LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D
-
Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D
tja miss omdat bcc op deze laptop 24 maanden volledige garantie geeft
Ik had het even niet over de garantie, maar een mogelijke verklaring wat er gebeurd kon zijn.piet jagers schreef:tja miss omdat bcc op deze laptop 24 maanden volledige garantie geeft
Ergens is er iets wat niet klopt in het verhaal.
-
nou eerlijk gezegd snap ik er ook geen hout meer van...
en ik ben toch wel thuis in het kopen van pc's ,alleen niet via marktplaats...
nee serie nr staat nooit op de bon maar wel onderaan de laptop,dat moet er staan,zo niet dan hebben ze de stickker eraf gehaald.
voor zover ik het nu ziet,bent u gewoon in de maling genomen,zoals het zo vaak gebeurd op marktplaats...en dat is heel simpel uitgelegd sorry.
ik denk dat u verder niks kunt doen,ja u heeft nog garantie ...vanaf wanneer hij geregistreerd staat...
de verkoper van marktplaats heeft hem misschien heel goedkoop zo gekocht bij bcc en dacht hey hier ga ik ff in handelen...
er kunnen allerlei optie;s zijn...
showmodel koop ik zo en zo nooit...ze zeggen nooit eerlijk hoeveel branduren dat ding heeft...is met alles..
succes
en ik ben toch wel thuis in het kopen van pc's ,alleen niet via marktplaats...
nee serie nr staat nooit op de bon maar wel onderaan de laptop,dat moet er staan,zo niet dan hebben ze de stickker eraf gehaald.
voor zover ik het nu ziet,bent u gewoon in de maling genomen,zoals het zo vaak gebeurd op marktplaats...en dat is heel simpel uitgelegd sorry.
ik denk dat u verder niks kunt doen,ja u heeft nog garantie ...vanaf wanneer hij geregistreerd staat...
de verkoper van marktplaats heeft hem misschien heel goedkoop zo gekocht bij bcc en dacht hey hier ga ik ff in handelen...
er kunnen allerlei optie;s zijn...
showmodel koop ik zo en zo nooit...ze zeggen nooit eerlijk hoeveel branduren dat ding heeft...is met alles..
succes
Ik denk niet dat ze veel branden met een showmodel.rozemarijntje schreef: showmodel koop ik zo en zo nooit...ze zeggen nooit eerlijk hoeveel branduren dat ding heeft...is met alles..
succes
-
ik bedoel natuurlijk hoe lang dat ding aanstaat...en allerlei andere apparaten..
-
de laptop heeft van vorig jaar op iemand anders zijn naam gestaan ...
sinds koper 2 hem gister geregisteert heeft staat ie nu sinds augustus op koper zijn naam
koper 2 heeft een email gestuurt naar sony om te vragen of ze evebtueel nog even kunnen kijken en door kunnen mailen..
op welke naam de laptop dan geregisteert is geweest..
alleen sony kan dat niet achterhalen omdat gister de naam verandert is in mijn naam
sinds koper 2 hem gister geregisteert heeft staat ie nu sinds augustus op koper zijn naam
koper 2 heeft een email gestuurt naar sony om te vragen of ze evebtueel nog even kunnen kijken en door kunnen mailen..
alleen sony kan dat niet achterhalen omdat gister de naam verandert is in mijn naam
-
de verkoper van marktplaats heeft hem misschien heel goedkoop zo gekocht bij bcc en dacht hey hier ga ik ff in handelen..
o bedoel je dat de rekening omhoog gezet is dan
o bedoel je dat de rekening omhoog gezet is dan
-
piet jagers schreef:de laptop heeft van vorig jaar op iemand anders zijn naam gestaan ...
ik denk meer dat er in de tussetijd overleg is geweest met bcc en sony
Ik heb ooit de best geteste surround luidsprekers uit een magazine gekocht. Voor 650 euro online. Deze verkocht ik zelf voor 800 euro.de verkoper van marktplaats heeft hem misschien heel goedkoop zo gekocht bij bcc en dacht hey hier ga ik ff in handelen...
Super set tijdens films, maar kwam er snel achter hoe waardeloos satelietspeakers zijn voor het luisteren naar muziek. Half jaartje later verkoop ik deze op marktplaats *edit* was op speurders, niet marktplaats, maar dat is 1 pot nat */edit* met winst (weet niet meer hoeveel, waarschijnlijk 50 of 100 euro) terwijl ik aan de geinterresseerde (terwijl hij die set nog nooit had gehoord) de set presenteer met vooraf uitgezochte fragmenten uit films, super-audio-cd's etc.
Deze koper ging zonder bon naar buiten en heeft de vraagprijs betaalt omdat ik als verkoper wel een beetje geplanned had van te voren en de 'willekeurige' selectie voor het demonstratie materiaal aanpas op wat extreem goed klinkt op die set. De reden dat hij geen bon en geen garantie kreeg was omdat ik natuurlijk niet wilde laten zien dat ik minder voor een nieuw product had betaald dan hij voor een 2e-hands.
Professionele marktplaats verkopers zijn nog een stuk gelikter. Vervalsen van een bon is nooit in mij opgekomen. Maar dat zou voor mij een eitje zijn. Laat staan hoe een vervalsde bon van een professionele 'marktplaatser' eruit zou zien.
-
koper is zelf terug geweest naar bcc
en de bon of rek was wel degelijk echt
Hoeft niet, dag later nam de koper zelf contact op met sony. Als een verkoper die bon ziet dan gaat hij/zij niet nachecken of de data klopt. Fraude komt pas te voorschijn als deze wordt ingeleverd. een goede kopie ziet er fysiek hetzelfde uit.piet jagers schreef:koper is zelf terug geweest naar bcc
1 dag nadat iemand bij BCC de factuur gezien heeft werd de notebook bij Sony aangemeld. Oftewel, er is nooit nagegaan of de factuur echt is. Sony trapt er misschien wel in, maar bij BCC zouden de data niet overeenkomen bij een gefraudeerde factuur wanneer de data niet overeenkomt.
Maar serieus, iemand koopt een notebook in een winkel, verkoopt deze 1 dag later op marktplaats, en toevallig is deze notebook al een half jaar oud? Er gaan niet meer bellen rinkelen bij mij. In plaats daarvan doe ik een facepalm.
-
tja waarom sluit iemand een tel abbo af waar ie bijv een telefoon of iets dergelijks bijkrijgt.. en verkoopt het de volgende dag .. miss geld cash in het handje???
-
Als een verkoper die bon ziet dan gaat hij/zij niet nachecken of de data klopt. Fraude komt pas te voorschijn als deze wordt ingeleverd. een goede kopie ziet er fysiek hetzelfde uit
de naam van de verkoper stond op de rekening..
dus toen koper terug ging naar bcc.. trof hij de verkoper die de laptop verkocht had.. en die wist het nog heel goed
de naam van de verkoper stond op de rekening..
dus toen koper terug ging naar bcc.. trof hij de verkoper die de laptop verkocht had.. en die wist het nog heel goed
Alle aanbiedingengen die ik heb gezien waarbij iemand een notebook cadeau krijgt bij aanschaf van een abbonnement gaat om budget modellen met acceptabele specificaties.tja waarom sluit iemand een tel abbo af waar ie bijv een telefoon of iets dergelijks bijkrijgt.. en verkoopt het de volgende dag .. miss geld cash in het handje???
Dit is het model waar het om gaat:
http://tweakers.net/pricewatch/274865/s ... 1e-bi.html
Geen 1 telecom aanbieder geeft deze cadeau bij een abbonnement. Jouw voorbeeld klopt in bepaalde scenarios, maar niet in deze van TS.
-
Dit is het model waar het om gaat:
dat klopt
alleen deze is al minimaal 8a9maanden oud..
met een intel turboboost die blijft hangen bij 2.60 ghz
(dit heb ik dus nog nooit meegemaakt)
plus hd gaf gister al 32 foutmeldingen
eerste systeem onderhoud was van juli vorig jaar..
en de laptop stond sinds augustus op iemand zijn of haar naam...
serienr kun je gew in de bios checken
maar jij weet heel goed hoe het werkt ...
ik ook dus
ik ga bijv naar een winkel en schaf iets aan van bijv 1000a 1500 euro aan.
ik sluit daarvoor een lening af .
dus betaal ik ik een klein bedrag per maand .
als ik dus dat ding van 1000a 1500 euro een dag later verkoop ..
voor bijv 900 ..
heb ik die toch mooi in mijn handen (toch)
dat klopt
alleen deze is al minimaal 8a9maanden oud..
met een intel turboboost die blijft hangen bij 2.60 ghz
(dit heb ik dus nog nooit meegemaakt)
plus hd gaf gister al 32 foutmeldingen
eerste systeem onderhoud was van juli vorig jaar..
en de laptop stond sinds augustus op iemand zijn of haar naam...
serienr kun je gew in de bios checken
maar jij weet heel goed hoe het werkt ...
ik ook dus
ik ga bijv naar een winkel en schaf iets aan van bijv 1000a 1500 euro aan.
ik sluit daarvoor een lening af .
dus betaal ik ik een klein bedrag per maand .
als ik dus dat ding van 1000a 1500 euro een dag later verkoop ..
voor bijv 900 ..
heb ik die toch mooi in mijn handen (toch)
-
ghz
moet zijn mhz
moet zijn mhz
-
bij cpu-z geeft de proc ook maar 2593mhz aan en komt ook niet hoger
en of ik nou
1 cinebench
2 passmark
3 burnintest
4 intel processor diagnostic tool
zit een 2630qm processor in
die zou maximaal met intel turboboost naar 2.9 moeten gaan
en of ik nou
1 cinebench
2 passmark
3 burnintest
4 intel processor diagnostic tool
zit een 2630qm processor in
die zou maximaal met intel turboboost naar 2.9 moeten gaan
Ik denk dat er hier sprake is van fraude. De verkoper op marktplaats heeft de bon verwisseld met een andere bon.piet jagers schreef:de laptop heeft van vorig jaar op iemand anders zijn naam gestaan ...
Je kunt hier weldegelijk tegen optreden. Er is valsheid in geschrifte gepleegd en bovendien bent u onder valse voorwenselen een contract aangegaan. Ik raad u aan niet verder te gissen naar wat er gebeurd is en aangifte te doen bij de politie van oplichting en falsheid in geschrifte. Laat de politie verder maar uitzoeken wat er gebeurd is.
Ik begrijp deze hele discussie niet. Je koopt een tweedehands laptop via marktplaats waarvan de verkoper beweert dat deze een dag ervoor nieuw is aangeschaft bij de BCC. Je vind het raar dat er gebruiksporen op een tweedehands laptop zijn te vinden?
Vervolgens kom je erachter dat deze laptop helemaal niet een dag oud is, maar dat deze reeds zeven maanden oud. En nu ben je boos op de BCC ? Wat heeft de BCC met jou te maken, je hebt daar helemaal niets gekocht.
En 24 maanden garantie? Ik zou eerst maar eens uitzoeken of de voorwaarden van BCC uberhaupt wel toestaan dat de garantie overdraagbaar is. Lang niet altijd is dat het geval.
Heb het eventjes voor je nagekeken, na de eerste zes maanden garantie moet jij bewijzen dat je het defect niet hebt veroorzaakt. Gezien het feit dat jij de eerste 7 maanden geen cotrole over de laptop hebt gehad, lijkt het me sterk dat je dit kunt.
Vervolgens kom je erachter dat deze laptop helemaal niet een dag oud is, maar dat deze reeds zeven maanden oud. En nu ben je boos op de BCC ? Wat heeft de BCC met jou te maken, je hebt daar helemaal niets gekocht.
En 24 maanden garantie? Ik zou eerst maar eens uitzoeken of de voorwaarden van BCC uberhaupt wel toestaan dat de garantie overdraagbaar is. Lang niet altijd is dat het geval.
Heb het eventjes voor je nagekeken, na de eerste zes maanden garantie moet jij bewijzen dat je het defect niet hebt veroorzaakt. Gezien het feit dat jij de eerste 7 maanden geen cotrole over de laptop hebt gehad, lijkt het me sterk dat je dit kunt.
-
slapert word eens wakker
de laptop is verkocht op 6-3-2012
8-3-2012 overgenomen
dan pas word er geregistreert en komt koper erachter dat deze laptop sinds
25-8-2011 geregistreert is op iemand anders zijn naam...
maar nou heeft sony de garantie in laten gaan op ausgustus vorig jaar op koper zijn naam .. dat dus niet kan
bcc registreert niks ..
deze laptop kun je met het het ordernr achterhalen .. dat het hier een showmodel betrof..
en dus ook zo verkocht is
alleen het betrof hier geen showmodel maar een tweedehands laptop
de laptop is verkocht op 6-3-2012
8-3-2012 overgenomen
dan pas word er geregistreert en komt koper erachter dat deze laptop sinds
25-8-2011 geregistreert is op iemand anders zijn naam...
maar nou heeft sony de garantie in laten gaan op ausgustus vorig jaar op koper zijn naam .. dat dus niet kan
bcc registreert niks ..
deze laptop kun je met het het ordernr achterhalen .. dat het hier een showmodel betrof..
en dus ook zo verkocht is
alleen het betrof hier geen showmodel maar een tweedehands laptop