toch is het wel te doen ben alleen niet zo fan van vliegen dus hoe korter/sneller hoe beter..

De vluchttijden zijn erg nadeling, we gingen namelijk 9 dagen met goede tijden, best kort, door de nieuwe vluchtijden is er een dag afgevallen, we hebben nu zelf bijbetaald om een dag langer te kunnen blijven, terwijl we er daadwerkelijk even lang zijn..

Omdat het omboeken wat arke heeft bedacht voor ons niet gelijk of beter heeft uitgepakt blijf ik van mening dat zij de kosten voor deze nacht best hadden kunnen voldoen, dit doen ze niet... Helaas, de volgende keer geen arkefly boeking meer voor mij maar van sri lanka gaan we zeker genieten!
Absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor, maar in al die jaren dat ik in de reisbranch nu werk, heb ik nog nooit zo'n " zeurende " klacht gelezen.
Dit lijkt mij een gevalletje klagen om te klagen.

Arkefly boekt u kostenloos over naar een van de beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, u levert SLECHTS 3 centimeter in qua KNIE ruimte ( de stoel voor u zit 3 centimeter dichter bij uw knie, strekt u de benen onder de stoel, zit u nog ruimer en prettiger dan op een OR vlucht) maar uw stoel is een stuk breder, comfortabeler en u ontvangt op die vluchten kostenloos alle maaltijden, drankjes en entertainment GRATIS.

U heeft twee uur per vlucht langer nodig vanwege een overstap.... nou poeh poeh, en dat nog wel op een van de beste luchthavens ter wereld.
Ter vergelijking, op de OR vlucht had u of een uur lang stil moeten zitten in het vliegtuig, terwijl deze werd bijgetankt, of u had het vliegtuig moeten verlaten en een uur lang met alle passagiers in een afstandse waitinglounge moeten wachten... is ook geen pretje.

Het had voor u een kleine moeite geweest om even naar de website van Emirates te gaan om de baggage vrijstelling op te zoeken, of om desnoods even te bellen naar een nederlandse klantenservice van Emirates.
( In plaats daarvan zit u hier op het forum te klagen ).

Tot slot biedt Arkefly u € 60EUR aan ter compensatie. Lijkt me keurig netjes voor het feit dat zij waarschijnlijk een stuk minder verdienen aan u vanwege de omboeking naar EK.

Volgens de algemene voorwaarden mag u uw handjes nog dicht knijpen dat u bent omgeboekt op EK vluchten, u had er tenslotte een stuk slechter vanaf kunnen komen. Neem het zoals het is, feitelijk krijgt u een upgrade en wordt u nog gecompenseerd ook.

Ik wens u een hele fijne vlucht, en het zou toch wel erg leuk zijn dat als u terug komt, u hier nog even vermeld hoe uw vakantie, maar met name ook uw vluchten zijn verlopen!!!!

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door meela »

10 sterren voor Troyair !!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Ongelezen bericht door bprosman »

en dat nog wel op een van de beste luchthavens ter wereld.
Was wel t eerste vliegveld waar een Mercedes in de tax-free shop stond :-)

Gesloten